Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » MIG/MAG/Co2 hegesztő készülékek házilag
Lapozás: OK   86 / 276
(#) gyuri65 válasza Freedomocska hozzászólására (») Máj 2, 2012 /
 
Szia! Bocsi hogy közbe szólok de a hetra is alutekercses. Most szedtem szét az enyémet. Üdv: Gy.
(#) Phile80 válasza mekmester67 hozzászólására (») Máj 2, 2012 /
 
(#) Freedomocska válasza gyuri65 hozzászólására (») Máj 2, 2012 /
 
Szia . Már amelyik ! Nekem volt is és van is bontottam is és mind tiszta réz . Úgy látszik nem egyformák .
(#) Phile80 válasza Freedomocska hozzászólására (») Máj 2, 2012 /
 
Amit most veszel újan a boltban az alutekercses, a régieket rézből csinálták.
(#) Polly válasza Hetope hozzászólására (») Máj 2, 2012 /
 
Sziasztok !
mpisti erről a trafóról kellene nekem méretek ,vagyis menetszámok és,hogy milyen vastag huzalból tekerjem mert hétvégén szeretnénk megtekercselni a trafót 160 A-ra.A trafót csillagponti szabályozásra tekercselnénk ahogy a rajzon van 8 fokozatra.Ha lesz kis időd légyszives nézz utána .
Üdvözlettel N.Józsi

Kép.jpg
    
(#) Freedomocska válasza Phile80 hozzászólására (») Máj 2, 2012 /
 
Az újabbakban viszont nincs tapasztalatom tehát akkor valószínűleg úgy van ahogy írod .
(#) mpisti válasza Polly hozzászólására (») Máj 3, 2012 /
 
Szia Józsi!
Ma előkeresem a rajzot neked és beszkennelem. Eddig nem igazán volt időm , a srácommal két Fronius Transarc 500-as gépet szeretnénk teljesen felújítani, de ehhez először szinte alkatrészeire kellett bontani. Rengeteg munka van benne, nem szeretném ha nem jönne össze
-emiatt aztán mással nem is dolgoztam. Most már csak az újrafestett gépvázba való beépítés van vissza.Egy szó mint száz- délután megkeresem a rajzot és küldöm.
(#) gyuri65 válasza Freedomocska hozzászólására (») Máj 3, 2012 /
 
Szia! Ez az én formám. Nekem ebből is a sz...rabb jutott. Gy.
(#) gyuri65 hozzászólása Máj 3, 2012 /
 
Üdv mindenkinek ,íme az első varrat 0.6-os dróttal . A 95%-ig kész géppel .
(#) mekmester67 válasza Phile80 hozzászólására (») Máj 3, 2012 /
 
Köszönőm a rajzokat a hétvégén kipróbálom a kártyákat.
(#) gyuri65 hozzászólása Máj 3, 2012 /
 
Sziasztok! Mindenkinek szeretném megköszönni aki segített hogy a hegesztőm elkészüljön. A leghálásabb mpisti-nek vagyok a legtöbbet Őt zaklattam rengeteg infót kaptam Tőle de természetesen aki csak hozzászólt mind segítség volt hiszen én soha nem csináltam ilyet. Igaz a gép csak alap vagy még az se de ha a fröcsögést sikerül megoldani(fojtó) nekem tökéletesen megteszi.
(#) Polly válasza mpisti hozzászólására (») Máj 4, 2012 /
 
Szia Pisti !
Nekem elég ha a rajzomat megnézed és azt a pár adatot ,menetszám ,keresztmetszet leírod,nem kell a szkenneléssel fáradoznod.Pl. Primer hány menet 1,20 -asból duplán ,Szekunder hány menet és milyen keresztmetszetű huzalból,oszloponként .
Előre is köszönöm !

Üdv : N.Józsi
(#) Phile80 hozzászólása Máj 4, 2012 /
 
Mondja már meg nekem valaki, hogy miért akar mindenki 4 görgős huzal tolót venni?
Amióta felraktam azt a képet az eladó cuccaimról azóta legalább 6 éredelődtek ezután. Csak ipari kategóriában használják a 4 görgős tolót, ott is 350-400A felett. Minden más esetben, IPARI kategóriában is elég a 2 görgős megoldás.
Co gépet általában két esetben vesznek az emberek. Van aki lemezeket hegeszt, vagy egy olyan üzemben, ahol egész nap termelni kell és fontos a hatékonyág és az idő.
A legtöbb ember olyan gépet épít amit néha elő fog venni és csak ritkán használ, ezért nem értem minek ez a megalománia. Minek rak valaki egy 90W-os motorral hajtott 4 görgős tolóművet egy olyan gépbe, amit nem használ folyamatosan napi 16 órában minden nap? Ez olyan mint Dízel mozdonnyal bevásárolni járni. Erre a barkács célra a gyártók olyan tolóművet raknak a gépeikbe hogy kézzel meg tudom állítani a huztalt és az is megfelel a célnak. Ezzel szemben a 2 görgős toló is olyan erővel tolja ki a huzalt hogy kis túlzással átszúrja a kezed. A Trakis-Hetra 400A-es Co gépekben is ez: http://kepfeltoltes.hu/120504/tolo_www.kepfeltoltes.hu_.jpg a két görgős toló van, amit ipari cégek évtizedek óta használnak. Pl: BKV...
10ezer ez a toló ha valakit érdekel.
(#) dobo válasza Phile80 hozzászólására (») Máj 4, 2012 /
 
Abban igazad van teljesen hogy a 4 görgős hobbi kategóriában tulzás de viszont örök élet!
A gyári tolóval én nagyon sokat szívtam ezért elkezdtem építeni egy komolyabbat de időhiány miatt áll a projekt.
A gyári tolóknak (a gagyi gépekben) több tervezési hibálya is van először is az alkatrészek műanyag alapra vannak felfogatva ami deformálódik. Aztán a görgők átmérője is nagyon kicsi 25-30mm.
A görgő huzalhornya is pontatlan nincs körben egyenletes tapadása.
Ja és a motorja az vicc kategória nekereg nyöszörög és harmat gyenge.
Az általad kínált dolgok tényleg profi dolgok egy barkácsgépbe építve sok bosszúságtól menekül meg az ember. És az ár is nagyon baráti!
(#) BlackForce válasza Phile80 hozzászólására (») Máj 4, 2012 /
 
Üdv mindenkinek!
Igaza van Phile80-nak,a 4 görgős változatú kitolókat általában csak a 350A-400A és afelett alkalmazzák,ahol már igencsak 1,2mm drótot használnak.Kis gépekbe de főleg 200A-230A alatt valóban fölösleges 4 görgős kitolót használni(persze ha csak nem az ablakon dobták be,vagy apró pénzért jött).
Amit Phile80 kinál (2 kerekes),az már jó kitoló,és az ára is szivbarát.
Egyedül senkinek sem ajánlom a műanyag házas,hajszáritóhoz hasonló kitolómotros szerkentyűt.
Szerintem doboval egyre gondolunk.
(#) Phile80 válasza dobo hozzászólására (») Máj 4, 2012 /
 
Hidd el hogy 2 görgős is örök darab! jó pálda itt: Bővebben: LinkLegalább 25éves. (gazdája nem túl okos módon olajozni próbálta a huzalelőtolás elősegítését) Az itt a probléma hogy mindenki olcsón akar jót. Hát ilyen nincs! Vagy olcsót veszel és sz@rt, vagy kifizeted az árát a minőségnek. Semmi baj nincs a 30mm-es görgőkkel, a 4 görgős tolóban is olyanok vannak. Inkább az szokott a baj lenni az olcsó gépeknél hogy bordázott a horony a görgőn és érdesíti a huzalt, ami reszelőként dörzsöl mindent az útjában.
(#) Hetope válasza Phile80 hozzászólására (») Máj 4, 2012 /
 
Hát én i s leírom a véleményemet a kitolókról. Szerintem a régi kitolók görgői nagyobbak voltak ( kb 50 mm ) a ma kaphatók pedig fele akkorák. Viszont amit fontosabbnak tartok a fogaskerekes egybefutás. Erről viszont nem nagyon van tárgyalva itt a fórumon de szerintem fölösleges is elemezni inkább csak használni kell. Problémázik velem a szép nagy trafó. Üres járatban óriási áramokat húzott. Tekertem rá + 21 menetet és most leesett pont a felére. Mivel ez a trafó adva volt ( nem tudtam róla semmit ) próbáltam mérésekkel rájönni a primer menetszámára de sikertelenül méricskéltem , számolgattam nem jutottam konkrét eredményre. Létezik-e képlet primer menetszám meghatározására számítások és mérések alapján ?
(#) Phile80 válasza Hetope hozzászólására (») Máj 4, 2012 /
 
(#) Hetope válasza Phile80 hozzászólására (») Máj 4, 2012 /
 
Szia ! Kösz ez jó oldal és sokat segíthet azoknak akik még nem tudnak honnan elindulni de nekem nincs bajom a trafó számításokkal . Arra szeretnék rájönni hogy a trafó készítője 50 évvel ezelőtt hogyan gondolkozott amikor ezt a trafót szerkesztette !
(#) major696 válasza Hetope hozzászólására (») Máj 4, 2012 /
 
"Létezik-e képlet primer menetszám meghatározására számítások és mérések alapján ?"
A dolog roppant egyszerű. Befűzöl pl.10 menetet tetszőleges szigetelt huzalból a trafód csévetestére.
A két végére ráakasztasz egy 1kohmos pár wattos ellenállást, és az ellenállással párhuzamosan egy multimétert, voltmérő állásba téve. Bekapcsolod a trafót és leolvasod a műszer által mutatott értéket. A kapott értéket a lehető legpontosabban jegyezd fel, majd oszd el azzal a menetszámmal,ahány menetet feltekertél a trafóra. Így megkapod az 1 menetben indukálódott feszültséget, amiből a hálózati feszültség ismeretében pillanatok alatt meg tudod határozni a primer és a szekunder menetszámokat. A szekundert szinte teljes pontossággal, a primert jó közelítő pontossággal. De szerintem neked úgyis a szekunder menetszám a fontosabb.
(#) Phile80 válasza Hetope hozzászólására (») Máj 4, 2012 /
 
Az igazság az, hogy én semmit nem tudok a trafódról, de ha leírnád a mérési eredményeket (pl üresjárati feszültség, ívfeszültség ugyanabban a módban áramértékkel.) és minden apró részletet a kialakításról akkor talán tudnánk segíteni. Így látatlanban nagyon nehéz.
(#) Hetope válasza major696 hozzászólására (») Máj 4, 2012 /
 
Hát igen ! Pont így kezdetem neki. Azzal a különbséggel hogy a szekunder számlálható 32 ment így nem kellet kellet pluszban rátekerni drótot.Na mindegy majd kialakul mert kevésnek találtam és tettem még rá 2x6-ot. Majd ha letesztelem a mostani felállást be fogok számolni az eredményről.
(#) mpisti válasza Hetope hozzászólására (») Máj 5, 2012 /
 
Ha a szekunder megszámolható akkor mi a probléma?
Ebből csak ki tudod számolni a primert...
(#) JZoli válasza Phile80 hozzászólására (») Máj 5, 2012 /
 
Hát azért itt van némi ellentmondás:"Üres járatban óriási áramokat húzott. Tekertem rá + 21 menetet és most leesett pont a felére. "
Ez most akkor hogy is van? Üresjáratban óriási áram hogy lehet? Meg ha tekertél rá, akkor hogy lett a fele csak?
(#) Hetope válasza mpisti hozzászólására (») Máj 5, 2012 /
 
Szia druszi ! A probléma az hogy a fokozat kapcsoló állásának változtatásával mindig más és más eredmény adódott !
(#) Hetope válasza JZoli hozzászólására (») Máj 5, 2012 /
 
Csak a primer oldalról van szó mert például a legerősebb fokozatban 400 volton 28 ampert húzott üres járatban !
(#) dobo válasza Hetope hozzászólására (») Máj 5, 2012 /
 
Azért van ekkora üresjárási áram mert a trafó tul van gerjesztve.
mpisti szerintem tudja mennyinek kellene lenni az üresjárási áramnak kb a gyári trafóknál de szerintem olyan 1-2 amper.
A tulgerjesztésnek oka lehet hogy ha régi a trafó akkor 380V-os tekercsei vannak .

Javaslom számítsd ki a trafó menetszámát 400voltra és 1,2T vagy kicsit nagyobb 1,4T gerjesztésre.
N/U menetszám/feszültség akkor megkapod a hány menet 1V.
Aztán mérd meg a + meneteken mérhető feszültséget amit utólag rátekertél és oszd el az utólag rátekert menetek számával.
Így megtudod hogy mennyi a valós voltonkénti menetszámot.
Lehetne mérni a szekundert is és azt osztani de van egy kis eltérés a két voltonkénti menetszám között igaz csak pár %.

Nem lehet hogy a trafód ha 3-om fázisú akkor most deltába van kötve és csillagra van méretezve?
(#) major696 válasza Hetope hozzászólására (») Máj 5, 2012 /
 
Ha 400V-on 28A-t vett fel üresjárásban, az olyan,mintha a szekundert kötötted volna a hálózatra . Nem lehet hogy a primer oldali fokozatkapcsoló nem a megfelelő oldalra lett bekötve?
(#) gyuri65 válasza mpisti hozzászólására (») Máj 5, 2012 /
 
Szia Pisti! Működik nem is akár hogy!! Szabályozható bár akkor kicsit zajos mert méltatlankodik a sönt. Tökéletes amíg elkészül az access féle szabályzó. Már csak a fojtó kell hogy ne fröcsögjön és príma lesz. Köszönöm a rengeteg tanácsot türelmet. Fentre beraktam fixre a maradék vasat ahogy mondtad. [OFF]
(#) gyuri65 hozzászólása Máj 6, 2012 /
 
Jó reggelt mindenkinek! Elnézést hogy már megint kérdéssel fordulok hozzátok, fojtó tekercset szeretnék készíteni ma reggelre sikerült hozzávaló trafólemezt szereznem Mpisti javaslatára 4x4-es tehát 16mm2 -es vasmagot készítettem belőle a szekunder tekercsemen 8x1.5-es profilhuzal van. Milyen vastagságú vezetékkel tekerjem a fojtót. Van egy gyárilag 7 szálból sodrott vörösréz merev vezetékem , a szálak egyenkénti vastagsága 1.6 mm összesodort állapotában tolómérővel mérve 5mm vastag készülhet-e ebből a 25 menet ? türelmeteket és segítségeteket köszönöm .
üdv Gy
Következő: »»   86 / 276
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem