Fórum témák
» Több friss téma |
Na de, hogy valami hasznos is kerüljön ide: lásd melléklet.
Erre ki mit válaszolna? :zavart2:
De sajnos ebből nem derül ki hogy melyikkel adja jó helyen a szikrát! Olyan táblázatod nincs? :beka3:
Teljesen komolyan válaszolva:
Én rossz karburátorbeállításra szavaznék elsőkörben. Ugyanis azt írja, bár nem így, hogy a szigetelőnél húz át a szikra, nem az elektródák között. Vagyis koromlerakódás van rajta, ami a szén miatt vezetőképes. Persze ettől függetlenül túl alacsony hőértékű gyertya is lehet, de ha nem mondja meg, milyen van benne, akkor nem lehet mit tanácsolni. Idézet: „valamiért máshol adja le a szikrát ahol kell hanem kicsit lejebb.” Én ezt úgy értelmeztem, hogy a rossz hőérték miatt elmegy az előgyújtása.. Vagy szerinted a "lejebb" az fentebbet, vagyis a gyertyapipa környékét jelenti?
Én már tapasztalatból jól értelmezem a rosszul feltett kérdést, és a rossz magyarázatot is. De tényleg sokszor előforduló hiba, hogy a porcelán szigetelőről ugrik át a szikra.
A szikrát a gyertyahézag alatti részen adja le.
Nem a trafó lehet a baj ? Mi jelzi azt, hogy rossz a trafó ?
Pl gyanúsan kicsi gyertyahézaggal képes csak üzemelni a motor.
Még mindig az a baj, hogy a porcelán szigetelőn keresztül szikrázik, és nem az elektródák között? Annak a rossz minőségű vagy nem megfelelő hőértékű gyertya illetve rossz karburátor és/vagy előgyújtás beállítás az okozója.
Heló!
Szeretnék egy kis segítséget kérni tőletek,mert úgy látom, hogy járnak erre oylan emberek is akik értenek hozzá. Vettem egy '66-os schwalbet és most újítgatom. egész jól megy, csak nem igazán tetszik nekem a gyújtás. Az egyik problémám az vele, hogy falja a gyertyákat kb 100-200 kmt megy eggyel. Ha ennek tudjátok az okát akkor azt valaki megsúghatná. A másik az lenne, hogy néha kihagyogat és egyéb problémák, úgyhogy azt szeretném kérdezni, hogy van e valakinek egy bevált elektronkus gyujtása, ami megbízható hosszú távon is és nekem csak meg kell építeni és belerakni. Illetve ha jól értelmeztem akkor ezekhez az elektronikus gyujtásokhoz kell akkumlátor, és ha igen akkor mégis milyet vegyek? Előre is köszönöm a segítséget.
Ha új a gyertya akkor jó de egy idő után rosszul szikrázik.
A gyertya hőértékének jónak kell lennie 260-as Isolator. Most egy NGK-t vettem bele ,de ennek is jónak kéne lennie. Igaz hogy a karburáto jól van beállítva ,de a benzinben kicsit sok az olaj. A gyújtásom egy s50-esé de azt tolómérővel állítittam be.
'66-os schwalbe. (KR51) ebbe 6V-os akku való. (ha az alaplap nem lett cserélve / átalakítva) Nekem is hasonló motorom van. 6V-os simson rendszerbe tranzisztoros gyújtást tenni felejtős. Nagyon nagy a fogyasztása, az akku nem bírja sokáig. (próbáltam)
Készítettem rá MOSFET-es gyújtást is. Az nem fogyaszt szinte semmit, viszont nincs igazán semmi előnye. Nem megy tőle jobban, nem erősebb a szikra, stb. Szóval az elektronikus gyújtással önmagában csak a megszakítót tudod helyettesíteni. (elméleti előnyei vannak, de nem igazán érezhető a gyakorlatban) Ha tirisztoros gyújtást használsz, az már egy előrelépés. Simsonra van gyári tirisztoros gyuszi, ilyet érdemes beszerezni. Mifléle gyertyát használsz? Nekem volt egy isolator sorozat, ami szinte semmit nem bírt. (már azt is hamisítják) Rendes isolator gyertyával nem szokott gond lenni. A kihagyogatást okozhatja a megszakító. Pl. olaj kerül rá, vagy beégett, illetve elöregedett az éritkező felület. Tisztítás, csiszolás. Ha nem segít, esetleg megszakító csere. (olaj kerülhet a megszakítóra a főtengely-szimmering felől.)
Már az előző tulajdonosok közül már valaki átalakította agyujtást mert már különtrafósra cserélték. CDI-ben gondolkodom, csak az a kérdés, hogy ahhoz mit kell átalakítani, mert nem nagoyn akarom szétbarkácsolni a se az alaplapot, se a lendkereket.Meg lehet oldani, hogy a megszakító adja a jelet? Most egy új NGK b8hs gyertya van benne ami megyeget, de egy idő után bekormolódik és pucolni kell úgyh cserés lessz kissebb hőértékre. Megszakítót, kondit pipát cseréltem és a szimeringeket is és egy sepp olaj sincs ott.
A kormolódás utalhat nem megfelelő előgyújtásra, vagy rossz karburátor beállításra is.
A gyári tirisztoros gyújtáshoz alaplapot kell cserélni, és lendkereket is. Cserébe sose fog elállítódni a gyújtás. Ha már külső tekercs van, akkor el lehet gondolkodni házi készítésű tirisztoros gyuszin. (CDI) Ha magad építesz valamit, akkor a megszakító is adhatja a jelet. A töltést viszont meg kell oldani. Vagy valami invertert kell kiagyalni, ami ellátja 2-300V-al a rendszert, vagy kell egy gyári tirisztoros alaplapból egy ilyen tekercs. (annak alapból megfelelő a kimeneti feszültsége, viszont nem tudom, hogy beszerelhető-e a régebbi alaplapba, a gyújtótrafó helyére.)
Már nem kormos a gyertya, a karburátor mioatt volt, azt már megoldottam.vlaki nem tudna nekem oylan cdi gyujtáshoz kapcsolási rajzot és alkatrészlistát küldeni amiben már benne van az inverter is és a megszakítóról kapja a jelet? Előre is köszönöm.
Parancsolj . Válaszd ki a megfelelőt. Az UC3845 fajtáját megépítettem,tökéletesen működik.(Bővebben: Link
Köszönö szépen, de még szeretnék annyi segítséget kérni, hogy meg tudnád mondani, hogy melyik az , mert nem igazán értemami oda van írva. Előre is köszi.
Mégis csak megvan. Erre gondoltál: Bővebben: Link ?Akksiról használod? Azt mondta az egyik műszerész ismerősöm, hogy ha adok kapcsolási rajzot akkor meg tudja csinálni, ebből tudni fog midnent? Elnézést kérek a dupla hozzászóláésért de a rendszer nem tudta mósosítani az előzőt.
Igen .12Voltos akkumulátoról megy. Nyugodtan ad neki oda az egész linket neki mert a trafó készítéséhez és a inverter beállításához (frekvencia) van egy beállító kapcsolás is . Mert e kettő dolgot össze kell hangolni.
Üdv nyemi
Na én is eltoltam Erről van szó.
Üdv nyemi.
Helló
Robogóra szeretnék lendkerék nélküli optikai gyújtást!! Van esetleg valakinek ilyesmiről rajza ??
Kiindulásnak talán ez is jó lehet, némi átalakítással menne 12V-ról is. De miért pont optósat akarsz?
Én Hall jeladóval építettem egy CDI-t a simsonomba, tökéletesen üzemelt. A rajza és a róla készült képeim a "kedves" tar.hu figyelmeztetés nélküli megszűnésével elvesztek, de nem egy bonyolult valami.
Igen nekem is megszűntek a képeim onnan (
Hát a hall-os cucchoz nem valami spec szak-déli szegmenses korong kell??....az optóshoz meg csak egy lyukas korong! nekem a súly ami a lényeg !! most bazi nehéz a lendkerék,és ....hát sz@r ..nem igazán veszi a lapot.. ..én csak simán akksiról ,akarom majd üzemeltetni ))
Na, megpróbálok összeollózni neked egy CDI-t, bár én kisebb nagyobb módosítást szinte mindig alkalmazok a saját számíze szerint. Te nem tudom mennyire vagy otthon az elektronikában, de nem árt ha tudod hogy hogy is működik amit építesz
Szóval jeladórész lehet pl. EZ ITT. Az opto lehet szinte bármilyen, az is te döntöd el hogy transzmissziósat vagy reflexiósat használsz. Az opa kimenetéről a jel mehet ENNEK az "Ignition" és a "Control" bemeneteire. Szerintem ezzel már működhet is. Elképzelhető, hogy a jel fázisát meg kell fordítani, ami az opa invertáló és nem inv. bemeneteinek cseréjével a legegyszerűbb megoldani.
tudok a gyárból hozni optokaput ,az nem probléma...a gyújtótrafó az milyen lenne ??
Működőképes CDI-t mennyiért dobnál össze? keresnem kell egy trafót... azt hiszem van valahol Én úgy gondolom,hogy akkor van nekem ,egy gy_trafóm ,egy optokapum , Meg a te DCI-d oszt megy a gp vagy ?
Gyújtótrafónak valami CDI gyújtáshoz való (Simson Electronic vagy a robogók általában) szükséges.
Belátható időn belül (kb szeptember végéig) sajnos biztosan nem lesz időm ilyesmivel foglalkozni, ha addig nem késő, akkor keress meg privátban. Segíteni tudok itt a fórumon, feltéve hogy nem az alapvető elektronikai dolgok tisztázásával kell kezdeni (diszkrét alkatrészek funkciója, működése, mértékegységek...).
ok köszi ..lehet addig nem várok ,mert azért még akarok ilyen gyújtással motorozni a nyáron...
Hello!
Én a simsonomra leutánoztam a gyári tirisztoros gyújtást egy kis különbséggel,de itt találtam a nyemi félét,és elgondolkodtatott hogy mi szerepe lehet annak a pár ellenállatnak és kondinak ami a tirisztor vezérlő áramkörében van.. Tudnátok nekem erre választ adni?
Elsősorban zavarszűrés, a tirisztor csak garantáltan a jeladó impulzusra gyújt be, a zavarjelekre érzéketlen. Szükség van rá, ha a TIC106 tipusú tirisztort használják, mert nagyon kis gateáramra is kapcsol. Az eredeti simson gyújtásba a KT tipus jóval érzéketlenebb, így oda nem feltétlen szükséges beépíteni ezeket az alkatrészeket.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |