Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Kompresszor építés (levegő)
Köszi!
Csatoltam képet a flakonról. Ha ez nem jó akkor 5w40-es motorolajat tudok még beletenni az van itthon. Vízleeresztő van az alján csak a képen nem látszik. Sajnos a csonkokat nem én hegesztettem rá, már így vettem a tartályt. Elég béna pozícióban vannak ezért kellett olyan furán bekötni a kompit. Mivel semmilyen tábla nem volt rajta így nem tudom hány bar-t bír a tartály. (8,6 bar-t biztis mert ott fúj le a szelep, 6,9nél kapcsol vissza) A biztonság kedvéért lehet, hogy inkább beteszem a motort meg a komoresszort a sufniba a tartályt meg a ház mögé viszem. Ott "nyugodtan felrobbanhat. Ja, nyomáskapcsoló van rajta. A rézcső ami kijön a kompiból egy réz egységbe megy bele. A 3. képen látszik. Ez egy kombinált szelep. Visszacsapó, lefújó meg tehermentesítő. A bal oldalán meg egy plusz szerkezet van. Amikor feltölt a tartály akkor egy bowden alapjáratra rakja a morot és a felesleg a hangtompítos részen lefúj. Így nincs terhelés alatt a kompisem meg a motor sem. Remélem sikerült érthetően leírnom. Igazából a hobbielektronikához kevés köze van, max annyi, h elektronikus a gyújtás. viszont gondoltam megosztom, hátha más is kedvet kap a benzineshez, na meg az inspiráció is innen jött. Olajzásra láttam olyan megoldást itt a (fórumon is), hogy az alsó meg a felső nyílás össze volt kötve egy tartállyal. Akkor végülis ez ennél is működhet?! Bár akkor fullra kellene tölteni.
Ja ez kimaradt:
A szíjtárcsa ha jól emlékszem úgy lett választva, hogy a harmada a kompiénak... Motor adatai: Typ 4-Takt luftgekühlt, OHV Bohrung x Kolbenhub: 68 mm x 54 mm Hubraum 196 ccm max. Leistung 4,8 kW (6,5 PS) / 3600 U/min Kraftstoff Benzin (bleifrei) Tank-Inhalt max. 3,6 L Reversierstarter Ölmangelsicherung Leergewicht ca. 17 kg Abmessungen 315 x 362 x 335 mm A hozzászólás módosítva: Ápr 5, 2014
Igen ismerem azt a szelepet, csak a csatlakozását nem értettem a motorhoz, de így már világos. Az olaj jó, de szerintem felesleges, kifejezetten levegős/ forgó szerszámokhoz lett kifejlesztve, amelyek fogaskereket, finom dugattyúkat használnak. Légkulcs, flex, lemezolló, stb.. az olajadagoló tartályba kell betölteni, onnan a levegő szállítja a gépezetig. Felönteni elég a tengelyig, valami "lihegő" lehetőséggel, habár nincs olyan mértékű, mint az 1 hengereseknél. nem tudom, hogy mekkora a falvastagsága, de ránézésre jónak tűnik. A gyári Hajdú bojler-tartályok 10 Bar-al voltak nyomás próbázva. A kis 1L alatti Co, Argon palackok pedig 135 bar-al vannak feltöltve...
Idézet: Attól függ, hogy milyen magasan helyezed el, azt a tartályt. De az is egy megoldás lehet. „Olajzásra láttam olyan megoldást itt a (fórumon is), hogy az alsó meg a felső nyílás össze volt kötve egy tartállyal. Akkor végülis ez ennél is működhet?! Bár akkor fullra kellene tölteni.”
Értem, köszönöm. Akkor előbb utóbb el fog fogyni.
A kompresszorral kapcsolatban viszont a gugli nem volt túl jó barátom. Nem találtam sehol a paramétereit. Nem tudod véletlenül, hogy a hengerek méretét és a max fordulatot? A festékszórót pisztolyt folyamatos használatnál is kiszolgálja szóval én olyan <200l/p-re tippelek.
Még most találtam meg a művedet, Gratulálok, profi munka! Máris indulok a lomtelepre kidobott mosógépért! Kösz az ötletet! Üdv: Mike
Sajnos így kép alapján, nem tudok rájönni, hogy minek a kompresszora. Először ZIL-nek gondoltam a hengerfejen lévő 2 nagy csavar láttán, de utána láttam a sokbordás hengereket, ami léghűtéses, így nem lehet az. De a mérete megegyezik kb szerintem. Witi kolléga megadta a 2 hengeres Raba kompresszorok adatlapját. Ennek valamivel kevesebb a légszállítása és én nem pörgetném 1400 fölé. Az Orosz cuccok nagyon jók, csavarhúzót vésőnek használva nem tudtam kicsorbítani, míg a Román rögtön elpattant. Viszont a precizitás, nem annyira jellemző, /köztudomású, a II. VH -20C ban a fegyverei működtek, míg a precíz német beragadt a nagy hideg miatt.../, ezért félő, hogy nagyobb fordulaton szétverné a hajtókar csapágyazást. Folyamatos üzemben 5-6 bar-ra ált be a tartálynyomás, és 3-4 bar között festettem vele.
Ha minden igaz akkor csepel kompresszor. Akkor ha kb. annyit tud mint a Rába a 1200-1400-as fordulaton 200-210l/perc-et termel?! Az nem túl sok. Homokfúvásra kevés lesz.
Szodabikarbóna szórással kapcsolatban van valakinek tapasztalata? Igaz, hogy kisebb teljesítmény is elég hozzá? Ha nem akkor kénytelen keszek eladni. Vagy beüzemelni a Rábát is (van egy elfekvőben). Csak a dupla tárcsát nem tudom, hogy fogom megoladani a motoron. Elég rövid a tengely.
A kép alapján azt hittem, hogy festeni akarsz róla. Van Parkside Sandblaster gun- om, PDSP 1000 A1 tip-ú. Az lesz a leggyorsabb, ha a technikai adatokat kiírom ide neked belőle. Max nyomás: 8bar, Ajánlott üzemi: 3-5, Légszállítás: 130-260L/perc, fúvóka: 2.8mm, tartály 1L, Átfúvási ráta: 200-220gr, Szükséges levegő minőség: tisztított, olajmentes.
Festeni is...
Kipróbáltam kvarchomokkal azt ami nekem van de a laza festéken és a vakrozsdán kívűl mást nem szedett le. az a 8 mm-es fúvóka lehet sok. Kicsit át kell alakítani.
Megnéztem a parkside-ot. A vége ahol a keverék jön ki annak is kb. 8mm. Annyi mint az enyémnek. A 2,8-at szerintem arra a fúvókára értik amiből a levegő jön. Az az enyémen is kb. annyi. A cső hossza is befolyásolhatja az eredményt mert a parksidenak sokkal rövidebb. Hatásosan tudsz dolgozni vele?
(Elugrok szódabikarbónáért, teszek egy próbát azzal is.)
Így van ez egy csepel kompresszor egyébként.
Teszek fel képet az olajzásról ha hazaértem. üdv.
Szuper! Köszi! Most nyitva van így kiveri az egészet. :/
Na az biztos, h most egy szóró kabint is csinálnom kell.
A szódának még nem ideális a rendszer. Még nincs vízleválasztóm, így nem volt túl jó. A homoknak meg adtam még egy esélyt. Az így is hatékonyabb volt bár a vastagabb festéget meg sem moccantotta. A laza festék és rozsda ellen viszont jó volt. Úgy tűnik mégis elég lesz ez... Ja azt még hozzá kell tennem, hogy ezek az alaktrészek 3 napig áztak ecetes vízben. (Rozsdaoldás végett) Az a festéket is fellazította. A hozzászólás módosítva: Ápr 7, 2014
Egész jó lett. Eddig csak ecetes ollóról hallottam, de ezt kipróbálom. Használt fékolajat szoktam használni, az is jól kikezdi a még ragaszkodó festékréteget. Hány bár-al csináltad?
A hozzászólás módosítva: Ápr 7, 2014
Ahogy ígértem a képek
Itt látszik pontosan az olajszint, meg a minősége is, mikor érdemes cserélni. A Parkside-nak 6,5mm a kimenő csöve belül.Még nem próbáltam, csak olcsón meg tudtam venni a télen. Tengeri homokot gyűjtöttem, olyan mint a folyami, annak már elég erős csiszoló hatásának kell hogy legyen.
A hozzászólás módosítva: Ápr 7, 2014
Én is csak nemrég találtam rá erre a módszerre. Olcsó és hatásos az Evipass és társai helyett.
7 barra van állítva a szelep a pisztoly előtt. Amikor meghúzom a kart leesik 4-re. Kb. 15-20mp-ig szépen viszi akkor "kapcsol" a kompi, vagyis a tartályban akkor esik le 6.9re. Utána vagy várni kell egy kicsit míg visszatölt vagy tovább tart egy terület. van még alaktrész a tartályban, majd holnap lefotózom, hogy milyen...
Ez nagyon jó! Tetszik!
Ez minek a tartálya?
Szia.
Hát apa még régen a MOL-nál dolgozott onnét "jött". Ja,hogy a pici tartály. Az meg desztillált víz tartálya oxigénhez. (egészségügy). Megnézem hátha van még egy. Még annyit,hogy egyik irányba jobban szórja az olajat így jobban megnő az olajszint mint másik irányba. üdv. A hozzászólás módosítva: Ápr 7, 2014
Igen a pici tartályra gondoltam. szuper lenne köszönöm!
Nekem is ilyen légsűrítőm van. :o) Most készül kompresszornak.
Neked merre forog? A légsűrítő ház felső csatlakozója hová van bekötve? Az enyémen így van: http://veteran.forum.hu/attachments/alkatresz-azonosito-38/16028d13...18.jpg http://veteran.forum.hu/attachments/alkatresz-azonosito-38/16034d13...44.jpg Annyi változás, hogy az alsó csavarból egy csövel össze van kötve a felső csavar. Lássam az olaj szintet a légsűrítőben. Az a probléma, hogy nyomja felfelé az olajat a fém tartályba. Most az óramutató járásával fordítva forog. Mi lehet a baj? A hozzászólás módosítva: Ápr 8, 2014
Szia.
Melyik bekötésre gondolsz? Ha a te képedet nézzük az enyém is így van bekötve csak a jobb oldalon nálam van rajta egy légszűrő. Megnézem merre forog, délután. Talán sok benne az olaj azért nyomja fel. Ha a tartályban látod az olajat akkor nagyon sok lehet benne. A tartályt lejjebb kell tenni sokkal. Valahogy úgy, hogy a tengely felénél tudd látni az olaj szintet. Lásd a képemen. Én a tengely alsó feléig öntöttem és nálam is ha beindítom megemelkedik az olajszint kicsit. üdv A hozzászólás módosítva: Ápr 8, 2014
A légsűrítő forgattyúsház bekötésére gondoltam. Ahol az átlátszó tartály van.
Mennyi olaj kell bele? Mekkora furatok vannak a csőcsatlakozásoknál? /olajozás/ Hol szellőzik a forgattyúsházad?
Addig öntöttem olajjal amíg el nem érte a szint a tengelyt kb.
Nem tudom megmondani mennyi olaj kellett bele. Szerintem 5-6mm. A levegőszűrő a jobb oldalon van nekem a te képed alapján az ékszíjtárcsa felett. üdv.
Köszönöm.
Készítenél még képet a többi oldaláról is. Meg tudod nézni merre forog?
Nekem az óramutató járásával ellentétesen...
Üdv
Ha vissza lapozol akkor találsz képeket az én kompresszoromról, nekem is csepel kompresszor van összeépítve egy 230 voltos villanymotorral.Én egy éve használom azóta nem volt vele gond. Tisztelettel Madzagos A hozzászólás módosítva: Ápr 8, 2014
Jó, hogy ilyen magasra építetted. Az enyémre csak két kis sarokvasat hegesztettek. Hát kínszenvedés volt bejátszani a csavarokat. A következő tartályomat hasonlóra csináltatom.
A kompi másik oldalán lévő tengelyre is lehet tenni szíjkereket? Gondoltam mivel a motor bírná, teszek még rá még egy ilyen csepelt. A hozzászólás módosítva: Ápr 9, 2014
Üdv Mindenkinek!
Úgy látom nagyon kezdenek elkeveredni a dolgok olajozás-kenés ügyben.Úgy sejtem, páran keverik a Rába kompresszorok hengerfej hűtését és a kenésrendszerét, de ne legyen igazam... Először is azokra a kompresszorokra teljesen felesleges külön olajtartály amelyek szóró olajozásúak.Ezek ugye úgy működnek hogy a hajtókar belecsap forgattyúház alján levő olajba és a szétcsapott olaj keni a csapágyakat.Ezekben a gépekben a hajtókar csapágyazása mindig görgős(IFA),vagy tűgörgős(Rába). De vannak esetek amikor a hajtó motor olajrendszerérből kapja a kompresszor az olajat és NEM nyomóolajozású, csak így nem kell külön a kompresszorban ellenőrizni-cserélni az olajat, hanem a motor olajcseréjekor a kompresszorban is megvan a csere.Úgy emlékszem ilyen rendszer van az Ikarusokban is, de láttam már IFA gyártmányban is ilyen megoldást.Ezekbe felesleges a több olaj, ugyanis fölöslegesen melegszik az olaj,és még a teljesítményigény is növekszik. A másik "család" a nyomó olajozású kompresszorok.Itt a motor olajrendszere keni a kompresszor SIKLÓ csapágyait.Az ilyen kompresszorok hajtókarcsapágya fehérfém vagy bronz siklócsapágy. Ilyen pl a Kamazé is.Nem egy elterjedt hobbi körökben, ugyanis nincs karterháza mert eredetileg rá van építve a motorblokkra, és a hátsó csapágypajzson keresztül kapja a nyomott olajat. Az ilyen kompresszorokat szokták főtengelyig tölteni olajjal hogy meglegyen a minimális kenés a hajtókar csapágyaknál, ugyanis egy szivattyús olajozást összeállítani nem egyszerű feladat... További sikeres építgetést |
Bejelentkezés
Hirdetés |