Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » MIG/MAG/Co2 hegesztő készülékek házilag
Témaindító: electorkalandor, idő: Feb 19, 2009
Témakörök:
Szia! Bocsi hogy közbe szólok de a hetra is alutekercses. Most szedtem szét az enyémet. Üdv: Gy.
e kettő keveréke a wel 3-3, de így kell bekötni mint ezeket:
http://www.hobbielektronika.hu/forum/files/b9/b903f12b856a3ef284eb0...e2.jpg http://www.hobbielektronika.hu/forum/files/b6/b6af0262ee0625921d41f...94.jpg
Szia . Már amelyik ! Nekem volt is és van is bontottam is és mind tiszta réz . Úgy látszik nem egyformák .
Amit most veszel újan a boltban az alutekercses, a régieket rézből csinálták.
Sziasztok !
mpisti erről a trafóról kellene nekem méretek ,vagyis menetszámok és,hogy milyen vastag huzalból tekerjem mert hétvégén szeretnénk megtekercselni a trafót 160 A-ra.A trafót csillagponti szabályozásra tekercselnénk ahogy a rajzon van 8 fokozatra.Ha lesz kis időd légyszives nézz utána . Üdvözlettel N.Józsi
Az újabbakban viszont nincs tapasztalatom tehát akkor valószínűleg úgy van ahogy írod .
Szia Józsi!
Ma előkeresem a rajzot neked és beszkennelem. Eddig nem igazán volt időm , a srácommal két Fronius Transarc 500-as gépet szeretnénk teljesen felújítani, de ehhez először szinte alkatrészeire kellett bontani. Rengeteg munka van benne, nem szeretném ha nem jönne össze -emiatt aztán mással nem is dolgoztam. Most már csak az újrafestett gépvázba való beépítés van vissza.Egy szó mint száz- délután megkeresem a rajzot és küldöm.
Szia! Ez az én formám. Nekem ebből is a sz...rabb jutott. Gy.
Üdv mindenkinek ,íme az első varrat 0.6-os dróttal . A 95%-ig kész géppel .
Köszönőm a rajzokat a hétvégén kipróbálom a kártyákat.
Sziasztok! Mindenkinek szeretném megköszönni aki segített hogy a hegesztőm elkészüljön. A leghálásabb mpisti-nek vagyok a legtöbbet Őt zaklattam rengeteg infót kaptam Tőle de természetesen aki csak hozzászólt mind segítség volt hiszen én soha nem csináltam ilyet. Igaz a gép csak alap vagy még az se de ha a fröcsögést sikerül megoldani(fojtó) nekem tökéletesen megteszi.
![]()
Szia Pisti !
Nekem elég ha a rajzomat megnézed és azt a pár adatot ,menetszám ,keresztmetszet leírod,nem kell a szkenneléssel fáradoznod.Pl. Primer hány menet 1,20 -asból duplán ,Szekunder hány menet és milyen keresztmetszetű huzalból,oszloponként . Előre is köszönöm ! Üdv : N.Józsi
Mondja már meg nekem valaki, hogy miért akar mindenki 4 görgős huzal tolót venni?
Amióta felraktam azt a képet az eladó cuccaimról azóta legalább 6 éredelődtek ezután. Csak ipari kategóriában használják a 4 görgős tolót, ott is 350-400A felett. Minden más esetben, IPARI kategóriában is elég a 2 görgős megoldás. Co gépet általában két esetben vesznek az emberek. Van aki lemezeket hegeszt, vagy egy olyan üzemben, ahol egész nap termelni kell és fontos a hatékonyág és az idő. A legtöbb ember olyan gépet épít amit néha elő fog venni és csak ritkán használ, ezért nem értem minek ez a megalománia. Minek rak valaki egy 90W-os motorral hajtott 4 görgős tolóművet egy olyan gépbe, amit nem használ folyamatosan napi 16 órában minden nap? Ez olyan mint Dízel mozdonnyal bevásárolni járni. ![]() 10ezer ez a toló ha valakit érdekel.
Abban igazad van teljesen hogy a 4 görgős hobbi kategóriában tulzás de viszont örök élet!
![]() A gyári tolóval én nagyon sokat szívtam ezért elkezdtem építeni egy komolyabbat de időhiány miatt áll a projekt. A gyári tolóknak (a gagyi gépekben) több tervezési hibálya is van először is az alkatrészek műanyag alapra vannak felfogatva ami deformálódik. Aztán a görgők átmérője is nagyon kicsi 25-30mm. A görgő huzalhornya is pontatlan nincs körben egyenletes tapadása. Ja és a motorja az vicc kategória nekereg nyöszörög és harmat gyenge. Az általad kínált dolgok tényleg profi dolgok egy barkácsgépbe építve sok bosszúságtól menekül meg az ember. És az ár is nagyon baráti!
Üdv mindenkinek!
Igaza van Phile80-nak,a 4 görgős változatú kitolókat általában csak a 350A-400A és afelett alkalmazzák,ahol már igencsak 1,2mm drótot használnak.Kis gépekbe de főleg 200A-230A alatt valóban fölösleges 4 görgős kitolót használni(persze ha csak nem az ablakon dobták be,vagy apró pénzért jött). Amit Phile80 kinál (2 kerekes),az már jó kitoló,és az ára is szivbarát. Egyedül senkinek sem ajánlom a műanyag házas,hajszáritóhoz hasonló kitolómotros szerkentyűt. Szerintem doboval egyre gondolunk.
Hidd el hogy 2 görgős is örök darab! jó pálda itt: Bővebben: LinkLegalább 25éves. (gazdája nem túl okos módon olajozni próbálta a huzalelőtolás elősegítését)
![]()
Hát én i s leírom a véleményemet a kitolókról. Szerintem a régi kitolók görgői nagyobbak voltak ( kb 50 mm ) a ma kaphatók pedig fele akkorák. Viszont amit fontosabbnak tartok a fogaskerekes egybefutás. Erről viszont nem nagyon van tárgyalva itt a fórumon de szerintem fölösleges is elemezni inkább csak használni kell. Problémázik velem a szép nagy trafó. Üres járatban óriási áramokat húzott. Tekertem rá + 21 menetet és most leesett pont a felére. Mivel ez a trafó adva volt ( nem tudtam róla semmit ) próbáltam mérésekkel rájönni a primer menetszámára de sikertelenül méricskéltem , számolgattam nem jutottam konkrét eredményre. Létezik-e képlet primer menetszám meghatározására számítások és mérések alapján ?
itt jól részletezi a dolgokat:
http://www.free-energy.hu/pajert/index.htm?FoAblak=../pajert14/Traf...t.html
Szia ! Kösz ez jó oldal és sokat segíthet azoknak akik még nem tudnak honnan elindulni de nekem nincs bajom a trafó számításokkal . Arra szeretnék rájönni hogy a trafó készítője 50 évvel ezelőtt hogyan gondolkozott amikor ezt a trafót szerkesztette !
"Létezik-e képlet primer menetszám meghatározására számítások és mérések alapján ?"
A dolog roppant egyszerű. Befűzöl pl.10 menetet tetszőleges szigetelt huzalból a trafód csévetestére. A két végére ráakasztasz egy 1kohmos pár wattos ellenállást, és az ellenállással párhuzamosan egy multimétert, voltmérő állásba téve. Bekapcsolod a trafót és leolvasod a műszer által mutatott értéket. A kapott értéket a lehető legpontosabban jegyezd fel, majd oszd el azzal a menetszámmal,ahány menetet feltekertél a trafóra. Így megkapod az 1 menetben indukálódott feszültséget, amiből a hálózati feszültség ismeretében pillanatok alatt meg tudod határozni a primer és a szekunder menetszámokat. A szekundert szinte teljes pontossággal, a primert jó közelítő pontossággal. De szerintem neked úgyis a szekunder menetszám a fontosabb.
Az igazság az, hogy én semmit nem tudok a trafódról, de ha leírnád a mérési eredményeket (pl üresjárati feszültség, ívfeszültség ugyanabban a módban áramértékkel.) és minden apró részletet a kialakításról akkor talán tudnánk segíteni. Így látatlanban nagyon nehéz.
Hát igen ! Pont így kezdetem neki. Azzal a különbséggel hogy a szekunder számlálható 32 ment így nem kellet kellet pluszban rátekerni drótot.Na mindegy majd kialakul mert kevésnek találtam és tettem még rá 2x6-ot. Majd ha letesztelem a mostani felállást be fogok számolni az eredményről.
Ha a szekunder megszámolható akkor mi a probléma?
Ebből csak ki tudod számolni a primert...
Hát azért itt van némi ellentmondás:"Üres járatban óriási áramokat húzott. Tekertem rá + 21 menetet és most leesett pont a felére. "
Ez most akkor hogy is van? Üresjáratban óriási áram hogy lehet? Meg ha tekertél rá, akkor hogy lett a fele csak?
Szia druszi ! A probléma az hogy a fokozat kapcsoló állásának változtatásával mindig más és más eredmény adódott !
Csak a primer oldalról van szó mert például a legerősebb fokozatban 400 volton 28 ampert húzott üres járatban !
Azért van ekkora üresjárási áram mert a trafó tul van gerjesztve.
mpisti szerintem tudja mennyinek kellene lenni az üresjárási áramnak kb a gyári trafóknál de szerintem olyan 1-2 amper. A tulgerjesztésnek oka lehet hogy ha régi a trafó akkor 380V-os tekercsei vannak . Javaslom számítsd ki a trafó menetszámát 400voltra és 1,2T vagy kicsit nagyobb 1,4T gerjesztésre. N/U menetszám/feszültség akkor megkapod a hány menet 1V. Aztán mérd meg a + meneteken mérhető feszültséget amit utólag rátekertél és oszd el az utólag rátekert menetek számával. Így megtudod hogy mennyi a valós voltonkénti menetszámot. Lehetne mérni a szekundert is és azt osztani de van egy kis eltérés a két voltonkénti menetszám között igaz csak pár %. Nem lehet hogy a trafód ha 3-om fázisú akkor most deltába van kötve és csillagra van méretezve?
Ha 400V-on 28A-t vett fel üresjárásban, az olyan,mintha a szekundert kötötted volna a hálózatra
![]() ![]()
Szia Pisti! Működik nem is akár hogy!! Szabályozható bár akkor kicsit zajos mert méltatlankodik a sönt. Tökéletes amíg elkészül az access féle szabályzó. Már csak a fojtó kell hogy ne fröcsögjön és príma lesz. Köszönöm a rengeteg tanácsot türelmet. Fentre beraktam fixre a maradék vasat ahogy mondtad.
![]() ![]()
Jó reggelt mindenkinek! Elnézést hogy már megint kérdéssel fordulok hozzátok, fojtó tekercset szeretnék készíteni ma reggelre sikerült hozzávaló trafólemezt szereznem Mpisti javaslatára 4x4-es tehát 16mm2 -es vasmagot készítettem belőle a szekunder tekercsemen 8x1.5-es profilhuzal van. Milyen vastagságú vezetékkel tekerjem a fojtót. Van egy gyárilag 7 szálból sodrott vörösréz merev vezetékem , a szálak egyenkénti vastagsága 1.6 mm összesodort állapotában tolómérővel mérve 5mm vastag készülhet-e ebből a 25 menet ? türelmeteket és segítségeteket köszönöm .
üdv Gy |
Bejelentkezés
Hirdetés |