Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Műhelyünk felszerelése, szerszámai
Téma, a műhelyünkben előforduló készülékek, anyagok, szerszámok, eszközök bemutatására, kitárgyalására.
Hát ezt nem tudom elfogadni. Évtizedek ota használok videotechnikában Litium akkukat, csak egész kevéssel fordult elö, hogy teljesen lemerültek ( azok már üzemben is gyanusak voltak.) Igaz, hogy azok az akkuk más árkategoriába tartoznak, és egyikben sincs BMS. Több fajtát használok, sok olyan berendezésem van, ami gyakran évekig használatlan, igy az akkuja feltöltve is csak a fiokban pihen. Eddig bármikor elövettem, mindegyik müködött.
És az eredeti Hitachi furigép akku sem merült le soha magátol. Több mint 10 évig használtam. Szoval ilyesmit nagy általánosságban nem igen lehet kijelenteni.
A parki zöld gép valóban gyatra, de azért használható. A gumisok nagy része légkulccsal rávereti a kerékcsavarokat, szó sincs az előírt nyomatékról. Kézzel sem lehet könnyen levenni, a kulcsra kell a hosszabbító cső, és úgy kell rugdosni. Ha normál nyomatékra van húzva, leveszi. Kisebb csavarokkal (8-14) meg könnyedén boldogul. Egyszer odaadtam a szerelősrácoknak, a Mill.. helyett, ugyanúgy tudtak vele dolgozni, 1 perc alatt oldottak vele 24 db csavart. A fekete gép meg sokkal erősebb a zöldnél. Főleg az új 8Ah-s akksival.
Idézet: „A gumisok nagy része légkulccsal rávereti a kerékcsavarokat, szó sincs az előírt nyomatékról.” Ennél már csak az a jobb, amikor utána még ünnepélyesen körbemegy minden csavaron, a nyomaték kulccsal, egy kattanásig.
Én kölcsön adtam a makita klón gépem egy autószerelő barátomnak, hogy hasonlítsa össze a levegőssel munka közben. A véleménye az volt, hogy remekül használható arra, amire való. A kerekek le/felszerelése vígan megy vele, s annyit tudott, mint a kis levegős kulcsa.
Nekem az első tesztem az volt, hogy az akkor még a kertben álló kocsinak a kerekeit lekaptam vele. Az az autó egy KIA carneval volt, ami másfél+ éve állt ott és levegőssel volt ráhúzva a kerékanya. Ennek a gépnek meg se kottyant, vígan tette a dolgát. Tény, hogy én is a parkside zöldikével szemeztem először, de a youtube lebeszélt róla és átpártoltam erre, amit nem is bántam meg.
Az elvben kötelezö, söt régebben alufelnivel 2-3 nap után vissza kellett menni a mühelybe, és utánhuzatni a csavarokat.
Volt ilyen Parkside vezetékes ütvecsavarozóm! Arra jó volt, hogy rájöjjek ez egy jó dolog a szerelés közben, mégha harmat gyenge is! A kerékcsavarokat illő volt utána húzni, nem is kicsit! Aztán kijött belőle az éltető füst..
Következő egyed egy Metabo lett, szintén vezetékes, nehezebb, erősebb! Erre figyelni kell meddig vereti az ember! Egyébként pont tegnapelőtt éget le nálam egy Parkside kisflex, talán 2 hónapos volt. Egy másik régebbi kicsit nagyobacska verziója viszont 5 éve szolgál már, csak a kínai csapágyat kellet benne cserélni mert az szétment! Pár éve egy Parkos nagyflexet is leégettem, abból is Metabo lett. Most még van egy pár hónapos horonyvágóm Parkos az is, remélem ez nem ég le, sokat kell dolgoznia!! Van még egy szögbelövőm is ebből a csodamárkából, ritkán használom... Másik olcsó márka amit most tesztelek az a Hecht! Egy fűkasza lett majdnem a legnagyobb, ennek 1 éven belül elszállt a gyújtása, el kellet postáznom, aztán visszaküldték javítva. Egy hőlégfúvó, mert a Parkosat kinyírtam, na itt én voltam a hibás És most van beszerzés alatt egy habarcskeverő, abból is a legdrágább... meglátom mit bír majd! A hozzászólás módosítva: Máj 3, 2022
Most láttam meg, a kézi körfűrészem is Parkos, ezzel sincs baj, csak a jelölő lézere lókaka..
A körfűrészem hecht. Sok panaszom nincs rá, vág rendesen.
Én meg a múlt hónapban vettem egy gervágót ami szép sötétzöld dobozban volt és metabo névre hallgat. Itthon aztán nagy örömmel az asztal túloldarán székre téve fröccsöt töltöttem az új eszköz örömére é csak akkor láttam meg a feliratot hogy made in china. Bízom benne hogy ennek ellenére legalább egy barkács katagóriát fog tudni.
5 fröcss után még bele is szeretsz!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Nem én írtam a kerékcsavarozóról, de éppen tegnap használtam a szomszédét. Nem akkus, hanem 230 V-os. Van ereje, de súlyos hibája, hogy túl nagy a fordulatszáma. Pörgeti a csavart, mint a veszett. Ha nem vigyázok és korán elveszem a keréktől, kivágja, aztán kereshetem. Jobb, ha a fűben, rosszabb, ha a szélvédőn belül.
Abban a szervízbe ahová én hordom az autót, és ahol az időszakos gumicserét is megcsinálják (nekem felnin van mindkét garnitúra), ott feliratozzák a fentlévőket, centírozzák a felrakásra várókat, légkulccsal bontják a fentlévőt és felteszik az aktuálisat, majd nagyjából meghúzzák. A "nagyjából" a kulcsszó, mert utána jön egy kb. 1 m-es nyomatékkulcs, amivel minden csavart beálíltanak, ha kell húznak rajta, ha kell lazítanak (csak megjegyzem, elég jól eltalálják már a légkulccsal).
Azt nem tudom miért légkulcsot használnak erre, de évek óta ezt látom náluk.
Kína olyan minőséget gyárt amit kérnek tőle!
Szerintem a Hecht cuccok alkatrészei is ott készülnek, EU-ban maximum összeszerelik...
"Okos" akkus villanylégkulcsot itt a cégnél láttam Makita gyártmányút!
Tud olyat, hogyha meglazult a csavar megáll, újbóli indításra szépen, "épelméjűen" kihajtja. Metabóm buta mint a főőd teker mint a marha, ki és be is, 600Nm-rel...figyelni kell rá!
Idézet: Ilyet én is tudok, nem nagy kunszt. „Tud olyat, hogyha meglazult a csavar megáll, újbóli indításra szépen, "épelméjűen" kihajtja.”
Azert a 400Nm-es zold PS gep siman leszedi a kerekcsavart, sot meg a fotengely csavart is. A titok a CR-MO dugokulcsban rejlik... A fekete PS utvecsavarozo pedig mar nagyagyu .. a baj csak ott van, nagyon valtozo a gepek minosege
Nem igazán a fröccsöt szántam témának. (bár nagyon finom ha jó az alapanyag) Inkább arra gondoltam hogy a régi jó nevű gépek is a távolkeleten készülnek. A minőséget ugye majd az idő ...........
Ráadásul Europában is meg az USA-ban is ( készakarva) tették tönkre az idevágo ipart, ahol le tudnák gyártani ( akár ilyen minöségben is ) ugyanezeket a gépeket. És ezt nagyon nehéz lesz visszatelepiteni. Most meg még ráadásul az alapanyagok java is hiányzik ahhoz, hogy itt gyártsanak ilyen gépeket.
Igen, az első párat leszedte aztán többet egyet se. Azért meg nem vesz az ember százezerért ilyet hogy évente kétszer lecserélje vele a kereket mert másra úgyse használnám. Akkor inkább elviszem a szerelőmhöz aki megcsinálja egy ezresért, csak hát a macera, be kell pakolni, el kell menni, ki kell pakolni. Ráadásul olyan frankón konstruálták meg az octavia csomagtartóját hogy a negyedik kerék véletlenül se férjen bele, akkor meg ugye le kell az ülést hajtani, védeni a kosztól, és akkor megint oda jutottam hogy inkább megcsinálom itthon azzal ami van.
Valo igaz, ha csak kerekcserere kell, nem eri meg megvenni, de ha szerelgetsz akkor mar kisegit sokszor.
Igen, csak szerelgetéshez az nem jó mert sehova nem férsz vele oda, ahhoz valami ilyesmi kell, nem tudom van-e akkusban, illetve létezik-e egyáltalán elektromosban ilyen. A levegős az eszméletlen jó, aki naponta használja pillanatok alatt szét kap vele egy komplett futóművet, vagy vesz ki motort a kasztniból stb.
A linkelt eszköz nagyon gyenge, kevés feladathoz elegendő a nyomatéka. Egy normális légkulcs 1000 Nm körül kezdődik, amit fokoz a "kopogtatós" húzás/lazítás.
Én már dolgoztam ehhez hasonlóval, és kb. arra van kitalálva, hogy rátekeri/letekeri az anyát, de a meghúzást/lazítást a szerelő végzi, magával a kulccsal, mintha az egy hajtószár lenne. A hozzászólás módosítva: Máj 3, 2022
Létezik akkusban is: egy példa, de van ott még, csak ugye az ára... Meg a levegős egy kis tündéri szerszám, az akkusnál nem biztos, hogy odaférsz vele, ahova kell. S a nyomatéka is kérdés, hogy elég-e. Amúgy hasznos szerszám, sok olyan hely van, ahova ez odafér, a normál légkulcs meg nem.
Ez asztali munkához való. Mondjuk motor/ váltó felújításnál, ahol viszonylag kis helyen sok a csavar.
Idézet: Ütvecsavarozóval szerelek mindent! Nem érek rá vakarózni minden csavaron!„csak szerelgetéshez az nem jó mert sehova nem férsz vele oda,” Vannak jó csuklóim, és rengeteg hosszabbító száram! Nagyon sok helyre odaférek vele! Ahova nem, ott marad a racsnis csillag kulcs...
Én pside gépeket használok ipari körülmények között,tudja azt amire kell. Meg vagyok elégedve a márkával. Olcsóbb mint a márkásabbak, de ugyan azt tudja. Fúrókból és csavarozókból B&D, egy időben vettem HSS fúrókat, de ha megszorult könnyen beletört az anyagba. Villáskulcsokból csak készletet vettem, nem gagyit, egy se kopott meg, Általában minden kéziszerszámom eksztol. A műszereim is, egyszer 6 méterről leesett a kéziműszerem és túlélte. Az EVIG fúrómat sajnáltam, olyan erő volt benne hogy egyszer majdnem kitekerte a kezem, csak a munkahelyen ellopták. Hosszabítónak gumikábelt ajánlok. Én csak azt használok, volt hogy targoncával átmentek rajta, semmi baja nem lett. Viszont minden műhelybe ajánlok védőszemüveget és védőkesztyűt, a kesztyű hosszúszárú legyen, teljesen bőr, igaz nem olcsó, de a kezed drágább...... Kalapács és hidevágó, na ez az amibe jól kell választani, egyszer vettem olyan kalapácsot ami az első használatkor kettétört mert nem kovácsolt és edzett volt hanem öntvény, a hidegvágóval meg egy hatos csavart nem tudtam elvágni, kiment két ütés után az éle. Krovából vettem olyat ami első használatkor szétnyílt vagy a racsni adta meg magát..... Mielőtt valaki arra gondolna hogy szárhosszabítót használtam , hát nem! Köszörűm az noname, de ritkán használom, egyszer láttam ahogy szétment egy kő, és egyszer én is bénáztam és bekapott egy anyagot, de hálistennek gyenge volt így csak megállt. De a kedvencem a lézeres dolgok, nagyon sok időt megspórolok vele ha villanyt szerelek, és a kicsapózsinór. Lézeressel beszintezem zsinórral kicsapon lehet vésni vagy csatornázni. Távolságmérés nagyon jó, nem kell feleslegesen kábelt venni. Egy ember 40 méterig pillanatok alatt mér, nem kell mérőszalag. Satuból azt ajánlom vegyen valaki egy ezeréves magyart vagy oroszt. Az bírja, kis zsír az orsóra és örök. Fűrészlapból a savállót ajánlom, drága az igaz, De ha valaki megtanult vasat fűrészelni, örök élet, vágó üregelő spray. A műhelyben alapvető védé40, kontakt spray, sűrített levegős spray, maximalistáknak zsír spray. Sajnos szkópom tönkrement, mondjuk nagyon nem kell, laptopot használok, csak arra kérek mindenkit, használjatok max biztonsági felszereléseket, nem egy balesetet látam, és nekem se egy volt.
A levegősnek amit a szerelőm használ ugyanakkora, ha nem nagyobb a nyomatéka mint a hagyományosnak amivel kereket szerelnek, a linket csak a példa kedvéért mutattam. Nagyon lassú, és olyan visító hangja van hogy szinte fülvédő kéne hozzá, de ő mindent azzal szerel amit csak lehet mert nem gond neki a berohadt csavar sem, nincs felesleges erőlködés, izzadás, káromkodás.
Idézet: Jópár éve nekünk is van egy Parkside akkus fúró (Lidl), amivel csavarozni is lehet. A kézzel kezelhető tokmány nagyszerű találmány ‒ nem kell hozzá tokmánykulcs ‒, és a tapasztalatom az, hogy fémekhez csak igen korlátozottan jó, de fát vagy műanyagot jól lehet vele fúrni. A tetején van a váltó fúrás és csavarozás között. A "ravasz" nyomásának erősségével lehet sebességet szabályozni. Az akkuja jó sokáig bírja, egészen ritkán kell csak töltenünk, mikor már használat közben letiltogat. „Tény, hogy én is a parkside zöldikével szemeztem először, de a youtube lebeszélt róla és átpártoltam erre, amit nem is bántam meg.” A hozzászólás módosítva: Máj 4, 2022
Idézet: Nekünk egy békebeli kovács satu van felszerelve a nagyapám által készített műhelyasztalra. Jó masszív satu, akár az asztalt is arrébb lehetne rángatni vele. Csupán hátul a talpában van egy eredeti luk, azt nekünk be kellett tömnünk, mert láttuk, ahogy ki-be járkált a lukban a darázs. „Satuból azt ajánlom vegyen valaki egy ezeréves magyart vagy oroszt. Az bírja, kis zsír az orsóra és örök.”
Hát mégha lehetne kapni.
Nemrégen a fiam nagy, kb 5 éves satuját sikerült egy gumikalapáccsal eltörni. Néztem a neten, sajnos nulla a kinálat, illetve a többség olyan ami eltörött (0,3 mm vastag sárgaréz lemezböl csináltam egy csövet). Szégyen. Az apám immár 75 éves satuja a mai napig igen jo állapotban van, pedig abban ritkán munkáltak meg rézlemezt. Szeretnék még egy ilyen satut venni, de még mutatoba sincs. Ami még tragikusabb, sok satugyárto még az alapjait sem tudja a satu müködésének. A hátso állo pofának a asztal szélévek kell egy sikban lennie. A hozzászólás módosítva: Máj 4, 2022
|
Bejelentkezés
Hirdetés |