Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Motorgyújtás
Szia havasa. Oké várok, de remélem nem kell túl sokat várni.
Kedves Hzsiga, fontos tudnom, milyen jeladód van. Az MZ 250- hez annyit értek, mint a bivaly a tangóhoz. Motorbütyköléssel kb. egy hónapja foglalkozom, lényegében kényszer ok miatt. A jeladó ismeretében jövő hét folyamán megpróbálkozom e-mailen átküldeni valamit. Milyen formátumban tudod majd fogadni? Addig is üdv.
Ime egy Kinetic gyújtásmodul rajz. Utána is építhető. De előtte érdemes két dolgot megnézni: nem ragadt-e be a leállító? (ha van rajta, vagy dekompresszorral kell leállítani?) A tekercs nem test , vagy menetzárlatos-e? Testzárlatot egy ohmmérővel egyszerű ellenőrizni, menetzárlathoz egy, a tekercsvégekhez kapcsolt soros dióda- kondenzátor(1N4007-1µF 400V). Rúgás után a kondenzátor feszültségét mérve multiméter 200V DC állásban jóval100V fölött kell lennie.
Kedves havasa. Formátumok: JPG; PDF; GIF; SCH; Sprint Layuot 50. Egy előre megszakítós és 6v-os, de átalakítom 12v-os rendszerűre. A megszakítót kiszeretném váltani hallosra vagy induktív jeladóra. Egy előre ennyi. Várom az emailt. Sok köszönettel hzsiga. Addig is üdv.
Kedves Hzsiga, O.K., a héten összeszedem minden számítógépes ,,tudásom,, és küldök rajzokat. ...Amit a TITRO-ra építettem, elég érdekes valami, de kifogástalanul üzemel. Erről is e-mailben részletesen tájékoztatni foglak. Üdv
Kedves Hzsiga, ígéretemhez híven máris küldök egy általam elkövetett kapcsolást, remélem, mindent jól csináltam a számítógéppel és meg tudod nyitni. Ezen kapcsolás nyugalmija:50 mA, alapjárat 80 mA, teljes fordulat kb.200 mA, de mint a rajzból láthatod, 6-V-ról üzemel. Gondoltam a hideg téli napokra is, így 6-V-tól 15V-ig feszültség független a gyújtásom. Ha maradsz a megszakítónál, újabb rajzot küldök ennek érdekében. A tirisztort kapcsoló fokozat /BC557 egyébként erre is alkalmas, sőt optokapuhoz és Hall elem hez is jó, picit átalakítva,/ mindenképp ajánlott. Üdv.
Szia kedves havasa. Megkaptam a kapcsolási rajzot minden rendben, megtudtam nyitni. Köszönöm, hogy időt szakítottál rám majd nekilátok a nyák készítéshez. Te mivel szoktál nyákot tervezni? Skype-od van-e? Üdv.
Kedves Hzsiga, örülök neki, hogy sikeres volt a számítógépes ténykedésem is. A kérdéseidre: fönn vagyok a Skype-on, általában esténként 8-9 között. A partnerkeresőben keresd Havas Adolfot, Csanytelek, Csongrád megye. A nyákkal kapcsolatban: rendkívül furcsán oldom meg ezt a kérdést, bővebbet majd vagy e-mailben, vagy a Skype-on. Üdv.
U.i.: készítettem képeket is a jól működő gyújtásról és mihelyt rájövök, hogy kell használni a Bluetooth nevű szerkentyűt, küldök felvételt.
Sziasztok! A köv. kérdésre szeretnék választ kapni: Robi 55 kapálógépen nincs szikra. de a gyújtókábelen még átjön (valamennyi...). Ha valakinek esetleg többet mond, úgy tudom, hogy a Babettával azonos. Hogy tesztelhetném, hogy a gyújtótekercs vagy a tirisztor, esetleg egyéb hibája van-e? Nem szeretnék feleslegesen költeni egy 5-6ezer forintos tirisztorra, csak ha biztosan azzal van a baj. Krem, segítségetek. Köszi
heló
Nem értem pontosan ezt a gyújtókábelen átjön még valamennyit.. kábel szikrázik gyertya nem? De neked vagy a gyújtógyertya vagy a tirisztor a hibás.
Jól értetted. Kábelt testhez közelítve látszik szikra, de pipa és gyertya rászerelés után már nincs szikra. Elvileg pipa és gyertya jó, mert a régi pipával és gyertyával sem szikrázik, és az újjal sem.
Pedig akkor ott lesz a hiba a pipa környékén.
Arra nem szabad adni hogy új.. Rengeteg gyári hibás gyertyával találkoztam már, Nagyrészt NGK -nál. Próbáld meg kihagyni a pipát. Beledugsz egy 1,5mm ez drótot a gyújt vezetékbe majd ragőrbited a gyertya végére. Ha így se jó akkor próbálj egy harmadik gyertyát, vagy kisebb szikraközzel. Nehéz így láthatatlanba megoldást mondani. De a kicsi gyújtó teljesítmény miatt is lehet.
Tisztelt urak!
Nem vagyok nagyon pallérozott az elektronikus gyújtás témában, de egy tapasztalatot szívesen megosztanék veletek. Én is készítettem egy négyütemű, egy hengeres motorra gyújtást. Egyszerű tranzisztoros egység volt A jeladó pedig az eredeti mágnes és tekercs. Működött ugyan, de volt egy nagy baja. Az előgyújtás szabályzása nem volt megoldott. A motortechnikában otthon vagyok és nagyon kritikus a fordulatszám arányában növelni az előgyújtás szögét. Ha valamelyikőtök ezen elgondolkodna, nagyon hálás lennék valamilyen megoldásért én is. A felmerült MZ és Simson esetén is csodát művelne egy szabályzott gyújtás. Az MZ-nél ráadásul kényelmesebb is lenne, mert ha alapjáraton az előgyújtás szinte nulla, akkor ugyan elindul, de nem rúg vissza... Üdv a csapatnak!
Szia Husk
Az előgyújtás vezérléstől kétüteműnél ne remélj nagy teljesítménynövekedést inkább csak fogyasztás csökkenést. Amúgy milyet szeretnél építeni?Mert egy pár dolgot el kéne dönteni. A gyújtás fajtáját (TCI-t vagy CDI-t). A CDI-nél a táplálását (akkumulátoros vagy gerjesztő tekercses). A előgyújtás vezérlőnél meg analóg vagy digitális legyen. Mert ezek tudatában én tudnák neked egy pár kapcsolást ajánlani. Üdv nyemi
Ez a téma engem is nagyon érdekelne...mondjuk tekercs jeladós, CDI rendszer kombinációval (de akár hall jeladósan is)
Tudom senki nem fogja helyettem megcsinálni, de valami olyan kéne ami folyamatosan változtatja az előgyújtás mértékét. Ha mégis valaki tudna segíteni én is hálás lennék!
Hát igen. Nagy csodát senki se reméljen tőle. Esetleg a magasabb fordulatszámú motoroknál van jelentős változás.
Az elmélete az egésznek hogy frekvencia függvényében változzon a késleltetés.Ezt analóg és digitális módon is meglehet oldani. De az igazi sport gyújtás mikor a leadott teljesítmény, hőmérséklet, és a motor tulajdonságai is beleszólnak. Ezeket csak digitális úton lehet és nem kis munkával.Tehát ehhez szerintem elég a sima analóg is. De ezt a vizarugós dolgot nem értem.. Ha automata a gyújtásunk akkor is a legkisebbről indul..... Ha nem automata akkor nincs a holtpont közelégben.
erre az egyszerű késleltetett gyújtásra van valami rajzod?
Meg olyan kérdésem van még, hogy folyamatosan késleltet vagy szakaszosan?
Valahol biztos van .. de költözködés miatt nem tudom most előkeresgélni őket. De ha most kéne terveznem egyet akkor RC taggal és utána komparátorral oldanám meg. A referencia feszültség szintjétől függene a késleltetés. A referencia feszültséget pedig a valami kondenzátoros csatolással tenném frekvencia függővé. 1db ic pár kondi és ellenállás az egész. De biztos tud valaki küldeni mostanában rajzot.
Üdv! Nekem Volt 250es ETZn előgyújtás vezérlés, igazából mondhatom szinte semmi pluszt nem hozott. (Csak arra volt jó, hogy vagizzak vele, hogy az én motorom ezt is tudja ) Arról nem is beszélve, hogy ha az nincs tökéletesen beállítva akkor ki is nyírhatja a mocit, mert túl melegedik. Egyszer nekem sikerült is. De legalább jó poén volt, hogy ETZ-n laptoppal állítottam be a gyújtást
Sziasztok. gulyi88 tol kérdezném hogy. Meg szeretném építeni a motoromra a cdi5.6-os gyujtását. Viszont vannak dolgok amiket nem tudok. PL.hogy a motor egy honda xl125-ös négyütemű krossz maximális fordulata 10000f/min a gyujtása 12vos megszakítós.gyárilag 6 voltos volt át lett tekerve (most terhelés nélkül rugásra 18V-ot ad le) azt kérdezném ha kapna egy feszszabot akkor is kellene neki aksi vagy elég lenne egy nagyobb pufferkondi? Ha induktív jeladót haználnék mert a megszakító vezérlőgyütyke helyére van mágnesjeladó akkor ahoz hány ohm-os jeladót készítsek? És hogy a gyujtáselektronikában levő trafó milyen? egy mezei 220/12/12 v-os elég lenne vagy tekerni kell és hogy ha az nem jó honnan tudnék ilyet szerezni?
ha tudnál nekem ezekben segíteni azt nagyon megköszönném. ui. bocs a kisebb regényért!
Szevasz.
Nem kell feltételen akkumulátor, elég egy fesszab meg néhányezer µF kondi. Jeladónak a menetszáma a lényeges, úgy 500 menet eléglesz (attól függ, hogy milyen átmérőn forog a mágnes(kerületi sebesség)). Az elektronika trafója nem gyári, tekerni kell. Ha meglesz a magja, akkor majd segítek méretezni. Magnak egy EE25 ös ferritet használtam (légrés nélküli kell!), ehhez hasonló magok jöhetnek szóba (volt aki PC táp trafóját használta bele, bár az egy kicsit ágyúval verébre, de az volt...). Menetszámok kb 2*5 menet biffiláris primer, és úgy 120 szekunder körül lesznek. (Magot lehet találni kisebb tápokban (DVD nyomtató monitor...))
Nekem tuning simsonra kéne. Azon jelentős szerepe van egy ilyen gyújtásnak...
Majd rájössz, ha végig szenveded vele azt amit én
És mi alapján állítottad az előgyújtást?
Merthogy elsősorban a forsulatszámtól és a terheléstől folyton változik az "ideális" helye, és akkor még nincs is szó a páratartalomról, hőmérsékletről, üzemanyagról...
Ez csak fordulatszámot figyelt! De nem is én csináltam, ez az IGC60 néven elhíresült szabályzó! Nagyon sokat kísérleteztem vele, meg néztem strobilval a működését is, dolgozott is, csak a mocin nem volt jelentős különbség. elhiszem, hogy egy 4T mocinak vagy 2T nagy fordulatú gépnek jó, meg kell is, de hogy a szimón semmi különbség nem lesz, egy jól megépített elektronikus gyújtás, és egy előgyújtás-szabályzós gyújtás között abban szinte biztos vagyok!
Konkrét elképzelésem van...a jeladó tekercs az alacsony fordulathoz van beállítva (mondjuk 2mm) és ahogy nő a fordulat késlelteti a gyújtás. megvalósítható?
Inkább fordítva! Vagyis a fordulat növekedésével az előgyújtásnak is növekedni kellene.
Fesszabom és kondim van a kondi egy 15000µF 70v-os. de vannak kissebek is 6800uF. A jeladó 26mm átmérőjű a vezérműtengejen van szal max 5000-t forog viszont két mágnes van benne 180-fokonként. Trafómagot kettőt is találtam az eggyik egy pc tápbol az elég nagy a másik valamivel kissebb viszont a középső része henger alakú
a trafón ennyi ált TO-5035 TAM 4g05k5. a mag méretei 34mm magas 29mm széles és 12mm hosszú a középső hengeres csap átmérője 9,8 ha nem jó akkor valahonnan szerzek egy ee25-ös magot. |
Bejelentkezés
Hirdetés |