Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Motorgyújtás
Heló
Vagy gyenge a szikra vagy túl nagy az előgyújtás. A gyári gyújtásod szerintem előgyújtás szabályzós volt. Próbáld meg kisebbre venni az előgyújtást és minél közelebb legyen az állórész a forgórészhez.
Heló
A jeladó tekercs után rakj egy diódát (1n4007) Az 1k ellenállás után egy 2k2 ellenállást amivel párhuzamosan egy 22uf 35v kondit! És a gyújtó tekercsnél rakhatsz még egy diódát a negatívra.
Szia,sárga:feszszabályozóhoz,,fehér:test,zöld:kondenzátor töltőtekercs,piros:vezérlőtekercs. Használt cdi-t mindig kapni 5 e körül.
Heló
veszel egy 7805 öt és 2 diódát keresztűl kösd rá a gnd-t. De szerintem egy sima fet elég lenne! Egy irf840 , gate lábat 10k van tápra és 400v os zener kimeneten.(3 alkatrész)
Az én személyes tapasztalatom az,hogy lent az állórészen gyakoribb a baj,mint a cdi-nél.A mesterem szerint nem egyszerű a tekercsek kimérése,én a helyedben egy kölcsön cdi-vel próbálkoznék,ez gyors választ adna a kérdéseidre,ha jársz Veszprém-Székesfehérvár körül,tudok segíteni,nekem van néhány.
Köszönöm a gyors válaszokat.
Mégegyszer lemértem, a test és a fehér közt tényleg rövidzár van. A piros a vezérlés, a zöld pedig a nagyfesz, ami a kondit tölti. Nemrég készítettem egy Honda CDI-t, megkeresem és kipróbálom azzal. Az állórész jónak tűnik, a tekercs ellenállások megvannak, rugdosáskor adja a feszültséget. A zöld szálon 50-60 volt körül, a piroson talán néhány tized, vagy néhány volt. Ezért gondolom, hogy az elektronika a rossz. Azt viszont nem értem, miért kell még egy test, amikor az elektronikából ki van vezetve egy fekete szál a vázhoz csavarozva. Vagy ha mégis, akkor miért csak az elektronikához megy a fehér? Szerdán már ezzel kellene menni dolgozni, így sok időm nincs kísérletezni. Rögtön úgy indult mikor megvettem, hogy a szellőzőn folyt az olaj, aztán a víz is, majd átszakadt a hengerfej tömítése. Ezt megcsináltam, most meg a gyújtás romlott el. Azért cseréltem le a Derbit, hogy AM6-os blokk legyen a mociba. Ez jobban is menne, de a Derbivel soha nem volt gond. Azt gondoltam, ezek megbízhatóbb szerkezetek, ma is mentem kb. 110 km-t, leállítottam, aztán nem indult el.
Annyira nem, mert garantáltan kevés kilóméteresnek vettem, közben kiderült a hengerfej tömítés cserekor, hogy vagy új henger van rajta, vagy fúrva volt. A hengerfejet rajtahagyták összegányolva, a boltíve összeverődve a gyűrűdaraboktól, a régi szakadt tömítés csak a tetőpont volt.
Nincs esetleg egy rajzod, amivel biztosan működne, magasabb fordulaton is?
Valóban kifelejtetem hogy test is lehet..
Az az oka hogy ne legyen test kontatkt hiba, és álljon meg motor út közepén. De állórész ritkán megy tönkre.Piaggiok nál szokott inkább. (CDI be szerintem 1uf nál nagyobb kondi sose kell és bt137 olcsó és jó is) Idézet: „CDI be szerintem 1uf nál nagyobb kondi sose kell” Szerinted. Mindig az adott tekercs határozza meg, és persze a minimális gyújtóenergia.
Bubuc és Mex
Mindkettőtöknek köszönöm a segítséget. Megpróbálom összedobni az elektronikát, a Yamaha DT trafóval fogom kipróbálni. Kondi van itthon, majd tesztelem, hogyan lesz jobb. Attila Rád pedig nem haragszom, mivel mentem már több mint 300km-t a mocival. Ha gond lett volna a gyújtással, már előjött volna, így nem gondolom, hogy eltitkolt rejtett hiba lenne. Sajnos így jártam, viszont már fenntartásaim vannak a gyári elektronikával, ezért is lenne jobb építeni.
Sziasztok
Összedobtam reggel az elektronikát. Mivel nem találtam a DT trafót, havertól kölcsönkértem a kínai quadét. Gyors saruzás, csavarozás és van szikra. Kivittem az udvarra, egy rúgásra indult, szépen pörög, semmi különbség a gyárihoz képest. Még nem mentem vele, mert csak úgy lóg az egész a levegőben, meg kondi is csak 250v-os van itthon. BT151 tirisztor volt itthon, az került bele. Lehet, hogy megépítem kisebb méretben, bedobozolom, aztán marad a gyári helyett.
oké, köszi a választ,de már úgy vettem akksi nélkül, indult nagyonn jól első rugásra,csak annyira kókány volt a vezetékelése, hogy azt nem birtam nézni,és levágtam mindent. kötözgettem csak próbából és az a szitu hogy a generátorból jön fesz. meg jel is. a cdi egységen is átmegy, de a gyujtótrafón már nem, de ha csak simán rákötök egy akksit a gyujtótrafóra akkor szikrít a gyertya.Az elképzelhető hogy nem jön elég nagy feszültség a generátorból, ami kellene a gyujtótrafónak???
Elkészült a végleges változat. Némi átalakítással, mert nem volt mindenem hozzá. A 2µF helyett 1uF, a 4,7µF helyett 10uF, a tirisztor BT151. Plusz kapott még egy leállító kivezetést, egy 1N4007 berakásával. Az összes dióda is ilyen típusú benne. Az 1µF kondi is két 470nF párhuzamba, ebből volt 400 v-os. Sajnos több nem fért a dobozba. Szerettem volna képeket készíteni, de miért ne merült volna le a gép? Az egész elektronikát átnyomtam melegragasztóval, hogy az alkatrészek ne tudjanak a rezgéstől fellazulni.
Köszi a rajzot, ha lesz időm, készítek még egyet, de mindenben követve a gyári értékeket.
Az eredeti rajzon a D1 pozíciójába ajánlatos gyors diódát tenni, ide az 1N 4007 lassú. Bajt éppen nem okoz, de a gyújtóenergia kihasználása miatt kellene a gyorsabb dióda, pl BY299, vagy hasonló.
Köszi
A következőt már úgy fogom elkészíteni. Gondolom, a többinél is előny, ha gyorsabb van benne. Egyébként gyorspanelre csináltam az egészet, mivel még nem vettem tonert a nyomtatóhoz. Rajzolni már nem szeretek, amióta vasalással csinálom a nyákot. Majd az újabb meg lesz szépen tervezve, pici méretben.
Én gyakorlati tapasztalatot írtam.
100nf tól 1µF találkoztam eddig. De persze biztos vannak kivételek.
Yamaha, Honda, Suzuki cross, és enduro gépek 2.2µF 400V-os kondival vannak szerelve. Ezek közül sok a komoly gyújtásvezérelt darab.
Na de most robogóról volt szó.
Crossba jó hogy kispórolt a tekercs. Pic es gyújtásokat is csinálsz?
Az enyém nem robogó, igaz csak azt írtam kismotor. Rieju SMX50, AM6 blokkos, enduro SM kerekekkel.
Sziasztok
Mex által feltett elektronika szuper. Mentem vele 70km-t. Nem melegszik, pörög is a motor, nem gyengül el magas fordulaton. A quad gyújtótrafóval szépen működik.Bővebben: Link Egy ilyen trafó 3500+1000-ből megvan az elektronika. Igaz, hogy 4000-et spóroltam csak, de ezt bármikor megtudom javítani ha elromlik, vagy ha az egész elektronikát kell cserélni, csak egy ezresbe kerül. Próbáltam a gyárit szétszedni, de sikertelen. Még az aromás hígító sem oldja a beleöntött anyagot. Mindenkinek jó építgetést.
Szia,Tibi,bocs a kellemetlenségekért,tegnap postára adtam a címedre egy működő gyári elektronikát,ezzel próbálok kicsit törleszteni.Érdemes lenne összehasonlítani az általatok készített egységgel.Cseréltél első lánckereket,hogy hetvenet megy?
Szia
Mint írtam, nem haragszom, hiszen vagy 300km-t mentem a motorral, gond nélkül (kivéve a tömítést). Mivel foglalkozom az elektronikával, tudom, hogy vagy működik, vagy nem. Leállítottam a motort, aztán már nem indult el. Ezt nem lehet kiszámolni, mikor romlik el. Sajnos a gyári dolgok nincsenek túlméretezve, mert akkor soha nem romlanának el. Az én elektronikámban pl. 12 amperes tirisztor van, pedig talán elég lenne 3-as is. Igazán nem kellett volna küldened, végül is használt motort vettem, de ha így alakult, jó lesz tartaléknak. A szigethalmi motorosboltban (ez van hozzám legközelebb) sikerült hozzá venni komplett tömítéskészletet, olcsóbb volt, mint a nagykerben és volt a polcon. Már nem nyomja az olajat és a vizet, a szellőzőn sem. Persze az olajat kicseréltem, mert egy kis vízzel keveredett. Vettem rá 14-es lánckereket a 11-es helyett. Tettem rá egy digitális órát, ami be van állítva pontosan a kerékátmérőhöz. A gyári óra k.b. 5-tel többet mutat, mint a valós. Most még teljes gázon nem próbáltam, de 78-at már mentem vele, 65-70-el nagyon szép hangja van. (Az óra jegyzi a max sebességet). Persze olvasok olyanokat, hogy 50-es, 100-at megy és 2,5 a fogyasztás, de én nem szeretek nagyokat mondani. Még annyi volt vele, hogy soknak találtam a fogyasztást, kicsit darálósan is ment, mikor felmelegedett. Szétszedtem a karbit, kiderült, hogy a tűről leesett a zeeger. Visszatettem, egyenlőre középre, a levegőt beállítottam 1,5-re. Jónak tűnik, de nem tudtam rendesen menni vele, az eső miatt. Majd ha rendesen be tudom melegíteni kiderül. Néztem az elektronikát, nem melegszik. A kondiktól féltem, hogy fogják-e bírni, de bírják. Az eddigi hibáktól eltekintve, összességében jobb motor, mint a Derbi. Kényelmesebb, jobbak a fékek, puhább az ülés, távolabb van a lábtartó, jobb a világítás. Mindenki azt gondolja, hogy KTM.
sziasztok!!!
a hondámra rátettem egy babetta elekronikát.szikrát ad de nehezen indul, és ha gázt húzok neki vagy leáll vagy nem pörög ki rendesen ahogy kellene neki.lehet a babettagyujtást nem szereti vagy más gondot keressek???
Szia
Csináld meg ezt. Valószínűleg nem illeszkedik a trafódhoz és a tekercsekhez a babszi gyújtás. |
Bejelentkezés
Hirdetés |