Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Indukciós hevítő készítése
Szia!
Kivitelezhető, de eléggé határeset. Célszerű legalább 15 voltra felmenned. Az 50 ampert is bele kell pumpálni valahogy és 24 volt még jobb lenne.
Sziasztok!
A kérdésem az lenne hogy indukciós hevítéssel olvasztható e réz, ezüst pl? Régebben a ZVS nevű kapcsolásból csináltam hevítőt, az ment is szépen vassal ugye izzásig.
Szia!
Ha egy kis vastégelyt fel tudsz hevíteni 1000-1100 fokig, akkor igen. Alumíniumot így olvasztottam, nyilván annak elég volt közel 700 fok is. Relatív magas freki kell és vékony anyag, aztán a felületi hevítés talán elég lesz.
Szia!
Autóba lenne beépítve motor melegítésre télen üzemeltetném motorolaj melegítésre mikor már jár a motor akkor kapcsolnám be és mikor már elég akkor ki az áram nem gond generátor bírná a motorolaj hűtő vissza folyó acél csövére tenném így reményeim szerint már érezhetően fel hevítheti a csőben folyó olajat a tekercs
Ezt egyáltalán nem javaslom ha nem akarsz időn belül akkut és generátort is cserélni. Az okés hogy az önindító jóval nagyobb áramot vesz fel ami az akkumulátor névleges árama de az nem azt jelenti hogy ezzel lehet folyamatosan terhelni az akkut. A generátor is lead áramot az okés, de gondolj bele hány fogyasztó várja még azt az áramot a gépkocsidban. Legjobb, legolcsóbb és legcélszerűbb megoldás: Beindítod az autót (télen is) és vársz egy helyben türelmesen pár percet még melegszik a motor.
Szia
Ezt nem értem most is van benne fűtés már Két tél óta csak unom a fűtőszálakat cserélgetni (motor izzító gyertya) havonta egy meghal télen más alternatívát nem találtam 12 Voltban hasonló teljesítménnyel De jó is a motornak fogyasztás is csökkent és nem kell 15 percet mentetnem a motort az a pár percet nem tudom honnéd veted azalatt meg sem mozdult az olaj hőfok mutatom fűtés nélkül A hozzászólás módosítva: Okt 22, 2017
Megoldhatnád persze, mert sokkal kisebb teljesítménnyel is meg lehet építeni. Csupán autón kívül kell modellezned először, hasonló acélcsővel és cirkuláltatott olajjal.
2-3 mm-es rézdrótból bőven elég megtekerned. 50 amper meg egyáltalán nem kell hozzá.. olyan kis keresztmetszeten 5-6 amper is elég, ha pedig a tekercs szigetelését is biztonságosan megoldod, a tekercs hőfoka, melege is fűt még pluszban egy cseppet..
Szia ferci
Tudnál kezdetnek kapcsolási rajzot kűdeni? 50 Amper most a fogyasztás max 10 perc mivel sima fűtőszál űzemel meg amugy is -10-15C foknál kell az energia Tekercs szigetelésére gondolom elég űvegszál szigetelésű huzal vagy cső amiben a motor hűtővizét vezetném át igy ott is melegedne a motor
Nem küldök rajzot, mert ugyanaz, mint a " nagyok"...
2-3x nagyobb induktivitásúra tekerd ( kisebb lesz a fogyasztás is ) és így kisebb kondi is kell. Számold át és/vagy mérd meg, amikor készre tekered. A tekercs kivitelezése, formája kisebb, igazodjon a cső méretéhez. A rizikó csak ott lesz, mekkora amperrel indul, mivel indításkor is benne van a vascső, de a fetjeid kibírják talán.
A mostani common-rail dizeleknél annyira kicsi a motor hővesztesége, hogy külön elektromos fűtőpatronokat vagy fűtőpaneleket alkalmaznak a gyártók. Pl. ez egy utastér fűtő panel, 80A teljes fogyasztása
Mágnessel ellenőrizd, hogy valóban "vas"-ból van-e a csöved. Nem értek nagyon a fémekhez, de gyakori, hogy ötvözött az anyag a korrózió állóság érdekében.
A hozzászólás módosítva: Okt 22, 2017
Szia!
Ha nem abból van, könnyebb lesz az indulás, viszont sokkal kevesebb lesz a hőfoka is a csőnek.. esetleg 200-250 fok..
Hozzáteszem még, hogy előre ezt is nehéz modellezni, mivel ha nincs ugyanolyan csődarab és keringetett olaj, akkor félrevezető a kísérlet.
Ha pedig nem mágnesezhető a cső, nyilván az 50-100 fok se lesz meg.
Kérdés hogy a vas tégelyre nem e fut fel a réz, ezüst... Kellene egy köztes tégely, de az már ugye hőt szigetel.
Jó ötlet, szerinted ez a zvs féle kapcsolással megvalósítható? Kis méretre gondolok, egyszerre max 10 gramm lenne olvasztva.
Max hőfoktól függően...
Ha el tudod érni azt a bevitt teljesítményt, hogy fehérizzásos legyen a vasad, akkor talán. A hozzászólás módosítva: Okt 22, 2017
Szia!
Mágnesezhető a cső. Már azon gondolkodom, hol lehet beszerezni az alkatrészeket? Mert nem Tesco az biztos Milyen szaküzletek vannak ere a célra? Internetem nem veszek semmit mert már ráfáztam erre-arra, vagyis csak rendes üzlet érdekelne Pest megye területén. Olvasgattam a fórumot itt és ez a rajz lehet jó lenne nekem. Azt írja, 15 volt alatt is lehet üzemeltetni... Max. kihagyom az ellenállást, csak alkatrészek kellenének még hozzá. Amúgy a teljesítményét mivel tudom növelni, ha gyenge lenne? Elég hülye vagyok hozzá, szóval próbáld lebutítani nekem. Mit kéne cserélnem ez esetben? A hozzászólás módosítva: Okt 25, 2017
Moderátor által szerkesztve
IRF260 helyett 12 V-ra nagyobb áramú és alacsonyabb vezérlő feszültséggel is megfelelően működő FET kellene. Túl magas a nyitóirányú ellenállása. Lehet, hogy a kisebb helyett is.
A hozzászólás módosítva: Okt 23, 2017
Mi az a FET mert gogléba nem bizok Tipust tuc mondani? csak hálozati villanyász vagyok
Keresgéltem, hogy tudjak ajánlani, de itthon nehéz. IRF260-ból legalább 2-2 db kellene párhuzamosan. Ami a rajzon szerepel, az mind FET (tranzisztor).
Találtam boltot még pesten is van az űzlet ere gondoltál? https://www.arwill.hu/termekek/felvezetok/fetek/irfp260n-mosfet-676098/
Itt még sztem a tőbbit is be tudom szerezni ahogy látom
IRF- IRFP260 van bőven de ide nem igazán megfelelő. Túl alacsony feszültségről akarod működtetni. (A találatodnál sokkal olcsóbban is akad. IRFP260 ~fele ).
Amennyit erre ráköltenél, sokkal egyszerűbb, olcsóbb és üzembiztosabb sima fűtőeszköz használata. Nem izzítógyertya, az nem erre való. Nem is kellene ekkora teljesítmény, mert az izzítógyertyánál legalább annyi teljesítmény elmegy a vezetéken és a környezetbe, mint az olajba.
Akkor mit javasolsz mert gyárit nem találtam ?Menetkőzben kéne a fűtés vagyis nem hálozati
Körülnéztem, de a pákabetétek árai nagyon elszálltak, nem tudom, mit lehetne. 12 V-osat mindenképpen gyártatni kellene. Még mindig olcsóbb lenne, mint az izzítógyertya. Egyik szomszéd múlt héten vett egy garnitúrát a traktorához. Bosch utánzat, 3400.- volt darabja, de kettő hibás volt.
Csillám vagy azbesztlemez, lapos kantálhuzal, üveggyapot,... A hozzászólás módosítva: Okt 24, 2017
Jah én még csak használtakba utazok pár száz forintok rendes űzemben évekig jok de ide már nem
De már csak tanulás tovább képzés amiatt is szeretném ezt az indukcios fűtést megépiteni hát ha jol jőn ez tudás máshol is
Ne akard 600 wattig kihajtani. Szerintem ~200 W bőven elég lenne, de még annál is kellene valami figyelő szerkezet, ami szabályozza a hőmérsékletet vagy csak akkor engedi fűteni, ha van üzemanyagáramlás.
Már levan tudva a vezérlés
Már 2 tél ota megy ez a fűtés 50 Amperal tápelátás csak generátor aksi le védve egyen irányitóval védelem még 100C-os kioldásu olaj hőmérő olajnyomás mérő két ampermérő egy az aksit figyeli másik a generátort manuális inditásu a fűtés 100Amperes relével megy ezt vezérlem csak most izzito szálrol indukciot probálgatnám 200 W elég gyengusz volt ~16A két gyertya nálam télen -10~ nem látszot hogy segitett
Szerintem ne ezt a kapcsolást csináld meg, mert felesleges ekkora teljesítményre képes áramkör. Van hasonló, két fojtóval. Maradjál csak az 1-1 fetesnél, az is bőven sok vagy elég lenne akár tanulásra, akár "próbafűtésre" ( nagyobb feszültséggel 7-800 watt bemenőig vidáman elmegy ).
Idézet: „csak tanulás tovább képzés amiatt is szeretném ezt az indukcios fűtést megépiteni ” Vedd figyelembe, hogy a "vascsövedet" egyrészt nem is szabad felizzítani ( jól néznél ki..), másrészt a munkatekercs gondolom, nem hűtött lesz. További apró probléma, hogy az indulásnál már sok ampert vesz fel és azt tartani is fogja, mert nem is szabad felhevíteni. Ugyebár, a Curie-pont borzasztó messze lenne és ezért folyamatosan kéri az ampert... A fetjeidet pedig hűtsd rendesen, az a legutolsó probléma az egész témában. HA tényleg ki szeretnéd próbálni, csináld meg a fűtőrendszereden kívül egy hasonló csődarabbal és keringetett vízzel, aztán viszonylag "élőben" meglátod, mire képes. Megoldod a szigetelést, konstans távtartást a tekercs és a fűtött cső között és tesztelsz. Addig se kell megbontanod, esetleg potyára a csőrendszeredet: a tekercset nem célszerű "rátekerni", úgy kéne rátolni, stb.. Volt már itt valaki hasonló kérdéssel, padlófűtés témában, de nem közölte, mire jutott.
Üdv!
A padlófűtést Én csináltam meg. A mai napig működne, ha közben nem költöztem volna el Folyamatosan olvasom ezt a témát. Csak azért nem szólok bele, mert hátha látok Én is valami új megoldást. Nálam is azonnal kérte a nagy ampereket a rendszer, mivel a munkatekercs (rengeteg sodrott szál) rá volt tekerve a munkadarabra. Igaz nem közvetlenül. Akkor zárlatba ment a rendszer. A cső körül kellett hagynom legalább 5mm távolságot. Igaz Én végül 48V 100A-el dolgoztam. A trafóm bírt volna többet is, de akkor indulásnál leoldott volna a megszakítóm. A kezdeti áramlöketet Én egy relével és ellenállásokkal oldottam meg, mint a trafó lágy indításnál. A teljesítmény viszonylag könnyen szabályozható, igaz nem folyamatosan, de behatárolható. Mint előttem ferci írta: Curie pontig kéri a teljes kakaót a rendszer. Ez úgy korlátozható, hogy több réteget tekersz a munkatekercsből egymásra. Mint amikor trafót tekercselünk. Több menet, kevesebb felvett áram. Igaz ez csak akkor működik, ha a menetek egymáson helyezkednek el és nem egymás mellett. Utóbbi esetben nő az áramfelvétel. Jelen esetben fontos lesz az alacsony frekvencia elérése, ami szerintem olyan 20-25 kHz. Ez azért szükséges, hogy a cső felszíne nehogy izzon és a belseje meg hideg marad. Ez csak azért lehet gond, mert akkor megfőzi az áthaladó olajat. Szerintem. Nagy vonalakban ennyit tudnék hozzászólni. |
Bejelentkezés
Hirdetés |