Fórum témák
» Több friss téma |
A kazánnal kapcsolatos észrevételed megértettem.
A termosztát hiszterézise a gyári adatok szerint fűtő előtétellenállással < 0.4 fok. Nekem 0.4 fok eltérésnél már kapcsol (több digitális hőmérővel mérve a termosztát elhelyezési helyén) Lehet szerencsém van. Nem látom értelmét cserélni.
Veled értek egyet, bár nem teljesen 0,4 fok, inkább 0,5 fok Celsius-ban. Én is kimértem és ellenőriztem is, ez az adat jött ki. Az újabb termosztátok már a Kelvin-fokban adják meg ezt a hiszterézist, %-os arányban és a számításom szerint az már csak +- 0,2 Celsius fokra jön ki a korábbi 0,5, vagy általad említett 0,4 fok helyett. Ezeknek az új termosztátoknak a műszaki leírásában ez az adat benne van, csak át kell nézni, de át is kell számolni és értelmezni azokat. (A gyártó azt mondja, hogy a komfortérzetet növeli ezzel, vagyis azzal, hogy a hiszterézisnek az értékét csökkentette.)
Hűha!
Fogalmam sincs milyen matricáról beszélsz..... Valamiről nagyon lemaradtam ezek szerint
Igen, én is kérdeztem ezzel kapcsolatban egy szerelőt, hogy érdemes-e lecserélni a termosztátot ilyen értékek mellett. Azt mondta, hogy nem. Engem pedig nem zavar a 0.5 C fok hiszterézis. Igazából nem is érzem és így a kazán sem kapcsolgat folyamatosan.
És annak ellenére, hogy 1991 óta üzemel, szerintem egész jó teljesítmény. A hozzászólás módosítva: Feb 3, 2018
Ez az érték kiváló ebben a korában.
Akkor nincs értelme lecserélni!
Viszont kérném a tanácsod a kazánnal kapcsolatban. Nem feltétlenül akarnék alacsony hőfokú előremenő fűtővízzel fűteni (40-45 fok), DE! nem tudom feljebb tornázni az értéket, mert a szobatermosztátom hamarabb lekapcsolja a kazánt, mint ahogy a víz elérné a kazánon beállított fűtővíz hőfokot. A fűtött légköbméternek teljesen optimális a 17 KW teljesítmény. A radiátorok régi nagy öntöttvas darabok. Megfigyelésem szerint a kazán óránként 15 percre kapcsol csak be.
Mit lehet ilyenkor tenni vagy kell bármit is tenni? A hozzászólás módosítva: Feb 4, 2018
Lehet hogy erős a szivatyú, hamar lehúzza a vizet.
Ha a keringetőszivatyún van állítási lehetőség, vedd vissza eggyel lejjebb, próbáld ki, mit reagál rá. De a 15 perc jó. Az öntöttvas radiátorokat le ne cseréld! A hozzászólás módosítva: Feb 4, 2018
Szerintem hagyd békén az egészet, ahogyan van.
Szia!
Valóban, a szivattyú fordulatszáma a maximálisra van/volt állítva (2000 ford.) Korábban próbáltam alacsonyabb fordulaton működtetni, de akkor a legtávolabbi öntöttvas radiátor nem melegedett fel eléggé. Most egyel alacsonyabb fordulatra raktam (1800 ford.) megnézem hogy alakul a dolog. És az öntöttvas radiátorok természetesen maradnak A hozzászólás módosítva: Feb 4, 2018
Szia!
Nem szeretnék variálni a rendszerrel, csak az alacsony hőmérsékletű előremenő víz és az esetleges kondenzáció miatti rozsdásodás kapcsán indult el a diskurzus. Annak ellenére, hogy a kazán tudja ezt a fűtési módot is, merciabc észrevétele miatt elbizonytalanodtam és nyilván nem szeretném meggyilkolni a kazánt helytelen üzemeltetéssel Egy ugyan öreg, de jól működő rendszer karbantartással történő fenntartása olcsóbb, mint egy komplett új rendszer telepítése kazánnal-kéménnyel-mindennel együtt. Ebből indulok ki
A szivattyú fordulatszámának a visszavétele után a következőt tapasztalom. A radiátorok alja szinte teljesen hideg, míg korábban legalább langyos volt. Ezzel szemben a felső 2/3-ad részét nem érzem melegebbnek. Azt gondoltam, ha lassabban kering a meleg víz a radiátorokban, akkor jobban le tudja adni a hőt, így logikusnak tűnik, hogy a "radiátor aljára érve" már a langyosnál picit hidegebb. Hibás a gondolatmenetem?
Az előremenő fűtővíz hőmérséklete viszont emelkedett 5 fokot...40-ről 45-re...
Sziasztok!
Egy "kis" segítségre lenne szükségem... Van egy Saunier Duval Renova Star F 24 E BT kombi cirkóm. A hibajelenség röviden: Fűtés közben minden rendben. Ha átkapcsol vízmelegítésre, akkor kb 0,5 - 1 másodpercenként "kalapál benne" valami. Olyan hangja van, mintha valaki egy műanyagnyelű csavarhúzóval ütögetne egy csövet a cirkóban. Elég hangos! Lehet gőzbuborék?... Ha elzárom a meleg vizet, megint rendben van minden. A fűtéskor nincs semmi rendellenes hangja. Kb 2 hete van így, egy picit erősödött ez idő alatt. Hol lehet a hiba? Egy újratöltés után nem sokkal kezdte el, mikor kicsit nagyobb lett a nyomás a normálisnál. Leengedtem a normál nyomásig és utána kezdte el egy - két nap múlva. Lehet, hogy nem függ össze... Akkor olyan érzésem volt, mintha a kiegyenlítő tartálya nem lenne 100 -as, de a fűtés azóta is normális és a nyomás is. Előre is köszönöm!
Ezen információk ismeretében a rendszered tökéletesen működik az eredeti szivatyú beállítassal.
A torlókkal lehet kicsit játszanod. Tisztísd ki a kazán lamelláit, hogy rendben legyen. Tavasszal, mivel öntöttvas radiátor, vascsöves rendszered van, öblítsd ki radiátoronként a vasiszaptól, rakj bele inhibítort, és sokáig jó lesz!
Köszönöm a tanácsokat. Tavaszra már tervezek egy alapos takarítást és márkaszerelő általi átnézést a beállításokat illetően, mind elektronikai, mind gáz oldalról.
Szeretném még sokáig használni a kazánt.
Szép napot fórumozók!
Westwn Pulsar D kombikazán ügyben kérnék segítséget. Történt ugyanis, hogy elszökött a nyomás a rendszerből. Nyoma nem volt. Tócsa,vagy fröcsögés a falon. Kazán persze állt. Úja töltöttem és a kazán rögtön elindult és fűtött és melegvizet is adott. De rövid működés után ahogy a víz melegedett a nyomás megnőtt és csöpögni, majd folyni kezdett a biztonsági szelep. Akkor kiengedtem a felesleget és a kazán dolgozott tovább. De egy idő után úra elkezdett csöpögni, folyni, mert megint magas lett a nyomás. Ezt játsza velem két napja. Már sokkal több vizet engedtem le a rendszerből, mint amennyit hiánykor benyomtam. A töltő csapot megnéztem, el van zárva rendesen. Lehet az áramlás kapcsoló membránja átszakadva? Vagy mi? Köszönöm az ötleteket előre is.
Kedves Fórumtársak!
Automata légtelenítő szeleppel kapcsolatban volna kérdésem. Az enyém szivárogtatja a vizet a szelepnél. Betölti-e akkor is a szerepét, ha a szelepsapkával lezárom a szelepet és pl. csak naponta-kétnaponta veszem le a szelepsapkát felgyűlt levegő kiengedéséig vagy folyamatosan "nyitva" kéne lennie?
Betölti, de annak oka van, ha naponta-kétnaponta légteleníteni kell.
Lehet rosszul fogalmaztam. Nem jön ki felgyűlt levegő a lezárt szelep megnyitásánál, csak példaként említettem. És feltételezem folyamatosan nyitott állapotban nem szabadna víznek megjelenni?
Egyébként egy zárt rendszer esetében hogyan/hol tud felesleges levegő bejutni a rendszerbe? És ha bejut a nyomásmérő órának ezt nem kell lekövetnie? A hozzászólás módosítva: Feb 8, 2018
Ha előszörre eltűnt a nyomás, és nem volt bizti szelepen távozó víz, átszakadt a tágtartály gumimembránja, áttolult a víz a lég oldalba.
Ebben az esetben tartály csere, vagy a fűtési rendszerbe beépíteni valahová egy univerzális tartályt!
Úgy tűnik, hogy a kiegyenlítőtartály felfújható (nem szakadt át) és a rendszer szépen dolgozik amíg csak a fűtési rész megy - mint zárt rendszer - a nyomás a beállított értéken marad.
Ha megnyitom a bejövő víz csapját, - marad a fűtés is és megy a meleg víz is - de ekkor a rendszerben lassan elkezd emelkedni a nyomás mígnem csepeg, majd csurog a biztonsági szelep. Azt írtam előzőekben, hogy egyszer töltöttem után a rendszert, de a csurgásokból összesen 3-4 vödörnyit öntöttem már ki, tehát sokszorosát, mint amennyit beengedtem, vagy mint amennyi egy kiegyenlítő tartályba fér.
Valószínű,hogy nem zár el a feltöltőcsap,vagy kilyukadt a HMV hőcserélőd.Zárd el a kazánba bejövő hideg víz csapot engedd le a kazánból a fűtő vizet így ki lehet venni a töltő csapot és pucold meg.ha ezután is jelentkezik a probléma akkor HMV hőcserélő csere.
Én pont a héten járam így egy immergas kazánnal. Állandóan nőt a víz nyomása a fűtési rendszerben. Ha a hidegvíz petáplálást elzártam akkor nem. Kivettem a feltöltőcsap belsejét, és nem is volt már meg a záró gumitömítés. Fém a fémen meg nem zárt el teljesen. Tettem bele új gumi "lapot" és már rendben is lett a nyomásemelkedés.
Csak akkor emelkedik a nyomás, ha a melegvíz készítés t használod?
Alaphelyzetben nem emelkedik?
Ha a HMV betáp csaja nyitva van - emelkedik a nyomás. Ha el van zárva a bejövő víz, akkor nem emelkedik.
A feltöltő csapot szétszedted, kitakarítottad a szelepüléket?
Sziasztok! Van egy Buderus uo12-24k típusú kombi kazánom. Fürdés közben egy kis ideig jön a meleg víz, aztán menet közben leáll a kazán 1-2 másodpercre, elkezd hideg víz jönni, addig a kazán újraindul és ismét jön a meleg, és ezt csinálja folyamatosan. 12 éves. A víznyomás kapcsoló (azt hiszem ez a neve annak az alkatrésznek) nemrég lett kicserélve, vízköves volt, kocogtatni kellett, hogy beinduljon a kazán, legyen meleg víz fürdéshez, az most nem lehet probléma. Tudnátok segíteni? Nem tudom korábban volt szó erről itt vagy más topikban, elvesztem a hozzászólásokban.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |