Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Elektromos kerékpár, robogó házilag
Lapozás: OK   69 / 229
(#) oreg1965 hozzászólása Jún 25, 2011 /
 
Sziasztok!

3 fázisú dobmotor. Szeretném egy kapcsolóval megoldani, hogy hátrafele is forogjon a kerék, azaz a bringában legyen hátramenet.
Mivel ez egy 3 fázisú motor, ha 2 fázis vezetékét átviszem egy dupla váltókapcsolón, ahol a fázisokat a 2 oldalon keresztbe kötöm, akkor a kapcsoló meg fogja fordítani a forgásirányt. Jól gondolom?

Kösz!

Öreg
(#) Poc válasza oreg1965 hozzászólására (») Jún 25, 2011 /
 
Az utlosó két oldalon valahol le van írva melyik két szálat kell megfordítani.
(#) zolika60 válasza Poc hozzászólására (») Jún 25, 2011 /
 
Szerintem bármelyik kettő jó.
(#) oreg1965 válasza zolika60 hozzászólására (») Jún 26, 2011 /
 
Kösz, igen, én is így tudtam.

Öreg
(#) Poc válasza oreg1965 hozzászólására (») Jún 26, 2011 /
 
De nemcsak a fázist,a hall vezetékeit is cserélni kell ha jól emlékszem,mert különben rángatózni fog.
(#) oreg1965 válasza Poc hozzászólására (») Jún 26, 2011 /
 
Köszi, ez viszont némileg bonyolítva a dolgot, mert akkor 4-es váltókapcsoló kell. Majd megnézem, milyen kapcsolót kapok.

Kösz!
(#) Poc válasza oreg1965 hozzászólására (») Jún 26, 2011 /
 
van 2 féle motor jobb és bal oldali kivezetés a kétmotoros 3 kerekű esetén megfordítottam a kereket és vezetékei így alakultak. A HALL IC hez menőt cserélni mégpedig sárga - kék a másik 3 fix . Motor vastag -nál zöld és sárga csere (kékek fix ).

Ezt találtam neked hirtelen.
(#) HA3GX hozzászólása Jún 27, 2011 /
 
Sziasztok!

Babetta motor biciklire? 20km/h-ra be lehet állítani a motor végsebességét. Így is kellene hozzá jogosítvány?
(#) sprofan válasza HA3GX hozzászólására (») Jún 27, 2011 /
 
Nem (csak) a végsebesség, hanem a motor teljesítménye a lényeg.
(#) Dodi_ válasza Dodi_ hozzászólására (») Jún 29, 2011 /
 
Köszönöm mindenkinek a "segítséget". (alig tudok a válaszok közt böngészni...) Most már csak egyetlen kérésem lenne: ha tudja valaki, hogy hol lehet kapni tl3842p tipusú PWM-et, vagy mivel lehet helyettesíteni, megköszönném (na és azt hol lehet kapni, mert a neten nem találtam sem helyettesítőt, sem egyetlen helyet, ahol forgalmaznák).
(#) mpisti válasza Dodi_ hozzászólására (») Jún 29, 2011 /
 
A 3842 a lényeg, az utána következő betű a legritkább esetben fontos. Használhatsz akár UC3842N típust is, bár nem tudom, hogy a tokozás a töltőben DIL vagy SMD szerelésű a töltő. A 3842 egy kommersz PWM IC, szerintem bármelyik elektronikai üzletben beszerezhető, csak a tokozást kell figyelembe venni.
(#) Dodi_ válasza mpisti hozzászólására (») Jún 29, 2011 /
 
Köszi a választ. Egyébként 8 lábú DIL a tokozása, de pl. a HeStore-ban sincs ilyen, legalábbis nem tudom náluk megrendelni. Na majd megpróbálom máshol. Azért köszi, egyébként fentebb leírtam, hogy egy kerékpár töltőjével van némi gondom.
(#) Poc hozzászólása Júl 1, 2011 /
 
sziasztok!
BMS-t tudok házilag készíteni?16 5A-es cellát kéne felügyeljen.
(#) zolika60 válasza Poc hozzászólására (») Júl 1, 2011 /
 
Mi az a BMS?
(#) Poc válasza zolika60 hozzászólására (») Júl 1, 2011 /
 
akkufelügyelet! Ne tudd túltölteni,ne tudd nagyon lemeríteni.És kiegyenlíti a cellák feszültségét.
(#) zolika60 válasza (Felhasználó 13571) hozzászólására (») Júl 1, 2011 /
 
Nekem is jobban tetszik. No meg értem is. :yes:
(#) Poc hozzászólása Júl 4, 2011 /
 
Üdv!
a 36voltos töltőmből nem lehet valahogy 48voltost csinálni?
(#) Einstein hozzászólása Júl 5, 2011 /
 
Üdv Mindenkinek!

Az lenne a kérdésem, h nem tud-e valaki egy olyan helyet, ahonnan akár használtan, de be lehetne szerezni egy 300-700W körüli egyenáramú motort olcsón?
Einstein
(#) zolika60 válasza Einstein hozzászólására (») Júl 6, 2011 /
 
Autóbontó, Vakera.
(#) Ge Lee válasza Einstein hozzászólására (») Júl 6, 2011 /
 
Lomisok is hordanak be ilyesmit, néha párezerért meg tudod venni az egész robogót és csak az akkukat kell cserélni benne, az mondjuk nem olcsó.
(#) Poc hozzászólása Júl 6, 2011 /
 
Üdv!
Eltévedtem a vezérlők leírásában!
Jól értem hogy ha a vezérlő belső frekvenciáját megnövelném akkor a max fordulata is megnőne a motornak?Gondolom a ez annak a jelnek a frekvenciája aminek a kitöltését változtatom a gázkarral,és a hall mondja meg hogy mikor melyik szálra menjen.
(#) pintyu válasza Poc hozzászólására (») Júl 7, 2011 /
 
Üdv. Hát eléggé eltévedtél...
Itt egy kis olvasmány:
Bővebben: Link

A pwm feszültségszabályozás, a folyamatos sebességszabályozásra ad megoldást a e-bicikliknél. Egy bizonyos frekvencia alatt és fölött elveszíti hatékonyságát.
Miután elolvastad a wikipédiát, rájössz hogy nem frekvenciát, hanem feszültséget kell emelj, hogy nagyobb fordulatot kapj.
A hall érzékelők egy kommutációs enkódert képviselnek, melyek lépéseit, a vezérlő feldolgozza, és mindig az előnyős fázisra kapcsolja rá feszültséget.
(#) otto54 hozzászólása Júl 7, 2011 /
 
Sziasztok!

Elektromos kerékpár töltőhöz csatlakozó Budapesten,hol kapható?
A mellékelt képen látható "A" típus kellene.

Üdv.
Ottó
(#) proba válasza pintyu hozzászólására (») Júl 7, 2011 /
 
Mondjuk eddig én is azt hittem hogy fordulatot szabályoznak,de amit tanulmányoztam vezérlőt ott a tekercsekre jutó jel szélessége (tehát a motorra jutó áram) változott a gázkar függvényében .Ezért szerintem sincs értelme az órajel változtatásának.A sebességet leginkább a motor teljesítménye határozza meg.Esetleg valami elektronikus korlát,aminek a kiiktatásával próbálkozhatsz így nyerhetsz egy 5-10%-ot (cserébe a motorod leégését kockáztatod) .Gyorsabban mehet (tönkre is ) ha a feszültséget emeled.
(#) Mary bx válasza otto54 hozzászólására (») Júl 7, 2011 /
 
P.Ü.-ben írtam meg a reklám miatt.
(#) otto54 válasza Mary bx hozzászólására (») Júl 7, 2011 /
 
Szia!
Köszi,megkaptam és válaszoltam is.
Üdv.
Ottó
(#) Poc válasza pintyu hozzászólására (») Júl 7, 2011 /
 
Mondjuk a wiki nekem is eszembe juthatott volna.
No de megvan a lényeg.Teljesen képben vagyok.Ellenben ott azt is olvastam hogy ha deltába kötném a motoromat akkor a max fordulatszáma magasabb lenne.Persze tudom több a felvett áram is,meg kis fordulaton nincs nyomaték.Viszont ha sikerül összeállítanom az akkupakkomat akkor ezt is kipróbálom persze 48V-ról.
(#) Einstein válasza zolika60 hozzászólására (») Júl 7, 2011 /
 
Köszönöm Mindkettőtöknek a választ!
Körülnézek, hátha találok valahol a közelben "egy jó partit"
(#) etm hozzászólása Júl 11, 2011 /
 
üdv mindenkinek! Én kaptam egy elektromos kerékpárt,amiben savas akkumlátorok vannak,
és a töltőjén is azt írja,hogy acid battery. Lehet-e zselés akkura lecserélni mivel már elég gyengék? És a savas töltőjével lehet-e tölteni a zselés akkut? A töltő olyan amelyik kikapcsol ha feltölt. Előre is köszönöm a segítséget!
(#) zolika60 válasza etm hozzászólására (») Júl 12, 2011 /
 
Nyugodtan kicserélheted. A zselés csak annyiban különbözik, hogy nem lötyögős formában van benne a sav, hanem zselében.
Következő: »»   69 / 229
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem