Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Kompresszor építés (levegő)
Szia!
A szívó az, amelyiken szívja a levegőt, a nyomó pedig, amelyiken nyomja kifelé! Ennek megállapítására -természetesen nem árt, ha közben forgatod is a kompresszor tengelyét!
Igen,igy van,valaki môkolt már vele az biztos.Most megfúrták két 76-os dugattyúhoz.
Terheletlenül hengerfej nélkül kicsit bejáratom lassú fordulaton majd mehet élesbe.
Jól néz ki, én is járattam már be kompresszort, és belsőégésű motort esztergapadon.
Arra figyelj, az első 1500 Km-ig ne húzasd nagyon ki.
Köszi.
Naa de mit csináljak ha fújok valamit és jön a part? (Nincs mese,kicsit meg kell pörgetni)
A ZIL kompresszoromnál az egyik hengerfej csavar mellett szelel. Ha a kezemet odateszem, érzem, hogy kipufog. Hogyan lehet ott tömíteni?
Ott sehogy a hengerfej alatt kell a tömítést cserélni.
Sziasztok.
Kinéztem egy motort a kompresszoromhoz. 3 fázis 400v 3000w 2880fordulat. Tehermentesitve két hengeres kompresszort szíjal harmad fordulatnál meghajtva lehetnek e problémák az indításnál a kis nyomaték miatt? 3x10A hálózat sajnos nem tudok róluk részletesebb információt.
"Kipufog"
Max kifúj,kipufogni inkább csak az autók szoktak. Vedd le a hengerfejet és cserélj tömitést,kb 0,5mm es klingerit lapból tudsz kivágni.
Üzem közben teljes nyomáson a motor árama a névleges maximum alatt van? Ha igen akkor a motorod megfelelő.
Ha a nyomótér és a tartály nyomásmentes, akkor semmi gond nem lehet, hisz gyakorlatilag üresjáratban indul. Ha nyomáskapcsolóval van vezérelve, és nyomás alatt kell rátöltenie a tartályra, vagy csak a zaj miatt állítják le és kapcsolják vissza akkor sincs probléma, mert a háromfázisú asszinkronmotornak a legnagyobb nyomatéka épp indításkor van. Ez viszont nagy pillanatnyi áramfelvétel jelent, amivel számolni kell mikor méretezed a motorvédőt. Jól látom, hogy ez ventilátor nélküli motor, vagy csak nincs a tengelyvégen, és az áramlásterelő burkolat is hiányzik? Mert a rögzítőcsavart gyanítom ott... A hozzászólás módosítva: Júl 28, 2016
Tuti nem lesz gond az inditással .
Nekem egy 310 köbcentis kéthengeres Csonka Tk 200 ast hajtok 2,2 kw-os háromfázisú mocival,frekiváltóval 1 fázisról.
Ez a régi.
Kipróbálom max visszacserélem a régire.
Köszönöm a válaszokat. Lenne még egy kérdésem. A képen megjelölt forgásirány-e a megfelelő?
Beépítettem a mosógép ürítőszivattyút és a szíjfeszítő görgőt. A ventilátornak kell még egy 12V-os táp és tulajdonképpen készen is van a kompresszor. Valamilyen perforált vaslemezzel még azért eltakarom a mozgó részeket. Köszönöm a segítséget!
szép estét lenne egy röpke kérdésem nyomáskapcsolóról conrad 3/11 van rajta egy mágnes relé amire ez van fel tüntetve 400v/50hz 480v/60hz 1 fázisra rákötöttem reméltem behúz a tekercs és meg oldódik a problémám, de mégsem ezt a típust nem ismerem kapcsolási rajzot nem leltem róla vagy csak rossz helyen keresgéltem a lényeg az amit én láttam ha bekapcsolnám vissza old de csak addig amíg ez a tekercs nem húzbe ha viszont lenyomom a pöcköt rajta abban a pillanatban jól működik ezzel a kérdéssel jelen esetben azt szeretném meg tudni hogyan kössem be ezen a tekercsen 2 db csatlakozás van ebből gondoltam 1 fázisra maga a szerkezet 3 fázisú elképzelhető lenne , hogy a relé 2 fázisról hajlandó működni?a nyomás kapcsoló kívülről így néz ki http://www.pneuplus.hu/nyomaskapcsolo_files/mdr3w.jpg a relé pedig így viszont nem ez van rá írva hanem amit a legelején fel tüntettem. előre is nagyon szépen köszönöm a segítségeket
Szia!
Lehet kapni készletben szelepgarnitúrát. Én itt találtam a legolcsóbban, de keresgélj autósboltokban. Érdemes a tömítéseket, szimmeringeket, csapágyakat is átnézni hogy ne akkor kelljen szétszedned mindent újra, amikor már kész lenne a kompresszorod. Korábban megosztottam a gyári alkatrészlistát. Benne van minden ami kellhet. Aminek nézz utána, hogy mekkora nyomatékkal kell lehúzni a hengerfejet.
Szia!
A 3 fázisú, (bár valójában két fázis közé kötött, de a működtető feszültség szempontból egykutya) azaz 400V-os behúzó tekercs miért kellene 230V-ról működjön? Ha 3 fázisról használnád, lehetne jó a te kapcsolód, de oda is jó az egyfázisú kapcsoló csak akkor nem direktben a motort kapcsolod vele hanem egy mágneskapcsolót. Szóval ha teheted vidd vissza a boltba ahol vetted és cseréld vissza 230V-osra. A hozzászólás módosítva: Júl 29, 2016
Aha,akkor jól saccoltam,ha jól látom Zil sűritő van rajta,keveslem a 24 litert,szeintem szrezz hozzá mégeget.
szia 3 fázisú motor van rajta 4kw os ma ahogy gondolkodtam rajta az a tekercs szerintem fázis kiesés céljából lenne rajta vagyis gondolom én mert ha az nem húzbe nem enged indítani ha lenyomom és úgy próbálom megy addig amíg lent van viszont ha elengedem abban a pillanatban leold a többi része is csak ebben megint csak értelmetlen mert ha 2 fázisú ez a relé és nem z a 2 fázis szűnik meg akkor ugyan úgy leégeti a motort logika alapon (nem vettem a nyomás kacsolót hanem kaptam, komoly darab lehet mert valami 25000ft környékén van az ára)
Ránézésre, gyári 20l körüli.
Lehetséges hogy fázisfigyelő funkciója is van, de 230-ról végképp nem valószínű hogy behúz/behúzva maradna.
Megérhet némi méricskélést és rajzolást meg egy "leltárt" hogy milyen is a belső lelkivilága.
Üdv!
Szeretnék építeni egy kompresszort. Az lenne a kérdésem, hogy ha nekem elég a 6-7 bar nyomás akkor elbírná-e egy 3kW teljesítményű egyfázisú villanymotor? A pumpa adatai: Szívóteljesítmény: 653 l/min Nyomóteljesítmény: 457 l/min Fordulatszám: 1400 rpm (fordulat/perc) Hengerek száma: 2 Max. nyomás: 11 bar A működtetéshez min. 4 kW-os teljesítményű villanymotor szükséges ! Köszönöm!
Ez remekül néz ki, idáig igényes munka, csak a továbbiakat is ilyen szépen fejezd be!
Csak így tovább!!!! Kíváncsi vagyok a végeredményre
Sziasztok!
Elkészült teljesen a kompresszorom amiről már korábban képet is csatoltam. Azt szeretném kérdezni hogy normális e az hogy a csepel kéthengres kompresszorból kijövő levegő annyira felmelegíti a réz csövet és hengerfejet hogy félek kiolvad rajta a lágy forrasztás .A csőszakasz hossza kb40-50 cm1/2-es rézcső .A kompresszor fordulata is egy kicsit szerintem sokra sikerült (ahogy kiadták az ékszijtárcsáim---Motor 115mm --kompresszor 230mm) 1425-ös fordulat. Viszont csináltam külön hűttőventillátort a kompresszornak ami a hűttőbordákat jóll lehűti, csak a hengerfej melegszik a csőszakasszal Akinek hasonló kompresszora van kérem írja meg hogy mi a véleménye
Olvasgass! Ajánlom figyelmedbe pl: Bővebben: Link
Üdv! A lágyforrasz kb 180C fok körül olvad. Szerintem 80-90 fokig simán jó .Persze ha hűtöd bordával a csövet az még jobb. Ráköpsz a kivezető csőre és ha nem serceg akkor no para!
Szia!
Elvileg ezeket a motorokat nem illik 1200/perc fölé forgatni (de biztos megtalálod a neten az üzemi fordulatszám tartományát) de ha nem használod hosszas üzemekre folyamatos terhelésre, akkor elmegy... A kompresszor összesűríti a levegőt a levegő részecskék gyorsuló mozgása súrlódással jár ezért melegszik! Ne hűtsd túl a motort hogy az üzemi hőmérséklet megmaradjon, a hengerfej ha melegszik nem gond, ezek alapból úgyis léghűtésűek(persze rásegítenek ventillátorral). A kompresszorból kilépő levegőt hűtsd! Én ezt a következő képpen oldottam meg, kűldök képet. Négy méter lágyrézcsőből csináltam töltőlevegő hűtőt, hogy a visszacsapószelep ne károsodjon, mert az viszont nem bírja a nagy hőt! Üdv.
Milyen rezcso pontosan?12es?
Tetszik a megoldasod.Vizbe meritve jobban huti a gazt es meleg vizet keszit. Illik...nem illes az oka.Arra a fordulatra van tervezve.Magasabb fordulaton sokkal nagyobbak a tomegerok.Szetszakad a hajtokar.Tor-zuz. A hozzászólás módosítva: Aug 4, 2016
|
Bejelentkezés
Hirdetés |