Fórum témák
» Több friss téma |
Elképzelhető, de én inkább vissza transzformálással érem el a 2-3 száz V töltő feszt.
Én nekem sehogy sem volt jó kb 15db elektronikát vágtam gajra köztük egy igen jó orosz vakut is. De majd mostanság megint bele vágok ebbe. Csak most kb 1F 50V-ot fogok használni. 50V-os 90000µF-os kondikból lesz a bank.
![]()
1F kondi 45V-n jó 900-1000J pár kA számíts arra hogy nagyon hosszú idő alatt fog kisülni (több 10 ms)
1F-os kondival nem lehet coilgunt csinálni. Normálisat biztosan nem.
Nem úgy van,hogy minél több µF annál jobb?
![]()
Jobb. Mi jobb, az időjárás? Nézz utána a következő fogalomnak: időállandó.
Ha normális kondibankot akarsz akkor 4-6 ezer µF/380-400V-s kondikból 300-400J-os kondibankot tudsz fabrikálni, ami 600-700A/1ms és a kisülési ideje átg.2-4ms.
Az 1F-s kondibank kisülése elérheti akár az egy tized másodpercet(90-100ms). Szóval nem mindegy hogy kicsi, vagy nagy.
Jó. Egy ilyen kis aranyos annak érdemes építeni, aki szén, vagy egyéb erőmű közelében lakik. Talán még a Paksi erőművet is kiszíná 1 perc alatt.
![]() De pár kondit elfogadnék.
Töltheted napenergiával is, ha nagyon akarod, számold ki ez hány Wh.
De megmondom, 9,1kWh. Ennyi munka kell, hogy a 33MJ-os kondik fel legyenek töltve.
A kondik véletlenül nem ilyen kondik? Ó, ezeket bármilyen nagyfesz trafóval fel lehet tölteni pl. neon trafó segítségével mely 10kV/100mA (2-3 száz W).
Nem tudom hogy mennyi idő alatt lehet feltölteni, persze egyszerre csak egyet.
Hát ezt megint csak ki kell számolni, ha kíváncsi vagy.
Egyébként meg tuti nem ilyen kis kondikból van összerakva, hanem 100kJ-osakból.
Láttam a 33MJ-s videót, egy egész raktár épület van a kondibanknak építve. Akkor abból egy darab 100kJ? Akkor 20kV 1500-2000µF-s lehet. Á.., most semmi kedvem számolgatni (nincs glükóz forrás a közelemben).
Itt egy 1.5kJ-s coilgun. Ráadásul szépen össze rakva.
Bővebben: Link
Nos, elhatároztam hogy én is építek egy hordozható coil gunt.
Múlt héten kezdtem el és már kb, 60% nál vagyok. Ha holnap jó idő lesz akkor fojtatni fogom. Íme két kép.
Azt nem is írtam hogy a második képen az egyedi tervezésű kapcsolóm látható.
Nem kellet semmiféle hiper-szuper 3D tervező program, csak a másfél kilós zselés sejtkupac a fejemben. Igen, amit az univerzum legjobb tervezője készített, kinek a neve EVOLÚCIÓ.
Ma is folytattam, főként a cső tartókonzoljait, a kapcsolót, valamint a nagy áramú vezetékeket, és azok saruit.
Két kép a kapcsolóról, kábelekről, és konzolokról.
Ok, autó elektronikához nem értek, de azért utána nézek.
Az általam készített kapcsolónak, minimum 6-8 száz A/1ms impulzus a áramot kel elviselnie(átlag 300V mellet).
Már a nehezén túl vagyok, már csak a kondi bank és az inverter van hátra, valamint a kapcsoló védő burkolata.
A kondibankról még valami, éppen hogy csak befért. Itt az újabb képek.
Ezzel a kapcsolóval meg fogod sütni a kondikat, be fognak rezonálni a tekerccsel.
Védő diódákat is fogok beépíteni, azt kihagytam.
De most az kondibank összekötésén fáradozom.
Jobb lenne egy fet vagy tirisztor vagy akármi ami nem szikrázik.
Gondoltam rá, nem igazán találtam. Inkább ezt a megoldást választom mert már bevált.
Nos már eljutottam addig a pontig, amikor már kitudom próbálni. Tegnap este a kondi bankkal foglalkoztam, és még sikerült hozzáraknom 440µF-t. Az alap 5010uF, tehát az új méret 5450uF. Ami 350V-n is 333J energiát képes leadni.
Lesz videó is.
Most a délután ki is próbáltam, de következő gondok léptek fel.
1. 270 V a 350V helyett. 2. Amint lekapcsolom a töltés, csökken a kondibank fesz. 3. A töltésre szánt inverter túlterhelést jelez, mikor 140W-s 4. a védő diódák melegszenek (pedig "buzogány típusúak). Tippeket kérnék hogy hol, és mi a baj? Előre is köszönöm.
Töltésnél egy soros ellenállást szokás bekötni, hogy ne akarjon 100A-eket felvenni a kondibank. Ha folyamatosan csökken a feszültség, méghozzá gyorsan, akkor rossz kondik vannak benne.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |