Fórum témák
» Több friss téma |
Sziasztok!
Napokban támadt az ötletem, hogy a vizipipa szénnel való hőfejlesztését szívesen felváltanám elektromosra. A fűtendő terület elég kicsi (pár négyzetcentiméter), viszont a kívánt hőmérséklet viszonylag magas. Van egy 12V-os 1A-es tápegységem, erre rákötve valamilyen fűtőszálat elég lehet a hőfejlesztés, vagy 230V-on próbálkozzak? Illetve hogy tudom kiszámolni, hogy mekkora ellenállás kell a huzalban, biztosan ne legyen zárlatos? Illetve a kanthal huzal a legjobb megoldás-e erre? (úgy gondoltam, hogy azon a területen ilyen spirálszerűen összetekerem) Az elektromosság nem a szakterületem, így elnézést, ha butaságot kérdeztem..
Sziasztok!
Nekem kb 100x150mm-es felületet kellene felfűtenem 150-220°C-ra. Ez megoldható-e 12V-ról? Milyen fűtőszál kellene nekem?
Én egy sima drótot raktam fel 12voltra...akksi töltővel.de ezt ki probálhatod akksival is.
Esetleg teflon sütőfólia, 200-260 fokig hőálló, méretre vágva kapható: Bővebben: Link + egy kiselejtezett vasaló hőfokszabályzója és talpa, (ha meg tudod vele oldani).
A fenti linken levő cég mindenféle ellenálláshuzalt fűtőbetétet árul, meg kellene kérdezni mit javasolnak.
Sziasztok!
Kanthál témában kicsit sem vagyok járatos. Szeretnék egy 10x10 cm-es műbőr bevonatú műanyag lapot, 12v max. 1 amp-el felfűteni kb. 30 celsius fokra. Van valakinek ötlete, hogy mivel próbálkozzak? Köszi!
Sziasztok
nem nagyon értek az elektronikához (de szeretek tákolgtni) szeretnék csinálni egy 12v vízmelegítőt arra lenne szükségem hogy ki megyek horgászni és egy fém bögrébe úgy kb. 400ml vizet szeretnék melegíteni (teának) áramforás egy 12v motor akumlátor lenne!
Tudom, írtad, hogy szeretsz tákolgatni,
de szerintem vegyél egy ilyet. Nekem van ilyen, eddig jól melegített. A csatlakozója viszont elég gyenge, főleg a tőben hajlítgatást nem bírja, azt már javítanom kellett.
Sziasztok!
A kocsimban nagyon soké jön meg a fűtés ami miatt a párásodást lefúvatni nagyon nehlzkes reggel. Gondoltam a szélvédőhöz menő levegőfúvó járatok elé feltekercselt huzalt tennék amit kb. 70-80 fokon tartva a levegőt már kellően felmelegítené annyira, hogy a pára lemenjen. Szerintem a tekercshossz kb 2 méter lenne, az üzemi feszültésg pedig ~14-14.5 Volt körül alakulna járó motornál. Melyik huzalt kellene megvennem? Nem kell hozzá semmi elektronika szerintem ha jól választom meg a PTC huzalt. Csak egy relé ami kapcsolja az áramot.
Ha van a kocsiban klíma, avval egyszerűbb. Max hidegre (!), max levegőáramra gyorsan leviszi. A hideg levegőnek alacsony a páratartalma.
Nem kell 70-80 fok. Ha az autó bemelegedett, a hűtővíz melege bőven elég. De, hagy orsabb szeretnél lenni, vegyél egy fűthető autóüléshuzatot és azt tedd a légjáratba. Elég egyszerű aé solcsó megoldás.
Idézet: „vegyél egy fűthető autóüléshuzatot és azt tedd a légjáratba” ??? Üdv Inhouse
Nem tudom milyen a kocsid, de lehet, hogy csak a pollenszűrő koszos már nagyon benne. Persze csak ha van olyan. Én az öreg Passatomon a fűtőradiátorba menő csőben melegítem a vizet izzítógyertyákkal.
Ja igen, nem voltam egyértelmű. Visszaolvasva eléggé vicces.
Szóval, az ilyen huzatokban van fűtőszál, könnyű hozzáférni. A légjáratba természetesen csak a fűtőszálat tedd, az egészet kicsit nehéz lenne belegyömöszölni. Én ilyenből csináltam fűthető ruhát.
Van klíma és igazad is van, a gond csak az, hogy a klíma 5 fok alatti hőmérséklet alatt (benti) szinte hatástalan.
A baj, hogy nagyon lassan melegszik be a kocsi, járatnom kell vagy 5 percet hozzá, ha meg mínuszokban megyek akkor van, hogy 10 perc is eltelik amikor már leviszi a párát. A pollenszűrő új, már gondoltam rá.
A kollégám passatjában van gyárilag elég nagy teljesítményű PTC fűtőszál így már a beindulás után egy perccel meleget fúj az ablakra. Innen jött az ötlet.
Olyat képzeltem, hogy egy centis átmérőjű rúdra, jó sűrűn feltekercselem a fűtővezetéket és a levegő útjába teszem.
Ez azért kevésbé tűzveszélyes, és nem is olyan drága.
Szevasztok!
Fűtés gondom van és egy elektromos szaki segítsége kellene. Van egy 1kW-os szélkerekem ami teljes fordulaton 500/perc állítolag képes leadni akár 2 kW-ot is.A probléma ,hogy normál szélnél a feszültség 30v körül van. pillanatnyilag a tartályban 230v 2.5kW betét van beszerelve.A mért áram 30v-nál 1.7A. Ez így nagyon kis teljesítménynek tünik van ennek egyáltalán érteme müködtetni vagy van valami más megoldás? várom a választ. Kösz.
Olyankor ennyit tud a szélkerék. A fűtőbetét minden hasznos teljesítményt levesz róla. Nem sok de ennyi van tehát érdemes használni.
Szia !
Milyen generátort hajt meg a szélkerék ? Ami kiderül 1-2 kW teljesítményű és a 30 V a maximum ? Áramerősség van bőven, ha 230 V-os fűtőbetétet akarsz üzemeltetni, inverterre van szükséged, igaz így a hatásfok rosszabb lesz.
Nem a generátorral van baj, hanem a szélkerékkel, illetve inkább a széllel. Ezen semilyen inverter nem segít. Az a kb. 40 W, az nem lesz több
A hozzászólás módosítva: Nov 29, 2012
Ha olvassa még valaki a témát, az legyen olyan kedves, hogy segít annyival, hogy kb milyen vastag, és milyen hosszú, és hány darab ellenálláshuzalt érdemes párhuzambakötni, hogy 12V-on kb 3500W-ot egyen (háromezer-ötszáz, nem elírás), és mindehhez kb mekkora teljesítményű ventit csatoljak, hogy lefújja róla a "fölös hőt". (és persze, hogy ilyen ventilátort honnan szerezhetek, mert 12V-os ventikből csak számítógéphűtőket találok ami azért nem erre van méretezve) Tudom hogy baromi sokat fogyaszt, és hogy ezernyi alternatíva létezik, de fontos lenne konkrétan ez a megoldás.
ELőre is köszönöm!
Szevasz!
Amit kérdezek, szinte megválaszolhatatlan, mert a variációk száma rengeteg. Huzalátmérő.. ebből lehet kb. 5 féle méret, ami szóbajöhet. Huzalanyag.. Na ebből is van legalább 5 féle (kanthal, konstantán, manganin stb.) És akkor mondjuk kiválasztok egy átmérő és anyagpárost, méretezem és akkor jön a kérdés: be lehet-e szerezni és hol? Na erre aztán nem biztos, hogy tudnék válaszolni. Ehelyett: Vegyél egy hajszárító betétet (de újat!!, mert ha már többször felizzott törékennyé válik) vágd el 18 részre (230v/18 az valahol a bekötést is számítva jó lesz 12V-ra) és ezt vedd 2*. Ez még talán kevés, de 1500W-os hajszáritó létezik. Ebből lesz kb. 2800W, bekötési veszteséget is beszámolva, persze majd 3 kell.... Ha tudsz beszerzési forrást és választékot, akkor méretezni kell felületi terhelésre, figyelembevéve a "lefuvatást, ami többszörös terhelést tesz lehetővé, de ha leáll a lefújás elég a betét, tehát védelemről gondoskodni kell... Ezek az alapelvek.... Hogy honnan veszel 300A-t, azt nem tudom, hogy hogyan lehet odavezetni az már csak méretezés kérdése. Üdv: StMiklos A hozzászólás módosítva: Feb 24, 2013
|
Bejelentkezés
Hirdetés |