Fórum témák
» Több friss téma |
Na hazaértem. Szóval feltöltöd 1,28kg/dm3 sűrűségű savval. Ha melegszik akkor sima, ha nem akkor szárazon töltött. Hagyod néhány minimum 2 órát pihenni. Ezután feltöltöd maximum a kapacitás huszadrésze árammal. A te esetedben 12A. Azután megint pihenteted néhány órát. Ellenőrzöd a savszinteket és a feszültséget. Ha kell a savat pótlod ugyanazzal amivel feltöltötted. A sav sűrűségét is ellenőrizni kell. Ha minden rendben 1,25-1,28kg/m3 között kell lennie. a feszültségnek is el kell érnie minimum a 12V-ot. Töltés közben a sav hőmérséklete ne haladja meg a 40C°-ot. Ha mégis akkor a töltőáramot csökkenteni kell. Nagy vonalakban ennyi. Legalábbis ez a könyv nem ír többet. De az emlékeim szerint növeli a kapacitás, ha ezután maximum az amperóra kapacitás tizedével kisütni és újra tölteni. A te esetedben 24A. Sok sikert hozzá.
Tehát kell beszereznem savat, savsűrűségmérőt és ioncserélt vizet
Összekeverem a kívánt arányt és a többit a leírtak szerint Köszi szépen!
Helló
Lehet vásárolni előre bekevert savat, amit már csak az akkuba kell tölteni és akkor nem kell a savsűrűség beállításával bajlódni. Én egyszer régen motorakkut töltöttem fel így! Hali
Természetesen 1.28-as kész savval kell feltölteni.
24-óra állás után indulhat a töltés, a kapacitás tized részével. A sav ilyenkor a lemezekben van, ha méred tulajdonképen vizet mérsz. Töltés hatására emelkedik a savszint amit savmérővel mérsz. Ha savmérő a zöldben emel és a lemezek barnák akkor jó az akkud.
Na, akkor bekevert savat fogok hozatni.
Nagyságrendileg egy 240 Ah akksihoz mennyi sav kellhet?
Helló
Szerintem jóval több kell bele. Abból indulok ki, hogy egy 4-5 éves akkura, amit még nem töltöttek után desztvízzel, simán rá szokott menni 0,5-1 l víz és ezek csak 55-64Ah körüli akkuk. Nem akarok hülyeséget mondani, de 4-5 l szerintem belemegy! Biztos van aki jobban tudja és hátha meg is írja!
Szerintem is minimum 5 liter.
Az akksi vidéken van a szülőknél. Én meg a fővárosban élek. Holnap utazom haza és lemérem az akksi térfogatát. Talán úgy lesz viszonyítási alap.
Szasztok
Azt szeretném kérdezni hogy van egy 12v os motor akumlátorom és kevés benne a sav feltöltöttem bele valo vizzel de igy nem tartja az áramot és nem lehet feltölteni annyira hogy beinduljon. Lehet e valamit csinálni vele esetleg kocsi akbol savat kiönteni v valami ilyesmit. Nagyon várom az ötleteket mert ha nem muszáj nem vennék ujjat elöre is köszönöm
Szia!
Ha azért volt benne kevés a sav, mert elszivárgott belőle, és Te a maradékot felhígítottad, akkor ne csodálkozz, ha nem adja le a szükséges áramot. Érdemes lenne ellenőriz(tet)ni a sav töménységét, és ha szükséges, korrigálni.
Tudom hogy felhigitottam de pl észrevettem hogy 24 v os töltövel elpárolgott belöle a viz pici nah ha azt kipárogtatom tejesen és rakok bele vlmilyen savat amilyet mondtok ugy jolehet e ?
No a békebeli időkben ezt úgy csináltuk, hogy egy műanyag lavórba kiöntöttük az aksi teljes tartalmát. Azután feltöltöttük az aksit csapvízzel és ismét kiöntöttük. És ezt megismételtük jónéhányszor. Lányeg, hogy a cellákban lerakódott ólomiszap ki legyen mosatva, mert az a cellák között zárlatot okoz. Aztuán egy eldobásra itélt szövetdarabon átszűrtük az aksi eredeti savtartalmát egy másik lavórba és ezt a tisztított savat töltöttük vissza. Még a félhalott akkumulátor is használható volt a "kezelés" után legalább egy fél évig. Ettől függetlenül fel kell savazni és szintig kell tölteni.
Ha a sav kifolyt akkor szabad savat önteni utána. Ha elpárolgott a viz belőle csak vizet szabad utána önteni. A sav nem párolog el. A savszintet egyszerű sav szint mérővel lehet beállítani. Ha nem tartja a töltést rossz az akku. A kimosásra inkább nem mondok semmit. Ne próbáld meg, semmi értelme.
Szia
Egy probát remélem megér még akkor is ha nem kerül pénzbe. De más aksibol nemlehet átölteni savat ?
Ha a lemezek elszulfátosodtak (márpedig ez történik egy sav és töltés nélkül álló akkuval), akkor azzal nem lehet semmit sem csinálni, le kell adni a megfelelő gyűjtőhelyen és venni a helyére egy másikat.
Nem éri meg. Más akkuból átönteni nem lehet, mert a sav szintet nem tudod beállítani. Lemerült akkuban a sav a lemezekben van.
Az akku sav nem drága, de csak savmérővel lehet használt akkuba beállítani, ha jó az akku. A savat leönteni nem szabad, ekkor még a jó akku is tönkre megy.
Tisztelt Fórumozók! Nem tudom él még az oldal? Uttolsó dátum elég réginek tünik.
A következő gondom van: 12V-os akku mélykisülését szeretném elkerülni, ehhez kellene kapcsolási rajz, havalaki tudna segíteni, megköszönném előre is. Ha lehet ne PIC-es megoldás legyen mert én ehhez már nem értek. Még annyit hogy savas 10-12 A/ó aksiról van szó. Sziasztok!
Hello!
Oké, ez eddig egy feszültség komparátor. De mit szeretnél tenni (tegyen), ha a feszültség már alacsonyabb, mint szabadna? üdv! proli007
Gondolom lekapcsolni a terhelést, ha már találgatni kell.
Esetleg szirénát bekapcsolni Én annó 723-al csináltam olyat hogy addig tartotta a jelfogót amíg ki nem fogyott a szusz az akkuból. Utána lekapcsolta (magát is). Ez ilyen napergiás, szigetüzemű felbuzdulás volt.
Helló !
Ha az aksi fesz szintje eléri a káros kisütési tartományt, a rákapcsolt terhelést szüntesse meg. Pl. egy relé elenged,vagy behuz, és a rákötött fogyasztó nem terheli tovább az aksit. Az már részletkérdés hogy adjon valami jelzést vagy sem. Köszönöm a gyors reagálást! Üdv.
Bocsánat, nincs időm végigolvasni ezt a 15 oldalt, plussz a többi topicot, már sokat böngésztem itt ezen témakörben, ezért kérek hozzáértő segítséget.
Adott egy 6 éves, 45 Ah-akksi, kb 50 indítással. Sokat állt, de mélykisütést nem kapott, általában utána volt töltve. Ennek ellenére (vagy mert tudja a fizikát) a belső ellenállása megnőtt, "nem veszi fel a töltést" mondaná a szaki. Fel lehet újítani? Két forrásból hallottam, hogy az igazi regenerálók 100%-os töltési, és 10%-os kisütési periódussal üzelnek, mint ahogy sok helyen le vagyon írva, DE NÉGYSZÖGJELLEL HATÁSOSAK igazán. Létezett ilyen gyári készülék is állítólag... Ötlet? Köszönettel.
Ha sokat állt már nagy baj. A savas akut használni kell.
Ha nem veszi a töltést ellehet dobni. Csoda szer nincs.
Veszi a töltést, csak lassan, a végén meg gyorsan Külön probléma, hogy DELPHI gyártmány, nem bonthatók a cellák dugói.
Bocs figyelmetlen voltam. Most látom hogy hat éves. Ne kínlódj vele, Gyorsan dobd el. Ez már nem akku.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |