Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Propeller Clock
Köszi válaszod.Legalább ennyivel is többet tudok már.
Sziasztok!
Keresek olyan órát, ami DCF vevős. Van itt az oldalon ilyen(esetleg valahol máshol?)?
Szerintem DCF77 szinkronos propeller órára gondolt...
Szia
Az lenne még az érdekes szerkezet a ferrittel felszerelt rotor.....persze kívülről megoldható valamiféle átvitellel. pl bluetooth ahogy én csináltam, vagy a primmer tekercs modulációval de ilyet még nem láttam működni.
Szia!
Egyféle képen tudom elképzelni a forgó ferritet: A Frankfurti irányra merőlegesen és vízszintesen kell legyen a motor tengely, a ferrit a tengely középpontjánál tengelyirányban felfogatva (elseteg a ferritet használni tengelynek). Ekkor lenne DCF77 vétel, de sajnos ekkor lenne a maximális zavar is a trafó vezérléséből. Csak a kívül elhelyezett DCF77 antennát lehet használni és meg kell oldani az adat feljuttatását a forgó rotorra: Kifúrt tengelyű motor (a bázison egy led világítana át a furaton a rotoron levő érzékelőre), táp trafó moduláció, IrDa, BlueTooth, stb...
Ez a kifúrt tengelyű motor mekkora már , zseniális!!! Eszembe nem jutna soha. Szép kihívás egy 1mm lyukat fúrni a 3mm tengelyre 30mm hosszan , persze elővehetem a lézerfúrómat is....
Sziasztok! Kifúrt tengelyű motor?? Ez nálam már megoldott egy HDD motoron (olyan minek a közepe áll és menet van bent alul csak az alumínium tengelyt kell átfúrni és nem is gyengült el) igaz nem adatátvitelt akartam rajt hanem a tápot átvinni mi sikerült is de a GND a csapágyakon ment át és pillanatok alatt zajos lett.. Szóval nem bonyolult csak megfelelő HDD motor kell hozzá!
Na meg is kerestem! Ezen a saját óráimhoz készítettem rá 3 furatot is 120 fokban. Bármelyik rotoromhoz jó.
Szia!
Lehet az 0.5 -ös is, a fény átmegy rajta... Egy PC ventilátornál is kihívás lenne. Csak vicc volt...
Ezen 2.5mm Egy 3mm led lazán belefúrható a hátsó részébe.
Szia Kly,
Még 1 kis segítség kellene, mint mindig. Megtaláltam a megfelelő nagyságú kondit a hangoláshoz.Erősen ég a lámpa(csak a tekercsre), de ha rákotöm a dc alapot akkor 7Volt fölé is megy a kimenet. nem 5 aminek lennie kéne.(ennek a fesz szab.-nak nem mindegy hogy mekkora volt megy be---max 30-40 körül? -és ebből kellene csinálni 5-öt?) Vagy egyenírányítással kellene bemérni a kondi nagyságát? Ha igen akkor a kondit a tekercs bemenetre még az egyenírányítás elött kellene tesztelgetni,vagy egyen. irány. után ? Üdv.
Szia
Igen egyenirányítással együtt kell bemérni.Kondi az egyenirányító előtt legyen. Az a 7 volt terheletlenül van, tegyél rá egy 50ohm körülit a kimenetre és úgy mérd.(csak méréskor legyen rajta)
Akkor elméletileg megoldható a DCF77-vevős óra kivitelezése. Erre viszont gondolom nem nagyon létezik kapcsolási rajz(ha igen akkor az illetékes ne titkolja el ).
Ilyen paraméterű izzóval próbáld
"Elemlámpa izzó 5,5V/1,0A-HA-E10" Ha ilyen nincs akkor jó a kis teljesítményű is ,akkor több darab kell párhuzamosan. Lényeg hogy 1-2A körül legyen az összes áram. Ha nincs izzó vegyél 10ohm 5W ellenállást 3db , tedd őket párhuzamosan és az tedd az izzó helyére, így nincs mi világítson tehát a legnagyobb áramra kell hangolni.(izzósnál is célszerű inkább a műszert figyelni)
Szia!
Minden fejlesztési eredmény szívesen látunk itt a fórumon...
Sajnos nem vagyok sem elég magabiztos, se nincs elég tudásom egy hasonló szintű fejlesztéshez :no: .
Üdv
Kérdésem lenne főleg Patexatinak. 16F690-es propira vettem hall szenzor, de az adatlap és a nyákkiosztás mintha nem lenne egyforma (nekem) a szenzor típusa KMZ 10B. 1.láb +Vo 2.láb GND 3.láb -Vo 4.láb Vcc a kérdés melyik láb hova kerül beforrasztásra.
Szia! Először is a 16F690 rotornál a K1 az alsó réteg (kék) K2 a felső (zöld) Fordítva kéne lenni neki hogy szabványos legyen de nem számít vasaláskor a K2 (zöldet) kell megtükrözni a "Propeller Clock 16F690" feliratnak olvashatónak kell lenni a nyákon.. Hall szenzornál azt javasolom egy bontott számítógép ventiből bányássz ki egyet mi négylábú az jó bele! Ezt is bele lehet faragni de ha van pc venti az jobb..
Szia
Nyákon észrevettem a turpisságot de rájöttem, hogy a feliratnak kell jó helyen lennie. A fórumon vannak képek is úgyhogy lestem. Ventit megprobálok túrni. A másik kérdésem melyik base-t csináljam meg hozzá ?
Szia! Van több féle bázis.. Az eredeti cikkben lévő az jó ha nem akarsz extrákat de van olyan is mi belemegy a PC ventibe de az SMD és igényel némi ügyességet az összeállítása.. Oda spéci tekercs kell nagyon pontosnak kell lenni,hogy elférjen minden.. Szerintem egy egyszerűvel kezd. A rotorba ne forraszd be az RTC-t sőt a fetet műveleti erősítőt sem hanem zárd össze a fet D és S lábát az élesztés idejére! Ha megy akkor kell tovább éleszteni és egyensúlyozni..
Végülis mindegyik bázissal megy mindegyik rotor. Én nem a legegyszerűbb bázist ajánlanám:
- A PC -s kapcsolat (RS232) csak két tranzisztor, de be fogod tudni mérni a távirányítót és a trafó beállításait is mentheted a PC re. - 16F628(A) val 20, 16F88 -cal 40 ébresztési időpont, ébresztés hangjelzéssel vagy fogyasztó bekapcsolásával. - A rotor időzített indítása, leállítása - Nem kell egyből mindent beleépíteni (RTC, relé), lehet fokozatosan haladni. Azonban a panelt a kiválasztott verzióhoz kell elkészíteni. Kapcsolási rajz, Program
Üdv
Köszönöm a válaszokat. Az SMD változat se okoz gondot, (szerintem) igaz bele kell jönnöm megint a forrasztásba jó pár év kihagyás után. 690-es müködése után terve van véve 886 és ha az is működik jöhet Kly fórumtársunk 64 ledes verziója
Szia! Profi nyákok! Minden elismerésem! Milyen technikával készült?? Magam sem tudnák jobbat (én laminálok). A furatokat javasolom fúrd meg kicsit egyik oldalon,hogy ne menjen át aztán másik oldalról fúrd megint akkor átmegy nem megy a forrszem mellé! Persze ha passzol a két oldal..Én utána szoktam megcsiszolni,ónozni de ez csak az én véleményem.
Szia
Foto technikával csinálom, de nem vagyok megelégedve (lehet, hogy én vagyok maximalista) lehetne egy kicsit szebb. Sok a macera a fotóval nem mindig akar a lakk olyannak lenni mint szeretném. Kétoldalról szoktam én is fúrni, a csiszolás ónózás meg utánna. A 690 nyák egy kicsit elcsúszott egymástól a két rajz de nem veszélyes. Bontottam ventit találtam is hall szenzort, úgylátom jó lesz.
Szia! Várom a fejleményeket! A primér tekercsre tegyél párhuzamosan eegy 10nF kondit az segít a hatásfokon és lehet játszani a tekercs bekötéssel is az sem mindegy.. Az egyenirányító híd helyett is jobb ha csak egy schottky dióda van még jobb a hatásfok.. Ezeket a rotorokat nagyon jó hatásfokkal leget üzemeltetni ha mindent átalakítgatsz
Szerintem a diódákat kellene gyorsabbakra cserélni. Esetleg csak 1 db -ot megtartani. Az 1N400x kapcsolási sebességéről az adatlap bölcsen nem tartalmaz adatot (kb. 2 .. 5us). A Greatz egyenirányítók is lassúak (0.3 .. 2 us). Az UF400x 50 .. 75 ns, az SF1x 30ns, az ES1F (SMD) 35 ns Reverse Recovery Time adattal rendelkezik. A trafó vezérlőjelének periódusideje pedig 20 ill 40 us.
Szia
Beszámolok mindenfajta eseményről Még a bázist kell legyártanom. Szereztem rossz merevlemezt a motornak, amikor van időm foglalkozok vele és egyszer csak kész lesz. |
Bejelentkezés
Hirdetés |