Fórum témák
» Több friss téma |
És itt van a motor és a váltó szépen összeépítve:
Ekkora áramot mi a szünetmentes áramforrásoknál IGBT-kkel kapcsoltunk. Nem tudok jobb félvezetőt ilyen feladatra - persze nem olcsó. Nyilván, ha nem az árammal, akkor a kitöltési tényezővel és a frekvenciával tudsz játszani általában, tehát valamilyen impulzusos vezérlőt kell készítened. Esetleg mágneses, gerjesztéses módon szabályozhatod - vagy a jól bevált vurstlis sósvízzel Egy edényt féligtöltesz sós vízzel és amennyire belemeríted a másik pólust - annyira vezet .
Persze több akkumulátornál, az akkukat is kapcsolgathatod. Ez durvább eredményt ad, mert nem fokozatmentes. Igaz ez kondenzátorokkal javítható, ahogyan az impulzusvezérlést is simítanod kell valamivel, ha csendes és hosszútávú működést szeretnél. Láttam olyan megoldást is, hogy lapos szénpogácsákból volt egymáson többszáz darab egy csőben. Minél jobban összenyomtad annál jobban vezetett.
És nézz körül itt is:
Bővebben: Link
Szia!
Szép munka lenne, főleg az a közdarab... De szerintem életképtelen, mert sajnos elbaltáztátok! Kiegészítésképp: Ez egy ugyanolyan Balkancar EV687-es targonca hidr.sziv.motor, mint az enyém, és főleg PÁRHUZAMOS gerjesztésű! Ti ügyesen kihagytátok a kuplungot a játékból, így fixre kötve pedig a max sebességhez a 4-es kéne a szabadonfutójával, ami viszont nem fogja bírni az indítónyomatékot nulla kerékfordulattal! Nekem gyorsuláskor még váltogatva is 200A fölé ment az áramom, hátmég neketek, egyből 4-esben... Nos és a motorfék miatt /kivéve a 4-est, ami nem bírja/ érdekes lesz a lassítás! (Vezettél már úgy trabantot, hogy nem vetted ki 1-esből, hanem a nulla és a 30 között bőgetted, nos ez pont olyan érzés lesz!)Mivel pont olyan motorfék hatása lesz. Ja, és fékezéskor /satu, mert elédugrik egy kislány/, törik minden! Én nem véletlenül hagytam meg a kuplungot és a váltót! Életvédelmi szempontja is vannak a dolognak... Pityu
Nempontosan így van ez. Egy villanymotoron csak akkor van motorfék, ha van gerjesztés is. Számtalan olyan megoldás van, ahol nincsen kuplung, mert nem is kell. Az persze lehet, hogy ez a motor kicsi ehhez, arról neked van tapasztalatod.
EcoPityu szerinted milyen szabályzót kellene hozzá csinálni? (Egyszerű is legyen, ne is legyen drága, hatásfoka is jó legyen stb.) Neked több tapasztalatod van erről a motorról jobban ismered a bekötését.
Egyszer találtam egy tranzisztort a neten, ami elég nagy áramokat is elvisel. Ha megtalálom a linket elküldöm kiváncsi vagyok mit szól hozzá. Nem magyar oldal volt de átszámolva az ára azt hiszem kb 20-30e ft volt. Egy szimpla tranzisztorral lehetne szabályozni vajon?
Most találtam egy ilyet de nem értek hozzá.
http://theelectrostore.com/shopsite_sc/store/html/1di300z-120-05-fu...w.html Szerinted lehetséges?
Emberek,hidrohalytáson még nem gondolkodott senki?
Mert ahonnan lehet elektromostargonca hidroszivattyút szerezni ott biztos talállni hidromotort is.Vagy egy sima fogaskerekes szivattyút hidromotornak bekötve.(bár tudom a szivattyú közel nem ideális hidromotor de működik) Sőtt ha nem fiatal és jó nagy résolalya van akkor direktbe kötve a hidraulikát és a motort PWM-el szabályozva talán még működne is. Vélemény?
Szia
A hidrohajtás nagyon jó, egy bizonyos sebsségig, ami relativ kicsi (autónál kb. 20-25 km/h-nak felel meg).Mindez váltó nélkül, csak hidromotoral. Targoncáknál valóban igen elterjedt. De ott nincsenek sebesség fokozatok. Ha pedig meg akarjuk tartani a váltót is, hát akkor már igen csak meg bonyolittyúk a dolgot. Jó kérdés ebben az esetben milyen sebességet lehetne elérni.
Szia,
igen szeretnék olyan szabályozót építeni, ami egy eredetileg 28V 100A-es generátort 36V ra szabályoz. Ezzel szeretném tölteni -szükség esetén- a 3x 12V100Ah sorbakapcsolt akkumulátorokat egy kis villanyautóban. Tehát ehhez a szabályozáshoz keresek új rajzot, vagy módosítást az általam belinkelt szabályozó átalakításához. Köszi, üdv: SzB
Szia!
Síma bipoláris tranzisztort, felejtsd el, még ha 300A-es is! Sajnos létjogosultsága van a jól megvédett, kósza impulzusoktól szűrt, túláramvédett MOSFET-es PWM vezérlőnek, még ha nem is a rozsda féle source követős, de egy síma testre "rángatós" símán megfelel... Csak az áramvédelmét kell megoldani, és a 300A-es tranyód árán kész a komplett cucc! Viszont előbb: tudod, kuplung! Pityu
Azért nem lessz olyan olcsó a házi vezérlő sem.
Nézz szét ezen a fórumon.Nekem sikerült egy elpusztithatatlant csinállni.20db 94A-os mosfet,12db 20A-os gyors dióda,120db 470µF-os ESR kondi,rézsinek,nyák és egyéb apróság.Ezek a tételek igy kb 50e forint.Persze ez egy kicsit túlzás és neked lehet hogy meg lehetne felezni majdnem minden tételt.Ez a nagyáramú rész.A PWM és fetmeghajtó már csak egy kicsike nyák és 2e forint.Az emlitett fórumon biztosan kapsz segitséget.Nekem van egy egyszerűbb alkatrészelhejezési rajzom a nagyáramú részhez.És ezt már neked nem kell kitalállni mert én a sajátom már háromszor faragtam át mire jó lett. Kezdésnek meg ősszedobsz egy sima PWM meghajtót és már lehet is tesztelgetni. Manya.: Ez a hidraulikus dolog csak egy ötlet volt.A megvalósitása az egyszerűségéhez képest igen összetett lenne és kétes a végeredmény is.Nemhiszem hogy valaki beválalna egy ilyet.
Csak egy ötlet!
És ha mondjuk úgy működne mint a villany vasútak szabályzása? Mondjuk sorba kötünk minden akksit hogy viszonylag kis A-t kapjunk. Ebből csinálnánk 50hz-es váltót, és a trafó tekercs menetszámának módosításával szabályoznánk a feszültséget. Csak kérdés, hogy milyen a hatásfok? És hogy léteznek-e akkora diódák (diódahid) amik elbírnának ekkora áramerösséget? Szerintem biztos foglalkoztatom már ezzel is, csak kíváncsi vagyok a véleményetekre.
Szia!
Végülis akkor csak egy 6,5Kw-os transzverterre van szükséged. Ha van vonóhorog a trabin, elfér rajta a 6-7Kw-os transzformátor is... Felejtsd el! Ennél még a mágneskapcsolós is jobb!
Ez tényleg agyrém.Még arrol is kár beszélni hogy miért,de nem kivitelezhetetlen a dolog.
Két lehetőséged van. 1.WM ami a motor kapcsain a teljes táp kitöltési tényezőjét állitja.Ez azt jelenti hogy félgáznál a kapcsolófrekvencia 50%-ideéig teljes tápot kap a motor a másik 50% ideig 0V-ot.Vagyis a motor kapcsain az átlagfeszültség a tápnak a fele lessz. 2.:Mágneskapcsolós ami annyit jelent hogy a külömböző fordulathoz tartozó kapocsfeszültségeket mágneskapcsolók kapcsolgatják a motorra.Ezt egyszerűbb esetben úgy teszik hogy sorbakapcsolnak a motorral külömböző értékű teljesitményellenállásokat.Bonyolultabb esetben megfejelik a dolgot úgy hogy két félre bontják az akksipakkot és egy külön mágneskapcsoló+dióda hol sorosan hol párhuzamosan köti a két külön akksipakkot. Ha valakit érdekel akkor fel tudok tenni egy ilyen vezérlés kapcsolási rajzát.De csak ha tényleg érdekel valakit mer szkennelgetnem kell meg ilyesmi. Szerintem nincs min töprengeneg a megvalósitást illetően.A PWM bonyolultnak tűnhet elsőre pedig nem az,és megfelelő méretezésnél abszolút üzembiztos.A mágneskapcsolós egyszerűnek tűnhet viszont egy kábeldzsungel és a mágneskapcsolók hajlamosak a nagy áramok miatt a beégésre.Meg kattog,meg rángat,meg nem is olyan könnyű kázpedállt csinállni neki.A gyári megoldásokban egy mechanika kapcsolja a mikrokapcsolókat amit úgy tesz hogy egy padlógázas indulásnál szép lassan kapcsolgatja egymás után a kapcsolókat.Ez azért van mert ha egy soros motorra álló hejzetböl rászabaditod a teljes tápot akkor az vagy leég vagy szátszakit valamit vagy úgy beégeti a mágneskapcsolókat hogy csak a hidegvágó oldja szét őket. Idézet: „.Nekem van egy egyszerűbb alkatrészelhejezési rajzom a nagyáramú részhez.” Meg tudnád mutatni ezt a kapcsolási rajzot. Amúgy köszi mindenkinek a segítséget még zölfülü vagyok és úgy tűnik nagyon elkél.
Akkor adok egy kis betekintést hogy mit is kellene neked megalkotni.Remélem van fantáziád,tudod használlni valamelyik nyáktervező programot (én a Dip Trace nevűt ajánlom kezdőknek),és nem utolsó sorban rendelkezel megfelelő kézügyességgel.
Az egyik a nagyáramú rész kapcsolási rajzát mutatja kicsiben egy darab alkatrészekkel.A másik egy nyers nyáktervet a lehetséges elrendezésröl ami azért egy kis magyarázatra szorul. A drain sin (ami legyen egy rézsin mert nagy áramokrol van szó) értelem szerűen a mosfetek drain és a kondenzátorok pozitiv lábaira van bekötve és erre a sinre kell felkötnöd az akkupakk pozitiv pólusát.A source sinen a mosfetek source,a diódák katód lábai vannak kötve és erre a sinre kell rákötnöd a motor egyik pólusát.Az anód sin nincs a rajzon (mindjárt megérted hogy miért) de ide kerül a diódák anód és a kondenzátorok negativ lábai és erre a sinre kell kötnöd az akkumulátor negativ sarkát és a motor másik pólusát. Kétoldalas nyákrol van szó.A sötét vonalak a felső mig a szürke vonalak az alsó oldal.Alkatrészek felülröl vannak beültetve.A fekete vonalak ami a source sin úgy látszik a képen hogy oda vannak beforrasztva a kondik pozitiv lábai de ezt a valóságban úgy kell csinállnod hogy megvastagitod a bekötést (fekete vonalat) és a kondi lábánál nagyobb részt marsz ki a fóliábol nehogy zárlat legyen és a kondi lábát az alsó oldalon forrasztod a drain sinhez (fóliához) amit a képen eltakar a fekete vonal mert egymás alatt futnak.Az anód rézsint pedig egy szigetelésen keresztül ráteszed a drain sinre.Rövid vezetékek egyik végét csavarkötéssel rögzited a sinen,a mésik végét pedig beforrasztod a kondik negativ lábát összekötő fóliára.Ez a képen a sinek és a kondik között talállható fekete forraszpontok. A bal felső részen megvan jelölve a fetek és diódák lábkiosztása.Lehet érdemesebb a feteket az egyik mig a diódákat a másik oldalra beforrasztani mert akkor könnyebb rögziteni hűtőbordán az egészet. A fetek gate lábát egy külön nyákcsikkal képzeltem el amin rajta vannak a gate ellenállások és a védőzénnerek.Ezt a hosszú nyákcsikot pedig úgy elhejezni hogy merőleges legyen a nagy nyákra és a gate lábak vonalában fusson végig.Onnan már gyerekjáték bekötni a gate-re. Azt hogy miért lehet jó ez az elrendezés és miért futnak egymás fölött fóliák és rézsinek,a Nagyteljesitményű DC motorvezérlés cimű fórumon olvashatsz többet.Estére megkeresem neked ezt a részt. Ui.: Ez egy nyers terv.Csak az elrendezést mutatja.Tisztázni kell hogy miböl mennyit és mekkorát akarsz és utánna lehet kezdeni a részletes tervezgetést.A lehető legkissebb méretben kell megcsinállni és kellően meg kell vastagitani a fóliát.Belelehet tervezni MKP szűrőkondikat is. Ha nagyon szájbarágós lett akkor bocsi.
0-20rpm... nem lesz egy tul furge jargany... meg biciklikerekkel sem.
Ennél alkalmasabb motorok is vannak például itt: Bővebben: Link
Vagy itt.
Ezen az oldalon egy 500W, 24V-os motor 10 ezer forint, míg a tech-mobile-n 27 ezer, persze a tech-mobile-s változatban már benne van az áfa,(21), és még az, hogy behozzák külföldről. ami nem tudom mennyi, de biztos nem tíz ezer..
Esetleg ilyen motorból 4 db a négy kerékhez.
Bővebben: Link
Én is találtam valamit. Bővebben: Link
A linken lévő motor 8000 /perc felett pörög. 4 hajtómű vagy áttétel is kellene hozzá.
Olcsó kis LiPo aksik. Egy kétszemélyes lassú golfautóhoz sem úszható meg 500 ezer alatt.
A huteset valoszinuleg nem lehet megoldani, az a kis nevetseges borda rajta... Ez szerintem a csucsteljesitmeny, PMPO a motoroknal .
Hali
A motorvezérlőnél a jel modulálásánál, a kitöltési tényezőt hogyan viszitek 50% alá? Én próbálkozom az oldalon talált segédprogramokkal de ott nem megy. Ja és légyszi mondjátok már meg hol érdemes rendelgetni az alkatrészeket.
Köszönöm ezt a részletes tájékoztatót. Végre volt egy kis időm és sikerült átrágnom magam az egészen és megértenem hogy és hova kell tenni.
Szeretnélek megkérni hogy segíts nekem a számításokban és jó lenne ha mondanál egy helyet ahol megrendelgethetném lassacskán az alkatrészeket.
Nézegettem tovább a rajzot és tudom hogy mit hova gondoltál, (elhelyezés szempontjából)
Csak nem értem a dolgok miértjét. Pl: miért kell párhuzamosan kapcsolni diódát a motorral és hogy mi célt szolgál ebben az esetben a kondi! Tudom hogy sokat kérdezek de mint mondottam még amatőr vagyok! |
Bejelentkezés
Hirdetés |