Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Motorgyújtás
2 évet jártam elektro suliba, most cnc programozó vagyok, de ez a szöveg, még csajozós dumának is elmegy.... Irigyellek benneteket...
Sziasztok!
van egy ROBI-55 fűnyíróm/kap.gép és nincs szikra. Hogy tudom kideríteni hogy a fekete tirisztoros doboz aminek 4 érintkezője van jó-e? Vagy mi a baja?
Egy időre elindul ment majd fél percet majd leállt azóta megint nem indul? Csak kontakthiba lehet a vezetékekben?
Szia
Ez nem a Babetta gyújtásos?
Babetta motoros, nem sok különbség van közte szerintem a gyújtása is nagyon hasonló (még ha nem teljesen ugyanolyan állítólag.)
Szerintem tirisztor hibád lesz.
Tudsz felrakni képet róla? És akkor mondom mit hol mérj.
Teljesen szétszedtem az egészet, megtisztogattam minden érintkezést, vezetékeket kimértem, jók. Összeraktam és nem indult el, na akkor elkezdtem rugdosni, igen kiakadtam, piszkálgattam, aztán mondom addig rángatom amíg el nem indul úgy rángattam mint egy állat és elindult, ezóta úgy néz ki megy, csak jól meg kell rángatni, pedig gyertyát kivéve nem volt szikra...
Ilyen tirisztor van benne: Bővebben: Link
Sziasztok. Az alaplapom tényleg nagy fesz nélküli, a cdi tényleg megy 12 ről. Bár csak hallottam a motrot, de el kell hinnem. A lényege hogy a fesszab után kötjük be a cdi-t, csak 12 re. Azt mérték hogy elég a berugás energiája, pedig akksis cdi lenne. Elöbb ki kell probáljam, hogy higgyem is.
Viszont nem igazán találok lábkiosztást 4 csatis fesszabra, Kymco Agility-é, ha valaki igen, szóljon már... Hát kicsit izgulok, jobban szeretem ha én épitek valamit, ott fele ennyi para nincs. Helló..
A linkedet sajnos nem tudom elérni.
Mikor ismét nem fog menni akkor ne rángasd!! szépen multiméterrel álj neki mérni hogy hol a hiba! kezd a jaladó feszültség méréssel, majd a gyújtótekercsel. persze a tirisztor csatlakozója mellé dugd be a mérővezetéket, így a vezeték hiba is látható.Majd megnézheted nem-e test hibád van-e vagy a tranzformátornál van -e szakadás. Ha elakadsz írj nyugodtan.
Sziasztok. Bár jó hir a motor megy, vagyis jár. De nem egészen tudom miért is, s ebben kérném pici segitségetek. Állitólag akkor a cdi aksis, vagyis 12Volt, és lőn szikra... De a fesszabályzó után 4.5-7 Voltig mérek,(ami nem egészen fordulatfüggő), mégis megy. Persze nem tudom miért ennyi, mikor 17V váltó jön ki a blokkbol. Valamit nem jól mérek, de mit... Igaz igy nem nyirok ki semmit, de ha akksit teszek fel, azt nem tölteni fogja, hanem leszivni, persze azt se birja, mert töltés van közben...
Hát nem értem, félek a cdi nem 100%-on teljesit igy. Segitsetek Mesterek...
Egészen egyszerű a dolog.
A feszültség szabályzó nem tud akkumulátor nélkül dolgozni!! Mivel nincs mi puffereljen.Akkor is előfordul ez a jelenség mikor már rossz az akkumulátor. Multiméterrel a váltó áramú mérés nem túl hiteles, hiszen legtöbb műszer csak 50Hz re van tervezve. A 17v teljesen tökéletes. Tehát a te motorodnak nincsen semmi baja.
Helló!
Van nálam egy 210-es Babetta, és nagyon küzdök vele. Gyújtás gondja van, konkrétan nincs szikra. A tulaj már úgy hozta ide, hogy cserélte a következőket: gyújtótekercs, elektronika, trafó. Azt azonnal kimértem/megállapítottam, hogy a gyújtótekercs szakadt. Azt hittem, hogy ez megoldja a problémát, de hiába cseréltem ki, nincs még mindig szikra. Gyanús is, mert kiszedett gyertyával, kézzel tekerve a pedált csak 25V-ot mérek a gerjesztőn (analóg műszerrel). Azért ráraktam egy ilyen elektronikát (szerencsére volt kéznél, sokat használtam, tehát biztosan jó), ezzel már néha-néha volt egy pici szikra, de semmi különös javulás. Ezen kívül már trafót és alaplapot is cseréltem, de őszintén nem is bíztam benne, hogy majd ez megoldja, hiszen mind a kettő mérésre jó volt. Most viszont megakadtam. Főleg azon a 25V-on csodálkozom. Viszont ahogy a képek között böngészek, találtam ezt: kép. Lehet, hogy érdemes volna kipróbálnom... De én úgy tudom, hogy csak a Simsonra átrakott Babetta gyújtások csinálnak olyat, hogy a túl kicsi gerjesztő feszültség miatt csak tolásra indulnak. Akkor ide a Babettához nem kellene ilyen elektronika, meg áttekert gerjesztő, stb... Örömmel venném, ha tudnátok valamit tanácsolni!
Szia Krisz03
Nyugodtan próbáld ki , nekem egy éve tökéletesen dolgozik a Babettámba. A tirisztor anód körében levő tekercsel és kondenzátorral kísérleteztem egy kicsit amivel a szikra időt lehet növelni egy picit. Linkelem a végleges megoldást, eddig ez nekem nagyon bevált. A trafó eredeti Babetta. A poti értékét beállítás után fix értékre cseréltem ezek az értékek jöttek ki nekem (lás kép). A kondenzátorok feszültségének bőven elég a 250Volt. Üdv nyemi
Szép napot. Az aksin töltés közbe 14,45V ot merek, alapjáraton is, magasabb fordulaton is. Az alapjáratom sem esik vissza, csak lassan, de ha leveszem a sarut, rögtön visszaesik. Hol a hiba? Féltem az ilyen hülyeségek miatt a cdi-t... Egyébként a +12-t veszem el leállásnál egy kapcsolóval az elektronikától, de így a fesszab állandó áram alatt van az aksitól. Megoldhatom egy nagyobb egyenirányítóval, vagy kellene ezt is kapcsolóra kötnöm? A nagy motor tesz igy késik, amíg elektromosan nem tiszta nekem. Mindentudó segitségetek kérném...
Én nem értem hogy itt hol a hiba...
Vagy mi a kérdés? A feszültség szabályzóba alapból benne van az egyenirányító dióda, tehát nem enged vissza ha erre gondolsz. Vagy a 14.45v tal van problémád?
Szia. A kérdés csak az volt miért esett le a fordulat azonnal akku nélkül... Értem hogy van benne dióda, de akkor nem csak a tekercsig nem dolgozik vissza, hanem már a fesszab sincs áram alatt...szóval kárt nem tesz benne, nem fogyasztó, és nem kell megszakítanom sem kapcsoloval. Egyenesen rákötöm akksira, és nincs baj... Oké. A 14.45V-al is csak az a bajom hogy cseppet sem változik fordulat hatására, pedig akku 13V felett van. Másik próba akkuval, ingadozott. Most zselés aksi van az oldalára fektetve, de erröl sehol nem találtam tiltó jelzést rajta, sem adatlapján.(Ultracell 12V 7Ah riasztó akku) Akkor az is jó úgy. Nem aggódom tovább. (-csak magamba ) Köszönöm..
Kedves Suszitibi!
Egy érdekes kísérletről számolok be Neked-és persze mindenkinek-, csináltam egy olyan próbát a TITRO-ra, amely nem tartalmaz gyújtótrafót. A jelet /megfelelően formálva/ egy BC 558-as fogadja, kapcsolván egy TP152N pow. FET-et. Ennek a drainjában van egy kis sorkimenő(blocking üzembe kötve) és hatalmas szikrákat produkált. Ha lenne sampling szkópom, azt is elmondanám, hogy hány szikrát ad periódusonként. Maga a blocking kb. 20 kHz-en mász, biztos, hogy többes a szikra. Lehet, hogy e kapcsolás mellett döntök. Ez esetben nem fognak többé gyújtótrafót se rám sózni potom 4200 HU forintokért. Üdv. U.i. az átlagáram felvétel rendkívül kicsi, 60-70 mA.
A fordulat azért esett le mert mint írtam már az akumulátor tölti be a puffer szerepét. Tehát nélküle zavart (elég rossz) tápfeszültséget kapsz! És a gyújtás ezt nem díjazza.. Feszültség szabályzónál minél kisebb a feszültség ingadozás annál jobb. Örülj neki hogy ilyen jó feszültségszabályzód van.
És a 14,45v az optimális töltőfeszültség, jobbat nem is kívánhatnál. Remélem most már nyugodtan összerakod és használod.
Köszönöm!
Sajnos idő hiányában nem tudtam megépíteni, így alternatív megoldásként egy trafóval egybeépített FAGY elektronikát szereltem fel. Tökéletesen üzemel, könnyen indul, kipörög, a tulaj elégedett. A kapcsolást azért elmentem, mert valamikor biztosan hasznát veszem.
Hát szívesen . De azért elgondolkoztató hogy a FAGY elektronika 25Volt-ból is csinál szikrát nem? Kíváncsi lennék milyen kapcsolás van benne. Na nem azért ,de az én kapcsolásom is megcsinálja, de hátha kapnék egy pár ötletet belőle. Amúgy szedtél már szét esetleg?
Üdv nyemi.
Nem tudom miként van megoldva az elektronikája, és valóban nem voltam benne teljesen biztos, hogy jól fog működni az utángyártott tekerccsel. Egyébként külön trafós (szintén utángyártott) elektronika volt a motoron, ami 2 hónap alatt tönkrement (csak tudnám mitől, mert biztosan nem a túlfeszültségtől).
Simsonnal nincs ennyi macera. Vagy csak nekem nem jön össze olyan egyszerűen a Babetták javítása?
Tessék a FAGY elektronika...
Ha jól gondolom, akkor ez nem az, amiről szó van. A trafóval egybeépített így néz ki: Bővebben: Link.
Nem egészen értem ezt a Fagy dolgot. Az jó ha 25 Voltbol csinál szikrát? Vagy rossz, mert az én cdi-m 12V-bol. Akkor ez kevés?
Teljesen különböző a két gyújtás, így nincs is értelme összehasonlítani. Nyugodj meg a Te 12V-os inverteres cdi-d simán veri teljesítményben a FAGY förmedvényt.
Szia havasa. Én is szeretnék gyújtást készíteni 250-es MZ-re. Megköszönném ha megosztanád velem eszt a kapcsolást. Nyákrajz is jöhet. Jöhet emailbe is.
Előre is köszönöm: hzsiga.
Kedves Hzsiga!
Nagyon szívesen megtenném, de nem régen kezdtem el netezni és nem erős oldalam még gép kezelése. Van ugyan EPSON SX 110-es nyomtatóm szkennerrel, de nem igazán tudom még kezelni. Ha van egy kis türelmed, mihelyt elsajátítom ezen ,,művészetet,, nagyon szívesen minden rajzot és tapasztalatot megosztok Veled. Üdv. U.i. számomra az Internetezés kicsit még nehézkes, nem úgy mint az elektronika, amelyet 1952 óta művelek hobbiszinten, több-kevesebb sikerrel... |
Bejelentkezés
Hirdetés |