Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » [OFF] Pihenő pákások témája - Elektronika, és politikamentes topik
Témaindító: Topi, idő: Nov 18, 2007
Ami nálam rá volt kötve a gumielemekre, azt forró víz és erős dörzsölés is nagyon nehezen szedte le, nem csak alga volt. Illetve az ok, hogy részben szivárog a tömítés, de valószínűleg nem érintkezik az összes szennyeződés a hipos vízzel, valószínűleg algás koszhoz jó, de sok máshoz nem. Pl töltőszelepet elzáró kis gumidarabot kiszedtem, megmostam, úgy sem volt jó, végül sniccerrel egy fél mm-t visszavágtam a felületét és a cső végét is megpucoltam, ami alapból nincs is víz alatt és úgy jó lett.
De ez olyan költség, ami mellett inkább scerélem a tömítést egyszer pár százért vagy részegységet 2 ezerért, minthogy pár hét múlva újból foglalkozhassak vele. Persze ha nagyon szűkös a keret, akkor lehet ezt húzni tisztítással, de itt nagyon kemény a víz, ha egyszer érdes a tömítés felülete, azonnal kiül rá újból.
Látom a hipón rugózol , de az utolsó mondatomat még mindig nem olvastad el
Idézet: „Ez a 3 praktika 98% ban segíteni szokott , ha egyik sem segít akkor javítókészlet és mindent cserélsz ami a tartályban van (de ez a legvégső eset) . ”
Idézet: Vízkő. „Ami nálam rá volt kötve a gumielemekre, azt forró víz és erős dörzsölés is nagyon nehezen szedte le, nem csak alga volt”
Sziasztok. Nem tudom van-e külön témája így megkérdezem itt:
Esetleg valakinek volna ötlete hogy milyen módszerrel lehet a leghatékonyabban eltávolítani egy integrált áramkör "tokját"? Mivel semminemű információt nem találtam még sok segítséggel sem az adott ic-ről így arra gondoltam hogy teszek egy próbát megpróbálom visszafejteni. Néztem videókat ahol lézerrel marják le (nem a legjobb sokszor sérti a szilícium lapot is), a másik verzió pedig salétromsavas megoldás volt (ez viszont szerintem nemigen boltban kapható dolog). Esetleg valaki nem jártas ebben?
Pesten az Azúrban kapsz tömény salétromsavat ( 63%), de az le fogja marni az IC lábait is. Utoljára olyan 8.000 Ft volt 1 liter.
És hogy akarod visszafejteni, ha "lehámozod" a borítást ?
Egyenlőre ha lent van a borítás, akkor "hozzátanulok" sajnos muszáj alapon.
A gyártó nem tud róla adatot szolgáltatni (régi) , próbáltam sok sok helyen de nem jött be sajnos semmi infóm nincs róla. Természetesen ha összejön a "lefejtés" akkor teszek fel fotókat , hátha (sőt biztos) van itt aki már gondolkozott hasonlón, esetleg kivitelezte is. Mod.: Az a gond nekem Pest 160km~ így az messze van. A hozzászólás módosítva: Jan 6, 2022
Felejtsd el.
A megoldáshoz el kell jutni arra szintre, ahol felismersz egy tranzisztort a hordozó lapkába mart kontúrból. Ha ez csípőből megy, akkor továbbléphetsz.
Esetleg a környezetének teljes visszafejtése adhat még választ a kérdésemre nem?
Ha az ellenállás, kondenzátor, induktivitás felismerése már megy, akkor érdemes lehet próbálkozni. Szerintem jobb megoldás az IC funkciója alapján egy új áramkört tervezni egy öcsipanelen.
A funkciójának kiderítése volna a cél a visszafejtéssel, ha már körübelül behatárolható hogy mit is csinált akkor már előrébb vagyok.
Ha nem titok, miben volt az az IC esetleg a típus tudható ?
Lehet, könnyebben eredményre jutsz, hátha ismeri valaki.
Persze, az ic M59201P A mitsubishi gyártotta, és pár motorkerékpár gyújtásban megtalálható. Eddig 2db van nálam amik hibásak, csak ugye adatlap hiányában még a kiváltása is esélytelen van körülötte körítés rendesen.
Ha ez egy DIP16 -os IC, az eBay -en kapható, igaz 50$ az ára ...
Különböző Yamaha fórumok szerint ez egy előerősítő IC ("preamp with low current drain"). 2012-ben még találtak hozzá adatlapot, de az már nem elérhető, se a gugli, se az internet archívum nem rakta el magának örök emlékül: MÁR NEM ÉL A LINK!!!
A hozzászólás módosítva: Jan 6, 2022
Lehet röntgennel jobban járnál! Biztosan vannak cégek akik belenéznek neked. Valamikor régen Tatabányán mi a BGA forrasztásait nézegettük vele a tokon keresztül.
Szia!
Nem kell ekkora erőfeszítés. Csatolom az Mitsubishi típusképzését. Abból láthatod, hogy a 9-es karakter a nagy megbízhatóságot jelenti, de egyébként az M5201P típusról van szó. Annak az adatlapja elérhető, de csatolom is. Ha visszarajzolod az áramkört, akkor ki fog derülni, hogy a lábak illeszkednek-e az áramkörbe.
Idézet: A Mitsubishi gyárt ic.-t? Repülőt, autót, még ic.-t is? „A mitsubishi gyártotta”
Köszönöm mindenkinek a segítséget, a röntgen is elég jó ötlet, kérdés melyik cég volna hajlandó belenézni egy ekkora ic-be, ha meg annak összege.
Az M5201 jó megközelítés de egyenlőre nem tudom "beleilleszteni" az áramkörbe megfelelően, így majd amint hazaérek megpróbálom kitalálni hogy ha OPA akkor melyik lába hol lehet.
Én ezt találtam: http://suzukisavage.com/cgi-bin/YaBB.pl?num=1603630243/8
Részletesebben nem néztem..de hátha. Lap alja fele.
Emlékeimben él még amikor küzdöttem ilyesmikkel, de egyetlen olyan alkalomra sem emlékszem amikor algát láttam volna a tartályban. A víz szivárgását minden esetben 2 dolog okozta, a vízkő és a gumi öregedése, kikeményedése. Nem rugózni szeretnék rajta, de nem tudom ezeken mit segítene a hipó.
Tanuló koromban fogtuk az IC tokot meg egy finom csiszolópapírt és addig csiszoltuk míg el nem értünk a közepéig. Mondjuk nem a kapcsolás visszafejtése volt a cél, arra szerintem nem is lenne jó, de kifúrva és nyakláncra téve a végeredményt egész jól mutatott, főleg egy proci.
Don Kihóte is megvívott a szélmalommal.
Általában meg is rekedt a gondolkodás szintjén.
Köszönöm a segítségetek, uniman kiflije áll a legközelebb hozzá. Most már tudom mi a neve, tudok rákeresni.
A kerék -szs-nek válaszolva a képen látható kb 10"
Muszáj a legrosszabb konstrukciót lemásolni? A kiskerekű nagyon komforttalan. (Mintha te is megtapasztaltad volna már).
A legrosszabb konstrukció egy 6"-8"-os, teligumis kerék lenne, fék nélkül...
Vannak a divatrollerek, és van, amit (talán) még használni is lehet úgy, hogy nem dobod ki a p ba fél év kínlódás után.
A nagykerekűt is tudod "villanyosítani" -csak hogy már az elektromos rollernél maradjunk. És biciklialkatrészekből (persze némi barkácsolással) összehozható: |
Bejelentkezés
Hirdetés |