Fórum témák
» Több friss téma |
Ennyi erővel az akksit se csatlakoztassuk le. Vannak elemek, amiket ha feszültség alatt csatlakoztatsz le, akkor "maradandó" hibát adnak, esetleg tilthatja is az indítást. Ezek általában a "piros lámpások". Pl ha feszültség alatt megbontod a légzsákot, vagy az övfeszítőt, nem kell járnia az autónak és gyújtás sem kel, akkor is piros lámpát dob, mert folyamatosan figyeli a gyújtókört a vezérlő. Hiába csatlakoztattad megfelelően vissza, csak diaggal lehet törölni a hibát. A hűtővel ha baj is van, általában sárga lámpával jelzi a fordulatszámjelző óra alatt. De ez is hagy hibakódot maga után. Azért írtam, hogy általában, mert nem mindegyik G-be van külön a hűtőkör visszajelző (legalábbis nekem nincs külön visszajelezve)
Nézd a jó oldalát, ha feljebb csavarod a hőfokot még mindig lehet langyos levegőt csinálni. A klíma nem azt jelenti, hogy legkisebb állásba kell használni. Nekem pl 27fokon van a digitklíma, akkor kellemes a hőmérséklete a levegőnek. Jégmentesítő funkció annyi van benne, ha a klíma gombot benyomot és a ventilátor 0 állásba van tekerve, akkor is alap fokozaton szellőzteti a hőcserélőt, hogy ne jegesedjen. Anno amikor töltettem a klímát az opelba nekem is ha jól rémlik 1.2°C volt a befújón mért hőmérséklet.
Sziasztok!
Rejtèlyes Astra G kapcsán kérném segitségeteket, amit előre is köszönök! Astra G 1.4.EX 2005. Hibajelenség: Motor elindul-- kb10-20 mp- ig dadogva-akadozva jár alapjáratban., (gázadásra egyáltalán nem reagál ez idő alatt!).,majd leáll.Ez a folyamat ismétlődik minden inditás után. Motorcseklámpa ég: Csak lambdaszondahibák vannak., de ezekkel a hibákkal üzemeltek már régota normális menetteljesitmények mellett., elmondás szerint.. A leállás nem immobilizer jellegü leállás, immohibajelzés sincs. Sorrendiség nélkül, amit idáig elkövettúnk-- zéro eredménnyel Kompressziómérés-- kb11 és kb egyforma. Gyujtászikra minden gyertyán hatalmas. Hibakódolvasás-- az emlitett lambdahibákon kivül semmi. Mindkét gyujtáskulcsal próbáltuk. Diagnosztika élöben: Öninditózás alatt és amig jár nincs fordulatszám és befecskendezési jel! Felsöholtponti és vezérmüjeladót ellenőriztük-- szkóppal is és motor ECU - n: Jónak találtuk! Élőben gázpedál múködik.(de gázt nem veszi alapjáratban...) Fő és Ac relét proba alatt biztonságért áthidaltuk. Benzinnyomást jónak mértük, kb3.5bar., AC motort is cseréltünk próbának. Felsőholtponti és vezérmüszenzor csatit lehuztuk probának: Diagnosztika kiirja a megfelelő hibakódjukat. Kipufogo nincs eldugulva-- probaltuk lehuzott lambda csatikkal is.,"rendes" benzin van a tankban.. Gyertyák kormosak voltak, tisztitás stb nem változtatott semmit. Mégegyszer köszönök minden hozzászólást! A hozzászólás módosítva: Aug 3, 2023
Nem vagyok autószerelő, nem is értek hozzájuk. Csak okoskodás.
Lehet, hogy magában a karburátorban van valami probléma.
Lehet ott van, de az opelban nincs karburátor
Szia én már javitottam opelt hasonló problémával és fötengely holtponti jeladó volt a gond.
EGR szelep? Az is be tud kavarni, ha fel van akadva akkor túl sok kipufogógázt keringet vissza. Illetve élő adatot nézzetek kért és valós értékekkel. Nem ELM és társai hibakód olvasóval és nem univerzális kézivel. Opcom például sokat segít. Ezzel tesztelhetők és kapcsolhatóak bizonyos perifériák. Ha a kért és a valós érték nem egyezik, akkor ott lehet valami hiba (pl kért állás 70% és a mért értéknek a lehető legrövidebb időn belül be kell állnia a kért értékre). Ha a lambda hibát ír, még nem feltétlenül a szonda a hibás, de sokak egyből a szondát cserélik a hiba meg fennáll. Ha valami a szonda előtt meghibásodik (EGR, PCV, Fals levegő) mind megzavarhatja a mérést. De a szonda lesz a leggyengébb láncszem, érzékeli a hibát, nem megfelelő az égés, így ő lesz a látszólag "hibás". Ilyenkr sokszor szaladunk a boltba fölöslegesen.
Idézet: .„Az említett hibakódokon kívűl semmi” Számszerűsítsük, mi a hibakód. Mert a lambdának se egy hibakódja van, hanem alsó hangon 15. A forgattyúsház szellőztető csöveket nézzétek át, mert az olaj szereti eltömíteni. Alapjárati motor/fojtószelep hogy áll? Egy motorkódot írj kérlek, mert a 2005 EX nem a motorkód. Illetve egy szkópos képet a főtengely és a vezérműtengely egymás mellett dobj fel. Lehet egy fogat ugrott a vezérlés A hozzászólás módosítva: Aug 3, 2023
Szia! Ezt találtam az ismert hibák között .... hibakódja nincs és nagyon hasonlatosak a tünetek az általad leírtakra.
Szia. Én már találkoztam hasonló hibával, a benzin befecskendezőkkel volt a gond. A befecskendezőket vegyétek ki indítsatokrá és figyeljétek a befecskendezőket. Ha szépen porlasztanak akkor jók de ha csak egyenesen spriccel akkor cserélni kell.
A hozzászólás módosítva: Aug 3, 2023
Egyelőre ennyit.
Motor vezérlést ellenőriztük: Jó! Ugyanezt Szkoppal " koherencia" ellenőrzésszerüséget nem tudunk végeznk.., egy csatornás néhányezer forintos ali - féle high- techekkel operálunk EGR SZelep nincs az autón.
Befecskendező szelepsor kiforditva: Ónindititózás alatt egyenletes- normáli sugárkép- normálisan zárnak a szelepek.
Hibakódolvasás aktiv- müködik.Élőadat állómotornal csak gyujtásnál Ok. Végrehajtóteszt-- Ac pumpa- gyujtás stb müködik. Élőadatatokat nézve :Öninditózás alatt és után megszünik a kapcsolat a motorvezérlővel-- ujból kell kapcsolódni!
Szia!
Az a szépséghibája, hogy ez az Astra G csak kb 5-15 mp - ig megy csak el dadogos alapjáratban!!! utána garantáltan leáll...
Nem lehet, hogy egyszerűen nem kap rendesen áramot, azért nem lehet vele kommunikálni olyankor?
Tavaly hasonló tünetekkel szívatott a kocsim Suzuki Ignis, hibakód nélkül, maximum alapjáraton
ment, gázadásra fulladt, hörgött, megállt. Gyújtás, benzin, minden oké. A katalizátor volt összetörve benne annyira, hogy eldugult a kipufogó és lefojtotta a motort. Azóta nélküle minden oké.
Néztük.., nincs eldugulva a kipufogó.,
Feszültség akkun és Obd2 csatiban mérve: Gyujtásnál : Kb 12.5V Öninditózás alatt ugyanezeken : Kb 11-11.5V. Bár lehet hogy máshol kellene méricskélni inkább?? Kajak akksi van benne.. A hozzászólás módosítva: Aug 3, 2023
A P0607 az nem kopogás jel áramkör probléma a programban hanem test hiánya a vezérlőnél
Köszi---utána nézünk..,
amig élek remélek jelszóval
Köszi---utána nézünk..,
amig élek remélek jelszóval Most jutott eszembe.., ezt a hibakódót érkezéskor olvastuk ki----törölve lett akkor----és azóta egyszer se jött vissza...
A lambda fűtése az nem lehet zárlatos a felfűtéskor és az okozza a leállást? Az EGR az 5 pines?
A hozzászólás módosítva: Aug 3, 2023
Jogos a felvetés. Ezeetben érdemes lenne lehúzott lambdával indítózni.
Az lenne a jó ha egymás mellett lenne a főtengely és a vezérmű jele. Ha nagyon nincs más nézzetek rá a vezérlésre, a jelölések mindenhol ott vannak, ahol kellenek? Ha a két jel jó, akkor időben egymáshoz képest kéne vizsgálni, hátha ott is lehet valami kavar. A testelési pontokat nézzétek át. Az is tud rendesen kavarni. Nekem pl a csomagtartóba volt testzárlat(átmenő köteg), de a klímát kapcsolgatta. Volt egy pár hét mire rájöttem
Lehuzott lambdával probáltunk inditani--ugyanaz történik.
A vezérlés 100% jó helyen van A P0607-00 hibakódnak, amire Imre is hivatkozik..,vannak olyan Opel TIS/ru-ban olyan hivatkozása is hogy pl ECU testhiba, de akár maga az ECU is lehet hibás.., tegnap szétszedtük., mintha valami elposszanva látszana... Bi ezt csak kopogásszenzorhibaként olvastuk eddig, ezért nem is tulajdonitottunk nagyobb jelentőséget neki.. A két jeladó jel önmagában jó...., más kérdés hogy szinkronitással mi lehet.... Igaz ennyire brutális hibát okozhatna : Az autó mindig elindul. de 5-max 10mp dadogó alapjárat után mindig leáll.., persze abszolult mem reagál gázadásra sem,,,
Mdgoldodott: Motorvezérlő csere lett s mdgoldàs,
Üdv C.
Sziasztok,
Olyan gondom van, hogy egy X14NZ motor ne akar beindulni. Hűtőrendszert takarítottam, némi motormosás, azóta semmi életjel. Indító forog rendesen, az injektort látom "köpködni" de nem indul. A gy szikrát is látok mind a négy hengernél, de csak forgat lelkesen, de nem indul el. Próbáltam féktisztítót a karbiba, de nem volt még egy pöffenés sem. Nem értem mi lehet a baj. Hall jeladót kimértem szépen működik az asztalon. Előre is köszi.
Astra H vonohorog probléma...
Egy kis gyors segitség kellene Utánfutón féknyomásakor égett a városi stb..., hagyomanyos izzók vannak a futon.. Dugaljba próbalámpaval vizsgálódtunk.., " eredmény ezekután " : Dugaljban egyik erintkezőn sincs áram!!! Se irányjelzők, se helyzetjelzők, se féklámpa. Vonohorog csatlakozó kihuzásakor gyenge Beep hang hallattszott.., feltehetőleg CAN Buszos vonohorog elektronika érzékelte a futó levanlasztását? Utánfutón világitást rendbetettük, akkuról kipróbálva --100%- ig jó most. De mi lehet az oka hogy most semmi se jó az aljazatban..., egy kb3W- s próbalámpa csak nem küldhetett el valamit??? Esetleg valami resetszerű procedura kell az ujrainditáshoz?? Köszi minden segitséget!! Üdv C.
Szia! A testet ne a horog vigye át a futóra .... A kocsi ajzatában ott a test pont? A futó dugójában lévő 3. pont is le van testelve a vázhoz?
Ez egy vadiúj hajótrailer volt., hátsó lámpatartorész pluszba leakasztható volt, ezért itt is volt egy plusz dugo/ aljazat páros.., az aljazatban valahogy elszabadult a test vezeték és valamelyik plussz szálhoz hozzáérve zárlatot okozott.., minden világitàs megszúnt ezáltal..., futót megjavitottuk - lepróbáltuk stb.
Másnap Földugva a futót semmi se történt.., ez egy hátsó REC nélküli Astra H volt egyébbként...,elkezdtünk kutakodni vonohorogelektronika után., ami rettenetesen elvolt dugva a bal kárpitok mögött..,egy mini fekete dobozban volt, mellette volt a táp biztositèkja is ,ami ki volt égve, ezt kicserélve , dugot rádugva sipolással jelezte a futo felismerését-- néhány mp gyujtás után aktivàlta magát.., és ezzel minden világitás megjavult. A sietségben elfelejtetttem lefényképezni a modult..., elég érdekes volt ugyanis., összesen csak egyetlen egy db csatlakozó volt rajta. és ezen kb 8 vezeték.., nem a szokásos vonohorogmodulfõlállás : Egy kôteg az analoģ lámpacsatlakozó bejövö oldal.., és egy az aljazatba kimenő kábelkóteg..., lehet hogy direkt a CAN- bõl olvasta be a làmpàkat??? Utánaolvastam.., ha van REC modul ,akkor abban van stekkerhely egy Jaeger AstaH specifikus utánfutomodulnak., csak táp kell még, és felprogramozàs. Üdv C.
Az egészet végig olvasva elejétől a végéig a tulajnak tudnia kellet volna, hogy előzőleg volt e probléma a futó csatlakozójával vagy nem. Ha előzőleg hibamentesen működött más futóval vagy futókkal akkor az első bedugás után gyanakodni kellett volna a hajótrélernek van hibájára. Szerintem a tulaj nem mondott el mindent. Ez olyan mint az állatorvos elmegy a háziorvosához aki mindjárt úgy kezdi, hogy mi a panasza mire az állatorvos - hát így könnyű! Okulásként először le kellet volna próbálni egy "mezei" kocsival, hogy működik e azzal ha összedugják a trélerrel.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |