Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » MIG/MAG/Co2 hegesztő készülékek házilag
Lapozás: OK   21 / 276
(#) Freedomocska válasza atti2 hozzászólására (») Máj 15, 2010 /
 
Na ezt én is kíváncsian várom !
(#) atti2 hozzászólása Máj 16, 2010 / 1
 
Üdv!
Ez lessz egyszer az inverteres co2 hegesztőm!
2db teljes hid, 8db irg4pc50ud, 2db E65-ös trafó, sg3525, 35khz.
Egyenlőre csak 2.5mm es pálcával próbáltam, azt jól viszi, rövidzárban 20A az áramfelvétele, 2-3 másodpercig, azután leveri a 25A-es biztositékot
A fesz szabályzás nem az igazi, el leszek vele még 1 darabig.
(#) atti2 hozzászólása Máj 16, 2010 / 1
 
Még néhány kép.
(#) mfer válasza atti2 hozzászólására (») Máj 16, 2010 / 1
 
Hú ez király, mekkora áramot tud? Remélem megosztod velünk a rajzot.
Egy híd nem lenne elég?
(#) Freedomocska válasza atti2 hozzászólására (») Máj 16, 2010 /
 
Szép ,igényes munka ! Csak gratulálni tudok ! Én még álmodni sem merek ilyenről. Gondolom másik két főtrafót tervezel készíteni majd a teljes hidas CO2 hegesztőhöz -- azaz ez lesz az alap .
(#) klenósanyi hozzászólása Máj 16, 2010 /
 
Sziasztok!
Supermig 260-as gépem egyik pillanatról a másikra intenzíven fröcskölni kezdett. Gondoltam oda az egyik fázis vagy az egyenirányító híd valamelyik tagja. Semmiféle hibát nem találtam ezek között. Üresjáratban, csak a beépített 47 ohmos terheléssel, oszcilloszkópon nézve semmiféle asszimetriát nem látni, a tirisztorok szépen szabályozhatóak. Kérem azokat akik találkoztak hasonló hibával, segítsenek!! Nálam eluralkodott a pánik. Huzalt és gázt nem váltottam. Előre is köszönöm.
(#) mpisti válasza klenósanyi hozzászólására (») Máj 16, 2010 /
 
Milyen gyártmányú a géped?
Ugyanis Supermig 260 néven többen is gyártanak Co gépet. A Bergin által gyártott gépben pl. a feszültség szabályozása fokozatkapcsolóval történik. A Trakis követett el régebben tirisztoros gépeket, talán ők gyártották?
(#) kisrac válasza klenósanyi hozzászólására (») Máj 16, 2010 /
 
Nálam a 3 kondi közül 1 kiégett és ez a probléma jelentkezett. Aztán szereltem bele még 2drb. 10000 mikrossat sokkal jobb lett.
(#) mpisti válasza kisrac hozzászólására (») Máj 17, 2010 /
 
Kondit csak az egyfázisú gépekben láttam eddig. Az említett típus szerintem 3 fázisú.
(#) klenósanyi válasza mpisti hozzászólására (») Máj 17, 2010 /
 
Igen Trakis
(#) (Felhasználó 5823) válasza klenósanyi hozzászólására (») Máj 17, 2010 /
 
Pár kép jó lenne, hogy lássuk ki a beteg! Bár én a vezérlő elektronikára szavazok! Ha az a fajta amit korábban boncolgattunk akkor esetleg valamelyik dióda!

Én műterhet szoktam használni (100A) és úgy mérek! 4-es ellenállás huzalból van csinálva!

Üdv Leiszt Jani
(#) atti2 válasza mfer hozzászólására (») Máj 17, 2010 /
 
Szia!
Elsősorban a hosszabb bekapcsolási idő érdekébe van két híd, valamint ha késöbb kevésnek bizonyul a teljesítmény, komolyabb IGBT-k alkalmazásával növelhető akár 300A fölé is, persze ehez már 3 fázis kell. Rajz akkor lessz ha már tökéletessen müködik.

Freedomocska !
Nem kell másik főtrafó, ezt már co2-höz terveztem, de attól mégy viszi a pálcát is, (árammódban)csak nem olyan jó, 1:4-es trafó áttételt szoktak alkalmazni pálcához, én 1:5-re tekertem, ha nem jó majd változtatok rajta.
(#) klenósanyi válasza (Felhasználó 5823) hozzászólására (») Máj 17, 2010 /
 
OK megpróbálom 100A körül leterhelni. Képet perpillanat nem tudok, mert a lányom elkobozta a fényképező gépemet.
(#) klenósanyi válasza klenósanyi hozzászólására (») Máj 21, 2010 /
 
Hát így sem lettem okosabb. Ugyanakkora áram folyik keresztül az összes nagyáramú félvezetőn, minden szimmetrikusan dolgozik. Valaki esetleg megtudná írni, hogy mikor boncolgattátok ezt a tipust? Estleg tudna tippet adni, hol lehet a vezérléséről rajzot lelni? A beazonosításhoz egy kis segítség: van a gépen egy gusztustalan ledsoros ármmérő.
(#) erbe válasza klenósanyi hozzászólására (») Máj 21, 2010 /
 
Ha látszólag minden rendben van, 2 oka lehet a fröcsögő, durrogó hegesztésnek.
1. Menetzárlat a fojtóban. (ez ritkább, mint a fehér holló )
2. Előtoló probléma. Szorulás, stb. Meg kell nézni a kábelt, nem tört-e meg benne a bowden, görgők épek, fúvóka jó?
(#) mpisti válasza klenósanyi hozzászólására (») Máj 21, 2010 /
 
Szia Sanyi!
Néhány fénykép a gép belsejéről azért nem ártana.Különös tekintettel a tirisztorgyújtó és a szabályozó kártyára. Ugyanis a Trakis sok fajta szabályozókártyát használt a gépeihez.
Ha semmiképp nem megy a fényképezés,akkor legalább a kártyák típusát írd fel. Nincs lehetőséged egy másik tolóművel kipróbálni a gépet? Arra gondolok,hogy talán testzárlaton lehet a huzaltovábbító egység. Aztán érdemes lenne megnézni a szűrőfojtót a gépben,hogy nem menetzárlatos vagy nem testzárlatos-e?
De a kártyák típusa mindenképpen kellene a továbblépéshez.
(#) mpisti válasza erbe hozzászólására (») Máj 21, 2010 /
 
"1. Menetzárlat a fojtóban. (ez ritkább, mint a fehér holló )"
Nem ritka. Már több gépben is javítottam zárlatos fojtót.
Legutolján egy Trakis gyártmányú MIG200-ban. A leggyakrabban az a probléma vele,hogy a rezgéstől a menetek fellazulnak,és elvásik alatta a szigetelőpapír. Aztán már csak a zománcnak kell lekopni a huzalcsomagról és kész a zárlatos fojtó.
(#) erbe válasza mpisti hozzászólására (») Máj 21, 2010 /
 
Hiába, a nagy számok törvénye...
Feltételesen írtam, mert ezt a hibát okozhatja, de magam eddig egyszer találkoztam zárlatos fojtóval (úgy 34 éve).
Ellenben biztos nem javítottam annyi gépet, mint te.
(#) klenósanyi válasza erbe hozzászólására (») Máj 21, 2010 /
 
Sziasztok!
Úgy tűnik a fojtó a ludas. Bekötöttem a helyére az egyfázisú egyenáramú gépem fojtóját és sokat javult a helyzet. Igy sem tökéletes, de szerintem ennek az az oka, hogy ennek a tekercsnek jóval nagyobb az induktivitása mint az eredetinek.
Majd alkalomadtán újratekercselem az eredetit és beszámolok az eredményről.
Addig is fröcsökmentes üzemet kívánok Nektek.
Köszönöm a tanácsokat.
(#) mpisti válasza erbe hozzászólására (») Máj 21, 2010 /
 
Hát, nagyjából ismerem azokat az embereket,akik a hegesztőgépek javítását hivatásszerűen űzik.
Mivel Zalaegerszeget jelölted meg lakhelyként,nem kizárt,hogy egyszer akár össze is futunk.
(#) alterego99 hozzászólása Máj 24, 2010 /
 
Sziasztok!
Egy olyan kérdéssel fordulok hozzátok,hogy a van nekem egy védőgáz nélküli hegesztésre alkalmas gépem. Jó kis gép meg minden,eléggé olcsón is jutottam hozzá,csak az a baj, hogy kicsit borsos a drót hozzá. Azonban azon gondolkoztam, hogy esetleg ezt nem lehetne valahogy átalakítani CO2 hegesztőre? Palackom lenne hozzá meg reduktor is már csak egy mágnesszelepet kellene beszereznem,az én elgondolásom szerint. Valamint ezt rá lehetne kötni a pisztolyra,hogy megfelelően kapja a CO2-t? Ez vajon járható út vagy felejtsem el és inkább vegyem meg hozzá a drága drótot. Segítségeteket előre is köszönöm.
(#) mpisti válasza alterego99 hozzászólására (») Máj 24, 2010 /
 
A problémád simán megoldható,csak keress egy olyan szakembert,aki a mágnesszelep vezérlését a gépedben kialakítja.
(#) dobo válasza alterego99 hozzászólására (») Máj 24, 2010 /
 
Szia ha jól tudom a tiéd porbeles huzalt használ.
A sima co is tudja a porbelest hegeszteni én ugy tudom .
Elvileg ha a toló motorra párhuzamosan raksz egy mágnesszelepet (lada samara ablakmosó szelep)
akkor a gázt már adagolja is.
A kábel az nem tudom milyen lehet a tiéden de azt szerintem venned kell .Ha veszel akkor vegyél hozzá egy csatlakozó aljzatot is.
(#) mpisti válasza dobo hozzászólására (») Máj 24, 2010 /
 
Arra viszont figyelj,hogy a porbeles huzalt a negatív pólusról hegesztik, a sima Co huzal viszont csak pozitívról hegeszthető. Tehát ha sima Co huzalt akarsz használni Co gáz szelep beépítése után,akkor polaritást is kell cserélned!
(#) mpisti válasza mpisti hozzászólására (») Máj 24, 2010 /
 
Bocsi, mellément. Alterego-nak szántam a hozzászólást.
(#) dobo válasza mpisti hozzászólására (») Máj 24, 2010 /
 
OK valóban tényleg igazad van.
Mivel nekem csak co-m van ezen átsiklottam.
Még az a kérdés hogy jó -e a kábele hozzá?
(#) mpisti válasza dobo hozzászólására (») Máj 24, 2010 /
 
Természetesen ugyanazzal a kábellal hegeszthető mindkét huzalfajta. A különbség a kettő között,hogy a portbelesnél a varrat korrózióvédelmét a hegesztési folyamat alatt a huzal bélésében található por biztosítja, normál Co huzalnál pedig a védőgáz.
(#) erbe válasza mpisti hozzászólására (») Máj 25, 2010 /
 
"akik a hegesztőgépek javítását hivatásszerűen űzik."
Én már régen messze estem ettől (informatikus rendszergazda). De ha erre jársz, szívesen megismernélek.
(#) alterego99 hozzászólása Máj 25, 2010 /
 
Köszönöm szépen a gyors válaszokat. Akkor ez egy járható út,remélem sikerülni fog.
(#) (Felhasználó 5823) válasza mpisti hozzászólására (») Máj 25, 2010 /
 
Szia! Szerintem nem úgy érti! A porbeles pisztolykábelnél nincs kialakítva a gáz, erre vonatkozik a kérdés! Üdv Leiszt Jani
Következő: »»   21 / 276
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem