Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Motorgyújtás
Az első körre vigyél magaddal egy pótakkut is .
A hagyomásnyos gyújtás pillanat alatt leszívja a kis motorakkukat (legalább 2-3A folyamatos terhelés). CDI vel jobban járnál, én is használtam a simsonomat úgy, hogy csak akku volt benne és CDI gyújtás, így kibírt 5-6 órát egy töltéssel, amikor lemerült akkor is ment, csak nem tudott elég gyorsan szikrázni, így kis fordulaton még haza tudtam vele tötymörögni... Vagy kell csinálni valami töltésféleséget.
Üdv! ENNÉL a kapcsolásnál mi a szerepe a 100k 2W ellenállásnak? Illetve felmerült egy olyan kérdés bennem hogy miért csak egy utas egyenirányítás van a gyújtó tekercs után a tirisztoros egységben (konkrétan SIMSON-ra gondolok de máshol is ezt láttam) ami a kondenzátort tölti és miért nem GRAETZ híd mondjuk és akkor a negatív félhullám is tölthetné így gyorsabb lenne a töltődése. Erre valaki tud nekem vmi okosat mondani?
Köszönöm előre is.
7Ah-s akku bírta 2 órán át, aztán már döcögött a dög
CDI-vel milyen átlagos áramfelvételig lehet visszamenni? A gyújtótrafónak mit használtál?
Előbb kellett volna lekövetnem az áram útját aztán kérdezni hülyeséget azthiszem. Ha lehetne azt úgy akkor talán a gyár is vagy már mindenki más úgy csinálta volna, nem volt gyanús. Esetleg ha a gyújtás tekercs teljesen el lenne szigetelve a motor vázon levő testtől és aztán egyenirányítani és akkor a GRAETZ negatív pontját össze a testtel? Akkor nem kókányolok azthiszem megépítem simán ahogy van a rajz. Illetve egy kérdés: 1µF 400V os kondit vettem most. Érdemes rátervezzem a nyákra még egy ilyennek a helyét vagy bőven jó ez így simsonhoz? Van valami tapasztalat EZZELa kapcsolással?
Üdvözlök mindenkit. A segítségeteket szeretném kérni. Van nekem egy gazella típusú kis teherautóm a gyújtás rendszerét szeretném átalakítani.Benzin-gázos üzemű. M-24-es Volga motor van benne. Arra gondoltam, hogy a hagyományos gyújtást teljesen kiszeretném felejteni és hengerenkénti gyújtást készíteni. A vákuumos és röpsúlyos előgyújtás szabályzás helyet pedig pic-es előgyújtás szabályzást. Nem kell, hogy bonyolult legyen, map szenzor kopogásérzékelő stb. Segítségeteket előre is köszönöm, jöhet email-be is.
Az áramfelvétel kb lineárisan arányos a fordulatszámmal.
Álló motornál legfejjebb 200mA. Maximum olyan 3A körül lehet. Gyújtótrafónak direklt CDI trafót használtam, szinte az összes robogóba, meg új motorba ilyen van (bontó, vatera stb..)
Sziasztok
Kaptam egy Amerigo Bolivar robogót kosárban. sikerült összerakni megy is rendesen de az üzemanyagszint jelző és az önindító nem akar működni. És 2 csatlakozó lógva maradt az az érzésem valami még hiányzik belőle ráadásul az égőket is kilövi mindíg. ha valakinek lenne kapcsolási rajza és feltenné azt megköszönném. Üdv
Hali Lenne egy nagy problémám, Vettem egy italjet formulát és nem tudom hogy kell bekötni a gyújtó trafót, 3 db kábel jön a blokkból és nem tudom mit hova kell kötni
nem tudna valaki segíteni?
Sziasztok!
Van egy T5-ös Pannóniám, amin nincs szikra egyáltalán. Valaki le tudná írni hogy mit kell alakítgatni pontosan a tekercsek környékén hogy jó legyen? Jó lenne ha képet is tennétek fel hogy melyik tekercset kell babrálni, mert nem vagyok egy nagy motor szakértő. Előre is köszönöm a segítséget. Üdv: Dempsey.
Megszakítós gyújtásokba 220nF körül szokott lenni.
Üdv. 12V-os Simsonhoz elektronikus gyújtást kellene építenem. Elkezdtem olvasni a fórumot, de inkább írok.
Ajánlottak egy kapcsolást, de ez 6V-os generátorra van. Hogyan lehet átalakítani, esetleg 6V-os stab. ic is megteszi? Vagy van ennél jobb kapcsolás? Válaszokat előre is köszönöm.
Senki nem jár erre hogy megmondja, hogy kell megtuningolni a tekercseket?
Sziasztok! Nagyon megköszönném, ha valaki tudna nekem segíteni egy 6v-os Hall jeladós gyújtáselektronika megépítésében... Egy Mz ts-re készülne, az ETZ jeladóját felhasználva. Keresgéltem neten, de nem találtam kifejezetten hall jeladóhoz való kapcsolást ilyenből. Én szeretném elkészíteni, csak kapcsolásra, beültetési rajzra lenne szükségem Előre is köszönöm!
Remélem tudok ezzel a linkkel segíteni: Bővebben: Link.
Ezt megtaláltam én is, köszönöm, csak itt a 12v-os Elektronika van ami elérhető
Szia!
A neten fellelhető doksik alapján a Te motorodban generátoros gyújtás van. Nekem a TL250-es szériához van netről letöltött komplett gépkönyvem, ebből másoltam ki a motor kapcsolási rajzát, illetve lerajzoltam a gyújtásalaplap kapcsolási rajzát is. A generátoros gyújtásalaplapról is küldök egy képet: a gyújtótekercs a legvastagabb és az mindig szigetelt, a töltő tekercs a legkisebb méretű, a maradék kettő a világításé. A sorkapocs 2. kivezetése a megszakító, ami a gyújtás levételekor testre lesz kötve, így nem lesz szikra. Az 51. a világító tekercs, az 59. a töltőtekercs kivezetése (a lámpafejben fordítva van rajzolva a dióda). A világítási és a gyújtótekercs primer ellenállása néhány tized Ohm, a szekunderé kOhm-os nagyságrendű. A gyújtó és a világítótekercsek esetén is egyik kivezetés a testelés, ami a vasmag aljára van felforrasztva. A közösítések a mellékelt rajz szerint vannak kialakítva. Először a gyújtás leállítást és a megszakító működését ellenőrizd, ezt akár próbalámpával is megteheted. Ha továbbra sincs gyújtásod, próbáld meg a lendkerék küllöi között benyúlva lekötni a gyári kondit és kösd be az új kondit a sorkapocs 2 . kivezetése és a test közé. Ha így sem megy, akkor a gyújtótrafóval vagy a gyújtás kivezető szigetelőjével lehet a gond. A gyújtótrafó szekunder kivezetése az alaplap alján van, ez egy T alakú sárgaréz lemez, ez is le lehet törve. A talált linkeket elküldöm privátban.
Szia!
Köszi szépen az infókat. Ha lesz végre kondenzátorom akkor újból nekiugrok és megnézem mi a helyzet vele. Ahogy tegnap próbálgattuk (csak sajnos nincs lendkerék lehúzó még) adott szikrát de nagyon ritkán és nagyon kicsiket.
Szia!
Nézz körül motorosbörzén, ott lehet kapni kondit és lehúzót, illetve komplett gyújtást is.
Sziasztok.
Egy hajóhoz lett ez a kapcsolás megépitve. Azt szeretném kérdezni hogy egy bizonyos fordulatnál nem megy a szikra. Alatta felette fordulatszámon jól müködik. Van 2 jeladó két hengerhez. Mit kéne benne alakitani hogy esetleg hamarabb töltse a kondit 2,2 hellyett probáltam 1u de nem volt jo. Köszi elére is.
A fesz tekercsen kb 20 voltig megy fel a feszültség a jeladokon meg 2-3 volt. Ezt csak multiméterrel mértem.
Üdv mindenkinek!
Van nálam egy régi yamaha cross motor, kb 170ccm. A baj az, hogy nem akar 5000 töl magasabbra felpörögni. Rátettem a robi kapa gyujtását (házi készítésű) és ezzel van bőven fordulatszám, kiakad a fordulatszámmérő, viszont nemindul csak tolásra, és alapjárat közeli fordulaton leáll. Tudna valaki segíteni? Üdv:KN
Hali! Tegyél fel az eredeti gyújtás egy-két képet!
Oké, de csak holnap, mert nincs fotó róla, egyébként sikerült kipucolnom a beöntött elektronikát
Sziasztok!!!!
van egy honda mb80asom5 polusú cdi gyujtással amit akumlátor nélkülire akarok megcsinálnki. valaki meg tudja mondani hogy hogyan kell mire van szükségem hozzá.meg ha lehet akkor szájbarágósan mert nem vagyok szakember
Szerintem a Honda gép indul akkumulátor nélkül is. Próbáltad már rugással indítani kivett akksinál? Ettől függetlenül annyira jó vas, hogy érdemes bele tenni egy kicsi zselés akksit. Nem ér annyit a vesződés az átalakítással, mint amennyibe egy 2Ah-ás zselés akksi kerül. Az én hondámon a gyújtás független volt az akksitól, csak az index meg az önindító miatt kellett bele akkumulátor.
Üdv mindenkinek
Vettem egy Rieju kismocit, aminek elment a gyújtása. Az alaplapból 4 szál jön ki. Piros, zöld, fehér, sárga. A sárga a világítás, a zöld a nagyfesztekercs, de nem tudom minek van még kettő. A fehér és piros is megy az elektronikába, ami egybe van öntve a trafóval. Ha csak egy jeladótekercs lenne és a nagyfesz, símán építenék hozzá elektronikát, de így elakadtam. Vajon miért lehet két szál? Bővebben: Link Ilyen alaplap van benne. Bővebben: Link Az elektronika pedig majdnem ilyen, csak vezetéken van a csatlakozó. Ha esetleg van kapcsolás ehhez, kérem küldjetek. Néztem az új elektronikát, 8-9 ezer Ft. Jó lenne megoldani, mindenem van hozzá, tirisztor, kondi is, trafó is.
Ja, az alaplapot lemértem, a tekercsek jók.
heló
Vagy a jeladó vagy a gyújtó tekercs nincs közösítve a testtel. Lehúzol minden vezetéket és multiméterrel ki kell mérni. Ha nem megy szedd le az alaplapot és kiköveted hova megy. Mármint az egyik tekercs független a testtől és mind 2 kivezetése fel van vezetve. |
Bejelentkezés
Hirdetés |