Fórum témák
» Több friss téma |
Köszönöm a felajánlásod, még nem tudom pontosan mi is lesz. No rajzoltam valamit... A zöld egy nagy a kék egy kicsi fogaskerék, egy 20-as köszörült rúd lenne a tengely, az U alakú alapelemen csapágyazva. Van egy 24V-os Faulhaber motorom 480-as osztó áttétellel kép, ezzel gondoltam meghajtani. Még valamit ki kellene találni a tengely fékezésére... Bár kézzel esélyem nincs megforgatni a motor tengelyét (nagy áttétel miatt), de félek, hogy a nagy erőkarnak már lenne esélye.
Sziasztok!
Nemigen ideillő, de keresnék Valakit privátban, aki kimarna nekem kb 5mm-es puhafából pár darab mintát.
Elő kell kuthásznom azt amelyik nem kell, azon is van egy 24 V os motor. Féknek nem kell semmi az én cuccommal mert nem fog elforogni, ám műanyag a csigás áttétel.
Ha kell nagy fogaskerék plusz kicsi is van. Ha odaérek holnap lövök képet.
Hát én fém fogaskerekekre gondoltam, azért jó-pár kiló fog csüngni ezen a tengelyen, félnék, hogy a műanyag megroggyanna.
Nem tudom de hasonló műanyag fogaskerék adott át 1 Nm feletti nyomatékot a nagy fogaskeréknek ami szintén műanyag, de két kis fogaskerék mellette fém, még van ehhez egy nagyobb fogaskerék ami fém. Délután lövök képeket.
Tudom itt azért nagyobb erőről van szó.
A kérdés melyik kell, hatvanba átveheted, vagy posta. A fogaskerék tengelye 6 mm es, két hernyócsavarral fogatható fel, fém fogaskerekek.
hehe, SR 720-as finisher, shift tray mozgató motor, pont tegnap cseréltem egy ilyet, túl nagy bizodalmad ne legyen arra a motorra.
Üdv
Nem a motor lenne a lényeg, de ha rossz maga a műanyag csiga vagy a kerék akkor természetesen nem jó választás.
Szevasztok Masiniszták!
Látom nagyon lehalt a fórum ezen topikja. Kicsit dobjuk már fel a témát! Kezdetnek mindenki fotózza le hol tart most én itt tartok jelenleg:
És mi a fenének két X tengely?
azért kell 2 X tengely, mert nagyon széles a gép
a 2 Y tengely pedig csak díszből van odatéve, mert két külön terv van a "kocsikra". természetesen csak az egyik marad meg.
Két X tengely, semmi baj csak hiányoznak a szememnek a merevítések. Lineáris tengelyt komolyan gondoltad? Az X ről hiányzik egy merevítés Y ról a lin tengelyeknél egy egy merevítés és az X el párhuzamosan 3-4 merevítés. Jó lesz ez de ha így hagyod rezonanciaforrásnak csak. Esetleg az Y keretet gondold át, ha egy lap lenne az asztal és nem egymásra pakolod az idomokat... A méretek érdekelnének. Két orsós hajtás jó ötlet, azonos motorral azonos vezérlővel. Nem fog annyira csavarodni ha jól van minden beállítva. Ám én hülye vagyok ezekhez , de amit láttam leírtam, ha így hagyod szerintem nem lesz jó, vagyis olyan amit várnál.
Akkor kezdem az elején: miért nincsenek merevítések:
Azér nincs sehol merevítés, mert azokat a 12mm átmérőjű ezüstacél tengelyeket a végüknél átfúratom, és becsavarozom átmenő csavarral a tartóbakba, ami KO33 rozsdamentes acél. Az Y tengelynél ugyan ez a helyzet. a mozgó alkatrészek mind- mind líneáris csapágyakon gördülnek, de ez a képen nem látszik elég jól. az anyagvastagság: Tartóbakok, kocsik: 9mm vastag KO33 rozsdamentes acél. A tengelyek 12mm átmérőjű ezüstacél tengelyek, az alul lévő talapzat pedig 40*40mm-es maytec aluminium profil. A gép méretei: külső:650*650mm hasznos munkaterület 430*430mm.
Szia
Függetlenül attol hogy mire is szeretnéd használni a gépet irok pár tapasztalatot . 12mm lincsapágy max 200mm lehet a levegöben és ezen nem segit a 2db lintengely sem .A párhuzamosan szerelt linek iszonyu mértékben csavarodnak és az X tato lemez sem tugyja megtartani . Az ezüstacél nem jo golyosperselyhez ( ha abbol akarod a szánokat ) mert nem felület edzett és nem H6 az illesztése .Csak lin temgely jo hozzá ( Hidropress , cncdrive stb boltok ) vagy csuszo perselyt használsz de az meg más problémákat vet fel . Javaslat : 20mm-es lin tengely és hozzá valo golyosperselyek , ebböl elég egy szál és alul az asztal alatt egy lemezzel fixen összekötni a mozgo hidat , vagy 16-os alátámasztot tengely hasitott golyospersellyel de még ennél is számolni kell a csavarodással . Meglepö de ha fogsz két 20mm-es átméröjü kb 500mm hosszu rudat és fixen rögzited a két végüket és középen két ujjal összehuzod különösebb erökifejtés nélkül megy vagy 0,5mm-t és ez jelenik meg mint csavarodás . Ha ragaszkodsz ehez a felsö vezetékes verziohoz ( én is szeretem mert nem koszolodik annyira ) akkor emeld az X tengelyt az Y csapágy sikjába és ezzel kiküszöbölhetö a csavarodás de a logás miatt inkább használj alátámasztott lineket .
Szia! Ne vedd ünneprontásnak, nagyon jó, hogy beraktad a képet és megirtad a méreteket is. Viszonylag nagy munkaterületű a gép a 12 vezetőkhőz. Nagyon szépen fogsz vele tudni rajzolni filctollal, de már a gravirozásal is komoly problémák lesznek. Ezt a felépitést megtartva alátámasztás nélkül 20mm vezetöket javasolnék. A rozsdamentes acél ebben a formában nem igazán gépépitő anyag.
Azt a vezetőnek szánt anyagot amit a térdeden kiflivé tudsz hajlitani el kell felejteni. Gondolom, hogy ez lesz az első géped, hogy minden fillér számit, de az elfecsérelt idő és munka sem mellékes
Üdv mindenki! Először is, köszönöm az építő jellegű hozzászólásokat! Való igaz, a csavarodással, illetve a tengelyek elhajlásával nem számoltam! Kulzol60 által felvetett ötlet elsőre jónak tűnik, megfontolom hogy alátámasztott tengelyt szerzek be a géphez. L48: Igen az első gépem lesz, de inkább a hibamentes működés és a megbízható pontos munka számít, a pénz annyira nem. Nem kell persze 20milliós költségvetésre gondolni, de pl egy lineáris alátámasztott sín nem lesz nagy érvágás.
Látod sikerült felrázni a topickot .
Had segitsek még kicsit két könnyen átalakithato szuper kis mechanikával , ezekböl nagyon jo alátámasztott linest lehet csinálni . A mozgo asztalos masszivabb kicsit , de a felsö csapágyassal kevesebb a tisztitási pont és a csapágyak metszés pontja is joval közelebb van egymáshoz ami nagyon lényeges a merevség és a rezonancia szempontjábol és kisebb a helyigénye is . 16-os lin és minimum 50x50-es zártszelvény vastagfalu a lehetö legkevesebb hegestéssel .
Hé hé hé ez az első ez mekkora !!! hogy én erre nem gondoltam !!! Ezzel megint el fogok szórakozni pár órán át egyébként az én terveim sem teljesen az enyémek, az ötlet a www.onel.se oldalról jött...
Szia .
Igen , ismerem azokat a gépeket és nagyon jok is a maguk kis hibáival együtt de ugy fogd fel mint az auto vagy a lakás vásárlást ( csak 20-30% kel drágábbat szerezni és nagyságrenddel jobbat kapsz a pénzedért ) föleg ha magad épited . Jo moka az biztos . Legyen esztergályos ismerös ez fontos mert ha mindent készen veszel oda a gatyád . Ahoz a munkaterülethet amit szeretnél további tanácsként szerezz 4db léptetöt ami kb 1 - 1,5Nm /db ( csak viszonyitásnak irom hogy 5V alatti és max 2,2A/fázis bipolba köthetö lenne a jo ) ezekhez a motorokhoz tudsz venni 12 - 14mm X 4mm-es trapéz orsot ( Powerbelt , itt kérheted akár a standard C45 is , de telefonon beszélj velük mert nincs minden a honlapjukon ) amivel egy jobb fajta mikrosteppes vezérlövel simán tudsz 4000mm/min sebességgel pozicionálni ( még többel is ) és terheléstöl függöen akár dolgozhatsz is ekkora sebességgel . Az elsö gép egyetlen hátránya hogy a munkadarab hossza korlátozott ( a gép hátlapja miatt ) de ez orvosolhato ha szükséges . Ird ide hogy mit is szeretnél és segitünk benne akár egy teljes projektet végig lehet vinni . A másik váz is nagyon jo .Nem rég kezdtem hozzá egy géphez aminek 1200x500x140mm a munkaterülete és 60x60x5 és 60x120x5mm-es zártszelvényböl van az alapja és ugyan az a konstrukcio mint a második képen .1modulos fogasléces mellék hajtással és kb 2Nm-es léptetökkel , csak lassabban halad mint szeretném de meg lesz mert muszály .
Helló Kulzol!
Jelenleg , vexta motorokkal bíbelőböm még mindíg ezek 1nm-t tudnak. Az én konfigurációmban mivel csak 3db vexta motorom van, ezért a Z tengelyen más motor lesz, az is 1nm-t tud, de annak 1,8° a lépése, a vextának pedig alapból 0,9°. ezért ide egy 1:2 arányú bordásszíj áttételt tervezek tenni, hogy kiegyenlítse a lépéskülönbséget. Powerbeltnél tudok olcsóbban is trapézmenetes orsót / anyát rendelni, ugyan azt a márkát nagybátyjám üzleti kapcsolatban van velük. Eredetileg az ő "KKA" típusú preciziós orsóit terveztem be, de most kaptam tőle egy listát amin golyós orsók / anyák vannak, annak várom az árait. Igen ez felhívás volt, ha bárkinek kell bármi.... egyenlőre átkalkulálom a projectet, megnézem mennyibe kerülne az első megoldás ahol az X és az Y sík majdnem egybe esik. aztán mehet az újratervezés. JA igen, és fontos szempont nálam hogy lehetőleg a legtöbb minden valamilyen rozsdamentes anyagból legyen.
Te!
Az 1nm az elég kis távolság! Azt milyen mikroszkóppal szoktad nézegetni?
he he he....
Szerintem nem kell az áttétel ( biztos forog ezret igy is ) .
1Nm az elég jo ( 4-es vagy akár 5-ös emelkedésü is lehet az orso ) ( olyan emelkedést válasz hogy 10-et osztva az emelkedéssel az eredmény maadék nélküli legyen Pl: 10/2.5 = 4 ez jo , 10/3 = 3.3333333~ ez nem igazán jo ) . Ha van olcsobb trapézorso az remek de mostanában meg jelentek a mángorolt orsok mint " olcso " trapézok na az ide nem jo ( probáltam ) . Ha golyos orsot használsz akkor abban a kategoriában menj tovább is .
GHS márkájú a golyós orsó. nem tudom milyen , annyira még nem néztem utána. Az említett trapézmenetes orsó ugyan az mint a powerbeltnél, csak van rá %kedvezmény
a nyerő változat majdnem olyan mint ami itt készül, annyi különbséggel, hogy fogazott szíjas a mozgatás és egy diódát hordoz. Még az energialánc is ilyen
Szia Zolibá.
elmagyaráznád nekem is hogy mit jelent a 4-es emelkédésü orsó? Mit jelent ez a szám? Mi ez egy arány? 4valamit emelkedik egy 360fokos fordulatnál, de mit? És miért nem jó a 3-as? És milyen az a mángorolt orsó? Köszi előre is
Ha esetleg nem egyértelmű, akkor az emelkedés mm-ben értendő. Egy fordulatra a rajta levő anya ennyit mozdul el.
14/4-es orsó: 14mm átmérőjű, és 4mm a menetemelkedése. A menetemelkedés az áttétel-rendszer egyik alkotóeleme, emiatt érdemes a motor erejéhez, vagy a kívánt sebességhez igazítani ennek a beszerzését. Egyszerűbb, ha beszerzéskor gondolkodunk és számolunk, mint hogy később kelljen egy gyorsító vagy lassító áttétel pluszban... Google: mángorlás Discoveryn a csavarok készítésekor láthatod ezt az eljárást. Sok-sok előnye van, de nem épp a precizitás. Emiatt nem jó nekünk.
Szia
A Sir-Nyeteg pontosan leirta a lényeget . Annyival egésziteném ki hogy ha a már meg lévö mechanikát mérjük akkor biztonságosan tudunk léptetöt vásárolni . Kicsit részletesebben : a mechanika megmozditásához pontosan mérhetö a nyomaték igény ( éppen ugy mint a léptetö nyomaték meghatározása csak itt a mechanikát mérjük ) . A kész mechanikában az orsora teszed a 100mm-es erökart és addig sullyozod mig meg nem mozdul ( egy jol felépitett mechanikához nagyon kicsi erö kel ) . Ha meg van a mozditáshoz szükséges nyomaték akkor a léptetö nyomaték görbéjét ( ha van ) figyelembe véve leolvashato a max fordulat is ( de valojában ettöl joval egyszerübb a dolog ) . Tapasztalat : egy miáltalunk készitett mechanikának még akkor is ha 1000mm körül van a munkaterülete és kb 14/4mm-es vagy 5-ös orsolya van böven elég egy bipol párhuzamba kötött 1,7Nm-es léptetö ( ennek a léptetönek nagyon jo a nyomaték görbélye ) és még igy is lesz kb 5000mm/min pozicionálo sebességünk . |
Bejelentkezés
Hirdetés |