Fórum témák
» Több friss téma |
Esetleg egy átforrasztgatást megérhet...
Véget ért a ez a rémálmos ECU- s sztori...,Kedves Imre által belinkeltet megrendeltem.., kb egy hete beszereltem..,azóta zéro probléma az inditás akármennyit- akármilyen hidegen áll ia az autó!
Köszi mindenkinek a hozzászólásokat!
Hát miért nem ezzel kezdted?
... csak vicceltem. Profi vagy!
Üdv Mindenkinek,
Ismét köszönet VIM-nek a rajzokért és a sok értékes információért,és persze mindenkinek akik felpörgették nemrég ezt a topicot. Az alapjarat problémás Swiftben sikerült a hibát meghatározni. Az állító motot hall érzékelője romlott el,ezért nem volt jó alapjárat. Egy másik bontóból sikerült szerezni még olcsóbban,teljes a siker. Igaz,azóta kiderült hogy így alapjáraton pedig a töltése gyengélkedik,de itt erős a gyanú az öreg akkura. Még egyszer köszönet!
Szia! Nem akarok ünneprontó lenni de abban hol van hall érzékelő? A régi típusokban mágnesszelepet kapcsolgat az ECU ami pótlevegőt ad az alapjárati fordulat beállításához az újabbaknál szervoszelepet kapcsolgat az ECU és a pillangószelepen van egy ellenállás pálya ami a gázbowdennal működik, alaphelyzet kapcsolóval ellátva. Hall elemes érzékelő a gyújtáselosztóban van ... vagy lemaradtam valamiről?
Végülis az a fontos, hogy JÓ lett!
Szia,
Hát így néz ki. 6pin csatlakozó van rajta amiből 1 üres; 2 a benne levő motor 2 pólusa; 1 -31; 1 motorvezérlő által adott 5V; egy pedig az a kapcsolt jel,amikor a motor eléri az allítandó szelepet. Ez a kapcsolt jel nem volt meg. Biztosan nem egyszerű reed,máskülönben miert igenyelne tápfeszt... Szia!
Vagy hall vagy egy sima mechanikus kontaktus van benne mint az egyes bosch központi befecskendezőkben, pl peugeot 205 1.1, renault 19 1.4 amikben láttam érintkezőket. (talán mono motronic a becsületes neve ennek a rendszernek de ebben nem vagyok biztos) Arra szolgál hogy érzékelje az ecu ha visszaengedi az ember a gázt alaphelyzetbe, felütközik a pillangó az aktuátoron, ilyenkor lép be az alapjárat szabályozás. A 6 pines szerintem is inkább hall, emlékeim szerint ezek 4 pinesek voltak, kettő a motor, kettő az idle switch.
Hát én nem tudok róla, hogy ez motor volna, mármint forgórész az biztosan nincs benne. Ez egy "légrugós" (levegő csillapítású) szervó mágnes tekercs ami a pillangószelep tengelyét hivatott az alapjáratnak megfelelő szögben tartani, más esetben a gázbowden mozgatja azt. A 12 volttal van gerjesztve és az ellen dolgozik a motorvezérlő 5 voltja vagy annak részfeszültsége. Alaphelyzet kapcsoló a potméterben van (ha van) amikor a csúszka lefordul az ellenálláspálya szélére.
EZ is alapjárati motornak van nevezve de a klasszikus motor elnevezés nem illik rá. Alapjárati pótlevegőt szabályzó szervó szelep. Nincs benne forgó alkatrész. A "a bámulatos szegecses" megoldás nem a japánokra jellemző ha megnézed a fojtószelepházas megoldásait, nem motoros forgató mozgatást alkalmaznak. Bővebben: Link Bővebben: Link
"EZ is alapjárati motornak van nevezve de a klasszikus motor elnevezés nem illik rá."
Pedig ez tök úgy néz ki mint a GM féle idle stepper ami egy bipoláris léptetőmotor.
Csak azt akartam ezzel mondani, hogy a szóban forgó "motor" az egyenes vonalú mozgást végez a pillangó szelepet pedig forgatni, (el)fordítani "kell" mégsem körmozgású mozgatót alkalmaznak hozzá.
Sziasztok,
Én láttam szétszedve,emlekeztet egy központi zár motorra. Holnap szétszedem a rosszat és lefényképezem. A motor része szétszedhető,de ahol a (szerintem) hall van az persze csak roncsolással. Sziasztok
Sajna kidobta a kollega.
De én határozottan emlékszem egy egyszerű motorra csigakerékkel. Üdv!
Szia! Nem szolgál a mentségemre de amiket megnéztem a programokban azokban egyikben sem volt se motor se hall elem, "ilyet" pedig még én sem szedtem szét. Csak a Denso féle SPI-ben van ilyen hat kivezetéses "motor". Néztem a G10A SF310MA-t és a G13BA SF413MA ill. az SF416EA-t. Ezeknél ez az alapjárati szabályzó az 5 és 3 pontokon kap 12V-t a fő tekercse az 1 és 6 pontokon a szervó tekercs a motorvezérlőtől és a közös a 4. pont. Persze nem vitatom, hogy ettől még valóban motor lehet benne.
Sziasztok! 2012-es Swiftbe szeretnék utólag DRL-t beépíteni. Olyan szettem van, ahol magukból a lámpákból jön ki három szál, tehát nincs külön vezérlőegység. Van valakinek ötlete, hogy honnan tudnám levenni legegyszerűbben a gyújtás+ és a helyzetjelző+ feszültséget? Köszönöm.
Sziasztok!
Igaz hogy egy Ignis 1.3i 2005 a delikvens..,de remélem hogy belefér .,és tudtok majd segiteni. A forgóvilágitáskapcsoló "6" Pin jén (+30 funkciója van) lévő Sárgás/Zöldes vezeték elfüstölt., ezzel egyidejüleg a motortéri biztitáblában .,a két egymás mellett lévő "Fényszorók(Elválasztó dióda?) 15A -s biztije is kiégett., igy most egyik tompitott és egyik fényszoró sem világit..,de ideiglenesen visszarakva a két 15A-s bizti megjavul a tompitott és a fényszóró is..., ugy tünik hogy ez a két bizti volna felelős a tompitottért és a fényszoróért is egyben??? Egy világitási rajzot tudna valaki küldeni?? Abszolult Nem férni hozzá .., de ugy látni messziről mintha ,a gyári kifelé menő kötegben ,valami mini biztositéknál kb fele nagyságú akármi-esetleg dióda van., két mini rádugós kábevégel rajta.., nem valami utólagós barkács dolog..,egyértelmüen gyári dolog.., vajon mi lehet?
Sziasztok
Suzuki 1.5 2005-ös swiftben, hol van a lámpafigyelmertető zümmer (ha lámpa égve marad, jelez
Szia!
A csipogó a BCM egységben van. Az elosztó dobozban. Üdv: Gábor
Pontosítanád kérlek, milyen elosztó doboz? A biztosítékdobozra bondolsz?
Szia!
BCM általános leírása H4RS0BA201001 A karosszéria elektromos vezérlőmodul (BCM) az elosztódoboz-egységben található. Ne kíséreljen meg a BCM leszerelését az elosztódoboz egységről, mert az érintkezési hibát okozhat. A BCM tartalmazza a következő rendszerek reléit és vezérlőszerkezeteit, és vezérli is azokat. • Központi ajtózár • Kulcsnélküli ajtónyitó rendszer • Kulcsnélküli indítórendszer ajtózárási funkciója • Hátsó ablaktörlő • Műszeregység • Belső világítás • Figyelmeztető csipogó • Hátsó ablak páramentesítő és visszapillantó tükör fűtés • Csomagtér-ajtónyitó • Riasztórendszer visszajelző lámpa Továbbá, a BCM egy olyan funkcióval is rendelkezik, amelyik kikapcsolja a belső világítást és a 15 másodpercnél hosszabb ideig nyitva felejtett ajtókra figyelmeztető lámpát a műszeregységben az akkumulátor felesleges fogyasztásának csökkentése érdekében. Ezen felül ellenőrizze az ECM által vezérelt működtető működését, amely a SUZUKI vizsgálókészülék teszt funkciójának kimenetét egyidejűleg felhasználva működteti a működtetőt. A szervizkönyv alapján. Üdv: Gábor A hozzászólás módosítva: Márc 4, 2021
Köszönöm. A csipogó rettentő halk, én speciel nem hallom, ezért ha rajta felejtem a világítást, akkor volt, hogy lemerítettem az akkut. Hétfőn szándékozok egy hangosabb csipogót meletenni. Arra gomdoltam, egy diódán keresztül az ajtónyitóra, a másik a lámpa bajuszkapcsolójára
Szia, lehet, hogy a csipogó csere segít. még sok hasznos funkciója van a lámpán kívül.
Üdv: Gábor
Sziasztok,
Van egy Swift III (2010) autóm, aminek az üzemanyag pumpájánál (vagy ellátó rendszer) hangos elektromos sípolás hallatszik nem csak gyújtásra adáskor, hanem menet közben is. Az utastérben is hallható folyamatosan ami már elég zavaró. Már néztem (hallgattam) több ilyen Swift-et, de egyiknél sem hallottam ilyesmit. Mutattam már egy-két szerelőnek is, de azt mondták, hogy ez ilyen, ne foglalkozzak vele ha egyébként műszakilag nem érzek problémát. Tudom, hogy az elektromos motoroknak van egy alap hangjuk, de ez hangos, zavaró és csak nem normális ha más autónál nem hallani. Szeretném megkérdezni, hogy találkozott-e már valaki ilyesmivel, és ha igen, hogyan lehetne megoldani? Köszönöm, amennyiben hozzászólást kapok! Szeretném nagyon ezt a problémát megoldani.
Nagy valószínűséggel az üzemanyag szivattyú motorja sípol. Csak a csere lehet megoldás, ha megér 20 ....40 E ft-ot.
Akkor ha műszakilag nincs hiba, gondolom felesleges azért megbontani alul az autót. Megpróbálom a hangot figyelmen kívül hagyni. Köszönöm a válaszod
Én a régebbi Swift váltóhangját próbálom figyelmen kívül hagyni. ( csapágyas a kicsike ) Azt mondják, hogy amíg a hangszóró hangja elnyomja, addig nincs nagy baj...
Tegyél bele egy kis sűrűbb olajat. Jobban elhúzza az életét.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |