Fórum témák
» Több friss téma |
Sziasztok!
3 fázisú dobmotor. Szeretném egy kapcsolóval megoldani, hogy hátrafele is forogjon a kerék, azaz a bringában legyen hátramenet. Mivel ez egy 3 fázisú motor, ha 2 fázis vezetékét átviszem egy dupla váltókapcsolón, ahol a fázisokat a 2 oldalon keresztbe kötöm, akkor a kapcsoló meg fogja fordítani a forgásirányt. Jól gondolom? Kösz! Öreg
Az utlosó két oldalon valahol le van írva melyik két szálat kell megfordítani.
De nemcsak a fázist,a hall vezetékeit is cserélni kell ha jól emlékszem,mert különben rángatózni fog.
Köszi, ez viszont némileg bonyolítva a dolgot, mert akkor 4-es váltókapcsoló kell. Majd megnézem, milyen kapcsolót kapok.
Kösz!
van 2 féle motor jobb és bal oldali kivezetés a kétmotoros 3 kerekű esetén megfordítottam a kereket és vezetékei így alakultak. A HALL IC hez menőt cserélni mégpedig sárga - kék a másik 3 fix . Motor vastag -nál zöld és sárga csere (kékek fix ).
Ezt találtam neked hirtelen.
Sziasztok!
Babetta motor biciklire? 20km/h-ra be lehet állítani a motor végsebességét. Így is kellene hozzá jogosítvány?
Nem (csak) a végsebesség, hanem a motor teljesítménye a lényeg.
Köszönöm mindenkinek a "segítséget". (alig tudok a válaszok közt böngészni...) Most már csak egyetlen kérésem lenne: ha tudja valaki, hogy hol lehet kapni tl3842p tipusú PWM-et, vagy mivel lehet helyettesíteni, megköszönném (na és azt hol lehet kapni, mert a neten nem találtam sem helyettesítőt, sem egyetlen helyet, ahol forgalmaznák).
A 3842 a lényeg, az utána következő betű a legritkább esetben fontos. Használhatsz akár UC3842N típust is, bár nem tudom, hogy a tokozás a töltőben DIL vagy SMD szerelésű a töltő. A 3842 egy kommersz PWM IC, szerintem bármelyik elektronikai üzletben beszerezhető, csak a tokozást kell figyelembe venni.
Köszi a választ. Egyébként 8 lábú DIL a tokozása, de pl. a HeStore-ban sincs ilyen, legalábbis nem tudom náluk megrendelni. Na majd megpróbálom máshol. Azért köszi, egyébként fentebb leírtam, hogy egy kerékpár töltőjével van némi gondom.
sziasztok!
BMS-t tudok házilag készíteni?16 5A-es cellát kéne felügyeljen.
akkufelügyelet! Ne tudd túltölteni,ne tudd nagyon lemeríteni.És kiegyenlíti a cellák feszültségét.
Nekem is jobban tetszik. No meg értem is. :yes:
Üdv Mindenkinek!
Az lenne a kérdésem, h nem tud-e valaki egy olyan helyet, ahonnan akár használtan, de be lehetne szerezni egy 300-700W körüli egyenáramú motort olcsón? Einstein
Lomisok is hordanak be ilyesmit, néha párezerért meg tudod venni az egész robogót és csak az akkukat kell cserélni benne, az mondjuk nem olcsó.
Üdv!
Eltévedtem a vezérlők leírásában! Jól értem hogy ha a vezérlő belső frekvenciáját megnövelném akkor a max fordulata is megnőne a motornak?Gondolom a ez annak a jelnek a frekvenciája aminek a kitöltését változtatom a gázkarral,és a hall mondja meg hogy mikor melyik szálra menjen.
Üdv. Hát eléggé eltévedtél...
Itt egy kis olvasmány: Bővebben: Link A pwm feszültségszabályozás, a folyamatos sebességszabályozásra ad megoldást a e-bicikliknél. Egy bizonyos frekvencia alatt és fölött elveszíti hatékonyságát. Miután elolvastad a wikipédiát, rájössz hogy nem frekvenciát, hanem feszültséget kell emelj, hogy nagyobb fordulatot kapj. A hall érzékelők egy kommutációs enkódert képviselnek, melyek lépéseit, a vezérlő feldolgozza, és mindig az előnyős fázisra kapcsolja rá feszültséget.
Sziasztok!
Elektromos kerékpár töltőhöz csatlakozó Budapesten,hol kapható? A mellékelt képen látható "A" típus kellene. Üdv. Ottó
Mondjuk eddig én is azt hittem hogy fordulatot szabályoznak,de amit tanulmányoztam vezérlőt ott a tekercsekre jutó jel szélessége (tehát a motorra jutó áram) változott a gázkar függvényében .Ezért szerintem sincs értelme az órajel változtatásának.A sebességet leginkább a motor teljesítménye határozza meg.Esetleg valami elektronikus korlát,aminek a kiiktatásával próbálkozhatsz így nyerhetsz egy 5-10%-ot (cserébe a motorod leégését kockáztatod) .Gyorsabban mehet (tönkre is ) ha a feszültséget emeled.
Szia!
Köszi,megkaptam és válaszoltam is. Üdv. Ottó
Mondjuk a wiki nekem is eszembe juthatott volna.
No de megvan a lényeg.Teljesen képben vagyok.Ellenben ott azt is olvastam hogy ha deltába kötném a motoromat akkor a max fordulatszáma magasabb lenne.Persze tudom több a felvett áram is,meg kis fordulaton nincs nyomaték.Viszont ha sikerül összeállítanom az akkupakkomat akkor ezt is kipróbálom persze 48V-ról.
Köszönöm Mindkettőtöknek a választ!
Körülnézek, hátha találok valahol a közelben "egy jó partit"
üdv mindenkinek! Én kaptam egy elektromos kerékpárt,amiben savas akkumlátorok vannak,
és a töltőjén is azt írja,hogy acid battery. Lehet-e zselés akkura lecserélni mivel már elég gyengék? És a savas töltőjével lehet-e tölteni a zselés akkut? A töltő olyan amelyik kikapcsol ha feltölt. Előre is köszönöm a segítséget!
Nyugodtan kicserélheted. A zselés csak annyiban különbözik, hogy nem lötyögős formában van benne a sav, hanem zselében.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |