Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Szélgenerátor építési problémák
Lapozás: OK   356 / 507
(#) generátor24 válasza JQJ hozzászólására (») Aug 21, 2011 /
 
Üdv!

Szívesen építek neked ilyen generátorokat!
E-mail: hegyi24@citromail.hu
(#) Barret válasza Iszkakof István hozzászólására (») Aug 21, 2011 /
 
Enyém akkor termel jól
3m/s szélben meg sem mozdul még.
Ráadásul elég szélvédett helyen vagyok,csak az észak-északnyugati szél jöhet számításbaTegnap volt egy kis szél,néha termelt.De csak a fesz többszörözőnek köszönhetően. 8,5V alatt nem indul el az ic benne.
Még jó hogy a napocska süt ezerrel,az viszi a döntő többséget.
(#) Iszkakof István válasza Barret hozzászólására (») Aug 21, 2011 /
 
Figyelmedbe ajánlanám:
Szélerősség-skála
Eszerint a Te szélerőműved viharos szélben termel, úgy igazán, ha jól értelmeztem. 20 m/s = 72 km/h.
(#) Barret válasza Iszkakof István hozzászólására (») Aug 22, 2011 /
 
Igen erős szél kell neki,hogy valami jöjjön le róla.
De 1-2 Watt miatt felesleges megmozdulnia szerintem.
De én nem írtam sehol hogy 20M/S-os szelet akarok
Az már túl erős,annyi árammal nem tudnék mit kezdeni...
Nem beszélve arról,hogy folyamatos viharvédelem mellett csak kóvályogna össze-vissza.
Ha erős szeles napok jönnek,akkor ízzószállal szoktam befékezni.Akkor is forog,de nem pörög túl.
Sokan azt hiszik ha forog,már termel is!
Pedig nem.
(#) sziriusz válasza pudding1 hozzászólására (») Aug 22, 2011 /
 
Mottó: szélgépem van, és nem kutyám.
Írom ezt azért, mert szóba hoztad (nagyon helyesen) az eredmények leírásának hiányát. Szerintem alig van olyan gép, aminek számottevő éves eredménye lenne.
Nézzük az én gépeim:
A vízemelő annyit szállít, hogy felmelegedett vízzel meg tudom locsolni a fólia növényeit, meg két darab kb. 1 liter/perc-es szórófej néha odébb rakva a babot, uborkát stb. locsolja egész nap. Ehhez az kell, hogy éjjel feltöltődjön a tartály.
Az áramtermelő 1,6 méter étmérőjű szélkerék csak egy akkumulátort képes életben tartani.
Ahol a gépek vannak, alig van szél, és az út másik oldalán egy erdő van. Ezért nincs értékelhető haszon, amit leírnék.
Én sem adom fel a szél hasznosítását. Én más irányba haladok, mint Te, és valószínűleg készítek még egy szélgépet a megtérülés gondolatával. De ha kész lesz, biztos nem fogok tudni mért adatot adni róla, mert az adatok előállítása számomra lehetetlen feladatnak tűnik.
Várom a gépedről az adatokat. Amit eddig leírtál ( pl. 972833 hsz.), számomra az is hasznos információ volt.
(#) btoti válasza Iszkakof István hozzászólására (») Aug 24, 2011 /
 
"Forogna ez olyan gyorsan, mint egy vízszintes tengelyű?"
A függőleges tentengelyű Darrieus-H (Giromill) fordulatszáma gyakorlatilag megegyezik a vízszintes tengelyű azonos lapátszámú propeller típusokéval. Darrieus, tehát szárnyprofil keresztmetszetű lapátokról beszélek! A nagy, MW-s szélerőműveknél nem hatásfok, vagy fordulat gondok miatt szorultak háttérbe, sokkal inkább az ekkora teljesítményhez szükséges hatalmas (50-100 m-s) átmérők mechanikai szilárdság problémái miatt. Házi méreteknél szerintem lenne létjogosultsága, annak ellenére, hogy kevésbé ismertsége miatt kevés alkalmazással találkozni. A párhuzamos lapátok gyártása is egyszerűbb és a szélirányba állítás mechanikája sincs, csúszógyűrűs áramvezetés sincs, az oszlop kiköthető a csapágyazásnál (nem lóg bele a rotor). Magam is elkötelezett híve vagyok. Ilyet szándékozok megépíteni, de a projekt anyagi "kedv" miatt elég lassan bontakozik ki.
Egy szélkerék típus összehasonlító tsr/hatásfok grafikon a weblapomon is található (ITT)
(#) Iszkakof István válasza Barret hozzászólására (») Aug 25, 2011 /
 
Jó szelet minden kedves fórumtársnak
Kaptam lehartól két állórészt, amelyik valamikor egy-egy kanadai motoros villástargonca indító villanymotorja volt. Mellékelem a képet is. Négy mágnes található benne, amelyik 40 mm hosszú. A belsejébe 53 mm átmérőjű rotor lehetett. Neodímium mágnesek vannak benne. Úgy volt az egyezség, hogy megtárgyaljuk leharral, hogyan lehet belőle generátort készíteni, de el kellett utaznia. Ezért fordulok hozzátok. Tervem lenne, és elő is adom. Ez az állórész lenne a generátor forgórésze. Egyiket vasmagos tekercsűre a másikat légmagosra készíteném. Először a légmagossal foglalkoznék. Tennék bele több tekercset, a száma majd kiderül akkor, amikor meglátom, mennyi fér bele. A tekercsek síkjai nem párhuzamosak lennének a mágnesek síkjával, hanem 90 fokos szöget zárnának be. Nagyon érdekelne a véleményetek, ehhez a megoldáshoz.
Üdv: István
(#) generátor24 válasza Iszkakof István hozzászólására (») Aug 26, 2011 /
 
Üdv István!

Én személy szerint semmi fantáziát nemlátok ebben a megoldásban.Szerintem elég sok munkával lehetne ebből kihozni valamit, és a belefektetett munka és pénz biztos hogy nemlesz arányába a kivehető teljesítménnyel.
Elég sokat küzdöttem már a témával, nyultam ide nyultam oda és mára 2 járható út fogalmazodott meg bennem.Vagy átalakítasz egy 3fázisú aszinkron motort állandó mágnesessé, vagy veszel egy gyári szélgenerátort.A házi készítésnél csak a motor átalakítás hozza meg, ahogy nekem is a kívánt eredményt,és ezt még lehet fokozni, de nekem így is tökéletes feszültség és áram is van bőven.És van még egy nagyon fontos dolog, mégpedig az élettartam,ugyanis a generátorunknak amit készítünk illene évek múlva is ugyanolyan tökéletes müködni mint az elején.Rengeteg rezonancia keletkezik egy generátor müködése közben.Ezt csak szintén egy erős masszív motor test és a benne lévő gyári tekercselés tudja elvezetni károsodás nélkül.A légmagos generátor meg összesem hasonlítható a bekerülési költséget nézve mint a vasmagos.A vasmagos anyagárban legalábbis jóval olcsóbb tud lenni, teljesítményre meg többet kilehet hozni belöle mint a légmagosból.
Szóval ha az ember csak úgy hobbiból barkácsol akkor jó tud lenni bármi amibe mágnes van, de ha komolyabbat akar valaki akkor vagy a fent említett vagy gyári!
(#) btoti válasza Iszkakof István hozzászólására (») Aug 26, 2011 /
 
István! Véleményeket kértél, íme az enyém: Félek, hogy az alkotás öröme nem lesz arányban ebből az 50mm-nyi átmérőből kihozható 10W-nyi teljesítménnyel. Ennél bármelyik ablaktörlő motor, mint generátor többet tud. A légmagos teljesen reménytelen ekkora átmérővel. Egy bicikli dinamó teljesítményét se fogja produkálni. Működni fog, csak van-e értelme?
(#) Iszkakof István válasza generátor24 hozzászólására (») Aug 26, 2011 /
 
Kedves generátor24
Még neodímium mágnessel nem volt dolgom. Ezt is kipróbálom. Arra gondoltam, hogy meglovagolom a nálunk 3 km/h – s szelet. Ahhoz, hogy a szélgenerátor által termelt energiára szükségem legyen, vagy nagyon fel kell vigye az Isten a dolgom, vagy nagyon tönkre kell menjek. Pillanatnyilag van háromfázisos áramom is, egy levitézlett vállalkozásból megmaradva. Ebből kifolyólag van áramom bően. Van aggregátorom is, amit propán – bután gázpalackból táplálhatok, szintén három fázist ad. Ez adná a biztonságot, ha szükségem lenne biztonságra, de nincs semmim, amiben kárt tehetne 4-6 órás áramszünet. Miért csinálom, amit csinálok, jó kérdés. De csinálom. Lehartól kaptam az állórészt és a drótot, amivel betekercselem, ingyen. Ebben a megvilágításban, már a költségek sokkal kisebbek. Szétnézek a lomjaim között, hátha találok egy forgórészt valamilyen motorban, amit bele lehet illeszteni. Munka lesz bően, mert csapágyház kell a két végére, amivel lesz a legtöbb gond. Az állórész, amit fel akarok használni, csak tudhat valamit, mert egy hőmotor indító motorja volt, és egy olyan motornak csak kell tudjon valamit. Az is igaz, hogy az 53 mm belső átmérő elég kicsinek tűnik, de ki kell próbáljam. Először légmagossal próbálkozok, mert könnyebben indul, meg aztán légmagost még nem építettem (meg másfajtát sem). A 27 – es traktor generátorát áttekercseltem, kíváncsi leszek, hogy mit produkál, ha megmutatom a szélnek. Az eddigi eredmény tetszik, amit lenn mutat.
Követtem a fáradozásaid. Kérlek, írd meg, mit csinálsz a megtermelt energiával? Azonnal elfűtöd? Akkuba töltöd? Egyéb? Mert valami ilyesmiért termeli meg az ember az elektromos áramot.
(#) billig hozzászólása Aug 27, 2011 /
 
Üdvözlet mindenkinek. Szeretnék segítséget kérni tisztelt építők. Vertikális szélgenerátor lapátokra lenne szükségem, megfizethető árban, nem bonyolult kivitelben. Minimum 3 méteres kivitelben. Előre is köszönöm.
(#) pudding1 hozzászólása Aug 27, 2011 /
 
Megjött a szél fiúk-lányok, tessék kapaszkodni! 24-25km/h folyamatos és marhanagy lökések: 2600W!

DSCF4471.JPG
    
(#) pudding1 válasza pudding1 hozzászólására (») Aug 27, 2011 /
 
Na most már bedurvult.....
(#) weend válasza pudding1 hozzászólására (») Aug 27, 2011 /
 
Szia!
Részvétem !
(#) lehar válasza pudding1 hozzászólására (») Aug 27, 2011 /
 
A paneleket tartó álvány hátso részét deszkázd be,akkor nem tud a panelek alá kapni a szél,hátulrol.Nekem egyszer a fél tetöt vitte el a szél ily modon...............
(#) pudding1 válasza lehar hozzászólására (») Aug 28, 2011 /
 
Nem sok esélyem lett volna, valami mindenképpen engedett volna....akkora lökések voltak hogy az egyik szélgenerátor tartócsövét (48mm-es) az utolsó rögzítési pont felett maradandóan meghajtotta. 160cm-en 1,5cm-t hajolt. (A 2db 300w.os szélgenerátor, toroid után 300Vdc-5A-t adott, ami ha jól tudom már rég nem 600W.....A napelem forgató mechanika fogaskerekéből is kitépett egy darabot....
(#) Barret válasza pudding1 hozzászólására (») Aug 28, 2011 /
 
Itt meg nem volt semmi szél,pedig készültem rá.
Lehajtottam a rotort ütközésig,és le gumipókoztam.
Abszolut nem volt semmi erősebb szél.Tegnap napközben jobban fújt,mint este.
(#) ecsike88soft hozzászólása Aug 28, 2011 /
 
Sziasztok, lenne egy otletem generator epitesehez. Mi lenne ha egy allando magneses kocsi hutoventilatorat atekkercselnem tobb menetszammal es vekonyabb drottal. igy ahogy most van keves feszultseget termel annal nagyobb arammal. szerintem ha attekernem vekonyabb drottal akkor ugyanazon a fordulaton tobb feszultseget adna kevesebb arammal es akkor mar akutoltesre is lehetne hasznalni. mi a velemenyetek
varom valaszotokat udv
(#) Iszkakof István válasza ecsike88soft hozzászólására (») Aug 28, 2011 /
 
A szélkereked már megvan? Arra ne számíts, hogy az a rotor jó lesz, amivel a kocsiban tökéletesen működött. Ha megvan, szereld össze. Mérd le a kapott feszültséget és döntsd el, mennyit szeretnél kapni áttekercselés után. Egy diódára is szükséged lesz, amin szintén esik a feszültség, vedd számításba. Míg ezeket a műveleteket véghez viszed, ló döglik, hám ürül ( eltelik egy kis idő) és nagyobb terveket szősz a nyert tapasztalattal. Abban az esetben, ha a dolog továbbra is érdekel, könnyű azt onnan leszedni és átdolgozni.
(#) Barret válasza ecsike88soft hozzászólására (») Aug 28, 2011 /
 
Az én generátorom 40 Voltot is tud csúcsüzemben.
De mégis utána van akasztva egy fesztöbbszöröző.
Így már 5,5V felett kijön 15 volt töltőfeszültség.
Ezt az óriási ingadozást is vedd figyelembe,ami az áttekercselés után még jobban kiugrik!
De a gyári tekercselésnél jobbat nehéz csinálni.
Kiegyensúlyozás stb.
Ha lehetséges,inkább köss sorba két egyforma motort.
(#) lehar válasza pudding1 hozzászólására (») Aug 28, 2011 /
 
Napelemforgató mechanikán már gondolkodtam én is,de amit mutattál,valahogy nagyon elvette a kedvemet.Végeredményben a direkt e célra épitett fészeren dekkolnak az enyémeim,fél tetö helyett,már 4 éve,de azért jol müködnek igy is,igaz,nálam mindenegyben megoldás,szgenerátor,napelemek,akkutelep inverter.csak a kész áramot vezettem le a dombrol.
(#) Helifun válasza Barret hozzászólására (») Aug 28, 2011 /
 
Szia Barett,

Nincs meg véletlenül a feszültségtöbbszöröződ kapcsolási rajza ?

Milyen határok között tudod fogadni a feszültségtöbbszörözőről érkező feszültséget ?
(#) Barret válasza Helifun hozzászólására (») Aug 28, 2011 /
 
De megvan,valamelyik forumrol szereztem.
Megepitettem,mukodik.
Szabalyozhato a kimeneti fesz.
kb 36V-ig.Bemenet is kb ennyi lehet.
Enyem 6 ampert tud rovidzarban.


Azert indul 5,5V-tol,mert elkapartam az uc3843 tap ellatasat,es sorbakotottem 2 ceruzaelemmel.
Maskulonben 8,5V-tol indul.
(#) sziriusz válasza btoti hozzászólására (») Aug 29, 2011 /
 
A Darrieus szélkerék mellett jól érveltél. Végig gondoltam a megvalósítást, és tényleg van benne fantázia. Ha sikerülne tisztázni néhány aggodalomra adó dolgot, majd leírom, én hogyan készíteném el. A problémák:
-A lapátok alakja, szélessége és beállítása talán nem lenne gond, de kíváncsi vagyok, van-e valami méretezés vagy ajánlás rá.
-Az igazi gondot az álló helyzetből való megindulás adja. Az induló nyomaték nagysága vajon mekkora lehet, és a nagysága a tervezéskor mennyire meghatározható.
-Az elindulás után amíg a lapátok nem érik el az 5-ös gyorsjárást, a kerület egyes szakaszain nem tudnak működni. Négy vagy hat lapát ezen mennyire segít?
-A viharvédelem hogy oldható meg?
(#) gaspa válasza sziriusz hozzászólására (») Aug 29, 2011 /
 
Már régen írtam,a szabadságról is most jöttem vissza.A Savonius kísérleteket lassan befejezem,egész jól sikerült optimalizálni egy kínai visszatáplálós inverterhez,az SMA wind invertere egyre jobban nem tettszik,de ki fogom próbálni egy jobb,rugalmasan programozható másik inverterrel.Az áramszolgáltatóval sikerült a szerződést megkötni,már az oda-vissza mérő felszerelésére várok.Tulajdonképpen a Darrieus-H előrelendítése miatt írok,aki régebbről olvas bizonyára emlékszik,hogy a Savonius alá egy 7m átmérőjű ilyen rotort tervezek amit a télen meg is csinálok.Nekem három cső van egymásba csapágyazva,középen a Savonius,kívül a H rotor,aminek már a fogassszíj áttétele is kész,csak a lapátokat és a rudazatot kell megcsinálni.Feltehetően a Savonius generátorát fogom rátenni,ami túl jóra sikeredett,a H rotor magasabb fordulatán akár 3-4kW-ot is képes leadni.Ami kérdéseket feltettél,még én sem találtam megfelelő válaszokat,pedig nagy szükségem lenne rá.Ki tudnám próbálni a 2,3,6 lapátos változatot,de szerintem a 2 lapátos nekünk nem jó,hiába a legjobb TSR és hatásfok szempontjából.A széliránytól függően bizonytalan helyzetei vannak és ennek a tulajdonságának "hangot" is fog adni,azonkívűl egy év alatt elég kevés alkalommal lesz ideje a jó tulajdonságait érvényesíteni,gondolva a mi szélviszonyainkra.Nálam legalábbis a 4-10m/s a megcélozható,így mindenképpen kompromisszumot kell kötni,ezért a 3 lapátosra szavazok,aminek egyenletes lesz a járása,könnyebben indul és a TSR sem romlik túlzottan.A 100 féle profil között képtelen vagyok eligazodni,így a könnyebben gyártható szimmetrikust választom,ami különben is a legelterjedtebb.Ami a viharvédelmet illeti,én nem szeretném leállítani inkább minden szélnél megterhelem a generátorral.A lapátszöget fogom tudni szoftverből állítani,bár állítólag nem túl érzékeny rá,minden lapáthoz 8 vezeték megy.Nem akarok rá folyamatos szabályzást,de az indításnál és a túl erős szélnél feltehetően beavatkozom és ha mégis érdemes, talán még néhány ponton.A szárnyprofil,lapátszám és TSR között azért jó lenne megbízható összefüggést találni,a szárnymagasság feltehetően csak a felületet befolyásolja
(#) gaspa válasza pudding1 hozzászólására (») Aug 29, 2011 /
 
Nagyon tragikus,ha jól látom ezek a házilagos tábláid?Bár nem erre a fórumra tartozik a kérdésem,remélem moderátorunknak eszébe jut,hogy tettem néhány tétova lépést a szélgenerátor építés terén is és megbocsájtja.Én is tervezek egy forgatót,milyen csavarokkal voltak rögzítve a panelek és kb.mekkora szélnél történt az eset?Lehárnak a tehermentesítéssel tökéletesen igaza van,bár a nagy felülethez képest,nekem vékonynak tűnik a keret és ha beborítod,könnyen elviheti az egészet,én az 5m2-es Savoniusomon érzékelem a széllökések iszonyatos erejét.
(#) Helifun válasza Barret hozzászólására (») Aug 29, 2011 /
 
Szia Barret,

Köszi a kapcsolási tervet !!!.
Van azonban egy gondom, mégpedig az, hogy nekem a generátor 3-fázisú és a jelenlegi töltésvezérlőm is 3-fázist fogad.

A kapcsolási terv átalakítás nélkül azonban csak 1-fázisra jó illetve csak a háromfázisú átalakítás után lenne használható. Ekkor azonban nem tudom a meglévő töltésvezérlőre kötni.

Van valamilyen ötleted, hogy miképpen lehetne mégis a generátor és a töltésvezérlő közé kötni ? Vagy hagyjam el a töltésvezérlőt és a kimenetet kb. 13-13,5 V-ra állítva egyszerűen kössem rá az akkura (az akku egyébként 160 Ah-ás) ? Az akku nem tudna túltöltődni, mert rajta van egy hálózatra termelő inverter, ami miatt nem tudna az akku feszültség károsan magasra emelkedni.

Vagy nem jól okoskodom ?
Minden 5-letet szívesen várok.
(#) lehar válasza Helifun hozzászólására (») Aug 29, 2011 /
 
Amennyiben a töltésvezérlöbe 3 fázisu áram megy be,akkor a töltésvezérlöben keresd a 3 fázisu egyenirányitot.Az egyenirányitó után már egyenáramod van,amire rákötheted a fesz 2X-t.Igy,ahogy erdélyben mondják 2 legyet csapsz egy csapásra,marad a töltésvezérlö is,és lesz feszültség 2X-öd is.De ha van lehetöséged,akkor csinálj egy olyan kapcsolást is,ami lekapcsolja a feszkétszerezödet amint nincs szükséged rá.
(#) erbe válasza sziriusz hozzászólására (») Aug 29, 2011 /
 
A Darrieus változatokról azt írják, hogy nem szívesen indulnak maguktól. Ezt vagy rásegítővel, pl. +Savonius, vagy a lapátok elcsavarásával oldják meg.
Lásd: Quietrevolution
A páros lapátszám nem célszerű. Rángatást okoz. A páratlan, 3-5 lapátos a gyakori.
Ha megnézed a hasonló változatok adatlapjait, egy darabig növekszik a teljesítményük, majd a Savoniushoz hasonlóan leszabályoznak, amint egyik lapát a másik sodrába ér. Ez a leszabályzási teljesítmény lényegesen magasabb, mint a Savoniusoknál. Vagy a generátort kell ehhez méretezni, vagy védelmet kell készíteni.
(#) sziriusz válasza erbe hozzászólására (») Aug 29, 2011 /
 
Szerencsémre én nem akarok Darrieus kereket készíteni, csak érdekel a téma. Az elcsavarás biztos hatékony, de azt csinálja meg az, akinek a rokona Gorlov. Ő találta ki és szabadalmaztatta a csavart lapátot, nem hinném hogy sufniban le lehetne gyártani.(Gorlov)
A You Tube-on nézegettem a szerkezeteket, volt amin elég széles lapát volt, biztos az indulás miatt. Szerintem meg kellene nézni a kerület több pontján a relatív sebesség irányát különböző gyorsjárásnál, és ha lehet, a lapátot úgy beállítani, hogy könnyebben induljon.
Következő: »»   356 / 507
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem