Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Ki mit épített?
Ez a téma ha úgy tetszik a mi "kiállítótermünk", nem pedig a ki mit csinált volna másképpen, mások helyett, és legfőképpen nem javítós téma.
Minden készüléknek van saját témája, ott kell kitárgyalni a részleteket!
FONTOS! A kapcsolási rajzok keresésére is van saját téma, ott keressetek rajzokat!
Ha szobában fogod használni, akkor minek rá a sarokvédő? Úgy fog kinézni, mint egy oldalára állított régi bőrönd... Inkább vigyázni kell a sérülésekkel.
Ez ízlés kérdése, még nem biztos, lehet hogy csak gumitalpakat kap majd.
Megvárom vele a jobb időt, hogy tudjak kint dolgozni vele. A csavarok valamilyen szinten be vannak süllyesztve, csak még meg kell húzgálni jobban őket.
Szia, Ránézésre jók az arányok. A belsejét kitömted valamivel? Ha ragasztod, a csavart is mártsd bele. Illesztés, /sarkok/ glettelés, alapozás, festés, vagy tapétázás, kedv szerint, utoljára a sugárzókat tömítve vissza, a helyükre. Nem tudom hány wattos? A nagyok alá tüske alakú lábat illik rakni, hogy ne rezonáljon össze a padlóval. Tetszetős, szép darab/ok !
Nem mondom, hogy ez szét fog esni, de szinte azonos anyagmennyiségből lényegesen merevebb szerkezetet kapnál, ha az előlap nem "rajta lenne" az oldalakon, hanem "benne". Tehát az előlap az élével csatlakozna az oldallapokhoz, nem pedig a lapjával. Ez így akár csavarozás nélkül is -csak ragasztva- képes stabilabb lenni, mint a jelenlegi kialakításod.
Most már ezt a módosítást nem tudod megtenni, mert akkor át kellene szabni az anyagokat, de a következő építésnél fontold meg. Mostanában terjed egy "lamelló" kötési forma, ami nálam nagyon jól beváltó, ezt is érdemes alkalmazni, de tájoló peremek is növeli a stabilitást. Egy-egy képet mellékeltem ezekről. A hozzászólás módosítva: Jan 10, 2016
Szia. Még nem tömtem ki semmivel, de hallásra tuti kell bele vatta. Egyenlőre még csak csavarozva van, az illesztések szinte tökéletesek. Ha sikerül számomra elfogadható hangon szólnia, akkor véglegesen összeragasztom. Ha lesz ihletem hozzá akkor hangszórókárpitot kap majd.
Eddig nem nagyon mertem neki ereszteni nagy teljesítményt mivel "járatom" a hangszórókat, szinte újak. Sajnos az M.N.C. mélyközép közül az egyik picit nagyobb hangerőn perregést ad ki. Valószínű a cséve hozzáér a mágneshoz. Szerinted javítható? Köszönöm a tanácsokat!
Gondolkoztam, hogy az szerint csinálom meg mint ahogy írtad. A hátoldala úgy van megcsinálva. A "lamelló" kötési formához meg már nem volt célszerszámom, inkább maradok a ragasztó- csavar párosnál. Akkora teljesítményt úgy sem tudok belőle kicsikarni, hogy szétessenek, inkább a hangminőségre (jobban szeretem élvezettel hallgatni a zenét, mint inkább netán szétessen a ház ) Köszönöm a tanácsot, legközelebb ezt is figyelembe veszem tervezéskor.
Ha új, akkor ne javítsd, hanem cseréltesd!
Én is jártam már így. Vagy gyártási hibás volt, vagy valaki/k már többször visszavitte. Aztán majd csak kifognak valakit, aki nem veszi észre hogy perreg, vagy nem ért hozzá... A hozzászólás módosítva: Jan 11, 2016
Az a baj vele hogy kb 2 évet állt a polcon, és ezt a modellt nem forgalmazzák már. :/ Azért írtam hogy szinte új.
Sziasztok! Már volt fent, csak kicsit más állapotban. 1989-ben elkészült életem első kettős labortápja. Most elérkezettnek láttam az időt egy kis vérfrissítésre. A régi c520D panelmérőket végül nyugdíjba küldtem - majd az idő megmondja, hogy jó döntés volt-e? De jóval kevesebb lett az alkatrész a dobozban. A kapcsolókat visszacseréltem az eredeti Rafira jobban hasonlító, de árban a töredékéért megkapható kínaira. Kis takarítás, belső huzalozás javítása. Annak idején kábelkorbácsokat készítettem hozzá, ezek tartanak azóta is. azonban a kötegeket jobb híján, akkor szigetelőszalag fogta össze. Most ezek is ki lettek hagyva, kötegelő ment a helyére. A végeredmény a képen látható.
Kettős táp - emiatt eleve mindenből kettő van. A középső kettő a kimenetet kapcsolja be és ki. Ez sokszor jól jön. Kijjebb haladva jönnek a feszültség/áram kapcsolók, ami a kijelzőt kapcsolja feszültség, vagy áram módba. Ez az C520D-nél ötletesen - egy polaritásváltás volt Ugyanis elé írt egy "A" betűt az értéknek a TIL311 - innen tudtam mit is mérek éppen. A legkülső kapcsolók a távolsági szabályzás be és kikapcsolói, ehhez tartoznak a felső banán aljzatok. Ennek az a szerepe, ha mondjuk 100m-re elviszem a táp végét, akkor is a kábel végén legyen a beállított érték igaz. A tekerentyűk a feszültség és áramkorlátok helikális potijai. A konstrukció nem saját, BHG-ban kezdték nyomni, de akitől megvettem, lusta volt összeépíteni, mert sok minden hiányzott hozzá. Gondban volt a panelműszerekkel is, mivel álló volt a panel, a TIL-ekkel együtt nem fért el a homloklapra. Én szalagkábelekkel átvezettem a kijelzőket és fixre becsavaroztam a paneleket az alap szerelőlapra. Trafókat tekertem hozzá. Beültettem, bemértem a táp paneleket. Megcsináltam a hűtőbordák munkáit - elszöszöltem vele szépen. Az akkori tudásomhoz képest a belseje sem volt olyan szörnyű.
Időközben megtaláltam. Talán ez a táp rajza emlékeim szerint. Csak nekem több tranzisztor lett párhuzamosan kötve, nem 3 hanem 4db. A rajzról egyértelműbb a működés.
Bírja a terhelést? A 723 szeret eldurranni. Nagyon érzékeny a kimenetét érő terhelésre. A BD241 bázisára tennék még egy tranyót. Darlingtonba kötve.
Ezt honnan veszed? Mitől durranna el? Az egyik legjobb és legegyszerűbb analóg labortápot a 723-al lehet építeni. Az más kérdés hogy kameleon2 rajza rendesen agyon van bonyolítva, fele ennyi alkatrész sem kell bele (nézd meg a topikjában az enyémet).
Gond csak a selejtes darabokkal van, azokkal is csak annyi hogy nem hőfokfüggetlen a belső precíziós referenciája. Nekem is ilyen az egyik, ha beállítok mondjuk kereken 10V-ot rajta, akkor egy fél óra múlva már 9,9V van a kimenetén. A másik az jó, azon 10V van órák múlva is.
1989-ben építettem. Azóta használtam több mint 12 órán át cnc motor tápként, akkutöltőnek, sőt napokon keresztül maradt zárlatban véletlenül - még az elején. A Gamma gyártmányű helikális potméterek kptak szét, meg a kapcsolók. Az elektronika változatlan. A 723 is. Igaz - ez még MEV gyártmány
A MEV 723 ic.-k nagyon jó precízek voltak, sok más gyártmányt dobtam ki mert nagyon labilisak voltak, és kerestem boltokban a MEV-et. Ez persze régen volt.
Én csak egy általam tökéletesen elfogható hangzást, amit meg is kaptam. Nincsenek bődületes mély hangjai, cserébe tisztán és torzitás mentesen szól (hallásra). Ki lesz még egészítve egy komolyabb subwofferel a közeljövőben ha találok hozzá megfelelő ár/érték arányban hangsugárzót.
Nálam ez nagyon jól bevált. Döbbenetes hangerőt produkál.
A frontok önállóan is jók, de az igazi brutalitáshoz kell a SUB is.
Igen, ilyen, de én itthon vettem. Éppen most akciós itt.
Az biztos hogy szép erőteljes hangja van, de ez szétszedné a 12nm-es szobámat. Amint lesz rá normális anyagi keret egyetem mellett, megépítem.
Volt már nálam javításon édesapám Selenium hangfalpárja 15' mélyekkel. Az ablakok rezgése elenyésző volt a radiátor járása mellett.
Sziasztok!
Ma ezt építettem! Majdnem teljesem jól működik csak a szoftver nem tokéletes amit le tudtam hozzá tölteni, a távirányítóval nem lehet a hangerőt állítani, a hangerő gombokkal a next prew funkciók működnek. A kikapcsolás az megy , manuálisan tökéletesen működik. Sajnos a hex van csak meg. Van egy c fájl is de az nem tartalmazza az órát meg a hőmérőt de ezzel a hexel sem mükszik a távi. Innen való:Bővebben: Link
Sziasztok!
Jómagam is megnéztem a fent linkelt oldalt! A teljes programot 650 rubelért lehet megvenni, ami kb. 2500 Ft. +- 100 Ft. Ha valaki vérpfofi és félóra alatt újraírja a kódot, annak tisztelettel emelem a kalapomat. Viszont, minden más esetben érdemesebb kifizetni azt a 2-3 ezer forint közötti összeget. Ahogy elnéztem, csak az alkatrészköltsége is legalább 10 ezerbe kerülhet a projektnek és akkor még nem beszéltem "lajos1969" precíz. rendkívül esztétikus munkájáról.
Sziasztok!
A napokban fejeztem be a tápegységem építését, amit a képeken láthattok. A következőket tudja: 5V, 9V, 12V egyenáramot tud adni, stabilizáltan, ezen kívül a jobboldali "tekerentyűvel" 1V-25V-ig (igazából 0.9-25.9) lehet állítani egy másik kimenetet (szintén stabilizált). Az a kimenet rendelkezik "előbeállításokkal" is, ezek a bal oldali kapcsolóval válthatóak. Állásai a következőek: 3,3V; 4,5V; 5V; 6V; 7,5V; 1-25V (ezt lehet a jobboldali potméterrel szabályozni). Az egész egy 50W-os transzformátorra épül rá. Eleget írtam, hagyok a képeknek is valamit Véleményeket szívesen fogadok! Wabe |
Bejelentkezés
Hirdetés |