Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Index
 
Témaindító: MoOn, idő: Máj 3, 2006
Témakörök:
Lapozás: OK   1 / 9
(#) MoOn hozzászólása Máj 3, 2006 /
 
Hello!

Van egy indexrelém, amit autóból szedtem ki, mert nem kapcsolt, talán kontakthibás valahol... Szóval az a gond, hogy ha rákötöm a tápfeszt(12V) akkor a relé behúz, de nem enged vissza. Már sokat gondolkodtam rajta hogy mi lehet a baja, lehet, hogy nem kötöttem rá izzókat. Van benne egy kondi, 50V-os és 3.3 µF-os, azt olvastam, hogy ha ez feltöltődik akkor kéne váltania, vagy fordítva kicseréltem benne egy tranzisztort, mert a régi egy-két próbálgatás után elhalálozott. Szóval ezt a kis kütyüt kéne valahogy működésre bírni mellékeltem képet, kicsit rossz a minőség, mobillal fotóztam.

Valakinek esetleg lenne rá valami ötlete, kérem írjon!

Üdv
(#) dbase válasza MoOn hozzászólására (») Máj 3, 2006 /
 
Minden index relét sorba kell kötni izzóval anélkül szerintem be is szarik.Ha kisebb a terhelő izzó akor felgyorsul a villogás.Pl mikor kimén az egyik izzó.
(#) vicsys válasza MoOn hozzászólására (») Máj 3, 2006 /
 
IC-re mi van írva? (tip.)
(#) Slope válasza dbase hozzászólására (») Máj 3, 2006 /
 
ez elektronikus indexrelé
(#) Thomas10100 válasza MoOn hozzászólására (») Máj 3, 2006 /
 
Az IC, valószínű hogy 555-ös időzítő, ár én is szedtem szét egy ilyen relét, és abban az volt. Lehet hogy az halt be.
(#) vicsys válasza Thomas10100 hozzászólására (») Máj 3, 2006 /
 
Én is erre gondoltam...nomeg ki is lehetne mérni
(#) MoOn válasza vicsys hozzászólására (») Máj 3, 2006 /
 
van benne egy kicsi ic, nyolc lába van, nem tudom a típusát
555-ös ic-t ugye nem kell felprogramozni ha rakok be újat?
(#) PCB válasza MoOn hozzászólására (») Máj 3, 2006 /
 
Szia !

Nem kell
(#) Slope válasza MoOn hozzászólására (») Máj 4, 2006 /
 
Idézet:
„nem tudom a típusát”


Rajta van az IC-n, csak le kell olvasni.
(#) vicsys válasza MoOn hozzászólására (») Máj 4, 2006 /
 
Az ic alapkapcsolása csatolva az adatlapról.
Nézd meg a bekötését, szerintem 1-1ben egyezik.
Ha igen, könnyebb a dolgunk.

555.GIF
    
(#) Inhouse válasza MoOn hozzászólására (») Máj 4, 2006 /
 
Amit én láttam elektronikus indexrelét, abban is 8 lábú IC volt, de nem 555 volt. Egy beazonosithatatlan jószág leledzett benne...
A szabvány indexreléknél, ha elektronikus, akkor is meg kell oldják a terhelésfigyelést. Összterhelésnél villog 1Hz körül, ha kisebb a terhelés gyorsabban. Ha egyáltalán nincs terlhelés, elképzelhető, hogy leáll. A bimetálosak biztosan nem mennek terhelés nélkül...

Üdv
Inhouse
(#) hzsolt77 válasza MoOn hozzászólására (») Máj 4, 2006 /
 
szia !
a kivezetései mellett van számozás?
izzóval sorba kötve próbáltad ki?
a kivezetések forrasztását jól nézd át ami a panelba van forrasztva , mert a egy FIAT automatánál az szívatott meg. El volt a forrasztás repedve alig láthatóan.Átforrasztottam és müxik!
(#) MoOn válasza Slope hozzászólására (») Máj 4, 2006 /
 
Itt van ami rajta van az ic-n:
TFK 2
U269B
4 B 136
szerintem ebből nem lehet megállapítani

a mellékelt képen a "+"-hoz 31
felső negatív C2
bal negatív 49
az alsó 49a kivezetésre akármit kötök, nem reagál, de ha multimétert "+"-hoz és az alsó kivezetésre kötöm, akkor a felső negatívra kötve 8V érték, bal negatívra kötve 11V érték jött ki
csak akkor csinál valamit, ha a "+"-ot 31-re kötöm, máshogy nem megy
(#) doki válasza MoOn hozzászólására (») Máj 12, 2006 / 4
 
Üdv mindenkinek!

Na akkor ugorjunk neki, ha úgy gondoljátok...
A fenti számozású indexrelé a Bosch szisztéma szerint készült.
Ezért aztán a bekötése a következő:49=+12V, 31= test, 49a=indexégő (kapcsoló közepe, innen jobbra ill balra) C2= utánfutó terhelésének visszajelzése.
Ha különböző bekötésekkel próbálkoztál, lehet, hogy megpusztult, nincs mindegyik típusban fordított polaritás elleni védődióda.
Mellesleg az említett IC kifejezetten erre a célra készült (sok más típussal együtt) 555-ből gyárilag nem készült indexrelé...
(#) titkovics válasza doki hozzászólására (») Jún 4, 2006 /
 
Sziasztok!

Szeretném ha segítenétek, kellene egy kapcsolás mellyel a 6V-os hőrelét tudnám helyettesíteni egy MZ-n. Találtam a HE újságban, és egy motoros oldalon is egyet-egyet, de mind a kettő 12V-os rendszerhez készült, de nekem 6V-os rendszerhez kellene. Ha ezek közül vmelyik módosításával megvalósítható a dolog az is megfelelő. Amit találtam mellékelem illetve linkelem.

Köszönöm segítségeteket.

index.JPG
    
(#) szabi83 válasza titkovics hozzászólására (») Júl 31, 2006 /
 
kellene csinálni egy index relét, csak az a bajom, hogy 555-el meg lenne oldva + relé, DE
ha kapgyújtást akkor már kattog a relé..

milégyen? :help:

üdv
(#) Frankye válasza szabi83 hozzászólására (») Júl 31, 2006 /
 
Az 555-re csak akkor engedd rá a feszültséget, ha az indexet kiteszed. (2 áramkörös, 3 állású kapcsoló)
(#) szabi83 válasza Frankye hozzászólására (») Júl 31, 2006 /
 
nem jó...
gyári helyére kell ez..
vagyis:
49 - betáp
49a - "négyszög" tápfesz
31 - test

555-el így állandóan kattog a relé az a bajom...
(#) pbalazs válasza szabi83 hozzászólására (») Júl 31, 2006 /
 
Itt egy kapcsrajz, bár nem 555-tel.

kapcsrajz.jpg
    
(#) Tomee válasza szabi83 hozzászólására (») Júl 31, 2006 /
 
Szerintem a 49a az legyen az 555 Reset vagy engedélyező lába. Talán 4 vagy 8. most nincs előttem az adatlapja.
De akkor is kéne egy kimenet. Ezt az autó elektronikát sose fogom megérteni...
(#) pbalazs válasza Tomee hozzászólására (») Júl 31, 2006 /
 
Hát, igen, az autó elektronika....

Ezt is a pénz hajtja, mint minden mást.
Bármily meglepő, a komplett elektronikából a kábelkorbács a legdrágább.

Ezért van az, hogy pl. az index relé tápja azon az izzón keresztül (sorosan) érkezik a reléhez, amely izzót aztán a relé rövidre fog zárni villantáskor. Így megspóroltak egy vezetéket...

Villantáskor persze nem jut táp a relére, ezért a hagyományos relé bimetálos.
Az általam küldött kapcsolás meg egy kondiban (C3) tárolja a villanás idejére az IC működéséhez szükséges energiát.
(#) szabi83 válasza pbalazs hozzászólására (») Júl 31, 2006 /
 
nincs elák bolt nyítva, szóval ez kilőve... indexrelé meg kell(ene)

marad az 555+ relé, "eredeti ötlet", ha nagyon kattog akkor megy a motortérbe és kész!

Tomee:
49a az kimenet...

üdv
(#) pbalazs válasza szabi83 hozzászólására (») Júl 31, 2006 /
 
A 4093 helyett mehet 555, a FET helyett meg lehet relé és kész.
(#) szabi83 válasza pbalazs hozzászólására (») Aug 1, 2006 /
 
hmm
lehet olyat, hogy egy tranyót rakkokbe relé helyet?.. mégpeddig úgy, hogy 'C' a tápra, B-vezérlés, Emitter kimenet? hmm

ezeket találtam eddig itthol:
buw11a - npn 5A
2SC3886 - npn 8A
sgsf444 - NPN Power HF BJT 7A
bu508 - npn 5A
bu506 - npn 5A
van még, de azok kalapossak

~2A-t kell kapcsolni 12-14VDC-n vagyis olyan ~30W-t.
viszont 4es indexnél már ~60W, azaz ~4A..
vagy van itthol tip147/tip142 (10A-sek) tranyóm.. ezek újjak
jah van még egy új bd911 - npn 15A -s.


egy kapcsrajz a C és C2 nem játszik most

üdv
:help:
(#) szabi83 válasza szabi83 hozzászólására (») Aug 1, 2006 /
 
senki? :rinya:
(#) vicsys válasza szabi83 hozzászólására (») Aug 1, 2006 /
 
Szabi mester!
Használj fetet! Egyébként még mindíg nem értem, hogy most hogyan kapcsolódik össze a reléd az izzókkal és hol van az index kapcsolód?:lama: vagyok?
(#) szabi83 válasza vicsys hozzászólására (») Aug 1, 2006 /
 
Idézet:
„Használj fetet!”

Nincs elák bolt nyítva!...


Idézet:
„Egyébként még mindíg nem értem, hogy most hogyan kapcsolódik össze a reléd az izzókkal és hol van az index kapcsolód?”

kérlekszépen linkeltem egy kapcsrajzot, de azért leírom

az index relébe bemegy a táp + a test, kijönn az ~1hz-es négyszőgjel -> index kapcsoló -> izzók -> test

ez az elv..
üdv
(#) vicsys válasza szabi83 hozzászólására (») Aug 1, 2006 /
 
nah, itt tartunk?

index-1.WMF
    
(#) szabi83 válasza vicsys hozzászólására (») Aug 1, 2006 /
 
ez mi csudi??
igen pindurka

index.gif
    
(#) vicsys válasza szabi83 hozzászólására (») Aug 1, 2006 /
 
A winfos kép és faxmegjelenítő használata esetén a görgetö gombbal vagy a nagyítóval lehet nézni...
Következő: »»   1 / 9
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem