Fórum témák
» Több friss téma |
"No igen, kifúrom a panelt és a lyukon keresztül felforrasztom a közepét."
Nekem is ez jutott eszembe. A pasztából csak keveset tegyél, de úgyis szétterül. Szerintem zárlatot nem okozhat. Amire inkább szükséged lehet az a flux. Én néhány éve hőlégfúvóval (smd-hez valóval) tettem fel egyet. A nyákot nagyon vékony rétegben előónoztam pákával. Középre tettem forrasztó pasztát. A lábakra meg fluxot. Az IC-t ráhelyeztem és hőlégfúvóval rámelegítettem. Én mindig leellenőrzőm a forrasztást zárlat/szakadás szempontjából. Ehhez készítettem a speciális zárlat vizsgálót. A tapintóin csak 0,3V van. A tapintó hegye két kihegyezett gombostű.
"Kifúrom a panelt"
Egy többrétegű nyákot nem biztos, hogy jó ötlet.
En ezt ugy szoktam, hogy a chipen a kivezeteseket beonozom elore es a kozepe is kap egy kicsit. A nyakot csak megtisztitom (de ahogy latom, nalad kemiai onozva van, az is jo, csak egyenletes legyen a reteg). Aztan a legfontosabb: folyasztoszer. Ebbol kap boven, gyakorlatilag vekonyan az egesz chipet bevonom vele alulrol, meg szokam tenni a NYAKra is.
En is rezson forrasztom, de ugy, hogy kap egy L-alaku aluminium lapot a NYAK ala. Aztan nezem, mikor kezd buborekolni a folyasztoszer, akkor lejjebb veszem a rezsot picit. Ha a nyak tiszta rezes volt, az azert jo, mert a labaktol kap ont a folyasztoszer felszini szivohatasa miatt es latszik, hogy az a lab biztosan jol beforradt-e. A pozicionalast nem kell nagyon precizen, ha a NYAK-on ott a nagy kozponti PAD, akkor az pontosan odaszivja pozicioba. Ahogy a felforrasztas megtortent, az alulapot ovatosan leveszem es a kovon hagyom kihulni. A durva erohatas kerulendo, mert lehullhat az alkatresz. Forradas kozben a chipet felulrol, merolegesen meg szoktam bokni egy golyostoll hegyevel kozepen, hogy biztosan erintkezzen minden lab. Az eljaras hatranya, hogy a NYAK neha kicsit bebarnul.
Jól tetted hogy nem kémiai ónozót használtál. Utálom. Szerintem túl magas az olvadáspontja. Nagyon szép a kézi ónozásod. Ne felejtsd el zárlat/kontakt szempontból leellenőrizni, de ne multiméterrel.
Idézet: „No igen, kifúrom a panelt és a lyukon keresztül felforrasztom a közepét.” Ha lyukgalvános a panelod, akkor ez tuti működik. Ha nem, akkor meglehetősen nagy luk kellene...
Sot, ha lyukgalvanos, meg elonyos is, mert segiti az ic huteset ez a megoldas.
Szia,
Hány wattos halogént használsz ?
Jó lett, de vajon 3hét múlva is rendesen fog működni amikor elkezd oxidálódni csatlakozási pontok (arra gondolok hogy biztos hogy be vannak forrasztva a "lábak" ). Én ilyen QFN (pl.:dsPIC33fj128mc804) tokozást úgy csinálom (semmi spéci cucc nem kell), hogy beónozom a nyákot és a chip alját. És sima mezei 3eFt hólégfúvóval elkezdem melegíteni.
Ha a nyákon lévő thermal-pad (ugyan akkora mint a chip-é) nem is kell pontosan fel rakni mert gyönyörűen rászippantja a helyére , és ha esetleg sokk a felesleges ón csipeszel rányomsz a tetejére és "kibuggyan" (nekem nagyon tetszik, pedig már jó pár cserét kellet csinálnom.). Még egyszeresem tettem tönkre így chipet, pedig 100-at már biztos meghaladja. Szerintem a QFN tokot sokkal jobb forrasztani mint pl a TQFP-t.
Bocsi, nem tudatosodott bennem.
Nem nehéz. Én úgy csinálom, hogy bepozicionálom a helyére és a két sarkán szélső lábakra "ón golyót" teszek (páka hegyére gyűjtök ón-t és az ón-t érintem hozzá a lábakhoz és a pad-hez). Ezzel meg van a rögzítése, utána "szabad" oldalon sokk ónnal "hullám" forrasztom (én így szoktam nevezni). Leteszek a szélén egy ón golyót és azt görgetem végig, közben folyamatosan tisztítom a páka hegyet és adagolom a friss ón-t. A felesleges ón-t páka hegyével szedem le, nem kell ehhez hú de vékony hegy, elég egy közepes csapot végű is. Ha jól csinálod akkor ha megnézed egyenletes ón réteg lesz az összes lábon. Rá kell állnia az ember kezének, de utána 144 lábú "csótányokat" is simán beforrasztod. Ha lesz időm csinálok egy videót, mert nem hiszem hogy kellőképpen érthető voltam.
ui.: NEM KELL ALÁFŰTÉS!!! Nem bga ez A hozzászólás módosítva: Okt 26, 2012
Jó nagy dög Rég láttam már ilyen 100nF kondit .
Ezt is PNP fóliával csináltad? Milyen chip van rajta?
Ha tudsz TQFP-t forrasztani akkor már teljesen mindegy, hogy 80 vagy akár 500 lába van.
Szerintem a TQFP az egyik legkönnyebben forrasztható alkatrész ha a pozicionálást nem rontja el az ember akkor gyorsan lehet vele haladni. Pasztával forrasztani sokkal nehezebb mint pákával felrakni.
Tökéletes lett, nagyon szép munka. Azért tanácsolom a pákával való forrasztást mert a TQFP nagyon alacsony hőmérséklettel is forrasztható. Nincs felesleges kockázat a forrasztás során. Előmelegítés nélkül meg nem tudod a hőmérsékletet nagyon alacsonyan tartani paszta használata esetén. Azt még hozzáteszem, hogy nálam alapból négy vagy több rétegű lapok járnak az eszemben ha forrasztásról van szó ezért lehet, hogy egy egyoldalas lapnál jóval alacsonyabb hőmérsékleten is tökéletesen lehet dolgozni.
Egész jó lett...
Én még annyit szoktam, hogy hőálló (kapton) szalaggal körberagasztom az IC-t, így kimaszkolom a vezető sávokat és nem fut végig rajta az ón. Legjobb a kanál alakú pákahegy, sok ónnal.
Sziasztok!
Remélem jó helyre írok. Az lenne a kérdésem, hogy Leister Hot-Jet S-t hogyan érdemes karbantartani? Mire kell figyelni a használatnál? Csapágyazás stb. kenés kell-e neki? Válaszotokat előre is köszönöm!
Na ez az SMD forrasztás profin!
Próbáld ki a pasztát , hőlégkeverős sütőben .
Karbantartást nem nagyon igényel. Arra figyelj, hogy a készülék belsejében a vezetéket rögzítő ragasztó hajlamos a kiszáradásra és a töredezésre. Nekem egyszer sikeresen belekerült egy kis darab a motorba és megállt az egész szerkezet. Szétszedés és takarítás után megint jó lett.
Figyelj a mechanikai zajokra mert a kis gép jelezni fogja ha valami baja van. Ez a ragasztós eset meg lehet, hogy az újabb gépeknél már nem fordul elő. A használatánál meg arra kell figyelni, hogy ne tedd tönkre az alkatrészeket vagy a panelt amin dolgozol. Az se baj ha nem égeted meg magad (a fém rész nagyon meleg tud lenni). A hozzászólás módosítva: Nov 1, 2012
Szia!
Köszönöm! Igazából pont a hangjával nem vagyok kibékülve, bár sokáig nem volt használva, így lehet, hogy be kell "kopnia", de nem "egyenletes" a hangja, azaz bizonyos mozdulatok után jobban "süvít/visít". Hallottam ilyen eszközt máshol is, ott is elgé nagy volt az alapzaja, de nem tudom, hogy mi a "normális", ezért próbáltam érdeklődni. Nem szeretném úgy használni hosszú távon, hogy esetleg nem 100%-as.
A pár éves használt furcsa hangokat ad ha például elfordítom függőleges helyzetből, Az új pedig csöndes bármerre is forgatom (kettő darabbal rendelkezem az új a tartalék). A használtat már használtan vettem és minimum hat éves lehet de naponta használom már négy éve és semmi baja.
Amúgy újkorában sem volt már "százas" a cucc. Nem olyan jó mint páldául a Weller WHA300 vagy 900. Nem pontos sem beállított hőmérséklet sem a levegő mennyisége. Elég nagy tartományban ingadozik mind a kettő. Azért írtam, hogy vigyázz az alkatrészekre és a panelra. Viszont cserébe kompakt és brutális Bírja a napi 24 órás műszakot is ha kell.
Sziasztok!
Kis segítségre lenne szükségem. Soklábas kütyüt (fényképezőgépben kártyafoglalatban tüskesort) szeretnék kiforrasztani. Milyen egyszerű megoldást tudnátok javasolni hőlégfúvón kívül? Előre is köszönöm.
Köszi!
Végülis nem írják, hogy nagyon sz@r lenne. Szerk.: Közben rányomtam az összehasonlító linkre. Állagát nézve valóban van "némi" különbség. A hozzászólás módosítva: Nov 10, 2012
Nem, azt írják, ami a piacgazdaság alapelve: you get what you pay for. Mondjuk ez az elv kishazánkban valamiért nem igazán tudott elterjedni, ezért van az, hogy a magyar ember azt hiszi, ha valamit negyedáron árulnak a szomszéd boltban, az is lehet pont ugyanaz.
Azt értettem (elsősorban a minőségére voltam kíváncsi), de míg Ámerikában sokminden nem számít, addig pl. itthon sokaknak mérlegelnie kell, hogy melyiket veszi meg. Nyílván többen hajlanak arra, hogy az olcsóbbat vegyék meg, ha még próbaképpen is.
Szia!
Ha rászánsz 2-3$-t, akkor talán már kapsz egy értelmes minőséget. Amúgy elég jól használhatóak normál és smd forrasztáshoz is. Hátránya, hogy BGA-hoz nem jó, mert megemeli, és mindenképp le kell mosni alkohollal, mert rettenet ragacsos állaga van. Azt tudni kell, hogy az ebay-en 99% hamisítványok vannak. Viszont itthon már eredetit is megkapsz 1500Ft-ért (részletek privátban). |
Bejelentkezés
Hirdetés |