Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Autós erősítős kérdések, problémák
Témaindító: Thomas10100, idő: Dec 28, 2005
Témakörök:
Üdv !
Nincs , illetve 20-40 Farad nál van , de ott is csak az elektronikát kapcsolja. Ugyanis ott már áramot is tud mérni, nemcsak feszültséget. Mivel a ilyen nagy kondiknak nagyobb a vesztesége , (az az fogyaszt az akkumulátorbó , így időnként a feszültség változásra az inteligens elektronika be-be kapcsol rövid ideig, ami fogyasztással jár ). Mivel párhuzamos tag az akkumulátorral, így mindíg azonos a feszültségeis. Egy akkumulátor is kisüti saját magát egy idő múlva , annélkűl hogy hibás lenne. Természetesen minél nagyobb a belső salakanyag , levált oxid , annál hamarább sűl ki. Ha kapcsoló szállal működne akkor hogy töltenéd fel , vagy sütnéd ki egy -egy ki-be kapcsolásnál? Öreg T.
Sziasztok!
Autóhifiben annyira nem vagyok otthon, inkább PA cuccosokat építgetek. De elgondolkoztam egy kicsit ezen az egészen. Van bennük egy kis cupka inverter, ami éppen elbírja a végfokot. Ezek után kondit meg pótakksit tegyek elé? Meg se tudja rántani rendesen az invertert. Sajnos az átlagos erősítők így néznek ki. 30 kondi helyett általában jó, ha 4 van benne. Ja, és ezzel hajtunk valami szórót 2 ohmon, ergo alacsony feszültségen hatalmas csúcsáramok jelentkeznek, sok-sok amper, ami a tranyókat/feteket sem kíméli. Na ezen szerintem nem segít egy kondi. Biztosan használ valamit, mert csökkenti a hirtelen fellépő csúcsokat (igaz a bennük lévő inverter már lecsonkítja a csúcsokat ha ki van hajtva mert gyenge) De legalább elmondhatjuk, hogy nézzétek! Nekem 500 wattos erősítőm van a kocsiban, rá van írva a tetejére Meg még kondim meg akksim is van előtte
Az enyémre 1000WATT van rábiggyesztve! :smoke:
Tehát nyugodt szível hadjam rajta az aksin?
Ajajajajajj Hát én most fejeztem be a 2x500 wattos erősítőm egyik oldalát dobozolva meg minden, és lepróbáltam. Hát a kocsit szétverné az biztos Igaz 2x80 voltról megy 8 ohmra még nem is négyre.
Én úgy láttam, hogy rajta szokták hagyni...
Oké köszi! Csak kicsit fura, hogy ott lesz mindig áram alatt..
Segitsetek! HANSEATIC CDXS-4 bekötése kellene. Köszi...
Jól belegabalyodtatok a kondi témába!
Nálam is van egy régről "ittmaradt" 500.000µF-os "autóskondi" és már abban is csak a fele a valós átmérő a dobozának, most fogom áttenni egy sörösflakonba, mert fogdossa azt az elektrolitvackot aki akarja... Vélemény: Nagyobb CICI, több kuncsaft! /tehát csak biznisz!, avagy mókusvakítás!/ Másik vélemény: Pirotechnikus mivoltomból kiindulva elgondolkodtam, hogy életvédelmi szempont! Ha az a kondi pukkan, bizony első tágulásának pillanatában, mert van kitölthető hely, csak nyomást növel a plusz űrben, majd a biztonsági gumidugót kilőve leereszt, te meg azt hiszed, hogy valaki odadurrantott... Ha nagyobb erővel gázosodik, akkor a gumidugó helyett az elektronikát közvetíti a plafonkárpitba... Mellesleg azért azt a 2F-ot meg is kéne már valakinek mérnie! Kisütési idővel biztos arányos, tehát akár egy áram, egy feszültségmérő, egy stopper és egy fix ellenállás is elég a kapacitásméréshez, csak én már nem tudom az időállandóból hogy is jön ki, ezért nem okoskodok bele... Néhány jó tanács: Az általunk összerakott párhuzamos kondi, legalább valós értéket képviselhet, akinek van ideje, sok forrasztóónja, hajrá! Egy gyenge akksit, egy épp megfelelő generátort , és vastag kábelezést nem helyettesít még x sok F-os kondi sem! Pinyó, bizonyára arra gondolt, hogy p.l. az Opel Corsa "C"-hez gyártottak a 70A-estől a 110A-esig generátort, persze motor, és felszereltség függvényében beépítve (1,7-es klímásba már a 110-est), ha a generátorod a teljes elektromos fogyasztás plusz 20%-ra van méretezve, akkor egy 80A-t zabáló erősítővel vagy nem használod a világítást, vagy nem várod el a kocsitól, hogy az összes 200-300W-os venti hűtsön a motortérben... Ilyenkor akár , ha bírja a moci főleg, nagyobb generátor (típusazonos) is beépíthető! Az energiát pedig csak a pótakksikból lehet levenni, mert az üzemi akksi kell oda még a következő elinduláshoz is! A beletuszkolt kondikról annyit, hogy annó a Soundstream-emben 18db GoldCap 1000uf-os kondi volt a 12V-os oldalon egyrakáson egy 40A-es fogyasztáshoz... /35mm2-es betáppal/ Lásd ezt is Pityu
na ezek tényleg nem sporoltak a kondikkal
Idézet: „Az általunk összerakott párhuzamos kondi, legalább valós értéket képviselhet, akinek van ideje, sok forrasztóónja, hajrá!” Én erre már gondoltam,és jó lenne látni a saját puffer bankomat Valamint, ha építenék egy saját puffer bázist,ahhoz nem kell semmi elektronika? 25V-osakat kell összepakolni? online 24 órán át lehet áram alatt? (Ha minden igaz, a bolti igen!) Valamint 2x80Watt (RMS) erősítőhöz mennyi "uF" Szükséges? (4 csatorna,1 subwoofer hidalva és sztereóban a frontok!) Remélem nem tettem-fel túl sok kérdést!? Előre is köszönöm! :lama:
Hogy érted, hogy nem kell elektronika? Ez is maga az elektronika hehe
Amúgy elvileg lehet áram alatt 0-24 óra szerintem egészen addig, amíg tönkre nem mennek. (kifolynak vagy hasonló) Mivel tegyük fel a számítógép is be van kapcsolva nálam majdnem mindig és nem zavarja a kondikat amíg élnek. Bár az élettartam biztosan csökken azért. Hogy kocsiban 12 voltra menyi kell, hát 2x80 wattra azt sajnos nem tudom. Szerintem semennyi, de minél több annál jobb
Vére valaki a félmondatomból is levette a lényeget, igen a német autókon anno csereszabatos volt a generátor 50A-es határon belül, örömmel hallom hogy másnak is volt Soundstream végfoka, a pótaksi jó dolog.
oregtamas0202 Igen már akkor is építettem transzverteres végfokot amikor az ACR (Axton és Rodek termékeket ) még a német Autóhifiben sem hirdetett. A SAL meg a MAC egy kincsesbánya, volt olyan év hogy kb. 200db-ot javítottam meg belőlük (minden csak nézőpont kérdése). A 1051692-es hozzászólásod egy része meg kb olyan volt mint hogy a Föld lapos oszt kész. Javaslom tanulmányozz egy pl: Brax IPC kondit.Bocs hogy érdeklődőm, de nem voltál valamikor kereskedő?
Szia!
Nekem egy olyan kérdésem lenne hozzád, amit még nem feszegettünk kondi ügyben, de igencsak fontos lehet, mielőtt beleesünk abba, hogy de jó a hatalmas kondi az erősítő előtt. Nem tudom már hogyan hívják, de a kondik adatlapján fel szokott lenni tüntetve egy táblázatban, hogy hány amper tud adni csúcsáramnak. Ezt a láb vastagságának és a kondi méretének függvényében meg még biztos valamik alapján kombinatorikázzák ki valahogy. A snap in kondiknál láttam 3 ampert! A vékonyka lába miatt meg a kicsi mérete miatt. Viszont csavarosnál (nagyobb, vastagabb láb) láttam olyan 8 amper körüli értékeket. Ezt figyelembe is szokták venni a gyártók (én PA erősítőkben tapasztalom) hogy pár nagy kapacitású kondi helyett sok kicsit használnak. Pl 3300µF-ből raknak bele egy csomót. Hogy ezt a "csúcsáram limitet" kompenzálják. Ellenkező esetben levágjuk a csúcsáramokat, mert a kondik nem tudják kielégíteni, a táp összeomlik (feszültségesés) következik be. Az jutott erről eszembe, hogy ez az autós kondiban hogyan van megoldva? Mert ha nem képes kielégíteni az igen nagy csúcsáramokat, akkor fölösleges, hogy egyáltalán ottan, mert csak kínlódik. És így lehet akárhány farádos is...
Üdv !
De igen , és még mindíg. Viszont a megjegyzést nem értem , valószínű a hiba nállam. Akkor az EBM Kft. ismerős név ? A SAL hol volt akkor ? Még kapcsolókat sem árúlt nemhogy erősítőt ! Az EBM Kft. is az ACR-től vette már akkor is az AXTONT és az EM-PHASERT. No és a MAC még akkor U.S.A. volt. Öreg T
Létezik olyan automata kondi (és REM "szálas" is) ami nem csak az elektronikát, hanem a kondit is leválasztja nyugalomban ( pl. leállított beriasztott jármű) az autó elektromos hálózatáról. Többek közt én is terveztem olyat.
Abban sem lehetsz biztos, hogy az aksival az 5 méteres kábel végén párhuzamos kondin (ha megindulnak a több tíz amperek) egyforma feszültséget mérsz (multiméterrel látszólag igen).
Nem igazán az erősítő topicba tartozik,de valamilyen szinten mégis! Na szóval nekem az a problémám,hogy pioneer fejegységemben,az rca kimenetek gnd-it egy biztosíték védi,ami nekem elszállt,és csak bonyolult és drága szétszedési munkák után lehet hozzáférni...mivel a legalsó nyáklapon van forrasztva.
Kérdésem,hogy letestelhetem-e az rca testpontot pl. a készlékházhoz,vagy ezzel csak bajt csinálok?
Bajt nem csinálsz, de szerintem nem fog meg szűnni a generátor zaj a hangszóróból. Nem olyan bonyeszos szét szedni egy fejet. Ugorj neki. 15 perc alatt meg vagy vele. Persze figyelni kell, hogy össze s tudd rakni.
igen igen,a szétszedésben vér profi vagyok,ráadásul a szervízleírása is megvan cakk-pakk...na legyen,nekiugrok,de ha nem sikerül,a te lelkeden szárad Viccelek,köszi az infot! Hogy ráéreztél a panaszomra "generátorzaj...
Üdv!
Ezekkel nem vitatkozom , tudom és elfogadom.Ha megnézi amit írtam , tettem említést ezekről. Amikről a fórumon szó van , az az egyszarű dolgok, és még arra sem veszika fáradságot hogy utánna nézzenek, holott a modik már unásig figyelmeztetik Őket. Én mérésekről , feszültség értékekről nem beszéltem. Multiméterrel csak átlagot lehet mérni . Majd írik privát. Öreg T
Szia!
Már leírtuk, hogy a 16V-os is untig elég! Ha félted, hogy baja lesz az autónak, avagy a kondijaidnak az autótól, akkor 70A-es izzítórelé, kicsi olcsó töltőelektronika, és egy remote szál... Majd bekapcsol, ha használnod is kell! Méretezésről annyit, hogy 100Hz-es lüktető egyenfesznél pufferolásra Amperenként 1000µF-ot használunk, akkor, itt, ahol nem ingadozik, csak a tápkábel ellenállásán a tápfesz, elvileg még ennyi sem kellene, ha jó a kábelezés... Az erősítőd biztosítékának értékét vedd alapul, annyi ezer uF! Pityu
Szia!
Lefényképeztem neked a 0,5F-os kondimat! Mint láthatod, belül ez is több rétegben feltekerve egy párhuzamos kondenzátor tömb... Azok a lemezkivezetések 1cmx0,3mm -esek, ekkora alu keresztmetszetben lapbiztosítéknál 50A-t átvisznek, 100-nál melegszik... Szóval, azért ennél legalábbis odafigyeltek rá , ha jól rémlik ez egy BRAX-volt! (lehet nagyobb a "szivar" a 0,5-ösömben, mint a VIDEO 2F-osában...) Pityu
Szia!
Akkor én még a Trabi 42A-es generátorát is féltettem, ezért kapta hátra a 66Ah-s HOPPECKE akksit, a 35mm2-es "drótokkal" Pityu
Szia!
Rajzoltam neked egy egyszerűt! Az "R" ellenállást úgy kell megválsztani, hogy k.b. 10-11V körül húzzon be a relé! (Ugyanis ezek a 12V-os autósrelék már 8V körül behúznak, és az kicsit korán lenne!) Azt is meg kell mérned, hogy a fejegységből hány volt jön ki a REM-en, mert ennél 0,6V-al kisebb fesz-re tölti a kondikat rákapcsolás előtt! Ha 11V kijön, akkor 10,4V-ig tölti, és ott körül be kéne húzzon a relé. A 10V-és 12V közti 2V-os feszkülönbséget meg már nem túl nagy szikrával túléli a relékontaktusod.. Pityu.
Köszi! Ez jó
Azért vágtam a generátor zajt, mert majdnem mindig ez száll el a fejekben, és ezt okozza.
Na hogy állsz? Sikerült?
Szia!
Köszönöm a válaszodat, tényleg masszívnak tűnik. Ez egy korrektül összerakott kondi. Igaz nem lennék meggyőződve róla, hogy egy manapság gyártott kínai kondi is hasonlóképen van összerakva sajnos.
Hali! Sok helyen láttam hogy azt írják hogy:
5métert kell végigmennie az áramnak ,hogy eljusson az erősítőig,és ez veszteséget okoz ... De mi lenne ha az aksi ott lenne az erősítő mellet,és a generátor lenne elvezetve hátra az aksihoz? Idézet: „Ha ez hülyeség volt ,akkor vegyétek figyelmen kívül!”
Egyszer már megválaszoltam a kérdésed
ebben a topikban. Idézet: „Ezért kell az autós erősítő közvetlen közelébe egy akkumlátort, de legalább egy elegendően nagy kapacitású kondenzátort tenni, hogy ezek a rövid idejű nagy csúcsáramok ne a messze levő akkuhoz vezető hosszú vezetéket terhelje. (vagy legalábbis ne mind)” Lehet, sőt kellene az erősítő mellé akkumlátort tenni, párhuzamosan a gk akkumlátorával, csak kondikat tenni talán olcsóbb, és egyszerűbb.
Így is lehet, jobban szólna az erősítőd, de rosszabbul (vagy egyáltalán nem) indulna az autód.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |