Fórum témák
» Több friss téma |
Nos megnéztem. Adtam a bemenetre feszt.
(Minden fekete vezeték egy csomópontba van magyarán ez lehet a test.)Nos a feketén meg a piros kábelen 5V mérek.A vékony sárga meg fekete kábelt összeérintettem de ami a motorra megy kábel semmi feszt nem mértem.Egyébként nekem nincsen semmi más a motornál. Magyarán ami a motorból kijön két vezeték azt simán egyből rákötöttem a vezérlő vastag sárga és vastag fekete kábelére.De persze multival mértem és semmi fesz.
Érteem!Tehát akkor a motor keféit akartad vizsgálni ezzel,nem a vezérlőt!
Akkor bocsi!
Ha a sárga a jel,akkor miért a testel kötöd össze?Gázkarhoz menő sárgát és pirosat érintsd össze! A jel azt jelenti hogy feszültség van rajta! Tehát oda a sárgára a gázkar 0-5V közötti fesz.-t ad,attól függően mennyire húzod a gázt!0V-nál amikor a testel kötöd össze a sárgát a kerékre nem mehet fesz!
Akkor rugaszkodjunk mégegyszer neki. Tehát a vezérlőből kijövő vezeték színek, hozzá tartozó funkciójukkal. A tápfesz vastag piros és vastag fekete. A motorra menő vezetékek a vastag sárga és a vastag kék. A gázkarra menő vezetékek piros, fekete és sárga. Először rákötöd a motorra menő vezetékeket, vagyis a sárgát és a kéket, utána adsz áramot, testet a vezérlőre a piros és fekete vezetékeken keresztűl. Fogod a műszeredet, testre kötöd a műszered fekete vezetékét, a másik vezetékét vagyis a pirossal megméred a motorra menő vezetékeket. Ha a kéken is mérsz áramot, akkor fogod a gázkarra menő vezetékek közzül a sárgát és a pirosat és összeérinted őket, a motornak meg kell indulnia. Úgy csináld ahogy leírtam.
A dörzshajtás hatásfoka 88-92 %.
(,ha 100 % fölött lenne őstermelő lennék) Inkább az a kérdés, hogy milyen anyagból és milyen bordázattal legyen a dörzskerék. Milyen kerékpárgumi profilokhoz ajánlott, és meddig bírják. A motor tengely csapágya birja-e az összenyomáshoz szükséges erőt. Ezért kérdeztem, hogy a gyakorlatban próbálta-e valaki.
Egy ilyen adapter is elmehetne.
Amnnyiben lemerült az aksi, felteszed a láncfűrészed.
Szia!
Azt hiszem jó lesz a kicsike. Nagyon szépen köszönöm mindenkinek a segítségét. Egyedül annyi,hogy van benne kettő szerintem 3W ellenállás ezek elég melegek.
Üdv!
Egy 24v/350W-os elektromos kerékpár javitása ügyében szeretnék segitséget kérni.A motorja egyszeű kefés.A vezérlőben zárlatos a kimenő FET,igy a motor állandóan teljes fordulaton forog.Kinai kollégáink voltak olyan kedvesek és az egész vezérlőt beöntötték műanyagba,igy sérülésmentesen nem tudom szétszedni.Nállunk (Vajdaság) nem találok ilyen vezérlőt,igy kénytelen vagyok épiteni eggyet.Az oldalon található 555-el megépitett PWM szabályzók sajnos nem jók erre a célra,mivel kitöltési tényezőjük 10-90%,igy a kulcs elforditása után a motor azonnal elindulna,valamint a potméterrel sem igazán tudnék mit kezdeni.Egy,a meglévő gázkarról lejövő feszültséggel (0-5V) szabájozható PWM szabájzóra lenne szükségem.Ha valakinek van ilyen rajza kérem tegye közkincsé!
Ez talán jó lesz neked. Bővebben: Link
Még jó, hogy a múltkor láttam.
Próbáltad lehúzni a gázkar csatlakozóját?Lehet ott a hiba nem a vezérlésben!
Köszi!
A nagy kapkodásban észre sem vettem!
sziasztok egy olyan gubi van hogy nem tudom ki kivel van 36v a bicaj a vezérlő amit akarok 48v de nem akarja az igazat, de ha be dugdalok mindent akkor nem megy csak annyit érzékelek hogy olyan szaggatva tudom forgatni a kereket, de van hozzá egy ki fehér kocka amiből kijön egy vastag sárga és egy vastag piros a sárga össze van kötve egy biztosítékkal piros élbe a vezérlőből ami kijön pirossal de ha ezen keresztül dugdalok akkor sem müködik de így viszont simán lehet forgatni a kereket.nem akadozik a fehér kockából jön még ki két szál vékony piros és egy vékony fekete.
Ha van egy 220V-os villanymotorom és annak a
meghajtásával szeretnék egy elektromos biciklit akkor a motort miről kell táplálni?? mert a konnektorba azért csaknem dughatom be. Válaszaitokat előre is köszönöm!
Egy jó hosszú hosszabbítóba...
Egy kicsit több több infó kellene a motorról. Ha aszinkron, akkor frekvenciaváltó kell, ha kefés univerzális, akkor azt DC-ről is járathatod, azaz egy szabályozható DC-DC konverter is megteszi.
hát én nem igazán értek a motorokhoz de amikor megvettem csak azt mondták hogy ez egy kefe nélküli egyenáramú motor
Tegyél fel róla egy képet. Mert a 220Vos BLDC ritkaság.
Üdv! A kerékpáromba a biztosíték állandóan kimegy. Típusa tornádó TRD 33 Milyen bizti kell bele? A vezérlőegységre 17-18A van írva.
sziasztok szeretném ha valaki segítene 48v 350w 15a vezérlő lett beszerelve a duda halkan szól a motor ép hogy kattog elméletileg jól van bekötve öt kis kábel három nagy gázkar pozitiv negativ kilóméter vezeték szóval kb minden a helyén mi lehet a gond vagy ha valaki és válal szerelést ** jelentkezzen köszönöm
* Itt a fórumon ..
Üdv.
25 amperos biztosítékot rakjál bele, ha azt kilövi akkor keresd meg a zárlat okát.
OK! A vezérlőelektronika nem megy tönkre ha 25 teszek bele?ll
Sziasztok!
Én egy 24"-os MTB-ot alakítok át elektromos hajtásúvá. Egy 12V/25A-es motor fogja hajtani, a vezérlő egy PWM-es szabályozó 2db CEP6060R (60V/144A) FET-tel. Egyenlőre egy 45Ah-s autó akksival fogom kipróbálni,de már találtam a neten olcsón kimondottan ilyen igénybevételre való akksit, 2db 20Ah-at tervezek párhuzamosítani. Pedál nem lesz a kerékpáron csak a lánckerekeket hagyom meg, a motor az ülés mögé kerül. A motoron egy kis lánckerék fogja hajtani a pedálnál lévő legnagyobb lánckereket, ami az ugyanazon tengelyen lévő kis lánckeréken keresztül hajtja a hátsó lánckerekeket. A hátsó váltót meghagyom így lehet majd sebességet váltani. A vezérlő illetve az akksik egy krómozott alu csőben kapnak majd helyet. A lábnak pedig készítek lábtartót. Szívesen várok ötleteket,hogy milyen buktatók vannak, mire figyeljek oda, stb.
Biztos hogy nem sima váltóáramú motor??
Van nekem is valahol egy 100W os dc motorom. De azon csak egy sima grace híd van semmi extra. De gondolom neked fokozatmentes szabályzás is kell.Amit nem is nehéz megoldani de neked az akkumulátorokkal lesz a gondod. 17db akkumulátort kell a bicóra szerelned, vagy egy invertert is használsz a szabályzó mellé. Sokkal egyszerűbb, olcsóbb, biztosságosabb lenne egy 36v os motort szerezned vagy egy használt gyári el. biciklit.
Például a pedálok elhagyása nem jó ötlet. Dombra fel hamar kevés lehet a motor, no meg az aksi is gyorsan kimerül pedálozás nélkül. :yes:
Egyszer láttam egy ilyen videót, ahol a pedálok a lánckeréktől szabadonfutóval voltak elválasztva. Gyorsan elő is keresem. Ez alapján meg lehetne hagyni a pedálokat, és nem kellene lábtartó sem. Meg is van. Bővebben: Link
Tényleg. Ha építenék egy ilyet, akkor segédmotorként használhatnám, ha lenne biztosítás kötve rá?
Ha a motor teljesíménye nem éri el vagy pontosan 300W (azaz a telj. nem haladja meg a 0,4LE-t) akkor jogsi és biztosítás nélkül hajthatod.
Az a probléma,hogy még a szabadonfutós sem jó ötlet,mert nekem használnom kell a pedálnál lévő fogaskerekeket, ugyanis az végzi az első leosztást. A motor kicsije hajtja a pedál legnagyobbját, alegnagyobbal közös tengelyen lévő legkisebb pedig hajtja hátul a legnagyobbat és így ott is leoszt. Lehet rossz az elképzelés,de hajtómű nélkül csak így tudok elérni viszonlyag normális leosztást.
Jó lenne az. A három lánckerék ugyanúgy egyben forogna, csak a pedál és a tengely lenne külön. Ha megnézed a videót, amit linkeltem, ott is ugyanígy van. A motor áttételen hajtja a nagyot, és a másikon pedig megy hátra a hajtás.
Szóval az egész úgy néz ki, mintha a 3 lánckerék össze lenne fogatva, de ezek együttesen el tudnának fordulni egy irányban a tengelyen, amin a pedálok is fixen rögzítettek.
Sziasztok,van 1 trd18 kerékpárom,és a motorból furcsa hang jön ki( zrrr...zrrr) de nem mindig adja ezt a hangot.kb 20km/h sebességnél és ha húzom a gázt neki arra gondoltam csapágyas lett de nem lötyög a kerék ,viszont oldalirányban van mozgása kb 1.5 -2 mm.Mi lehet a hiba ,és hogy lehet megszüntetni az oldal irányú mozgást ki kell -e venni a motort.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |