Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Robi55 gyújtás diagnosztika
Sziasztok!
Adott egy Robi55 fűnyíró, aminek a megvízhatósága nem mindig volt az igazi, hol elindult hol nem. Rendbe raktam az üzemanyagellátás dolgot, működött is, de pár héttel utána elment a gyújtás, és azóta nem sikerült életet lehelni bele. Gyárilag a 4 vezetékes tirisztor kocka + trafó volt rajt, most kicseréltem ezt 3 vezetékes beépített (f.a.g.y) fajtára, új gyetya, új kábel, minden direktbe forrasztva, zsugorozva,és változatlanul nem jó. Kábeleket kimértem a tekercsektől, azok is jók, kivéve ami az alsó alaplapon lévő tekercs?/hall? (Sárga) azon nincs mérési pont. Milyen értékeket kéne mérni a tekercseken? Lehet hogy selejt a modul amit vettem? Hogy lehetne azt letesztelni? AC + impulzusokkal pl? Elszórtam rá egy csomó pénzt, és nem jutok vele semmire..
Szia!
Csak egy ötlet. Esetleg a gyújtáskapcsonál nem lehet, hogy folyamatosan testet (GND-t) kap a gyújtás modul és azért nem ad szikrát? Pl. kapcsoló hibájából.
Szia.
Ahogy sany is írta, ellenőrizd a gyújtáskapcsolót. Ha olyan, mint a Robi55 rotakapán, akkor az oda menő vezetéket nyomja testre a kapcsoló a leállításhoz. Gyakori hiba volt, hogy beragadt. Emlékeim szerint két tekercs minimum volt a forgórésznél. Az egyik adta a feszültséget (felső), a másik (alsó - ez lehet a sárga vezeték) pedig magát a gyújtáshoz szükséges jelet pozícióban. Ez utóbbi tuti nem mutathat szakadást!
Szia!
A piros vezetéket lehúzod az elektronikáról. Egy Voltmérőt váltófeszültség 10Voltos állásban csatlakoztatod a vezetékhez, a műszer másik érintkezőjét tedd a testre. Berántod a masinát. Ha a műszer kileng a tekercs ad feszültséget. Ugyan így jársz el a sárga vezetékkel is. Ha itt is indításnál valamennyire kileng a műszer mutatója ez a tekercs is jó. Ennél a mérésnél lehet,hogy 3 Voltos állásba kell kapcsolni a műszert. Itt csak impulzus van, nehezebb érzékelni a jelet (kimozdulást). Lehetőleg analóg műszerrel mérd. A tekercsek mérhetőek Ohm mérés állásban is test és szín között de így nem derül ki, hogy nincs e zárlat a tekercs két vége között (kivezetőszál esetleges zárlatra gondolok)mivel a tekercsek ellenállása nagyon kicsi. A sárga vezeték az impulzustekercs egyik vége a másik testen van. Ohmra mérhetőnek kell lennie,nem szakadásnak. A hozzászólás módosítva: Máj 2, 2023
Köszi!
A fekete doboz "asztalon" való kipróbálására van mód? Mekkora és milyen feszt kéne adni, illetve milyen impulzust?
Az alaplapon a jeladó tekercs testpontja szokott korrodálni az is okozhat problémát. Az aluházba van egy vasmag belesajtolva. Segíteni szokott rajta az is ha a szegecselést egy kicsit kalapáccsal megigazítjuk.
Ha kétütemű a motorod, cseréld ki a főtengely szimeringet.
Utálom a kétütemű (fűnyíró, kapagép) motorokat.
Igen az is lehet a gond. De akkor már a dugattyú gyűrűket is.
A fő probléma továbbra is az, hogy egyértelműen nincs szikra. Azóta gerjesztő tekercset is cseréltem, egyszer elindult, de továbbra se akar menni. Kb már minden cserélve van az impulzus jeladót kivéve (lehet azzal kellett volna kezdeni..). Mekkora feszt kéne ezeknek generálni? Mérjem a tekercseket szkóppal, vagy inkább a fekete doboz "próbapados" kipróbálását nézzem meg? Tud valaki ellenállás vagy feszültség értékeket?
|
Bejelentkezés
Hirdetés |