Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Autóelektronika
 
Témaindító: sufni-tunning, idő: Ápr 19, 2008
Témakörök:
Lapozás: OK   105 / 340
(#) Laetius válasza Ge Lee hozzászólására (») Aug 22, 2011 /
 
1.6 os a kocsi, lehet h ezért ajánlották a nagyobbat...? De én is azt hiszem, a 44 Ah-s is megfelel, a pénztárcám is örül Generátort meg ha nem kell, dehogy cserélek...csak kérdés volt...
Köszönet!
(#) potyo válasza Laetius hozzászólására (») Aug 22, 2011 /
 
Idézet:
„1.6 os a kocsi, lehet h ezért ajánlották a nagyobbat...?”


Azért, mert a nagyobb akkun nagyobb a haszon is. Aki ért hozzá, az nem kezd el ilyen hülyeségeket beszélni, hogy a nagyobb akkut nem birja majd a generátor feltölteni és hasonlókat. Ha sokat használod rövid utakon, akkor csinálj egy ellenőrzést, hogy a töltőfeszültség megvan-e 14V, amikor alapjáraton jár a motor és a szokásos fogyasztók be vannak kapcsolva. Ha ez megvan, akkor a töltés kifogástalan.

Generátort cserélni teljesen felesleges. Kefék, csapágyak és a csúszógyűrűk a kopó alkatrészek bennük, de ezek se rövid idő alatt használódnak el, szerintem mégegy akkut simán túl fognak élni. Esetleg a következő akkucserénél érdemes ezeket is megnézni, hogy milyen állapotban vannak.
(#) sufni-tunning válasza potyo hozzászólására (») Aug 22, 2011 /
 
Egy kis kiegészítés az előttem való hozzászólásokhoz.
Egy esetben azért elképzelhető a nagyobb akksi használata.
Amikor egy komoly hang kerül bele. Ahhoz viszont nem árt egy kondenzátort is belerakni.
Itt ilyenről nincs szó, és ezért én is azt mondom, hogy a haszon vezérelte az eladót.

(#) akos70 válasza potyo hozzászólására (») Aug 22, 2011 /
 
Idézet:
„szerintem mégegy akkut simán túl fognak élni.”


Lévén egy Citroen a beszélgetés tárgya, ne ígérj ilyesmit felelőtlenül.
(#) potyo válasza akos70 hozzászólására (») Aug 22, 2011 /
 
Pedig pont ma volt egy figura, pár hónapja vett egy 307-est, pár napja kigyulladt a szervízmód jelzés. Nekem is ez ugrott be elsőre, hogy francia
(#) akos70 válasza potyo hozzászólására (») Aug 22, 2011 /
 
Régebben mindig azt mondogattam, hogy a fransziáknak egyetlen okos találmányuk volt, azt se használják 1977 óta. Csak jóval később tudtam meg, hogy azt az egyet is lopták. :vigyor5:
(#) zolika60 válasza akos70 hozzászólására (») Aug 22, 2011 /
 
No de mi is volt az?
(#) akos70 válasza zolika60 hozzászólására (») Aug 22, 2011 /
 
Látom, kételkedsz, hogy volt ilyen. És okkal. Bővebben: Link :yes:
(#) Vikesz92 hozzászólása Aug 22, 2011 /
 
Sziasztok.
Van egy Peugeot 307 1.6 benzines 2001-es autónk édesapámnak most haza felé a munkából letiltott a motor a következő üzenettel "Anti pollution fault" szerencsére elindult utána. Most volt vezérműszíj csere és elvileg a hiba kód olvasót is rá rakták és semmi gond nem volt. A motor hidegindításnál picit rángat. A kérdésem az lenne hogy pontosan mitől jöhet elő a hiba? Olvastam hogy lambdaszonda meg hibásodása. Sajnos munkába jár a kocsival és nincs másik. Kérdésem az lenne mit tudnák át nézni rajta hátha csak valami kontakt hiba.
Segítséget előre is köszönöm.
(#) Ge Lee hozzászólása Aug 23, 2011 /
 
A franciáról annyit hogy ma már a többi sem jobb. Lecseréltem a 18 éves olasz autómat (amit egyébként sokan szidnak) egy 4,5 éves németre. Megbántam. Ebből ugyanúgy fogy az olaj és a hűtőfolyadék is, az elektromos dolgok pedig sorban mennek tönkre.
A tegnap délelőttöt éppen azzal töltöttem hogy megnézem a klímát mert hol ment hol nem mint a mesében. Ha kijöttem a hűvös garázsból volt klíma, ha kint állt az autó a napon és áthevült már nem, pedig ugye pont akkor kellene. Mivel a neten sem találtam semmit a hibajelenségről csak egy utalást ezért szétbontottam az egész középkonzolt bízva abban hogy ott lesz a hiba. Ez be is igazolódott, a kapcsoló panelen találtam 3 megrepedt forrasztást is. Megcsináltam, azóta jó (kopp kopp).

Mivel ma már szinte mindent ólommentes ónnal forrasztanak, csak szerencse és véletlen kérdése ha valami működik, ez az autókra is igaz sajnos.

Ui: sajnálom az olaszt, azzal is voltak gondok, de az legalább kényelmes volt és a motorja erős, nyomatékos. A németekről ez nem mondható el.
(#) zolika60 válasza Ge Lee hozzászólására (») Aug 23, 2011 /
 
De ugye nem ilyen Német autód van?Bővebben: Link
Mert ez elég erős szerintem és nem is kényelmetlen.
(#) potyo válasza zolika60 hozzászólására (») Aug 23, 2011 /
 
Nekem gyanús, hogy ugyanaz a konszern, csak az övén VW jel van
(#) Ge Lee válasza zolika60 hozzászólására (») Aug 23, 2011 /
 
Nem, nem olyan van de úgy gondolod hogy azt nem ólommentessel forrasztják? De.

Lassan az autórádióm előlapját is szét kéne szednem mert jönnek a hűvösebb idők és az meg hidegben nem működik. :no:
(#) zolika60 válasza Ge Lee hozzászólására (») Aug 23, 2011 /
 
Az biztos, hogy az ólommentes forrasztás egy újabb globalizációs merénylet. Sajnos nem csak az autóipart teszi tönkre. A mai autók ráadásul túl elektronizáltak. Ezért is járok többek között a harmincéves Passttal. Egyszerű mint a faék. A legbonyolultabb elektronika benne a rádió. Az nekem is kontakthibás hidegben.
(#) sdo válasza rozsdas27 hozzászólására (») Aug 23, 2011 /
 
Sziasztok! A problémám hasonló, csak egy IIIas golfról, és egy daewoo agc 5200as rádióról lenne szó.
Nekem is a TEL CALL hibát írja ki a rádió, álló helyzetben, motor nélkül viszont működik, néha még elindiított motorral, álló helyzetben is, elindulásra viszont azonnal kiírja.

Azt látom, hogy rozsdas megtalálta melyik vezeték az, de nekem segítség kéne, mert abszolút laikusként nem találtam meg a neten, hogy milyen kiosztást kéne néznem, és konkrétan melyik vezetéket kellene eltávolítani.
Sőt nagyon szőke leszek, azt se tudom a vezetéket hogy kéne kiszedni, mert húzva biztos nem...
Segítenétek, melyik nyomi vezeték lenne a ludas, amit ki kéne iktatni, és azt milyen célszerszámmal vagy mozdulattal tudom a leginkább megtenni?

köszi előre is.

(emellett még egy gond van, a memóriájával is van bibi, nem jegyez meg semmit, állandóan újra be kell állítani mindent... ezt mi okozhatja?)
(#) Vikesz92 válasza Vikesz92 hozzászólására (») Aug 23, 2011 /
 
A probléma reggel megszűnt a motor térben a csatlakozókat át mozgattam ezután próbakörre indultunk és az első 10m-en kikapcsolt a jelzés nem tudom hogy a mozgatástól vagy magától de remélem nem jön vissza.
(#) potyo válasza Vikesz92 hozzászólására (») Aug 23, 2011 /
 
Francia autó, estére simán visszajöhet
(#) dabagab hozzászólása Aug 25, 2011 /
 
Sziasztok!

Kezdő vagyok, de remélem kapok itt választ, ha teljesen az alapoktól szeretném megtanulni az autóelektronikát, akkor hogyan érdemes elkezdeni? Milyen weboldalt ajánlotok? Könyvet? Angolul hogyan keresek rá?

Elsősorban a központi komputer, motorvezérlők érdekelnek, chip tuning / optimalizálás is majd, először mindent szépen sorjában
(#) akos70 válasza sdo hozzászólására (») Aug 25, 2011 /
 
Valami TEL MUTE feliratot keress, azt kell lekötnöd, mert nem teljesen kompatibilis egymással az autó és a rádió csatijának kiosztása.
(#) akos70 válasza dabagab hozzászólására (») Aug 25, 2011 /
 
Én is elhatároztam, hogy megtanulok gitározni, tegnap vettem először gitárt a kezembe, gondoltam, a Sympathy For The Devil jó lesz elsőnek. Nem lett jó...Ma megpróbálkozok a Felkelő nap házával.

Ha magyar nyelvű könyv is megfelel, este tudok küldeni a méledre, a munkahelyi keskenysáv nem alkalmas rá.
(#) dabagab válasza akos70 hozzászólására (») Aug 25, 2011 /
 
Az nagyon jó lesz! Köszönöm szépen!
(#) Swedhart hozzászólása Aug 25, 2011 /
 
Sziasztok segitséget kérnék a FIAT seicento 2006-os kiadása figyeli-e az elsö lámpák müködését?
Válaszokat elöre is köszönöm.
(#) zolika60 válasza Swedhart hozzászólására (») Aug 25, 2011 /
 
Vedd ki az egyik izzót és megtudod. Bár gondolom igen, mert már a sokkal régebbi punto is.
(#) Swedhart válasza zolika60 hozzászólására (») Aug 25, 2011 /
 
És akkor ilyen esetben a xenon hogy épithetö be?
(#) akos70 válasza Swedhart hozzászólására (») Aug 25, 2011 /
 
Sehogy, de nem a hibajelző miatt.
(#) CsemanAttila válasza dabagab hozzászólására (») Aug 25, 2011 /
 
Helló. Hát a motorvezérlő, meg a teljesítmény növelés nem épp az alap. Szerintem. Nekem közel 4 giga elektronikus könyvem van. Ebben van minden az égvilágon. 2 éve olvasgatom, de a legtöbbet szerelés közben tanulok. Persze kell mellé a könyv is. Ha lesz egy kis időm szedek ki belőlle neked alap autóelektronikát.
(#) CsemanAttila válasza akos70 hozzászólására (») Aug 25, 2011 /
 
Helló. Engem is érdekelne, hogy milyen könyveid vannak gépen. Csinálok majd egy listát, és ha megtetszik valamelyik az enyém közül szivesen küldöm! Kösz!
(#) Ricsi89 válasza CsemanAttila hozzászólására (») Aug 25, 2011 /
 
Én pedig most fogom kezdeni szeptemberben az autóelektronikai műszerész szakot. Két éves a képzés, ennyi idő alatt csak meg tudják tanítani, amit tudni kell. Szóval nem olyan egyszerű ez a dolog, hogy otthon leülök és megtanulom. Sokat lehet tanulni így is, de a gyakorlat rengeteget számít itt. Bocs az off miatt.
(#) akos70 válasza Ricsi89 hozzászólására (») Aug 25, 2011 /
 
Nem tudják. Én több mint 20 éve jártam abba a suliba, és távol vagyok attól, hogy mindent tudjak, amit tudni kell.
Sőt, egyre távolabb.
(#) Ricsi89 válasza akos70 hozzászólására (») Aug 25, 2011 /
 
Mindent biztos nem tudnak, de az alapokat meg lehet tanulni. No meg 20 éve azért kicsit más volt még az autóelektronika, mint ma. Aki akkor tanult, az kicsit mást tanult még, mint ami ma kell. Az alap az még mindig ugyanaz nagyjából, de sok új dolog is van azóta.
Következő: »»   105 / 340
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem