Fórum témák
» Több friss téma |
Szevasz Csaba,
Csatolom a végtranyók párhuzamosítását amit kértél privátban. Remélem menni fog, de ha van kérdés szóljál nyugodtan, segítünk! Üdv.!
Ja és egy 500VA-os trafó (2db 250VA-os) pont jó egy 2*200W+100W (összesen 500W) rendszerhez.
(Ha most valaki beleköt hogy az erősítők hatásfoka mennyi meg mittudomén az olvasson utána a trafók karakterének, a zene dinamikájának, stb... 500W-os végfokhoz nem kell feltétlenül 700-800VA-nyi trafó! Egy 500VA-es is megfelel.) Szóval építs Csaba nyugodtan 2db 200W-ost (4Ohm-ra) és 1db 100W-ost (8Ohm-ra). A táp úgy tökéletes lesz ahogy leírtad! "Alimentálás" az nálad az tápegység? Nem hallottam még soha ezt a kifejezést pedig régóta vagyok a szakmában.
Szerintem így elég necces a dolog. Bár te tudod hogy mit akarsz építeni.
Ja az a tapegyseg''Alimentalas'',csak tudod en Romaniaban elek,es itt igy mondjak a tapegysegnek,csak mindeg elfelejtem hogy itt nalatok hogy mondjak.BOCSI!
Hali!
Egy kérdésem lenne, rendeltem még anno a baji e.-től egy quad405-ös csomagot. Itt a szkennelt doksi, (a fórumon találtam, ezért nem töltöm fel még 1 szer..) Itt a beültetési rajzot nézve, a T1 és T3 között van egy kondi, de értéke nincs sehol feltüntetve. (T1 és T3 közötti "C") Nem tudja valaki mi kell oda? Kép
Visszavonom, kicsit ki kellet volna nyitni a szemem!
100-330nanofarad.Csa
Na üdv ismét!
Azért gondoltam ebbe a topicba írok, mert valamennyire közös a témanyítóval a problémánk. Azaz neki már csak volt probléma (szerk.: most látom, ez nem az a Quados topic, sorry, csak annyi Quad-os topic van, eltévedtem..) Szóval, Baji Elektronikás Quad405 egységcsomagból építettem meg a Quadomat. Induktivitások is megtekerve, táp is megcsinálva. Tehát összeállt az egész Quad. De sajnos csak elméletben, mert gyakorlatban gondok vannak vele.. Elkövettem jónéhány hibát sajnos.. Véletlenül, fordítva kapta a tápfeszt.. Elszállt az egyik BD249, és a BC212, valamint egy 22ohmos ellenállás is. Na gondoltam sebaj, alkatrész csere. Táp rá, -41 volt körül fesz a kimeneten, átnézek minden forrasztást, alkatrészt, hát, az átkötés hozzáért az ellenállás egyik lábához.. Na sebaj ismét, hiba megszüntet. Jó minden, kimeneten most nincs -41 volt, helyette 12-14 volt van.. Gyanakszom a TL071-es IC-re, lehet ez szórakozik. Talán elszállt a fordított tápfesznél? Most a 2 végfok nélkül tesztelem úgy, hogy ha nincs rajta a 2 végfok, csak a táp, akkor a kimeneten 0V-ot kéne mérnem. Hát, kivettem a TL071-et, cserélni ma már nem tudok, mert nincs több. Szóval, ebből azt akarom kihozni, hogy hogyan tudnám megmérni, hogy jó-e a TL071-es IC? (48 Volton hajtom a Quadot) De érdekes, mert így IC nélkül is van fesz a kimeneten.. Üdv: Petya
Valószínű hogy meghalt a TL 071. Amúgy miért nem izzón vagy ellenálláson keresztül próbáltad éleszteni? Akkor nem szállt volna el a BD 249. Amúgy a BD 249-esek azok eredetik vagy hamisak azt próbáltad kideríteni?
mrex: Igen, az a két dióda kiment, kicseréltem, bár igaz csak 1N4154-re, de sztem ez nem gond.
sound.man: Bocsánat, elírtam, nem a BD 249, hanem a BD242C. Végfoknak 2N3772-t használok/nék.
Ahogy a viccben van" baj van *igány fog a farmerod"
neked fóliaszakadásod van elfüstölt valahol a zárlattól neked lennék minden fóliát végignéznék.
Igen, túlvagyok rajta, azt javítottam.
Abba bízok hogy a TL071 a hibás.. Ez az izzós megoldás hogy is van? 60W-os izzó sorosan a trafó primerjére?
Szia!
Én ellenállásos módszert alkalmazok minden végfok élesztésénél, mivel nincs áramkorlátos tápegységem.... de már épül. szóval az a módszer annyiról szól, hogy két darab 22ohmos ellenállást sorba kötsz a tápfeszekkel. Azaz a te esetedben a +48 volttal és a -48volttal, szóval azokon keresztül kaphatja csak a tápot a végfokod. ha így éleszted biztos lehetsz benne, hogy semmi alkatrészed nem fog elszállni. A lényeg, hogy ha így adod rá a feszt, és az ellenállások melegednek, akkor valami baj van a végfokoddal, és figyelmeztet, hogy nézd át. Ha nem melegszenek az ellenállások, és mérések szerint is minden rendben a végfokkal, akkor nyugodtan kiszedheted az ellenállásokat, és folytathatod tovább a végfokod/erősítőd összeszerelését. Ezek az ellenállások célszerűen 2-5W-osak. Azért jó a kisebb az én logikám szerint, mert ha már füstöl mondjuk ami ekkora teljesítméányűnél hamarabb következik be mint egy nagyobb társánál akkor szemmel is láthatod, hogy valamit el...asztál. tehát hamarabb fogod lekapcsolni a tápfeszt róla, így jobban minimalizáhatod az alkatrészeid tönkremenetelét. Természetesen hamarabb melegszik is... És ha meg nem veszed észre hogy már mondjuk füstöl, akkor is az ellenállás fog szétégni előbb mintsem a végfokod alkatrészei. olvastam a problémádat. Első lépésként a bc182-es és bd 242 tranyókat és természetsen a végtranyókat nézném át, nomeg persze a diódákat. Ja és ha IC-d rossz attól nem valószínű hogy a teljes tápfesz ott lesz a kimeneteden, hiszem annak csak max -+15V-ot adsz, a zenerek annyit engednek át neki. vagy amekkorák. Ja és legalább az alkatrészek védelmének érdekében érdemes biztosítékokat beépíteni a tápágakba. Mert a te esetedben nagyobb valószínűséggel maradtak volna életben alkatrészek biztosíték alkalmazása mellett mint anélkül. szóval én betennék a helyedben biztit az biztos. üdv.: Zoli
csatlakozom haprohoz nézd meg mégegyszer a diódák nincsenek e véletlenül fordított polaritással hapro barátunk bizonyára a bc 212 ket akart írni bc 182 helyett de a meghajtó íc től neked nem lesz egyenfeszed a kimeneten.Bizonyíték ha eltávolítod is van egyenfesz. szakadt az egyik diódád vagy törött én is jártam már így vagy a fólia monyákolásnál összeér a forrasztás ennyi. Egyszer 2 éjjel kerestem ugyanezen okból a hibát fordítva volt az egyik dióda.Jótanács: ha olyan hibával találkozol ami "nem létezik" akkor mindig magadban kell keresni a hiba okát vagy a saját munkádban és ha megtalálod na akkor tanultál!!!
Nekem volt már úgy hogy a műveleti erősítő miatt volt egyenfesz a kimeneten de nem a teljes egyenfesz. Kicseréltem a TL 071-est és már ment is. Hangsúlyozom nem a teljes egyenfesz volt a kimeneten de volt elég me berángatta a hangszóró membránját.
ok de a srác szerint ha eltávolítja is van egyenfesz. Ez így nem egészen kerek.
Köszönöm a jó tanácsokat mindenkitől.
Átnéztem mindent ismét, az összes dióda jó, kiszedtem megmértem. Tehát, most végfokok és TL071 nélkül, a kimeneten 16 voltot mérek Panelen rendbe van minden, legalábbis már párszor megnéztem. hapro: köszi a tippet, ezt használni fogom, olcsóbb 2 ellenállás mint mondjuk két BD249, vagy akármi.. (Biztit meg holnap veszek!) Holnap veszek bele új TL071-et, meglátjuk mi lesz, de addig még átnézem minden percbe a panelt, a forrasztásokat, hátha találok valamit...
Akkor valószínú szerintem hogy valahol zárlat van.
Na ja, csak hol a fenébe??
Többször végigmértem minden egyes alkatrészt.. Egy felvetés felmerült bennem, bár nem hiszem, de ha valamilyen oknál fogva a tekercs nem sikerült jóra, amit kétlek, az okozhatja ezt a problémát?
Nem hiszem.... Nekem is volt ilyen amiko kiszedtem a műveleti erősítőt akko + egyenfesz volt a kimeneten amiko visszatettem akko meg - . Nem tudom pontosan mi baja olt de kicseréltem a műveleti erősítőt és ment. Erre még most se jöttem rá hogy miért volt ez de nem volt teljes egyenfesz a kimeneten de volt.... Nézted a zener után hogy meg van-e a fesz? Meg ha kimegy a A osztályú végfok akkor szokott veée menni a két dióda amit említett mrex meg ott van még egy bc 212-es tranyó nah még azt nézd meg. Aztán vegyél bele egy művelti erősítőt ha minden ok és indítás. A végtranyókat megnézted hogy nem szakadt-e valamelyik vagy zárlatos? Képet tudnál feltettni a modulról a tetejéről is meg az aljáról is?
Szia!
Végtranyók biztonsági okokból nincsenek addig benne. Tudomásom szerint, azok nélkül is lehet tesztelni, 0V-nak kell a kimeneten lennie. Az összes dióda ami van benne jó már, viszont az általad is említett (D3, D4) az elszállt, de már cserélve van. Valamint a BC212-es is ment vele együtt. Ezek cserélve lettek. Holnap veszek TL071-et, aztán meglátjuk. Képet? OK! Viszont holnap csak, mert szkennelni nem lehet, azaz lehet csak életlen lenne Fényképezőt meg kb fél órája tettem töltőre. Holnap 15 óra fele felrakom ide a képeket róla. Addig meglesz az IC-is, szal már arról is tudok valamit mondani. Üdv: Petya
Szia!
Én a helyedben TL helyett abszolút az NE5534-es IC-t használnám. pár forint ár különbség, és lényegesen jobb hangminőséget és paramétereket produkál. Pl sokkal kevésbé zajos. De csak keress rá a datasheetcatalog.com-on a parméterekre és meglátod. üdv.: Zoli
Üdv ismét!
Szóval, a TL071 cseréje megvolt. A probléma fenntáll, de változott... A kimeneten, -18 Volt. Csinálok néhány fényképet, és feltöltöm..
sound.man: felraktam pár képet, sajna így sikerültek csak..
Műveleti erősítőt nézted hogy kap-e feszt? +-15v kell neki. Meg nézd meg a bc 212-éeseket fenn meg az A osztályú végfokot megint lehet elszállt megint.
Ok, megnézem, a TL071-nek melyik lábán kéne kapjon feszt?
Szia!
Az IC 6-os lába és a test között mérjél feszültséget, ezzel leellenőrizheted az IC és az IC körüli részek helyességét. Ha ott nincs semmi fesz akkor az IC-d biztosan jó! Sőt az IC tápja is biztosan jó, és az IC-d nem fog olyankor erősíteni valami DC jelet feleslegesen. Az IC 7-es lába a + fesz és a 4-es a - fesz. Nem nagyon kéne véletlenül összeérintgetned a lábakat a mérőzsinór hegyével!! BC212 tranyókat feltétlenül cseréld ki mindet, és a lábkiosztásra feltétlenül ügyelj ! ! Az a piros szigetelt vezeték darabka micsoda.... Annak nem kéne ott lenni ha jó a nyákod! Ne végtranyók néélkül próbálgasd, úgy nem kaphatsz megfelelő eredményt, hogy jó-e vagy sem. Mindent ültess be rendesen, és akkor akaszd rá az ellenállásokat a tápágakra, azt uccu neki, had menjen...A forrasztások szépek, nem látok a képek alapján sehol összefolyást, vagy nem megfelelő forrasztást. Ha KIT-ben vetted, akkor a nyáknak jónak kell lennie, ha alkatrészek újak akkor azoknak jóknak kell lenniük, kivéve a félvezetőket. A helyedben a kondikra is rámérnék ellenállásmérővel, és ha tudsz rajtuk ellenállást mérni, akkor kiforrasztani, és újból megmérni, ha így is van ellenállása, akkor biza az a kondi is elszállt, azaz zárlatos lett. Különös tekintettel a kerámia kondikra. Valószínűnek tartom, hoyg nemkell a fólia oldalon vezetékezni külön, ha KIT-ben vetted a cuccot, ha mégis, akkor ez egy nagyon nagyon gyenge konstrukció lenne...... Szóval a helyedben minden félvezetőt azonnal cserélnék, ha már tanácstalan vagy, végtranyót úgy is kell berakj újat, a a meghajtó tranyó meg nem túl nagy összeg, a BC-k meg filléres tételek a többihez képest. természetesen a másik filléres dolgot a diódát is azonnal cserélném. Figyelve annak a is a bekötésére. Minden képpen a kapcsolási rajz szerint ültesd be az alkatrészeket NE az szerint, hogy a nyák lemez alkatrész oldalára mi van rányomtatva !!!! MER LEHET HIBÁS A NYOMTATÁS!! üdv.: Zoli
Szia!
Köszönöm a részletes infókat! A mérések eredménye: Az IC kap feszültséget, azzal nincs gond. Viszont! A 6-os lábán, a testhez képest, +13 Volt.. Piros vezeték: Amikor fordított tápfeszt kapott a Quad, akkor szakad ott fel a panel, azzal kötöztem össze.. A BD242-esek is jók! Az ellenállásos dolog: most itthon csak 63 Ohmos ellenállásomból van 4-5 darabom, az meg gondolom sok.. BC212? Mire cseréljem ki őket? Több helyen olvastam már hogy nem a legjobb bele, csak a csomagba ez volt.. Üdv: Petya
Szia!
Akkor ezek szerint 13Voltos Zener diódák vannak bent? Vagy ha nem is, az de már az biztos, hogy az IC környékén nincs rendben a kapcsolásod. Részletesen ellenőrizd át az IC környékét a kapcsolási rajz alapján. A becsatoló konditól kezdve a BC212-ig és a BC301 tranyóig, vagy nem tudom mit kaptál a KIT-ben. A tápfeszeket nézd át, és a Zenereket cseréld ki ha nincs megfelelő tápod. Szóval addig mókányolj az IC környékén, míg nem lesz a 6-os lábon 0V feszültség, ugyani ez az IC kimenete, és csúnya világ köszöntene ránk, ha alapban tápfeszt erősítene az IC-d. És a végfok többi alkatrésze meg tovább erősítené a tápfeszt valami búgás félévé. BC 212-helyett jó a BC212 is...De ha akarsz valami sokkal megbízhatóbbat drágábban, tegyél bele BC640-et szerintem van vagy 3 szorosa árban de teljesítményben jóval többet tud (1A). BC 640 "PNP" komplementer párja a BC639 ami pedig "NPN". Lábkiosztása nem biztos, hogy ugyanaz mint a BC212-nek. Én a helyedben egyébként megelégednék a BC212-vel is. De ha akarsz jobbat akkor a fent említettek "jobbak" (árban mindenképpen). Tanyó dióka (máá ki nem javítom) csere. Utánna méricskélhetsz. IC legyen NE5534. Ja és ha van 6db 63-ohmos ellenállásod abból tudsz csinálni 2db 21 ohmos ellenállást 2 X 3db párhuzamosan kötve 21 ohm lesz. 2 X 2db = 31ohm lesz. Van aki 10ohmossal indít. Én 22ohmost preferálom. üdv.: Zoli |
Bejelentkezés
Hirdetés |