Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Kompresszor építés (levegő)
Még lenne kérdésem.
Az olajazó tartályt mivel és milyen vastaggal kössem össze a kompresszorral? A hozzászólás módosítva: Szept 25, 2013
Nekem egy autó fékcsővel van összekötve. Nem lényeges a cső vastagsága.
Sziasztok.
Mi a sorrendje a bekötésnek. 380V-ra gondolok. Van egy mágneskapcsoló dobozban be ki gombbal és a nyomáskapcsoló. köszönettel.
A nyomáskapcsoló egy vagy három fázisú?
h*árom fázisú
*H A hozzászólás módosítva: Szept 27, 2013
Akkor előbb a mágneskapcsoló utána a nyomáskapcsoló és aztán a motor.
Köszönöm.
Már majdnem kész. Azt hittem jó valamelyik levegő előkészítőm de sajnos a négyből egy sem. Egy van de az midi szerintem. Ha elkészült teljesen megosztom. üdv.
Segitségeteket szeteném kérni. Volt egy régi kompresszorom amit most szertnék fölújítani és a rajta levő három fázist kapcsoló nyomáskapcsolót is szeretném egy újra lecseréli. Vásároltam az interneten egy kapcsolót amelynek van egy 3/8 colos levegő csatlakozása de van egy másik 10mm átmérőjű csatlakozó aminek a funkcióját nem tudom kitalálni. Az eredeti leírásban ez "Joint Thread Diameter" neve van. megpróbálom a linket is beilleszteni:
http://viewitem.eim.ebay.hu/380V-20A-G38-95125PSI-1Port-Air-Compres...0/item Előre is köszönöm a segítséget.
Egy ugyanilyen kompresszort sikerült beszerezni mint a tiéd. A vizhűtést hogy oldottad meg illetve van e rá szükség rövidebb 10-20 perces üzemeltetés esetén?
A képen a motor felöli oldalon van az olajteknő fölső csatlakozója hogy oldottad meg hogy ne fröcskölje ki az olajat?
A másik talán a lefújó szelepé lehet.
Vagy rézcső vagy műanyag levegőcső megy bele. üdv
rézcső másik oldalán egy kis dugatyú féle van melynek a vége a mágneskapcsolót működtető karhoz ér hozzá.
Megpróbálom lefényképezni és becsatolom a képet
Lehet hogy igazad van ez a kis dugatyú a saját sulyánál fogva billent át a másik oldalra. Ha ezt a csatlakozót a lefújó szelepre kötném gondolom egy vészleállítást végezne. Jól gondolom?
Nem. Ez tehermentesíti a nyomóágat, hogy könnyebben induljon el a légsűrítő.
szerintem. A hozzászólás módosítva: Szept 30, 2013
Igen ehez képest drága de épp ezt a tipust akarom lecsereélni mert ha beállítom pl 8At-ra akkor ott kikapcsol de csk 6-nál kapcsol be ujból. Ennek amit most vettem a leírás szerint 0.5atm és 3atm a kibe kapcsolása.
Így van ezek a gyári előre beállított érték.
De átállítható mindkét érték. a szabályzó tetején található anyával. Rajta is van a + illetve - érték. Pl.kikapcsolás: 10bár bekapcsolás: 9bár. Próbáltam több intervallumot is. A képen jól látható a két anya üdv. A hozzászólás módosítva: Szept 30, 2013
Az enyém meghibásodhatott mert a kikapcsolást állító csavaral lehet szabályozni de az ujboli bekapcsolást jelölő csavara egyáltalán nem reagált iletve anyit hogy a kikapcsolási értéket megváltoztatta de a hiszterézisen semit sem változtatott.
Rövidebb időre ~20perc-re nem kell hűtés,20perc után igencsak süt,de ez függ a termelt nyomástól,a hűtés vagy slaggal átfolyatsz rajta vizet,vagy lúgszivattyú és hűtőborda ventilátorral a kiépített hűtéshez.A csavart én egyszerűen egy kis rongydarabbal takartam be,de ha jó az olajszint nem fröcsköl ki,betömíteni tilos légmentesen,mert nyomás alá kerülne!
A vizhűtés egy kicsit bonyolultnak tűnik. Szerinted ha egy nagyteljesítményű ventillátoral próbálnám hűteni mint a Trabikat?
Nem kell olyan bonyolult vízhűtés. Elég egy nagyobbacska 4-5l-es tartály amit a kompresszor felett helyezel el összecsövezed és a fajsúly különbség alapján is fog benne keringeni a víz. Egy fényezéssel is foglalkozó barátomnál így van megoldva. Nekem nincs rajta semmi hűtés és az sem okozott eddig problémát, pedig több mint 10 éve használom.
Köszönöm csak rövid ideig szokttam használni max 10-20 perc csak nem szeretném tönkretenni mert az előző IFA kompreszorhoz képest ez nagyon hamar föltölti a tartályt.
Hali!
Vásároltam egy herkules vdc 50 cm3 kompresszort amin csak a kondit kellett kicserélni a kérdésem annyi lenne hogy ebbe mennyi olaj kell mert csak egy kémlelőnyílás van rajt és az fél és háromnegyed közti szinten van az elég bele? vagy hol kell állni kb az olajszintnek?
Az a szint megfelelő, a kémlelő nyílás közepe körül kell lennie.
Az igazság az, hogy ezeken a vízhűtés eredetileg a teherautó hűtőkörébe van kötve és mindig a motor hőfokával azonos vizet kap. Szerinte inkább fűtik mit hűtik. Stabil üzemben sosem volt 60-70C°-nál melegebb semmilyen körülmények között, pedig mint írtam az enyém hűtve nincs. A legmelegebb rész a nyomócső, az olyanra tud melegedni, hogy megégeti a kezed, de a hengerfej akkor sem túl forró.
Nem bonyolult a dolog,ventilátor nem jó,az enyém éget minden hol hűtés nélkül!a nyomott ágnak is jobb ha hűtve van!
Sziasztok!
Átolvastam az egész topicot lassan és volna pár kérdésem, mert nem vagyok mindenben biztos. Mindenki mást írt pl. a használható motorra egy kéthengeres ikarusz/rába vízhűtéses (ha jól emlékszem akkor 75ös furatot és 35ös löketet mértem nagyjából rajta) kompresszorhoz. Ja és 220-as motorra gondolok. Na akkor most valójában mekkora motor viszi el az új kompresszort hibátlanul, és egy az egyben hajtás a jobb vagy a szíjas áttételes. Most egy 380as motor vitte, fixhajtással harditárcsával vagy minek mondják. 1400at forgott ha jól emlékszem. Viszont most költözés miatt csak a 220as változat működőképes, ha tényleg működik vele. A kompresszoron használnék lefújót a könnyebb indulás érdekében, meg visszacsapót, meg mindenféle okosságot amit olvastam.
Az, hogy milyen áttétel jó a motor fordulatszámától függ. 1400-as motor jó direktben. De egy kétszer ekkora fordulatúhoz már áttétel kell. Kéthengereshez 1,5kW-os teljesítmény szerintem kell. Ha van ekkora 230V-os motorod akkor azzal is mehet.
Szia
Nekem 2 hengeres Csepel kompresszorom van amit egy1.8KW-os 220-asmotor hajt. A motor 2770-et fordul a kompresszor pedig kb 1000-ret.Van beleépítve visszacsapószelep ami kikapcsoláskor a nyomóágban elengedi a nyomást a könnyebb indulás érdekében.Ez a kép még épülés közben készült. Azóta kész van és jól működik. A hozzászólás módosítva: Okt 2, 2013
|
Bejelentkezés
Hirdetés |