Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » [OFF] Pihenő pákások témája - Elektronika, és politikamentes topik
Témaindító: Topi, idő: Nov 18, 2007
Ami nálam rá volt kötve a gumielemekre, azt forró víz és erős dörzsölés is nagyon nehezen szedte le, nem csak alga volt. Illetve az ok, hogy részben szivárog a tömítés, de valószínűleg nem érintkezik az összes szennyeződés a hipos vízzel, valószínűleg algás koszhoz jó, de sok máshoz nem. Pl töltőszelepet elzáró kis gumidarabot kiszedtem, megmostam, úgy sem volt jó, végül sniccerrel egy fél mm-t visszavágtam a felületét és a cső végét is megpucoltam, ami alapból nincs is víz alatt és úgy jó lett.
De ez olyan költség, ami mellett inkább scerélem a tömítést egyszer pár százért vagy részegységet 2 ezerért, minthogy pár hét múlva újból foglalkozhassak vele. Persze ha nagyon szűkös a keret, akkor lehet ezt húzni tisztítással, de itt nagyon kemény a víz, ha egyszer érdes a tömítés felülete, azonnal kiül rá újból.
Látom a hipón rugózol , de az utolsó mondatomat még mindig nem olvastad el
Idézet: „Ez a 3 praktika 98% ban segíteni szokott , ha egyik sem segít akkor javítókészlet és mindent cserélsz ami a tartályban van (de ez a legvégső eset) . ”
Idézet: Vízkő. „Ami nálam rá volt kötve a gumielemekre, azt forró víz és erős dörzsölés is nagyon nehezen szedte le, nem csak alga volt”
Sziasztok. Nem tudom van-e külön témája így megkérdezem itt:
Esetleg valakinek volna ötlete hogy milyen módszerrel lehet a leghatékonyabban eltávolítani egy integrált áramkör "tokját"? Mivel semminemű információt nem találtam még sok segítséggel sem az adott ic-ről így arra gondoltam hogy teszek egy próbát megpróbálom visszafejteni. Néztem videókat ahol lézerrel marják le (nem a legjobb sokszor sérti a szilícium lapot is), a másik verzió pedig salétromsavas megoldás volt (ez viszont szerintem nemigen boltban kapható dolog). Esetleg valaki nem jártas ebben?
Pesten az Azúrban kapsz tömény salétromsavat ( 63%), de az le fogja marni az IC lábait is. Utoljára olyan 8.000 Ft volt 1 liter.
És hogy akarod visszafejteni, ha "lehámozod" a borítást ?
Egyenlőre ha lent van a borítás, akkor "hozzátanulok" sajnos muszáj alapon.
A gyártó nem tud róla adatot szolgáltatni (régi) , próbáltam sok sok helyen de nem jött be sajnos semmi infóm nincs róla. Természetesen ha összejön a "lefejtés" akkor teszek fel fotókat , hátha (sőt biztos) van itt aki már gondolkozott hasonlón, esetleg kivitelezte is. Mod.: Az a gond nekem Pest 160km~ így az messze van. ![]() A hozzászólás módosítva: Jan 6, 2022
Felejtsd el.
A megoldáshoz el kell jutni arra szintre, ahol felismersz egy tranzisztort a hordozó lapkába mart kontúrból. Ha ez csípőből megy, akkor továbbléphetsz.
Esetleg a környezetének teljes visszafejtése adhat még választ a kérdésemre nem?
Ha az ellenállás, kondenzátor, induktivitás felismerése már megy, akkor érdemes lehet próbálkozni. Szerintem jobb megoldás az IC funkciója alapján egy új áramkört tervezni egy öcsipanelen.
A funkciójának kiderítése volna a cél a visszafejtéssel, ha már körübelül behatárolható hogy mit is csinált akkor már előrébb vagyok.
![]()
Ha nem titok, miben volt az az IC esetleg a típus tudható ?
Lehet, könnyebben eredményre jutsz, hátha ismeri valaki.
Persze, az ic M59201P A mitsubishi gyártotta, és pár motorkerékpár gyújtásban megtalálható. Eddig 2db van nálam amik hibásak, csak ugye adatlap hiányában még a kiváltása is esélytelen van körülötte körítés rendesen.
![]()
Ha ez egy DIP16 -os IC, az eBay -en kapható, igaz 50$ az ára ...
Különböző Yamaha fórumok szerint ez egy előerősítő IC ("preamp with low current drain"). 2012-ben még találtak hozzá adatlapot, de az már nem elérhető, se a gugli, se az internet archívum nem rakta el magának örök emlékül: MÁR NEM ÉL A LINK!!!
A hozzászólás módosítva: Jan 6, 2022
Lehet röntgennel jobban járnál! Biztosan vannak cégek akik belenéznek neked. Valamikor régen Tatabányán mi a BGA forrasztásait nézegettük vele a tokon keresztül.
Szia!
Nem kell ekkora erőfeszítés. Csatolom az Mitsubishi típusképzését. Abból láthatod, hogy a 9-es karakter a nagy megbízhatóságot jelenti, de egyébként az M5201P típusról van szó. Annak az adatlapja elérhető, de csatolom is. Ha visszarajzolod az áramkört, akkor ki fog derülni, hogy a lábak illeszkednek-e az áramkörbe.
Idézet: A Mitsubishi gyárt ic.-t? Repülőt, autót, még ic.-t is? „A mitsubishi gyártotta”
Köszönöm mindenkinek a segítséget, a röntgen is elég jó ötlet, kérdés melyik cég volna hajlandó belenézni egy ekkora ic-be, ha meg annak összege.
![]() Az M5201 jó megközelítés de egyenlőre nem tudom "beleilleszteni" az áramkörbe megfelelően, így majd amint hazaérek megpróbálom kitalálni hogy ha OPA akkor melyik lába hol lehet. ![]()
Én ezt találtam: http://suzukisavage.com/cgi-bin/YaBB.pl?num=1603630243/8
Részletesebben nem néztem..de hátha. Lap alja fele.
Emlékeimben él még amikor küzdöttem ilyesmikkel, de egyetlen olyan alkalomra sem emlékszem amikor algát láttam volna a tartályban. A víz szivárgását minden esetben 2 dolog okozta, a vízkő és a gumi öregedése, kikeményedése. Nem rugózni szeretnék rajta, de nem tudom ezeken mit segítene a hipó.
![]()
Tanuló koromban fogtuk az IC tokot meg egy finom csiszolópapírt és addig csiszoltuk míg el nem értünk a közepéig. Mondjuk nem a kapcsolás visszafejtése volt a cél, arra szerintem nem is lenne jó, de kifúrva és nyakláncra téve a végeredményt egész jól mutatott, főleg egy proci.
Don Kihóte is megvívott a szélmalommal.
Általában meg is rekedt a gondolkodás szintjén.
Köszönöm a segítségetek, uniman kiflije áll a legközelebb hozzá. Most már tudom mi a neve, tudok rákeresni.
A kerék -szs-nek válaszolva a képen látható kb 10"
Muszáj a legrosszabb konstrukciót lemásolni? A kiskerekű nagyon komforttalan. (Mintha te is megtapasztaltad volna már).
A legrosszabb konstrukció egy 6"-8"-os, teligumis kerék lenne, fék nélkül...
Vannak a divatrollerek, és van, amit (talán) még használni is lehet úgy, hogy nem dobod ki a p ba fél év kínlódás után.
A nagykerekűt is tudod "villanyosítani" -csak hogy már az elektromos rollernél maradjunk. És biciklialkatrészekből (persze némi barkácsolással) összehozható: |
Bejelentkezés
Hirdetés |