Fórum témák
» Több friss téma |
Ne mérgelődj, sajnos nem mindig a kazán a ludas - ha probléma adódik. Az írod van egy szűrő a kazán alatt. Ez kitisztíthatod, de nem sok szennyeződést fogsz benne találni, mivel a mikrószemcséket átengedi, s hagyja a kazánban lerakódni. Az van, hogy van meleg víz mindig, fűtés is, csak UTÁNA jön rá a rossz baj, miután felfűtötte a rendszert, illetve felmelegítette a vizet. Ezért írtam a váltószelep eltelítettségét - nem mindig tud átváltani.
:yes: :yes: :yes:
Én is tennék egy próbát szerintem a határoló termosztát is bezavarhat! :eek2:
A határoló termosztát szerepe a kazánkör túlfűtésének megakadályozása. Kézzel indítható újra vagy 30-40 oC csökkenés után.
:yes: :yes: :yes:
Kedves András!
Nem kiigazításnak szántam, hanem azért, mert ha valamit megnevezünk, akkor ha lehet, legyünk pontosak. ("NTC negatív termo kontroll") Mert ez olyan mint a hamisan megtanult nóta, nem lehet tőle megszabadulni. Van az NTC-nek magyar neve, mely szépen így hangzik : "Termisztor" Sajnos az elektronika írott nyelve az angol. És a meghatározásokat az esetek többségében elég nehéz magyarra fordítani. De talán szükségtelen is. Hiszen ha mindenképpen egy új kifejezést - alkatrészt - megnevezést kell megjegyeznünk, aminek amire nincs magyar szó, lehet sokkal jobban járunk, ha az eredeti forrás szerinti neve rögzül bennünk. (Például a tranzisztor, vagy a rádió magyarosítása is csak egy csapda lenne.) Esetek többségében ezen fogalmaknak rövidített neve van a köztudatban, akkor legalább tudjuk hova tegyük, ha látjuk valahol - valamiben leírva. Van pld. egy szó a RESET aminek magyar megfelelőjét elég nehéz lenne megadni, és nyelvünk szerint megnevezni nem, csak körülírni tudjuk a funkcióját. Az angol Basic nyelv, meglehetősen kevés szóból áll, és új fogalmak bevezetésénél, nem igazán szeretnek új szavakat képezni. Ezért, és a nyelvi sajátosságok miatt, viszonylag könnyű rövidíteni, szóképeket létrehozni. Ezek alapján többségében tömören és pontosan érthető, az eredeti meghatározást. De más népek nyelve is küzd ugyan ezzel a problémával. A németben is csak körülírni ehet egy egy fogalmat. De ott is egy készülék előlapján vegyesen találod a német és angol szavakat. Például a sebesség németül "Geschwindigkeit". Gyönyörűen hangzik nem? Angolul "Speed".. Ne gondold, hogy én nem törekedek a szép magyar beszédre, és meg is szólom azokat akik ostobaságukkal próbálják szlengesíteni - tönkretenni nyelvünket. De a szakirodalomban a következetes szabatos írás, sokkal fontosabb, mint az irodalmi fogalmazás. Itt nem lehet választékosan fogalmazni, mert akkor nem érthető a mondanivaló. De a világunk nem errefelé halad, nem megy a fogalmazás, az érthető beszéd, a helyesírásról nem is beszélve. Mind ezt "XD"-zéssel leplezik, pedig az angol sem megy. Tisztelet a kivételnek! Én nem az a korosztály vagyok, akinek kötelező lett volna az angolt megtanulni, sajnos nem is beszélem a nyelvet. De egy mai fiatalnak, ha szeretne valamit és érvényesülni ebben a szakmában, kötelező a magyar és legalább az angol nyelv magas szintű ismerete. Ha ezt valaki tagadja, "magára marad" és nem lesz honnan a tudást összegyűjteni. Én már nem, de a fiatalok meg fogják élni, hogy egy önéletrajzot magyarul és angolul kell beadni, kézzel írva. Nem az ostoba amerikai sablonokat másolva, mint amit ma "trendinek" gondolnak.. De mind ezen túl azzal a megállapítással értek egyet, hogy.. "A helyesírás és a szép magyar beszéd, nem törvény, hanem törekvés!" (Bocsánat a moderátoroktól, a hosszú OFF-ért!) üdv! proli007
Bocsánat de a sósavat nem azért kell mellőzni mert kilukasztja a hőcserélőt, hanem azért mert mattra marja.
Ami csak azért nem előnyös mert így a vízkőképződés sokkal hamarabb újraindul... (szerintem)
Újra itt járt a szerelő: panel csere
75000Ft az ára áfásan. (90e lett a vége). Viszont van egy panelom amivel szórakozhatok. Mindenesetre köszönöm a segítséget. Gyanítom, jövök még máskor is javítási kérdésekkel Buderus ügyben.
Részvétem a panel cseréhez.
Sajnos a Buderus U012-24k egy eredeti Unical Iven 4 kazán komplett. A Buderusnál az árak az égbe szöktek. Azért írtam régebben az Iven 4-t, mivel ennek a panelja ugyanaz! Csak a külső csomagolás más. A legnagyobb problémád majd abból adódik, amikor a bitermikus hőcserélőt kell kicserélni. A SAVIO bitermikus hőcserélője szintén ugyanaz, csak jóval olcsóbban. :yes: :yes: :yes:
Van egy Buderus U104-24KW-os kazán (régi nagy paneles). Bekapcsoláskor megcsinálja az "öntesztet", és rendesen leáll. Ha meleg víz, vagy fűtési igény van, akkor a keringetőt elindítja és semmi más nem történik (se gyújtás, se gázcsap működtetés). Mi okozhat ilyen hibát? A hőérzékelőket és a biztonsági hőkioldókat megnéztem semmi bajuk.Kéményseprő állásban is ugyanezt produkálja!
Szia Zoli!
A felső piros led villog vagy folyamatosan ég? A folyamatos égésnél a hiba fenn áll az induláskor. A villogónál csak üzem közben. A felső led világítását okozhatja: NTC-k-, áramláskapcsoló-, melegvíz mikrókapcsoló-, levegő nyomáskapcsoló hibája. A középső piros kizárólag a sikertelen gyújtásra "összpontosít". :yes: :yes: :yes: Privátban küldtem a "megoldó képletet". :yes:
Nézd meg a hátsó mikrókapcsolót (szivattyú nyomására)!
Elég pocsék megoldás, egy műanyag elöregedése miatt nem tudja a kapcsolót megnyomni. A Savioé-Aristoné-Quadrigáé "csak" 1.200-1.500 Ft. és strapabíróbb (az átlátszó müa. dobozos)! :yes: :yes: :yes:
Rendben megnézem mikrokapcsolót is, a többit már átnéztem kétszer is. Ezúton is köszönöm a segítséget és a tanácsokat!
Szép jó estét mindenkinek!
Most nekem is egy hasonló problémám van, mint Bernardonak: Ferroli kazánom van, és amikor megnyitom a melegvizet, csak egy kattintás hallatszik a kazánból, de a láng nem lobban be, nem lesz melegvíz. Néha azonban mégis belobban, de aztán el is alszik. Olyan is van, amikor belobban és viszonylag sokáig ég is, és jön a melegvíz, de aztán lekapcsol a láng, és mikor kihűlt a víz, akkor újra belobban a láng, és megint jön melegvíz egy darabig. Toro, te biztos tudod mi ez, mindjárt csatolok képet is, úgy könnyebb lesz megértenem.
Ok, tedd fel a képeket!
:yes: :yes: :yes:
A leírtak alapján - következtetek - van egy Ferroli bitermikus hőcserélőjű kazánod, amely vízköves. Lekapcsol a hőmérséklet határoló (biztonsági "termosztát")!
:yes: :yes: :yes:
Nem megy át a kép, de majd egyenként
Egyébként most megnéztem, típusa Ferroli NE 100, gyártási év 1995.
nehezen akarnak átmenni a képek, talán ez
Ha szétcsavarom a csövet, akkor utána hogy kell kivízkövezni? átmosogatom ecetes vizzel?
Ja, hát a képekről - koros a kicsike. Elzárod a kazán alatt az összes csapot-, leengeded a biztonsági szelepen a nyomást-,szétszeded a burkolatot. Kiszereled a hőcserélőt (azt melegíti a gázláng). S a boltban kapható 10 %-os sósavval (HCl) a vékonyabb csőbe öntögeted. A hőcserélő lamelláira vigyázz, görbülékenyek! Elég sziszifuszi munka lesz. Ha átmostad, a vastagabb csövet is kitisztíthatod, jó vasiszapos lehet. A szemedre vigyázz a tevékenység során!
:yes: :yes: :yes:
Köszi az infót! Hát akkor ehhez várnom kell a hétvégéig, mert ennyi időm sajnos nincsen hétközben. Feleségem szerint ideje lenne egy új kazánt venni. Csak hát az ára...És egyébként meg teljesen jól működik ez, a mostanit leszámítva.
Még egy kérdés, illetve kettő: A biztonsági szelep az az, ami egy kicsike heneger alakú tartály és az egyik csövön ül, és a tetején szelep-szerűség van? Majd otthonról rakok fel képet a gyanusítottról. A másik: valaki azt mondta, hogy van egy tágulási tartály, amibe időnként pumpával levegőt kell pumpálni, hogy a levegő ellen tudjon tágulni a rendszer, és ne a csöveket nyomja szét. Ez tényleg így van? És ez ugyanaz, mint a biztonsági szelep? Nálunk még soha senki nem pumpált a kazánba levegőt....
Igen, a tágulási tartályban egy gumi membrán van.
Egyik oldalon 0,8-1,0 bar nyomással levegővel "töltve". Értelemszerűen, ahol a autószelep van. A másik oldalán a fűtőkör víz nyomása, 1,0-1,2 bar értékkel. A melegítés során nő a melegített víz nyomása - s mivel a fűtőkör fala fix (tágulni nem tud) a membránban lévő levegőt nyomja meg. Ha nincs levegő a tartályban, az emelkedő nyomás a falának nyomja a gumit és ha nincs a 2,5-3 baros rúgóterhelésű biztonsági szelep (amely kiengedi a felesleges nyomást) még kárt is csinálhat! Ezért illdomos karbantartás esetén ellenőrizni! :yes: :yes: :yes:
Köszi az infókat, így most érthető, de azért ha majd elkezdem akkor lehet hogy kérdezek még...
:yes:
Mielőtt nekiállsz szétdarabolni a kazánodat, azért előtte egy NTC ellenőrzést nem ártana csinálni!
A kazántestet meg kiszedni a kazánból...........hát ennél a tipusnál egy tragédia! Legalábbis ha a képek alapján jól azonosítottam a készüléket. Nézd meg jól, hol tudod bontani a csatlakozásokat, majd utána hogyan veszed ki az egészet a kazánból. Csak felfelé tudod kivenni, ezért leveszed a defit. Ekkor rájössz, hogy az égőt takaró burkolatban elakadnak a kazántest aláhajtott csövei, így bontod az égőt is........ Szóval a falon a végén nem marad semmi sem, aztán rájössz, hogy az égőtér szigetelés is darabokra van törve........... Jól gondold át.
Sziasztok!
Az a problémám, hogy van egy Quadriga T2 MI/MFFI kombi fali kazánom, ami olyat produkál, hogy ha bekapcsolom azonnal elkezd fűteni probáltam, hogy kikacsolom a fütést, hogy csak használati melegvizet termeljen, de akkor is megy a fütés, valamint a szobatermosztátot kikötni, de nem hatja meg. Gondolom valami a vezérlőpanelen van, de nem igazán értek hozzá, de nem szeretnék bele másikat venni. Elöre is köszönöm a segítségeteket! Üdv Gergő.
Rossz a HMV kapcsolód!
Az, amelyik kapcsolja a kazánt a melegvízre. :yes: :yes: :yes:
Sziasztok!
Érdeklődni szeretnék, hogy Ariston Tx23MFFi kombicirkóhoz hol lehet vásárolni vízhiány kapcsolót, presszosztátot? A kapcsoló típusa: XP600 0,2-1,2Bar G1/8M csatlakozóval.
http://www.hobbielektronika.hu/forum/wtopic.php?topic_id=1756&ppid=0&pop=1#
Üdv. Mindenkinek! K24-s kazánnal küszködünk. Vagy nem kapcsol be melegvíz megnyitásra vagy, ha megteszi, akkor valami ventillátor szerűség nem kapcsol ki a kb. 1 perc után sem. Itt a fórumon találtam az 5. oldalon használati utasítást, de a gépem nem tudja megnyitni, tehát zsákutca. Aki tud segítsen. Panni |
Bejelentkezés
Hirdetés |