Fórum témák
» Több friss téma |
Nos ránéztem, nincs a táp részben 100n ós kondi
VISZONT láttam egy kis reményt, ugyanis amit mondtál, hogy gerjedés valószínű, ezen felbuzdulva kicsikét átraktam a dolgokat. Az sült ki belőle, hogy kitisztult a hangja, és minden hibajelenség eltűnt. Akor megörülve rákötöttem a párját is és úgy is szólt. De nem tudtam eldönteni tisztán, ezért gyors lehúztam a másikat, és akkor sajnos szomorúan tapasztaltam, hogy ismét előjött. Ám a gerjedésben még mindig lehet valami, mert most árnyékolatlan kis kábellal van összekötve az erősítő rész körül. -ezt próbálom orvosolni, csak sajnos most nem igazán akad árnyékolt kábelom- Valamint mértem. - a műszerem 0.3 tól egész 1,7...2,5 V ig mutatott értékeket természetesen nem konstans módon. Mind ezt terhelten, és terheletlenül a "jó állapotában" De amint elkezdett a hibajelenség újra előjönni, akkor már csak 0,3 -0,4V ot mutatott a hangszórót rákötve. Remélem tudtam valamit ezzel segíteni, és köszönöm az eddigi segítséget!
A táp szűrésén kívül az IC közelében a melléket fotón pirossal jelölt kondenzátorokat ajánlott beépíteni.
A 100nF nálam fólia, de a típust nem látom kritikusnak. A leírt jelenség érdekes, úgy értelmezem, hogy bemenő jel nélkül a hibásnak tartott IC nem melegszik. Ez magyarázható a kimenet túlterhelésével is. Az IC ellenőrzése érdekében a bemenetet és a kimenetet kösd le. A kimeneti egyenfeszültséget mérd meg (14. láb) a testhez képest. A multimétert állítsd 200VDC állásba. Ha hibátlan az IC és a kapcsolás akkor 0V-ot fogsz mérni. Ha kisebb méréshatárt állítasz és +/-0,1V alatti feszültséget tapasztalsz az még bele fér a tűrésbe.
A kábelek mozgatására létrejövő halkulás és melegedés nem csak gerjedés lehet, hanem egyszerűen a kimeneti körben valami átmenti zárlatot okozhat. Nem teljes rövidzárlatot csak olyan 1-2 ohm -osat. Kábeleknél csatlakozóknál érdemes körülnézni. A hiba váratlan megjelenése is erre utal.
Csatoltam egy képet. Ez még egy régebbi, de ez tartalmazza a bekötést, és a nyákot is valamelyest. - a nyák nem saját gyártmány, így ahogy van a képen mástól vettem -> nem igazán ismerem a felépítését, de látok rajta a nagyobb 470uf os kundik mögött 2 100n ós kerkót- Ha jól emlékszem valahol a nyákterv is fenn van az oldalon.
Megcsináltam, hogy a bemenő jel kábelét a hangszóró kimenetére kötöttem, és utána a GND hez képest mértem DC feszültséget a 14 es lábon, ahol -30,5V ot mértem Ám ha az IC romlott volna el, akkor nem tudom, hogy mitől javult volna meg egy kicsit, valamint ha rossz, akkor a hangszóró védő áramkör miért nem észlel DC feszültséget, ha most tudtam mérni. (amúgy most megnéztem ismét, ha nem kötök rá hangszórót, a hangszóró csatiján volt hogy 6-8V körüli értéket is tudtam mérni AC ben) Idézet: „a bemenő jel kábelét a hangszóró kimenetére kötöttem” Hú, azt nagyon rosszul tetted. Arról volt szó, hogy sem a bemenet, sem a kimenet ne legyen bekötve.
Ő az. A poti helyén átkötés van nálad. Az elkók mögött gondolom ott vannak 100nF kondik is. Ez a része rendben.
upsz.
Sajnos az az igazság, hogy félre olvastam. De mint utólag rájöttem, nem is a 14 es lábat méregettem, hanem a 13 asat. No mind egy, mára ennyi. Holnap még folytatom a panelok rögzítését, és az új kábelek elhelyezését, csak el kell mennem venni csavarokat és anyákat, mert sajnos az anyákból igencsak kifogytam. Pár távtartó is kéne, szóval lesze egy menet a boltba. De remélem hogy a kábelkuszaság felszámolásával, és egy csillagpontos huzalozással megoldódnak gondjaim. Alapvetően most egy 3mm es rétegelt lemezre erősítem fel az alkatrészeket, és vezetem a vezetékeket, így remélem, hogy egy átláthatóbb huzalozás jön létre, és nem az a szénaboglya árnyékolatlan kábelrengeteg. Szóval majd még holnap megírom olyan délután felé, hogy mire jutott a rendszerezésem, és látszik e javulás. köszi minden segítséget!
Hello!
Vezetékezéshez pár jó tipp: probáld meg a doboz szélein egymás mellett húzni a vezetékeket. A panelok felett nem áthúzni vezetékeket, hanem melette. Az azonos dolgokat azonos színnel vezetékezni az egész dobozban: pl. + piros, - fekete, GND kék stb. A doboz szélein probáldd a vezetékeket derékszögben meghajtani fogóval. Vezetékek végeire tegyél érvéghüvelyt, vagy ónozdd le. Zsugorcsővezz a csatlakozók forrasztásainál (kapcsoló, RCA aljzat, hálózati cstlakozó stb.) Persze mindezeket csak a lehetőségekhez képest, mivel nyilvánvaló, hogy ezt mindenhol nem lehet kivitelezni. Ha végeztél a vezetékezéssel akkot az egymás mellett elhúzott vezetékeket szorítsd össze kábelkötegelővel. Ha ezeket betartod, vagy probálod betartani, akkor áttekinthetőbb lesz az erősítő vezetékezése.
Hello! Ez alapjan epitettem meg mint, szinte mindenki http://bolthely.hu/mikroshop/id/00536_KIT_erosito_mono_vegfok_1x_10...IC-vel Bar nekem ez elso munkam, es nem is a legszebb, de igyekszek. Na meg ha megoldodnak gondjaim ujra csinalom nyakot mindent. Csak 1x lassam mar,hogy megyen, es jol :-s Szoval, gond ha sima 16v-os vasmagos trafoval hajtom meg? Magnobol, vagy TV-bol valo, nemtudom. Ha gond lenne, lenne 1 40v.os Trafom, egy regi gyari erositobol. Segitsegeteket kerem! Koszi
Szia! A 16V-os trafó nem gond. Forraszd ki 4,7k ellenállás legalább egyik lábát. Ha más hibát nem vétettél akkor szólni fog.
Ez az ellenállás úgy van méretezve, hogy legalább +/-25V -ot kap az erősítő. Nálad, úgy számolom +/-20-22V van.
Nos az áthuzalozással nemrég végeztem. Sajnos van egy pár gond még. Most folyamatos búgás hallható. Még meg kell találnom a gerjedés helyét, remélem egy egyszerű helyen lesz. a huzalozást csillagpontosra alakítottam ki, minden GND t összekötöttem ->kistrafo és nagy tarfo gnd jét közösítettem. A hangszórók és a bejövő jel is ugyan arra a csillagpontra megy mint minden. Próbálok majd a hétvégén csinálni egy képet róla, hátha láttok hibát benne. Amúgy most az a melegedés probléma eltűnt. ( a hiba valahol a sub szűrő részben van szerintem.)
még jelentkezem a fejleményekkel.
Sziasztok.Mert van az ha csak egy db tda7294 megy akkor siri csend minden rendbe.De ha ugyannara a trafora rakotom a masik agat is akkor az a masodik agon lehet hallani halkan az 50Hz.
Nem szoktam ide irni,csak épp olvasom a topicot.
Szerintem a GND kábelt csillag központosan kellene vezetékelned.Vagyis minden GND vezeték a tápegység Puffereinek közös pontjától induljon,szétágazó,csillagszerűen.Egy vezeték a jobb,másik vezeték a bal csatornához,ismét egy-egy vezeték a hangszórók-hoz..stb. Nekem egy jól összerakott 2.1CH TDA7294-es végfok brumm mentes volt(50Hz/100Hz zajok),de miután a szereo végfokokat cseréltem LM1875 -re a bugás megjelent.Ezt viszont én sem értem.
Koszonom.Megprobalom.Csak az a baj hogy eleg csunya lett minden mert meg lehet azert bug mert nincs csillamom semmi szigetelo lap es ugyanazon a bordan vannak+ventillator hutes,de igyis ellege megednek max hangeron.(csak addig amig nem torzitanak termeszetesen.)Megy egy kerdesem lenne:meghozza az h hogy tudott mindegyik ag megfotettni 200w os difunak a tekercseit.Igaz+/-39v trol nagyon jol is mennek .Valaszt koszonom.Ja es a brumm csak mikor halkan megy akkor hallatszik.
Sziasztok! Szeretnék erősítőt építeni. 70-100W stereo, nagyon jó lenne ha 16-18V ról tudnám üzemeltetni és nem túl bonyolult az előerísítő hozzá...meg persze legyen hozzá valami terv,nyák séma stb. Milyen Végfokot ajánlatok?Nem csak erőset akarok hanem amelyiknek szép a hangja! Ezt találtam, ne ma legolcsóbb. Nem tudom mennyire jó..
http://www.hestore.hu/prod_10027970.html http://www.hestore.hu/files/tda1562q.pdf Valaki tud ehhez előerősítőt? Ha jól néztem 12 és 18 V között szuperál..ez azért fontos mert tápom az így lenne hozzá..
Sajnos nem értem a kérdésed,se ékezet,se értelme nincs.Mi az a "difu" ?
És mit jelent: megfotettni? Tipp:ha nincs ékezeted,ALT+Shift A brummzaj természetesen csak alacsony hangerőn,vagy vezérlés nélkül hallható,de állandóan jelen van,márha van. Nekem is szigetelés nélkül voltak közös bordán az IC-k,nem volt alapzajos,pedig légkábelesen mentek a 2.1 panelra és a mi a vicc,félhidas egyenirányitásban kaptak delejt,nem volt szimmetrikus sec. trafóm,csak 1X24VAC
Szia! A TDA 1562 Q feszültség növelő áramkört tartalmaz. A megfelelő működéséhez szükséges kondenzátorok és az IC ára olyan magas, hogy abból kijön a jól bevált TDA7294 és a hozzá való táp ára.
A TDA 1562 Q -t csak autós célra ajánlanám.
Naszoval.A difu(difuzor)hangszoro. A megfotette=megfötett .Mert mar irtam a hanszoro javitas topicba h mi lehet a baja a hangszoronak es ok mondtak azt.Nekem azert van szimetrikus tap.Neked mennyi szurokondival van ugy ha csak egy egy dioda van?
megfőtett=elégett a driver tekercs?
2*4700u és 1N5408 dióda negativnak/pozitivnak.A trafó vasmag alapján 70-80VA.Ennyi. A TDA ic-k nem zajongtak,de az LM1875-ösk már csúnyán zúgnak.De nem érdekel,mert csak ideiglenesen vettem ki a TDA-kat, lézer scanner meghajtáshoz,de majd vissza kerülnek hangoskodni.
Igen ami a hangszoroban van tekercs az,tulmelegedet.
Szerintem,próbáld meg szigetelten szerelni,első lépésben,de a helyes (-csillagpontos-)földelés alapvető a brumm szempontjából.
A nagyáramú táp és a hangszóró testpontok menjnek szépen a pufferekre közvetlenül,a közös pontra.A jel GND se baj ha oda megy,de ha jól van a nyák kialakitva,akkor mehet egyenesen a bementere az árnyékolt kábel.
Koszonom.Majd kethet mulva megprobalom megcsinalni mert most hetfotol nem leszek itthon.Most pedig egy kisebb teljesitmenyu erosiomnak akarok szep kidolgozott dobozt hogy jol nezzen ki.Kulonben tda7377 es icvel a hidalt modban.Igaz pc tap lesz a doboz de azt is megkell munkalni...Koszonom mindenkinek a segitseget.
Éreztem hogy nem ilyen egyszerű.. Mennyiért és hol leeht szerezni tápot a tda7294 eshez?
Itt érdeklődj. Egy használt 250-300VA-es trafó 4-5k lehet. A jelenlegi trafódat elcserélheted, vagy áttekercseltetheted.
Nos, mint írtam, a vezetékeléssel végeztem az előző napokban, de továbbra is volt a búgás. Miután kísérleteztem kicsit, rájöttem, hogy az okozhatta a búgást, hogy a kis trafo GND jét és nagy ét összekötöttem egy csillagpontba. Miután most ezt már szétszedtem, és külön megy a kicsit és a nagy, teljesen csendes.
most a melegedés se jelentkezik, és szól rendesen minden. Még egy pár hét teszt idő, és utána a doboz fedele is rákerül. Köszönök minden segítséget, és ha majd meglesz minden, megy természetesen kép is a ki mit építettbe.
Helló! A melegedést ezek szerint a gerjedés okozta. Ügyesen rendbe hoztad
Még nem vagyok benne biztos, de nagyon szeretném, hogy így legyen.
köszi minden segítséget!!
Szia. Azt tudod hogy a 2 ic teljesen különböző. A 7296 mono 60 wattos a 7269a pedig sztereo 2*14 wattos. tápfeszültségek rendben? Képed van róla?
Itt a kép rendkívül sokat segít.
Sziasztok. Azon kérdésem lenne hogyha az ic 9 és 10-es (stby mute) lábát ellenállás nélkül rákötöm a pozitív tápra +- 25 voltos fesz mellet akkor az ic kibírja ezt?
|
Bejelentkezés
Hirdetés |