Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Tápegységgel kapcsolatos kérdések
Lapozás: OK   31 / 175
(#) erbe válasza radocroli hozzászólására (») Máj 13, 2011 /

Menj át ide: ATX táp...
Mérj feszültséget a lila és fekete között! Ha bedugod, ott meg kell jelenni 5 V-nak.
(#) radocroli hozzászólása Máj 13, 2011 /

És az enyenirányitott tápról mi a vélemény? 13V kapok egyenirányítás nélkül, ha egyenirányítom lessz kb. 18V..? Autóerősítőhez kell ami ugye 12V? Kellene fesz. szabályzó de azok 1-2 ampert bírnak,amiket én találtam...hogy tudnám megoldani?
(#) radocroli hozzászólása Máj 13, 2011 /

Letekerni? Hát ilyet tényleg soha nem csináltam..mennyit kell letekerni? Vagy mégis hogy megy ez a művelet?
(#) radocroli válasza (Felhasználó 13571) hozzászólására (») Máj 13, 2011 /

kép
(#) radocroli válasza (Felhasználó 13571) hozzászólására (») Máj 15, 2011 /

Ott a kép....
(#) Net_Boy_debr hozzászólása Máj 22, 2011 /

Sziasztok!

Kezdő vagyok és kérdést szeretnék feltenni egy általános tápegységgel kapcsolatban:

Építettem egy 12V-os 5A terhelhetőségű ipari tápegységhez egy 5V-os áramkört, melyről egy PC-104 alapkártyát hajtok meg. A kártya alap áramfelvétele max. 300 mA, de monitor csatlakoztatása után ez felszökik akár 900 mA - 1A-re is.

Az áramkör meghajtására egy nagyon egyszerű kapcsolást csináltam: egy 5V-os KA78T05 stab. IC-t vele párhuzamosan a bemeneti oldalon 1 db 100ľF-os ELKO kondit és egy kisebb értékű tatntál kondit, a kimeneti oldalon pedig egy 100ľF-os ELKO kondit és egy 1kOhmos ellenállást kapcsoltam párhuzamosan.

A gondom csak az, hogy a stab IC nagyon melegszik közel 1A-es terhelésnél és néha le is kapcsolja az áramkört. Igaz nagy hűtőbordát nem alkalmaztam (ez lehet hiba), de nem gondoltam, hogy ilyen nagyon fog melegedni!
Félek hogy további melegedés hatására kiolvad a nyákból, vagyis is ég. Ha nagyobb hűtőbordát rakok rá, akkor megoldódik a gond? Esetleg mivel helyettesíthetem ezt az áramkört, hogy ne melegedjen ennyire?

Köszi előre is a választ!

Üdv.