Fórum témák
» Több friss téma |
SZiasztok!
Mai kazánindítás során azt tapasztaltam, hogy elindult a szivattyú, csináltam egy teszt leállítás/elindítást de az újraindításnál már csak csattant egyet és vitte magával a vezérlő 1Amperes olvadóját is. LEvettem a fedelet, ahol bekötődik a motorindító kondenzátor és azt tapasztaltam, hogy a kondi vezetéke ahol befordul a két bekötési helyre meg van feketedve. A kérdésem az lenne, mert nem nagyon találok erre gyorskeresés útján semmit, hogy a kondi bekötőpontjai alatt mi van? Valami váltókapcsoló, ami tönkremehetett? Vagy egyszerűen cseréljek kondit? A kondenzátor amúgy multival megmérve nem tűnt rossznak, kisütéskor láthatóan tárolt töltést, illetve ellenállást mérve rajta MegaOhm körülit tapasztaltam. A motor minden pontja 300kOhm-ot mutat a többihez képest betáp oldalon. típus: Grundfos up 15-50
képek nélkül nehéz
Nem 100%ig ugyan ez, de a bekötése ugyan ilyen, ugyan ennyi bekötési ponttal:
https://www.hobbielektronika.hu/forum/getfile.php?id=395014
Szia!
Idézet: „A motor minden pontja 300kOhm-ot mutat a többihez képest betáp oldalon.” Ha ezt az értéket a fokozat kapcsoló (ha van), kondenzátor dobozán belül, közvetlenül a motor kivezetésein mérted, akkor nagy a baj. Zárlat, vagy egyéb ok miatt megszakadhatott a motor tekercse, vagy a kivezetése a stekkerhez. A biztosíték kiolvadása zárlatra utalhat. A hozzászólás módosítva: Szept 19, 2024
Na ez a gondom nekem is, hogy nem tudom van-e bármiféle kapcsoló berendezés belül. Nyilván nem bontottam most le a sötétben, előbb veszek egy új kondenzátort, hátha annyival megúszom, de nekem gyanús a fedlap alatti kis kerekek lyukak mennyisége.
Nyilván motor állórésznek sok a 300kOhm. Ezért is gyanakodom kapcsolóra belül. Google-eztem adatlap után, de nem ismerem ezeket a keringetőket, önmagában a típusszám meg hoz sokat, ami nem is hasonlít az enyémre. Szerk: Az enyémnek nincs a fedlapján olyan elforgathatónak tűnő műanyag elem. Gondolom az a fokozatkapcsoló váltója, ami egy tengelyen keresztül kellene bekapcsolódjon a bekötőpont alatti részhez. Na nekem ott csak az öntvény van. Ez talán annyiból jó hír, hogy talán nincs kapcsolóm. Ha tippelnem kellene, és optimista szeretnék lenni azt mondanám, hogy a kondim makkant meg, aminek következtében nem bír menni a szivattyú és emiatt megnő az áramfelvétel és kiold az 1Amperes. De hangsúlyozom, próbálok optimsita maradni A hozzászólás módosítva: Szept 19, 2024
Ebben nincs kapcsoló. Leégtek a tekercsek.
Ki veszed a két imbusz fejű csavart, és lehúzod a motorról az egész házat, kondenzátorostól. Tüske csatlakozókkal csatlakozik a motorhoz.
Igen, sajna már megállapítottam én is. MEgis van feketedve a tüske csatlakozó a házban.
Ráadásul most lekötöttem, kivettem a helyéről, megmértem a vezérlőtől jövő 3-eres kábelt, amiről a kapcsolt tápot kapja, azon is folyamatosan kint van a 230, szóval jó esélye van, hogy a vezérlést is vitte.
Egy relével szokták kapcsoltatni a szivattyút, de fénykép nélkűl nehéz segíteni. Mindig tegyél fel fényképet is az adott dologról.
Nálam nincs relé.
Bedobom azért hátha kapok még hasznos ötleteket. Bővebben: Link Bővebben: Link FÉG C21.3, tudtommal gyári a vezérlője. A szobatermosztát bekapcsolja, majd kikapcsol, ha elenged a kontaktus. Nem tudok róla, hogy ennek lenne utókeringető funkciója, illetve az utókeringetést erre a típusra nem jelöli a gyári leírás, amiket megnéztem. Jelen pillanatban a kábelen, ami a keringető tetejébe volt bekötve, fázis nulla, védőföld, folyamatos 230Voltot mutat.
Az hogy terhelés nélkül mit mutat az nem annyira mérvadó jelen esetben.
Egy 40W-os izzóval nézd meg. Ez az elektronika nagyon könnyen javítható.
Leveszed a csigaházat, 4 csavar tartja. a légtelenítő csavar felől, a csavart nyomva kinyomod a forgórészt és a saválló vízteret. A házat odaütögetve egy fához, kiesik a tekercs. Így könnyebben javítható. A megégett csatlakozót kicserélheted egy nem használtra. A tekercs szigetelésével óvatosan, mert az idő kikeményíti és törékennyé válik.
Ha úgy érzed, megtudod csinálni és nincs leégve a tekercs. Emlékeim szerint VIM kollégának van a vezérléshez rajza is. A hozzászólás módosítva: Szept 20, 2024
Köszönöm mindenkinek az ötletelést, tanácsokat!
Tekercs leégés volt végül a baja a keringetőnek. Tegnap este be is szereltem az újat, vezérlőnek meg ment egy gyorsan összepreparált ESP8266 devboard.
Sziasztok!
Vettem egy, a képen látható szivattyút. Szép darab, de nekem úgy kellene, hogy ne balról jobbra, hanem jobbról balra nyomja a vizet. Ilyenkor még lehet fordítani az irányt úgy, hogy 180 fokban elfordítom a szivattyúházat, és így felül marad a doboz? Vagy beköthetem egyszerűen fejjel lefelé? A hozzászólás módosítva: Szept 26, 2024
Be is kötheted, meg mind a négy irányba forgathatod. A tengely legyen vízszintes, vagy függőleges.
Köszi!
Ha megbontom, hogy elforgassam, akkor ugrani szokott a gari? Ez egyébként nem Grundfos, hanem valamilyen lengyel gyártmány.
A garanciát nem érinti a dolog. Ez része a szakszerű beüzemelésnek.
A válasz kicsit félreérthető (nekem). A tengely (mármint a rotor tengelye) NEM lehet függőleges!
Ha így értetted, akkor OK.
Vagy = Ne.
Az én IBO-mon volt egy gari-matrica a csigaház és a motor között, ami az első felfűtésnél lecsúszott.
Sziasztok! A csatolt képen lévő bekötésű Wilo CMSL 15/6-2 szivattyút kellene kiváltanom mert kerreg. Tudna valaki egy doksit erről a bekötés kiosztásról? Google nem a barátom ehhez a kiosztáshoz.Köszönöm szépen!
A kondit kell cserélni 2-2.5µF re. Van amikor nagyobb az új akkor kilógatom a házból. A tengelyt nézd meg fogy nincs e megszórulva.
Hello! Nem igazán értem, ha kiakarja váltani (értelmezésem szerint, másik szivattyút tesz bele) akkor miért számít hogy mi van a régiben. Mert ha kerreg, akkor vagy van benne valami, vagy gatya.
Elég ritka tipus ez a szivattyú. Ez valamilyen kazánban való? Sokat segítene, ha leírnád, hogy milyen berendezésbe való.
Szia! A tengely könnyen forog, nincs hibában a kazán, csak kerregő hangja van és melegszik a szivattyú állórész. Viszont több mm-t lötyög a tengely a lapátot radiálisan feszítve, mintha a lapát oldali csapágy kopott lenne. Vagy ez a lötyögés normális és a gyengülő konditól kattog kerreg? Hol lehet ilyen kondit kapni?Köszönöm szépen!
Kétfokozatü a Wilo szivattyú olyan bekötéssel amit itt a fórumon nem is láttam. Ezt kellene grundfosra fordítani.
Szia! A kazán Ariston Aco B kombi kazán, 7 éve üzemel, sokat volt tárolva beépítés előtt, mert amúgy ez egy régi típus.Köszi
Ha forog akkor a kerámia csűszógyűrük koptak el. Nem lehet cserélni.
Ez a szivattyú már nem kapható, így akkor be kellene azonosítani melyik szín mit jelent a vezetékezésben a Wilo CMSL-en,hogy a csere Grundfos UPS vagy UPR-t be tudjam kötni. Meg tudná mondani valaki hogy miért lehet két külön csatlakozóra szedve a vezérlés a csatolt képen? Hogy szokták megoldani a 2 sebességet? Köszi szépen
|
Bejelentkezés
Hirdetés |