Fórum témák
» Több friss téma |
Én csináltam PWM szabályozást ilyen motorokhoz.Konkrétan garázskapu nyitás miatt.Ezek a kis -ha hiszed, ha nem- DC motorok induláskor vagy ha lefogod 25-50Ampert is képesek felvenni.Egy 10A-es táp elviszi üzemben, de csavarozni nem valószínű hogy tudsz vele, de nagy átm. fúróval fúrni sem. Ezeket a csúcsáramokat egy kicsi aksi simán biztosítja, de egy 10A-es trafó még nagy pufferkondikkal sem biztos. A lényeg az, hogy az eredeti teljesítményt csak nagyobb teljesítményű táppal tudod kihozni.Hozzáteszem, én is használtam így akkusfúrót.
Igaz! Elnézést mindenkitől! Előkapartam a szekrény mélyéről a fúrót. A fordulatszám a 650, amire emlékeztem. A teljesítmény nyílván sokkal kisebb.
Létezik olyan trafó a hozzátartozó egyenirányításssal, amit bele lehet építeni az akkumlátorok helyére? A gyári akkumlátorok 1300 mAh-ak, akkor gondolom elég neki egy 5-10 A-t "tudó" transzformátor. Gondolkodtam laptop töltőn, bár tudom olcsóbb építeni egyet.
Szia!
A kb. 100 VA-es transzformátor az egyenirányítóval és a hűtőbordával valószínűleg nem fér el a cellák helyére. A laptopok töltői 12 V feletti kimeneti feszültségűek, a 9,6 V-os fúrógépre nem csatlakoztatnám, mert a motor élettartamát erősen csökkenti. Üdv.: Feri
A legcélszerűbb egy kimúlt akkumulátort "kibelezni" és egy csatlakozót csinálni belőle, a táphoz.
Lehet kapni állítható feszültségű tápot is, 10V -os zener is van benne.
Szia!
Nem én akarok az akku házába tápegységet építeni. Az állítható feszültségű laptoptápok ( az eredeti kérdés erről szólt ) között sem tudok olyat ami 10 voltot adna ki, mégha van is benne 10 V-os Zener. Üdv.: Feri
Egy egyenáramú motorra nem jelent veszélyt +/-1-2V
A túláramot nem szabad megengedni, úgy nem eshet baja.
Szia
Én már évek óta használok egy 9.6V-os akkusfúrót 12V-os autó akkumulátorról és eddig még semmi baja nem lett, pedig már vagy 100 m2 gipszkartonozást is megcsináltam vele, meg szétcsavaroztam vele rengeteg műszaki cikket is. A fúrót még 1995-ben vettem és aztán kb. 2002-ben tönkre ment az akkuja és azóta nyúzom nagyobb akkuval. zsolt
Sziasztok!
Látom kicsit régiek a hozzászólások, de az én kérdésem aktuális és ide vágó. Összeraktam a Skori féle linken található Fúrógéphez való kapcsolást, de valamiért nem akar, rendesen működni pedig nagy szűkségem lenne rá. Van egy Makita fúrógépem és nem jó az akksija és ezzel szeretném kiváltani. A gondom a következő nekem 7,2voltra lenne, szükségem beállítom rajta a 7,2voltott elkezdem terhelni 2 Amperrel ekkor még jó majd 4 Ampernél, leszalad a feszültség 5,2 voltra és a fet irdatlanul elkezd melegedni szerintetek mi, lehet vele a gond. Szkópal rá néztem az 555-ös 3-mas lábára terheletlenül négyszög jel van, rajta 2 Amperrel terhelve változik a négyszögjel kitöltési tényezője viszont 4 Ampernél megszakad a rezgés. A válaszokat előre is köszönöm. Üdv: Jocó Bővebben: Link
A használt trafó elég nagy ehhez a teljesítményhez?
Szia!
Skori azt írta, hogy a pc-tápból bontott trafó (sárga gyűrűs vasmag jó) de egyébként mindenfélével próbáltam már valamiért ha durván beterhelem le esik a feszültség. Ja és még valami mivel nem kaptam olyan fettet ami le volt írva mást raktam bele megnéznéd hogy ezekek az alkatrészekkel kellene működnie szerinted. Alkatrészek:- Fet:BUK637 - Schottky dióda:STPS20L25 - L1:60uH
Szia!
Nekem is legalább 10-15 Amperre lenne szükségem, ezért gondoltam, hogy ezt a kapcsolást csinálom meg.
Szerintem félre értettél, én a bemeneten lévő tápra gondoltam. Ott nem esik le a feszültség?
Ja bocsi ott nem egyébként az kocsi akkumulátor
Sziasztok!
Örömmel jelentem működik a dolog a fett-el volt gond, sajna amit először beleraktam az nem volt jó(BUK637)vettem egy IRF3205-öst azzal lett jó 7Amperal terhelve 0,02voltot esik a feszültség. Bárki nyugodtan megépítheti és persze ezer hála és köszönet mindenkinek, aki segíteni próbált, de főleg Skorinak a Kapcsolásért. Üdv: Jocó
Sziasztok...
Kaptam egy csavarbehajtót, képen az akksija...Töltő még nincs... Van több áramforrásom, trafók, töltők.... Lehetséges, hogy valamelyiket direkt ráengedem töltődés gyanánt kicsit, hogy annyi legyen benne, hogy megfordítsa a gépet? Persze kár nélkül, mert ha működik, akkor eröltetném a töltő beszerzését... Illetve érdemes PC-táppal testelni akku nélkül? Előre is köszi...
Sziasztok! Én gépkocsi, valamint motor akksiról simán használtam azt a fúró,at aminek az akksija elhalálozott.
9,6 tól 14, 4 voltos fúrót simán ráköthetsz egy akkura, de akár a szgi töltőjére is. Ami még jól működött az a 60 wattos halogén toroid egyen híddal és egy kondival. igaz ezt csak a 14,4 essel próbáltam. Ha kicsi a táp nincs nyomatéka a motornak. 10 A simán folyik csavarbehajtásnál.
Akkor a tápom megoldás lehet direktbe, mert 13A-t ír kimenőbe 12V-on...
Skacok lenne egy kis gondom.
Van egy 18V-os akkus fúróm.(tudom örüljek neki) Nos a gond hogy a töltöje , mármint a dugasztápja megpusztult. A dugasztápra 24v - 400mA volt írva. Nekiestem kalapács-val és szétütöttem. Sima trafó egyenrángató és kondi.Na ez eddig jó is de itthon a lomjaim között sehol sem találok 24v-os tápot vagy annak való trafót. Itt a kérdés : 18v-os akkunak mekkora töltőfesz kell? Esetleg egy laptoptöltő alkalmas lehet hozzá töltőnek?
Jó lenne, de így önmagában kevés az az 1-2A, amit írnak. Egy fúrógép könnyedén felvesz akár 10A-t is.
Üdv!
Akkor hogyan lehetne egyszerűen megoldani a terhelhetőséget? Kevés alkatrészből, pc táp nélkül.
Én tekertem magamnak egy durván 10-12V-os trafót (ha jól emlékszem 6mm2 keresztmetszetű huzalból), 35A-es Graetz-cel egyenirányítottam, 22000µF-dal puffereltem.
Akkor lényegében ha a trafó+greatz lead akkora feszt amekkora kell és a trafó+greatz elviseli a motor áramát akkor elég párhuzamosan egy bazi nagy pufferkondi? Lehet abból baj ha nagyon durván felülméretezem a pufferkondit?
Természetesen. Szerintem ettől nincs olcsóbb (feltétel, hogy van trafód) és egyszerűbb megoldás az akku kiváltására. Abból semmi baj nem származik, ha valami túl van méretezve, de puffer mindenképpen kell (nélküle elég csúnya morgó hangot adott ki a gép).
Csak azért kérdezek vissza mert úgy tudtam/tudom hogy önmagában a pufferkondi nem terhelhető. Ezek szerint akkor mégis lehet. Köszönöm
A puffer nem is ebből a célból van benne. Szűri, simítja az egyenirányított feszültséget.
SZia Mindenkinek!
Aki tud válaszoljon nekem arra,hogyan barkácsoljam tovább a trafót. van egy akkus furom 14 voltos. szeretném a meglévő trafóval üzemeltetni de nem tudom, hogyan. 12v 80v/a max 6 w-os kérlek válaszoljatok mit kellene hozzá vennem. tisztelettel dava
Ha jól értem van egy 12V 80VA-es trafód, és a 14,4 V-os kézi fúrót erről szeretnéd üzemeltetni. (A 6W-ot amit írtál kevesellem)
Nekem egy 12V-os van azt táplálom külső tápról, és ennek a tapasztalataiból írom a javaslatomat. A fúróm, ha megfogom, a teljesítmény felvétele 100W feletti, üresjáratban 20W körül mozog. egy PC AT tápot alakítottam át, arról hajtom meg. A védelem időnként túlterheléskor közbelép és lekapcsol 8A áramfelvétel felett. Nem akarom túlhajtani, emiatt nem nyúltam bele a védelembe. Egy akkumulátor packot alakítottam át, úgy, hogy a külső tápkábel bele megy, ezzel meghagyva a lehetőséget arra, hogy gyári akku packkal is tudjam esetleg üzemeltetni. A fúrógépen nincs változtatás. A kábel legyen minél vastagabb, és rövidebb. A vékony kábel előnye a flexibilitás, a vastagé a távolra elvezethetőség. Kombinálhatod úgy is, hogy 2 kábelből teszed össze, egy vastag hosszú, és a gépből kilógó 1-1,5 m vékonyabb. Lehetőség szerint 2 mm2-nél nagyobb keresztmetszetű kábelt használj. Mivel a fúród paramétereit nem ismerem, ezért csak általánosságot tudok írni. Ha a meglevő tápodat szeretnéd használni, akkor a szekunder feszültséget meg kell emelned kb 20%-kal, szükséged van még egyenirányítóra mondjuk egy ilyenre. A szekunder keresztmetszete igazodjon a valós áramfelvételhez, illetve az ablak legyen minél jobban kitöltve a kisebb belsőellenállás érdekében. Legalább 1,5 mm legyen az átmérője. Másik lehetőség, inkább ezt ajánlanám, egy PC tápot átalakítani 14,4 V-ra, ennél az áram határolást is beállíthatod Chirio leírása szerint.
Köszönöm a tippet . ***
* Mivel kiabáltál kivettem . |
Bejelentkezés
Hirdetés |