Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » NYÁK-lap készítés kérdések
A témában nincs helye a nem szakmai indíttatású vitáknak, ezért a szabályszegést elkövetők azonnali figyelmeztetés nélküli kitiltásban, vagy némításban részesülnek. Ugyan így járunk el azokkal szemben, akik "blog"-nak nézik a fórumot. Ezt mindenki tartsa szem előtt!
Nekem az a véleményem, hogy inkább fejleszd ki a P20-as saját technológiádat, legalább azzal is okosabb és tudásban gazdagabb leszel. Szerintem olcsóbb is. A p20-ból inkább a 200ml-est vedd. Sokkal jobban megéri, mint a 100ml-es. A HEstoreban vedd a lakkot, ott a legolcsóbb!
Üdv!
Köszi, de az a baj, hogy ha a posta rámegy, akkor az nagyon sok, amúgy 4600 körül van a 200ml.. Az sok?
A Hestrore-ban 4000Ft a lakk. Célszerű 3-4 sprayt venni, így a szál költség 1/4-e lesz. No meg ennyi pénzért már máshol nem lehet beszerezni. Én is most vettem 1,3m2 nyákot.
De be lehet szerezni olcsóbban. Közelünkben Pedró boltjában olcsobb mint a Hestoreban. Bővebben: Link
13Ft a különbség... Na ne. Ez nem számottevő ekkora összeg esetén.
Ezt csak a poén kedvéért írtam. Csak én is meglepődtem, hogy ott olyan olcsó. Hiszen alapjábanvéve a Hestorban a legtöbb dolog olcsóbb mint a linkelt boltban... Továbbá nekem nem lenne postaköltség, mivel minden nap a bolttól 200m-re megyek el, szóval nem okoz gondot beugrani.
Valószínűleg holnap veszek egy 100ml-t, egy nagyobb panelt, meg egy próbapanelt PIC-re , mert megyek Szegedre, ami váratlanul ért, méghozzá a kedvenc módomban: EGYEDÜL.
Bár én ezt még nem próbáltam ki nyák darabolására. Eddig a legjobb az 1mm es korongos daraboló vált be. Csak iszonyatosan porol sajnos, viszont utána tényleg egy picit kell meghúznom a nyák szélét és kész is.
Ám nem is erről hanem a két rétegű nyák készítéséről írnék. Sokakat visszatart egy két már kész terv megépítésében a két rétegűsége a nyákoknak. Vasalós módszerrel is el lehet érni a szinte tökéletes eredményt. A terv előkészítése a fontos, a terveket egy 1.95 mm es vonallal (nyák és papír vastagság függő) választom ketté a rajzoló programban, majd összeforgatom a két oldalt hogy a vonaltól mindkét oldal egyenlő távolságra legyen és az egyik réteg ha a vonal mentén összehajtom a papírt tökéletesen visszaadja a nyák leendő rajzolatát. Ha kész az első teszt nyomtatás behajtom a papírt és megnézem jó-e. Majd kinyomom a transzfer papírra, a vonal két szélét szikével óvatosan karistolom hogy el ne vágjam. Ha kész hajtom a "perforáció" mentén. A nyák mindkét oldalát felmelegítem, forgatva, lehetőleg egyenletesen. A behajtott papírba beleteszem és próbálom a perforációt mindkét oldalt a nyák szélénél tartani. Ha kész leáztatom. Ha leázott akkor jön a meleg levegős (gázpákás) melegítés (Atilla86 tól kölcsönzött ötlet) és ha van hiba kijavítom maratás előtt lakkfilccel.
Én most vettem a hétvégén (vásárban ) egy karos ollót , szuper a nyák vágására :eljen: !
Rakok ide egy beültetési rajz darabot, nagy részét kitöröltem, hogy ne lehessen utánaépíteni, mert megbízásos meló volt, csak azért hogy lássátok milyen beültetési rajzot lehet csinálni fóliával.
Ez igen! Ezt nekem is ki kell próbálnom.
Jól látom hogy a fóliát fúrás után lamináltat?
Szerintem bármilyen pozíciórajznak csak viszonylag nagyobb széria esetén van értelme. A drága fólia eme alkalmazása pazarlás. Kis és prototípusoknál teljesen felesleges. Kétség kívül nagyon szép, és gyönyörűen van megcsinálva.
Én először fúrok CNC-vel, utána fóliázok, utána világítok, előhívok és maratok, majd leoldom a fóliát. Így még ha nem teljesen sikerül középpontosan illeszteni a fóliát, akkor is biztos, hogy a forrszemen belül marad a luk, ráadásul a 2 oldalas furatgalvanizálthoz is így kell, és a hét végén ki kéne próbálni azt is.
Úgyhogy ez a beültetési rajz már a leoldás után kerül rá, különben leoldaná ezt is, mert ez a savat bírja, az erős lúgokat nem.
Ha jól emlékszem valami 60Ft körül jött ki egy A4-es lap ebből a fóliából, bár ez ugye nagyon önköltségi ár volt és csak azoknak akik előre utaltak és jelentkeztek a fóliára.
Persze megrendelésnél +1Ft/cm2 a pozíciórajz ára ami egy a4-nél 600 forint, de ebben benne van már a munkaköltség is, meg a vegyszer, de ha magamnak csinálom akkor 60Ft/a4. (Szerencsére kis szériánál pont elmondható, hogy a pozíciórajz előhívásához ugyan az elhasznált előhívó lötyi jó még mint amit a világítás után használtam. Persze addigra kihűl és másik nyák előhívására már nem használnám (cirka 40 fokon jó, 20 fokon már hajlamos az alsóbb átlátszó réteget nem leoldani) de erre még pont jó.) Viszont ahogy egyre több fényt kap úgy sötétedik, pár nap alatt sötétlila lesz.
Öntögesse a halál. Eleve tök kék lesz, ráadásul ott van a 2 literesbe a 4*-es töménységű. Öntök bele 50ml előhívót és 200ml meleg vizet. Így pont langyos lesz. Egyszer próbáld ki meleg vízben keverd el, ég és föld a különbség. Egy darabig én is visszaöntögettem, de mindig volt hártyásodási probléma. Mióta így csinálom sokkal ritkábban van és az is leginkább akkor ha kihűl a lötyi. Nagyon meleg sem jó. mert az meg a furatokról leoldja a fóliát. 40 fok a hivatalos.
Nyomdában ingyen levilágították a fénysorompó nyákrajzot, meg a tükrözését is, azt mondták, olyan kicsi, hogy nem kell fizetni.
Más, kértem e-mail értesítést, ennek hatályát hogy lehet nullázni?
Akkor rendesek voltak, biztos valaminek a végéhez csapták. Egyébként sem drága.
Sziasztok ! Vettem egy p20-at, és van egy kérdésem: Ugye vagy sütőbe kell szórás után a nyákot rakni (ami itthon nem megengedett ) vagy egy napig kell száritani szobában. Ha pl csak 20 órát szárad az baj, vagy sütő nélkül, hogy lehet gyorsan szárítani a nyákot?
Oké, köszi, de mennyi ideig, ez itt a kérdés. A hajszárító, meg a napra-doboz már megfordult a fejembe, de este nincs nap.
Elolvastad te a p20 papírját? Én úgy tudom ott le van írva, hogy vagy szobahőmérsékleten 24 óra, vagy kb 70-80 fokon 20-30 perc ha jól emlékszem.
Hello jani!
Kb 60 fokon száríthatod 30 percet, utána magától hadd hűljön ki, majd ezután már világítható is. Azt vettem észre, hogy a "frissen" szárított lakk sokkal jobban előhívódik, mint a korábban lakkozott panel. Üdv!
Sziasztok!
Egy külföldi oldlon olvastam egy cikkben, hogy valaki műnyomó papír helyett írásvetítő fóliát haznált vasalásos nyák készítésekor. Közületek próbálta már valaki? Esetlegesen van valamiféle bevált típus? Köszönöm a segítséget!
Sziasztok!
Ezzel kapcsolatban: Bővebben: Link kérdeznék. Amikor kész van a furatgalván addig értem, de miután jön a vezetősávok maratása, akkor nem fog lemaródni ez a rézbevonat a furatokról is? A választ előre is köszönöm. Üdv, Máté
A rálaminált fólia védi meg a marató anyagtól.
Persze mielőtt beleéled magad nézd meg az ezüstnitrát árát. 10gramm a minimum mennyiség, én annó valami 12.000 forintot fizettem érte.
Szióka ! Köszi az infot! Eddig magától hagytam száradni, de nemsokára (30perc) és megszárítom, de persze, már csak kb 12 percig. Azt akarom kérdezni, hogy mennyi ideig világítsam? Tovább , mint a gyárit, vagy kevesebbet, illetve könnyebb előhívni, vagy nehezebb? Ez ugye a lakkrétegtől függ, és én soknak éreztem, mert meg bírt folyni a lakk, ha mozgattam egyből fújás után, de 10 percre rá, már nem folyt és akkor raktam el sötétbe.
Na tuti sz** lett, a szélén "megfolyás" látszódik, ami azt jelenti, hogy ott egy vékony 1-2 mm csikba a nyák körül vastagabb, meg én olyan világosas zöldes-kékesnek látom a panelt, mármint egyszerűbben fog. világosnak, de majd "rávilágítok"
|
Bejelentkezés
Hirdetés |