Fórum témák
» Több friss téma |
Sziasztok!
Ismét segítséget szeretnék kérni. Tavaly nyáron augusztusban előjött egy olyan hiba az Ariston Genus One kombikazánon, hogy nem akart begyújtani, mindig "nincs láng" hibával leállt. Pont elmentünk nyaralni, 1 hét után magától megjavult. Szervizes is kint volt, de nem tudott rá mit mondani, azt mondta, hogy elnyomkodtam... Egy év múlva pont, idén augusztusban elkezdte, hogy "nincs láng", "lángleszakadás" és "fan warning"-ot dobált és nem gyújtott be. Lehúztam a kis gumicsövet ami összeköti a kazán hőcserélőt/égésteret a kondenzvíz szifonnal és kiömlött egy csomó víz: cserebogár tetemek eltömítették az egész elfolyó rendszert. Kipucoltam mindent. Tökéletesen működött egészen tegnapig. Ismét az előbb említett 3 hibát váltogatja, de igazából nagy nehezen mindig elindul és fűt, csak a HMV-nél idegesítő, hogy egy évet kell várni mire jön a meleg víz. Megnéztem megint és még volt benne kb. 2 maréknyi cserebogár, amit a kondenzvíz elfolyón keresztül sebészi eljárással sikerült kipiszkálni és kipórszívózni. Mondom most jó lesz, tiszta a gép. De nem. Ugyan úgy nehezen gyújt be, vagy ha begyújt, akkor 2-3 sec múlva lángleszakadást dob, majd szellőztet és másodszorra, harmadszora általában sikerül véglegesen begyújtania. Még... De ki tudja meddig. Érdekes, hogy tavaly nyáron is pont ez a hiba volt, sőt rosszabb volt, mert egyáltalán nem működött, de mitől javult meg az állás során? Kiszáradt? Még áramtalanítva sem volt. Ezeket ellenőriztem, tisztítottam: - fázishelyesen van bekötve 220V-ba - égéstér kipucolva, kifújva, kiporszívózva - Szifon tiszta, fel van töltve vízzel, ninsc eldugulva semmi - ionizációs elektródát megpucoltam, mert rozsdás volt két helyen, az egyik elektróda hegyén, ill, azzal szemben a másik elektródán - készülék előlapot levéve és ugyan az a hiba, tehát nem a levegő beszívással van a baj - Ha már beinult és fűtött 5-10 perce, akkor is képes nem újra begyújtani, de van amikor egyből begyújt. - HMV-nél is teljesen random, hogy mikor gyújt be elsőre, mikor nem. - Második vagy harmadik gyújtás után mindig stabilan van láng és megfelelően működik - Futtattam automata kalibrációt, végigment, de nem változott semmit. - Van amikor úgy hallom, hogy nem egyenletesen szikráztat, de nem láttam összefüggést a gyújtási nehézségekkel Nagyon szépen megköszönném a segítségeket!
Milyen a termosztátod és milyen ciklusidőre (bekapcsol/óra) van állítva? Ha gondolom a 12-re, akkor 5 percenként bekapcsol (5 x 12 = 60 perc).
Illetve még nem tudtam eldönteni, hogy elektromos vagy mechanika a hiba jellege...
A hozzászólás módosítva: Okt 12, 2020
Szia! Csatoltam egy képet a termosztátról, és hogy annál a pontnál indul a kazán.
Ennyit tudok.
Sajnos előfordult már ilyen a történelemben! A lényeg az hogy előremenő vez. a radiátor felső csatlakozási pontba kell kötni! Mivel neked bypass alsós összekötős szelepeid vannak így az előremenő vezetéket is alulra kell kötni! A radiátorhoz közelebbi csatlakozóra kell kötni az előremenőt,oda ahol az 1-es képednél kijön a kábel! A bypass szelepen is fel van tüntetve az áramlási irány! Erre minden esetben figyelni kell!
Szia
Az ariston kazánok nagyon érzékenyek az ion áramra! Random módon produkálják a lángleszakadásos hibát! -mérj ion áramot. -ion érzékelő vezeték sérült. -ion érzékelő porcelán repedt,nem ér bele rendesen a lángba. -elektromos panel nem érzékeli az ion áramot(ez a legrosszabb mind közül.)
Köszönöm a választ!
Megpróbálok ionáramot mérni. Mennyi a jó tartomány? És mi számít rossznak? Az ion érzékelőn nem látok sérülést, a porcelánon sem, ettől még lehet hogy nem néztem meg alaposan. Vezeték is épnek néz ki. Az hogy beér-e a lángba, azt nem tudom, nem látok bele, kb. 10-15mm-re van a gázégőtől a vége.
kb. 5-23 mikro amper, multiméter sorba kötve.
A porcelánrepedést nehéz felderíteni. Alaposan megcsiszoltad az érzékelőt?
Köszi az infókat!
Megmértem az ionáramot. (Persze most mindig jó volt egyből) 7.9-8.1 uA-t mértem gyújtás után, fűtési módban (Viszonylag alacsony moduláció van ilyenkor). Ez az érték elég állandónak tűnik nekem. AC módban mértem, 600 uA-es méréshatáron (még jó hogy tud ilyet a műszer), DC-ben totál nullát mutatott, remelem jól mértem. Működik a lángleszakadás védelem, ezt tapasztaltam, ahogy elvettem a multiméter mérővezetéket, egyből lángleszakadás hiba és full ventillátoros szellőzetés következett. Jó ez az érték? Vagy kezd már az alsó határon lenni, hogy még épp jó? Az ionáram érzékelőt egy Dremel + apró drótkoronggal pucoltam fémtisztára. Lehet nem volt elég? A hozzászólás módosítva: Okt 12, 2020
Szia! Ez még a régebbi típusú termosztát, ilyen dolgot nem kellene csinálnia, szerintem más a probléma, mechanikai.
A kazán leírásában van néhány dolog, ezt át kellene olvasnod, mert szerintem a fűtési kör nyomásának hibájára utal: "Költség és néhány hiba A közelmúltban a fogyasztók gyakran válasszon egy kazán márkát Baxi Main Four 240-F. Nyomáscseppek - ez a leggyakoribb probléma, amikor a berendezés működik. Ha ez megtörténik, a fűtési rendszert ki kell kapcsolni, a berendezést le kell választani a vízellátó rendszerről, majd a vizet ki kell üríteni. A tartályt szivattyúzza egy nyomásmérővel rendelkező gépjárműszivattyúval a nyomás szabályozására. Szivattyúznia kell addig, amíg a víz meg nem szűnik. Amint a hűtőfolyadék kifolyik, folytatni kell a szivattyúzást 1 bar nyomási szintre. Ezután a kazán újra csatlakozik a kommunikációhoz, és a nyomás 1,5 bar értékre emelkedik. Ezután újra elkezdheti a fűtést." Én csak tippelek: Ez a fűtési kör elégtelen nyomására utal, először azt a nyomást vedd figyelembe, nézd meg, hogy hány bar induláskor és hány bar a leálláskor, de úgy 1,5 bar körüli értéknek (+-0,2 bar) kell lennie. Ha nem ilyen az érték, hanem alacsonyabb, akkor a fűtési rendszer nyomásának alacsonyságára (1,5 bar értéket írnak) , de inkább a tágulási tartály alacsony töltöttségére (1,0 bar értéket írnak) tippelnék.
Nagyon szépen köszönöm a választ. Akkor első körben próbáljam meg felpumpálni a tágulási tartályt?A 1.5 bár igy ránézésre megvan kb
Azóta méregettem még kicsit. 5.5-6 uA ami általában gyújtás után van. Ha mérem multiméterrel, akkor sosem jött elő a sikertelen gyújtás, vagy lángleszakadás. Annyit vettem észre miközben mértem, hogy volt hogy "behupogott" a láng, olyankor ugrált 3-5 uA között. Amúgy HMV-nél is ha éppen csurog a víz, teljesen lemodulál, akkor még 3-3.5 uA-el simán elmegy, nem dobja be a lángleszakadást.
Viszont! Figyelgettem, hallgatóztam, hogy mi történik: - Szikráztatás mindig van, az hogy jó helyen szikrázik, azt nem látom persze - A szikráztatásra tényleg nem mindig gyújt be, a hangja alapján szerintem lehet különbséget tenni, hogy mikor lobban be a láng és mikor nem - Amikor lángleszakadást dob, akkor tényleg nagyon instabil lehet a láng, mert hallani, hogy egyenletlenül ég, hullámzik, majd kialszik és jön a hibakód - Ha begyújt, pár másodperc után elkezd hullámozni a láng (hangra), majd ki is alszik, ezt fülelve jól követhető - Ha begyújt és stabil a láng (hangra), akkor úgy is marad és minden jól működik Szerintem az ion elektróda nem mond hülyeséget. Amikor "első gyújtás nem sikerült" hiba van, akkor valóban nem sikerült neki, és amikor "lángleszakadás" hiba van, akkor valóban az lehetett a probléma. De akkor mitől van mindez? Gázégő szép tiszta, hőcserélő közötti rések tiszták, gáz van. Én most már a kéményre gyanakszom, azon belül is a füstgáz elvezetés részére. A kémény szerviz nyílásán benéztem és az egyetlen 40-50cm-es vízszintes szakaszon tele van kosszal, nem sok, de van benne, akkor lehet még a hőcserélő tetején is van valamennyi és ez akadályozza a füstgáz kilépést. A levegő beszívás szerintem jó a kéményen keresztül, mert levett burkolattal is ugyan ez a hiba van. Ajánlottak egy gázszerelőt, akit felhívtam, ötlete sincs, de jövő héten kijön megnézni, és az a minimum, hogy mindent újból kipucol és majd kiderül hogy megjavul-e, ha nem, akkor idézem: "bármi lehet..." A hozzászólás módosítva: Okt 13, 2020
Szia!
Nekem hasonló leállások voltak turbós Radiant kazánnál. A hiba oka nálam a preszosztát volt, ami ellenörzi a megfelelő levegő áramlást. Ez a bejövő levegő és a kimenő égéstermék között méri a nyomáskülönbséget. A kéményedben lévő kosz is okozhatja.
Köszi a tippet! Én nem tudom, hogy ebben az Arsiton Genus ONE-ban van-e ilyn szenzor, én nem futottam bele, de lehet csak elkerülte a figyelmemet. Hirtelen rákerestem google-ban és nem találtam ehhez a típushoz. Nem tudom, megnézem azért. Meg megnézem endoszkóp kamerával a kéményt, vagy legalább a kazánhoz csatlakozását, hogy van-e valami dugulás.
A te kazánod turbós?
A kéménye cső a csőben? A külsőben szívja a friss levegőt a belsőben megy ki a "füst". És egy ventillátor keringtet. két gumi vagy műanyag cső van csatlakoztatva oldalanként egy lapos korong szerű nyomáskapcsolóra ez a preszosztát. Megpróbálok keresni valami képet. Hátt, lehet , hogy ebben nincs? https://www.megatherm.hu/Shared/ProductFiles/ariston-genus-one-syst...kg.pdf A hozzászólás módosítva: Okt 13, 2020
Így van ahogy mondod, turbós/kondenzációs.
A beszerelés útmutató alapján nincs benne ilyen érzékelő. Viszont tud olyan hibakódot dobni, hogy nem jó a gázellátás, szóval valahogy meg tudja állapítani ha valami nem stimmel a beszívott levegővel. Lehet ionáram alapján figyeli a lángot és abból következtet az égés minőségére.
Bocs az elöbbit módosítottam mert nem jelent meg amit írtál.
Szerintem ahogy a rajzot nézem , lehet hogy egybe van építve a ventillátorral. Abból gondolom, hogy a rajzon 5 vezeték megy a venillátorhoz. A hozzászólás módosítva: Okt 13, 2020
Találtam egy ilyet...
Igen, köszi! 610-es hiba volt is, amikor tele volt bogárral és nem tudott kifolyni a víz az égéstérből. Azóta nem láttam ilyen hibát. A ventire tényleg több vezeték megy, hogy öt-e azt nem tudom. Szerintem ez nem egy sima ventilátor, mert a szervizmenüben lehet nézni a fordulatszámot és hogy milyen PWM-el megy éppen. De lehet abban van valami áramlás mérő is.
Nos vegyük sorba a tényeket! A te kazánod valószínű hogy kondenzációs,és nem hagyományos turbós! Míg a hagyományos turbós készülékeknek a füstgázt szívja ki a ventilátor,és nem keletkezett kondenzvíz! Míg a kondenzációs kazánoknál a fordulat szabályzós ventilátor gáz+levegő keveréket kever be az égőnek,és keletkezik kondenzvíz (alacsonyabb füstgáz miatt) a kondenzációs kazánokban nincs presszosztát (levegő nyomás kapcsoló) Rendesen volt szabályozva a készüléked beüzemeléskor? Mert ez befolyásolja az égő min.és max. teljesítményét! Teljesen biztosra akkor tudsz menni az ion érzékelővel kapcsolatban,ha kicseréled egy újra! Ha akkor is rosszalkodik akkor panel hiba! Az a rész ami érzékeli az ion áramot!
Köszi a magyarázatot!
Beüzemeléskor csak automata kalibrációt csináltak. Én rákérdeztem akkor, hogy a gázszelepnél nem kell-e valamit állítani (leírásban van némi szó erről), illetve valamit mérni az égéstermékben, de azt mondták "ezek már teljesen automaták, nem kell itt semmit állítani". Azon kívül csak beállították a min és max teljesítményt %-ban a szervizmenüben, de ezek a paraméterek azóta is úgy vannak, sőt egy éve az éves karbantartáskor ezeket le is ellenőrizték. Én is nyomtam a napokban egy automata kalibrációt, le is futott sikeresen, de nem változtatott semmin. Endoszkóp kamerával átnézem a kémény szerviznyíláson keresztül, amíg elért a zsinórja (első könyökig, utána egy függőleges 6m-es szakasz van már csak), de nem találtam semmi dugulást. Volt benne kosz a vízszintes szakaszon, azt kiporszívóztam, de ennyi. Van huzat is a kéményen, szóval biztos átjárható. Hát akkor ez lesz, rendelek egy ion elektródát, de még megvárom, hogy a gázszerelő mit mond (nagyon kíváncsi leszek, remélem nem kezdi el egyből cserélgetni a drága alkatrészeket...). A hozzászólás módosítva: Okt 13, 2020
Azt a kalibrálást,füstgázelemző műszerrel csinálták? Igen automata beállítású,de min-max.értékek kellennek hozzá! Annak egyeznie kell,a gyártó által előírt értékeknek!
Nem használtak semmi egyéb műszert hozzá. Csak azt futatták végig ami a menüben van “automata kalibráció” néven.
Közben kivettem mégegyszer az ion elektródát, ilyen állapotba került egy nap használat után, miután fémtisztára pucoltam. Csatoltam két fotót. Ez normális?
Pont ezért nem szabad csiszolni a kondenzációs kazánok elektródáját. Ügyesen lecsiszoltad a korrózióvédő réteget, cserelni kell.
A kazán adaptív gázbeállítású. Érzékeny a gáz nyomásának változására. Beüzemeléskor illik mérni is nem csak kalibrálni. A hozzászólás módosítva: Okt 14, 2020
Oké, nagyon szépen köszönöm az infót! Rendelek egy új elektródát, az biztos nem árt.
Én azért mertem megpucolni ennyire, mert egy éve mikor a "márkaszerviz" volt kint karbantartani, a fickó megdrótkefézte a nagyját és megcsiszolta. Akkor egy év után nem volt rajta rozsda, elég szép volt még. Ezek szerint ők sem tudják, (vagy hát ki tudja, nem akarok rosszat feltételezni, de így hamarabb tönkremegy...) Ha egyszer kiér ide a gázszerelő, akkor megkérem, hogy mérjen is, és kalibrálja/állítsa be újra.
Igen elég rossz állapotban van ez csere! Ez szomorú,hogy beüzemeléskor nem haználtak füstgáz elemző műszert! Olyan szerelőnek szóljál,akinek van ilyen füstgázelemző műszere! Zoszkának üzenem hogy a durva csiszolás,és a helyes elektróda tisztítás között van különbség! Persze ha nem jó akkor cserélni kell!
Holnap jön az új elektróda. Meglátjuk.
Amúgy ha már itt tartunk, mi a hivatalos és szakszerű módja egy kondenzációs kazán éves tisztításának? Amit nálam csinált a "szakszerviz" tavaly nyáron: - szifon alsó felének a kiöblítése - égéstér kis drótkefével körbe kicsit megpucolta, és kipórszívózta - elektródát megdrótkefézte és megcsiszolta - szervizmenüben átnézett egy két beállítást (pl. max teljesítményt visszább vette, mondván kicsi a lakás) Ennyi volt, 10-15 perc. Nem kellett volna valami tisztítószert alkalmaznia a hőcserélőnél? Vagy azt csak nagyon durva kosz esetén csinálják?
Ez egy gyors márkaszervizes munka volt! Azt is figyelembe kell venni,hogy a milyen állapotban van,hány éves, menyire elhanyagolt a kazán,mert ezek befolyásolhatják a szervízelés idejét! Érdemes átnézni,megmérni az érzékelő szondákat,vezetékeit(ntc,ptc,stemco) égő,elektróda tisztítás,hőcserélő tisztítás vegyszerrel kívülről,ha kell belülről is! Gáznyomást,füstgáz elemzést régebbi turbósoknál levegő nyomás kapcsoló! És akkor még nem emlitettem a vízszűrő,váltó szelep tiszításáról! Na ez nem 10-15 percet vesz igénybe! Mind tudjuk,az idő pénz!
Az attól függ, hogy mit kértél.
Nagykarbantartásban általában 2 ember 1 óra alatt szétszereli a tűztér eszközeit, ellenőrzi azokat, kitakarítja a környékét, ha kell tömítéseket cserél, tisztítja és azután működés közben ellenőrzi, minden mértékadó paramétert kimér. A folyamat a kazánod gépkönyvében le kell hogy legyen írva. A tömítések ára úgy 5 -10 eFt körüli lehet (más alkatrész cseréje miatt több ár), szumma úgy 40 - 50 eFt lehet a teljes költség. Mindez függ a kazán hozzáférhetőségétől (létráról, vagy talajszintről szerelhet, stb.) és évjáratától. A fenti időben benne van a jegyzőkönyv írása és a számlázás is. Egyik szerel, másik adogatja a szerszámokat, vagy éppen írja a papíros dolgokat. Ez csak az én tapasztalatom, ha valaki mást mond én nem akarok vitatkozni.
Idézet: „Zoszkának üzenem hogy a durva csiszolás,és a helyes elektróda tisztítás között van különbség! Persze ha nem jó akkor cserélni kell!” Nyilván van. |
Bejelentkezés
Hirdetés |