Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Suzuki Swift elektronika
 
Témaindító: tepizoli, idő: Márc 24, 2007
Témakörök:
Lapozás: OK   40 / 44
(#) HA5AWS válasza bubuszoft hozzászólására (») Jún 11, 2021 /
 
Szia!
Kicsit részletesebben? Csak a fórumtársak okulására.
Üdv: Gábor
(#) bubuszoft hozzászólása Jún 11, 2021 / 1
 
A lényeg a légtömeg mennyiség mérő nincs normálisan az ecu-hoz állítva. Ezért van hogy 5g veszívott levegőt mér alapjáraton. Ennek gyárilag 1-4g között kell esnie. Tehát túldúsít, amit a 2-es lambda próbálna valamilyen szinten korrigálni, de a 1:14 benzin oxigén arányától nem térhet el. Ezért nem azt dobja ki, hogy túl sok levegőt mér, hanem, hogy a katalizátor alul működik. Mi a megoldás? Denso légtömeg mennyiség mérőnél 2.2K N termisztort kell a gyári 1.8K helyére tenni. Mért értékek, alap járaton 1.8g ra változott a beszívott levegő mennyiség. Dinamikusan gyorsul, a tengeralattjárót már nem fogja kigyújtani!
(#) moltam válasza bubuszoft hozzászólására (») Jún 11, 2021 /
 
Bővebben: Link A monitorszonda nem korrigál semmit. A 14.7 től nagyon is eltér, a motornak minden üzemállapotban más keverési arány a jó. De ha épp tartja is a lambda=1 et, akkor is folyamatosan dúsít/szegényít. Ez szükséges a háromutas katalizátor működéséhez, az átlag csak a 14.7, az első szabályzószondán meg szinusz szerű jel mérhető. Az említett hibát okozhatja még lyukas kipufogó is, de legfőképp fáradt katalizátor. Át lehet b a rendszert, de a hiba megoldása az egészen más téma.
A hozzászólás módosítva: Jún 11, 2021
(#) bubuszoft válasza moltam hozzászólására (») Jún 11, 2021 /
 
Látom soha nem volt swifted. A probléma, hogy a Denso légtömege annyira sokat mér, hogy erre áll rá az Ecu. Amit a Lambda érzékel. A kettes igen is beleszól a vezérlésbe, hidd el. Az 1:14 es arány nagykönyben írt arány, az hogy a gyár ezt hogy változtatja, az hétpecsétes titok. De az tény, hogyha alap járaton 1-4g közé lövöd be a légtömeget, akkor a sárga tengeralattjárót elfelejtheted. Nem azt monfom, hogy egy 15 éves autó nem lehet katalizátoros. De sokan cserélték a katalizátort, lambdát, légtömeget, és ugyan úgy visszadobta. Persze 5g levegőnél vissza is fogja.
(#) bubuszoft válasza moltam hozzászólására (») Jún 11, 2021 /
 
A másik, hogy most volt vizsgán, ahol átment, tehát katalizátor rentben. Ott mondták, picit túldúsít. Ezért változtattam a termisztoron, és olyan co értékeket produkál, hogy állítom null kilóméteresen se produkált ilyen jót. Teljesítménye nem változott, gyorsulásnál harap. Nekem teljesen bevált, és egy 200Ft os N termisztor kelett csak
(#) HA5AWS válasza bubuszoft hozzászólására (») Jún 12, 2021 /
 
Szia!
Köszi a leírást és örülök, hogy megoldódott a problémád. Egy dolog amit nem értek. Ha a légtömeg mennyiség mérővel van a baj (MAF szenzor) akkor miért a léghőmérséklet mérőt cserélted ki (IAT szenzor)? Ugyanis a termisztor nem nyomást mér hanem hőmérsékletet. Miután a keverékképzést a beszívott levegő hőmérséklete is befolyásolja ezért a motorvezérlő kicsit eltolt értéket kap, lehet manipulálni a keverék értékét.
Üdv: Gábor
(#) bubuszoft válasza HA5AWS hozzászólására (») Jún 15, 2021 /
 
Akkor tegyük tisztába a dolgokat. A termisztor, amit cseréltem, a rajta átáramló levegő hűti, tehát ebből tudja, hohy mennyi levegő ment a torokba. A levegő hőmérsékletét érzékelő, a csatlakozó mögötti elektromos részben van.
(#) HA5AWS válasza bubuszoft hozzászólására (») Jún 15, 2021 /
 
Szia!
Szerintem nálad van egy kis keveredés! A termisztor csak a levegő hőmérsékletét képes mérni. Az hogy az átáramló levegő hűti az annak a kérdése mihez képest, és csak egy hőmérséklet érzékelő van. Termisztor nem képes levegő mennyiséget mérni semmilyen formában.
Üdv: Gábor
(#) Epu2 válasza HA5AWS hozzászólására (») Jún 15, 2021 /
 
Közvetve igen. Csak nem pontos.
(#) HA5AWS válasza Epu2 hozzászólására (») Jún 15, 2021 /
 
Szia!
Elmondanád hogyan? Lehet valami nekem kimaradt.
Üdv: Gábor
(#) moltam válasza HA5AWS hozzászólására (») Jún 16, 2021 / 1
 
Hot wire vagy hot film típusú szenzoroknál a légtömeg mérését egy melegített platina szál vagy egy nagyobb felületű film ellenállásának változása biztosítja. Viszont valóban van termisztor, mint kompenzáló elem a wheatstone híd másik ágában. Bővebben: Link De általában az iat szenzor termisztora is a MAF szenzoron belül kap helyet.
A hozzászólás módosítva: Jún 16, 2021
(#) bubuszoft válasza HA5AWS hozzászólására (») Jún 16, 2021 /
 
Nem kekeckedni akarok, de az OPEL G aAstra Tvinpotrba akkitor miért van két vezetékes, 3,3_KohmkOhm trmisztor?termisztor? Olvass utána.! Az öt vezetékesnek egy hídkapcsolárs eggyik egyik ellenáll@ása a termisztorr. Ezt rádobják egy műveleti erősítőre, aminek a kimenete megy az ecu raECU-ra.
A hozzászólás módosítva: Jún 16, 2021
Moderátor által szerkesztve
(#) bubuszoft válasza moltam hozzászólására (») Jún 16, 2021 /
 
Ez így van. És az úgynevezett huzalos érzékelőket, sajnos nem lehet módosítani.
(#) HA5AWS válasza bubuszoft hozzászólására (») Jún 16, 2021 /
 
Sziasztok!
Köszönöm a hozzászólásokat, de a topik címét olvasva ezeknek ehhez semmi köze. A Suzukiban van egy tokba épített MAF szenzor ami a nyomást méri, és van egy IAT szenzor ami a hőmérsékletet. Ebből a termisztor a hőmérsékletet méri!
Üdv: Gábor
(#) moltam válasza HA5AWS hozzászólására (») Jún 16, 2021 /
 
MAF szenzor nem mér nyomást. Az átáramló légtömeget mér. Az a MAP ami nyomást mér. A MAF ban pedig van egy termisztor, mivel hogy a filmet/hődrótot az átáramló levegő hőmérséklete felé kell fix fokkal fűteni, ehhez meg elengedhetetlen hogy ismert legyen a levegő hőmérséklet. Ezt megoldja a szenzorban lévő elektronika, az ecunak már csak a szokásos ~0-5V jel megy. (vagy ritkábban frekvencia kimenet, szerintem a swift az sima analóg jeles).
(#) HA5AWS válasza moltam hozzászólására (») Jún 16, 2021 /
 
Szia!
Igen rendben van. Kicsit eltévedtem. Légtömeg mérő a MAF. A problémám csak azzal volt, hogy a termisztort tüntették fel mint légtömeg mérőt. Igen a Suzuki az analóg jeles.
Üdv: Gábor
(#) bubuszoft válasza HA5AWS hozzászólására (») Jún 16, 2021 /
 
Azt hiszel, amit akarsz, nem vitatkozom, úgy se lehet meggyőzni. Ennyi
A hozzászólás módosítva: Jún 16, 2021
(#) bubuszoft válasza moltam hozzászólására (») Jún 16, 2021 /
 
Műveleti erösítő után analóg jelet küld, igen
(#) HA5AWS válasza bubuszoft hozzászólására (») Jún 16, 2021 / 1
 
Szia!
Bocsánat ha értetlen vagyok. Lényeg, hogy sikerült megoldani a problémád. Egy rendszerbe amibe több érzékelő van több ponton is el lehet érni ugyan azt a hatást. Mindig az a legjobb ami kézenfekvő és hatásos. Mégegyszer elnézést.
Üdv: Gábor
(#) HA5AWS válasza HA5AWS hozzászólására (») Jún 16, 2021 /
 
Sziasztok!
Egy kis tananyag: Bővebben: Link
Üdv: Gábor
(#) bubuszoft válasza HA5AWS hozzászólására (») Jún 17, 2021 /
 
Semmi gond, azért vagyunk, hogy segítsünk. Én is van, hogy valamit nem értek, nem szégyen megkérdezni, és tanulni. Volt, hogy alap dolog nem ugrott be, pedig technikus a végzettségem, de itt egyáltalán nem nézik le az embert, sőőőt!
(#) HA5AWS válasza bubuszoft hozzászólására (») Jún 17, 2021 /
 
Szia!
Azért a videóban találsz pár érdekes dolgot, érdemes megnézni.
Üdv: Gábor
(#) gabor720 hozzászólása Jún 17, 2021 /
 
Sziasztok!

Lenne egy olyan kérdésem, hogy a régi swintben mi vezérli az isc mágnes szelepet?
Ha akkumulatoron tesztelem akkor nyit és zár.... viszont az autóba nem működik, folyamatosan zárva van. Ez miatt gyenge es nem megy. 12 voltot sikerült mérnem a csatinál, de olyan mintha áram erösség nem lenne, és ez miatt nem tudja vezérelni a szelepet.
Volt már valakinek hasonló problémaja?
(#) bubuszoft hozzászólása Jún 19, 2021 / 1
 
Mondanám a fejleményeket. Egy tank Aucha 95-ös benzinnel 712Km ment az autó. Akkor már nem mertem tovább menni, mert ennyire soha nem használtam ki a brenyát. 6.7 Liter az autó fogyasztása javítás után ami szerintem kitünő. A tenderalattjáró eltünt. Holnap diaggal is megnézem, de úgy néz ki, hogy kigyetlenül eltaláltam mist az értéket. Dinamikusan gyorsul, semmi baja
(#) Josi777 hozzászólása Júl 17, 2021 /
 
Sziasztok.
Régi 3 ajtós Suzuki Swift elektromos ablakemelőjének a problémájával találkozott már valaki? Úgy vettem ki a rajzról, hogy nincs benne működtető elektronika, hanem a kapcsolók közvetlenül vezérlik a motorokat, de nem látom, hogy hogyan van megoldva az áramhatárolás. Ugyanis nincs végállás kapcsoló, a motorok ütközésig mozgatják az üveget. De ha egyszerre működtetem mind a 2 oldalt, akkor jelentősen belassul a mozgásuk. Csak tippelek, hogy a kapcsolóba van beépítve egyetlen PTC vagy előtét ellenállás.
(#) HA5AWS válasza bubuszoft hozzászólására (») Júl 19, 2021 /
 
Szia!
Egy kicsit utánaszámolva több mint 47l-es tankod van?
Üdv: Gábor
(#) Tomi111 válasza Josi777 hozzászólására (») Júl 19, 2021 /
 
Szia!
Hogy hogyan van megoldva a végállás, azt nem tudom, de valószínű a motornál. Talán egy bimetál hőkioldó? Az együttes lassú mozgás viszont biztosan feszültségesés. Egy biztosítékról mennek, a kapcsolóig is csak egy vezeték megy. A két motor jelentősen terheli. Bárhol lehet kontakthiba, a biztosítéknál, kapcsolónál, de lehet gyenge akku( járó motornál is lassul?) De akár lehet az ajtó átvezetőben megtörő vezeték is, ahol az eredeti keresztmetszetnek lehet már csak 10%-a ép. Vagy szoruló mechanika is. Sok minden közrejátszhat. Mérni kell működés közben áramot, feszültséget...
(#) Josi777 válasza Tomi111 hozzászólására (») Júl 20, 2021 /
 
Nincs végállás, a motor árama van korlátozva valahogyan, egyszer már lebontottam az ajtó burkolatot és nincs ott semmi, csak a motor. Akkor nem néztem meg a kapcsolókat, hogy hogyan vannak megoldva. Működik, csak lassan, szóval nem szakadás.
(#) Udvari Zsombor válasza Tomi111 hozzászólására (») Júl 20, 2021 /
 
Mi már jártunk úgy 5 ajtós Swift Sedan-nal, hogy kábeltörés volt a balhátsó ajtónál valahol és az ablakot leengedni még sikerült, de felhúzni már nem, mindezt persze egy nyári elutazás alkalmával, mikor jobb nem nyitva hagyni a kocsit.
Nem ártana tuni azt is, hogy nálad járó motor mellett hogyan viselkedik. Ha úgy is lassú, akkor a két együttes motor terhelésének hatására valahol beesik a feszültség. Lehet, hogy érdemes lenne megnézned, hogy mi van a kapcsolóknál, bár szerintem csak "kétfelé billenthető, nyomásra záró" kapcsolókkal van kivitelezve. Ha sikerül hozzáférned, akkor egy biztos pont és test között mérhetsz feszültséget, hogy "egyik motor / másik motor / mindkét motor" esetében milyen értékeket kapsz. Lehet sérült (vagy oxidált) vezeték vagy csatlakozás is, ami nem bírja a terhelést.
(#) Tomi111 válasza Udvari Zsombor hozzászólására (») Júl 20, 2021 /
 
Szia!
Nem én kérdeztem, hanem Josi777. Én is hasonlókat írtam neki. Nekünk is van régi Swiftünk, de hála istennek tekerős az ablak! Egyébként ezek az sima kapcsolós elektromos ablakok nem bonyolultak. Egy speckó 5 pólusú kapcsolóval van megoldva: két kimenet a motornak( vagy tovább a másik kapcsolónak), három pedig bemenet. Ebből egy fix +12V, a maradék kettő test(vagy a másik kapcsolótól jövő két szál). Alapesetben középállásban a két testet kapcsolja a kimeneteire. Valamelyik oldalra elbillentve hol az egyik, hol a másik kimenetre adja a pozitívot, miközben a másikon marad a test. Így a távoli ablakok vezérelhetők a vezetőtől és az utasoldalról is.
Következő: »»   40 / 44
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem