Fórum témák
» Több friss téma |
Mielőtt kérdezel, a következő két dolgot ellenőrizd!
I. A helyes tápfeszültségek megléte.
II. A kimeneten van-e egyenfeszültség.
Élesztés.
A BD140 audio célra készült, használd nyugodtan. A rajzból hiányolom a feszültségutánhúzót, az R10-nél kéne lennie.
Köszönöm a választ!
Akkor marad a BD140. Egyébként már megépítettem 1 példányban feszültség utánhúzó nélkül, ahogy az eredeti rajzban szerepel. 2 éve gond nélkül működik. Szóval az általad említett áramköri rész kihagyása nem jár problémával. Azért kellett most helyettesítőt keresnem, mert az alkatrészüzletben azt mondták, hogy bc161-et már nem gyártanak, és hogy 1-2 hét lenne a beszerzése.
Sziasztok ha lenne egy kis időtök vessetek már egy pár pillantást erre a rajzra,és érdeklődnék ,hogy szerintetek menne ez az erősítö +-80V tápról 12db tranyóval? Mert +-70 röl megy 8db tranyoval az biztos mert már meg épitettem. Válaszaitokat előre is köszönöm.
Hát ezzel a tranyóval semmiképp nem mennék +-70v fölé, mert bár nagyon jó tranzisztor, kiváltképp jó a SOA-ja, de a max Uce az 140v. Akkor inkább MJ21194.
Amit én épitettem abba 2sc5200 ok vannak most a lényeg az lenne hogy nagyobb változtatás nélkül lehetne-e a táp feszt emelni.
Végtranzisztor cserével lehet, de a 3773-as tranyókkal nem.
Ilyen lett.
Szép munka .
A nagyobb tápfesz megemelésének a feltétele az, hogy a végfok továbbra is a lineáris munkapontjában dolgozzon. 80V ig elmehetsz nyugodtan a 2sc tranyákkal. Az mje tranyák esetleg egy nagyon kicsit jobban melegszenek majd, de ha hűtőd, akkor nem lehet gond. A bc 546-556-okat szívem s szerint 2n-ek re cserélném, bár féltápfesz felett így sem fognak járódni. (csak azoknak kisebb a zaja, és jobban szerepelnek audio-téren) A differenciál fokozat tranyáit, ha megoldható, érdemes azonos bordára (16 dip ic borda pl )tenni, ez kompenzálná a helyes ofszetet "állandó értékét" eltekintve most attól, hogy te azt trimerrel kitudod korrigálni. A kapcsolás egyébként remek.
Egyenlőre nem működik bár lehet hogy a kondik miatt van, mivel a kerámia az 47nf a 250uf helyet pedig csak 220uf van ez okozhat e olyan problémát hogy búgjon az egész bár néha jó akkor viszont ha jo a 8 r 4w os hangszóró majd kiszakad a helyéről( csak azért nem a 0,5 w os van rajta mivel nem akartam hogy tönkre menyen) ha valaki tudja megoldást vagy vannak vele tapasztalatai az írjon ja kettő van az icbőlegy elemre kötve ha ez fontos ö az ic
A hiba nem a kondenzátorokból ered. A bejövő jeled teste/árnyékolása rosszul érintkezik az erősítő test pontjával.
Kötöttél elé potenciométert?
Nem nincs de ha ez javítja akkor rakok rá
De a bejövő jel - felét rákötöttem a földre de ekkor még jobban búgott és miután elvetem utána is folytat míg meg nem szüntetem a tép feszt
Lefotóznád, vagy lerajzolnád amit építettél?
Az érdekelne, hogyan kapcsolódik rá a jelforrás. Ott lesz a hiba.
Akkor nálad iszonyat brumm van, azért búg. Valami nem stimmel a táppal, vagy a nyákkal.
Sziasztok!
Lassan kész az erősítőm, de egy kérdés még motoszkél bennem. Mekkora toroid táp az ahol már kell a lágyindító? Igaz már megterveztem a nyákot, de azért ez foglal bőven helyet. A trafóm amúgy 350 VA 2x28VAC. (ez sem pici darab) B6 bitztosítékot 2 bekapcsolásból legalább 1x leveri, ha visszatolom a biztit akkor indul.
A lágyindító 600VA-től ajánlott. De ahol az indítás zavart okoz -mint Nálad is - ott alkalmazandó.
Sziasztok. Építettem egy erősítőt. Nem egy nagy szám de telefonhoz jó. Ezt építettem meg. De van vele egy kis bajom. Ha rákötöm a telefonomat akkor van egy kis alapzaja a hangszórónak. Olyan búgó hangot ad. A táp egy 4,5V-os zsebtelep.
Üdv.Egy kérdésem lenne,méghozzá az ,hogy mit csinaljak,ne gerjedjen a tea2025b s ic hidalva 6 vtrol.Mikor a telefonomon az internet/hivnak akorr elkezd ugy bugni/pattogni.Mit tudok vele csinalni hogy tunjon el ez a hang?
1. Árnyékolt dobozba kell szerelni. Jó árnyékolást ad a kb. 0,5mm vastag vas doboz.
2. A bemenetet jóminőségű árnyékolt kábellel kell az előző készülékkel összekötni. 3. Ha ez eddig mind megvan, és még mindíg összeszedi a zavart, akkor lehet, hogy nem is ez szedi össze, hanem az előző fokozat és egyszerűen csak bejut a bemeneten át. 4. A bemenetre kell tenni egy aluláteresztő szűrőt, az RF jelek miatt.
A kép nem a legjobb de így kötöttem be
Szia!
A 2-4-es lábak össze vannak kötve? A 10 ohm-ot ne a pozitív tápra kösd, hanem a GND-es (negatív). A hangszóróra sorosan kötött kondenzátornak mi az értéke?
Elnézést rozsul rajzoltam a negatívon van A 2 4 láb nincs ősze kötve a kondi pedig 220uf azt meg elírtam de majd mi-nyárt javítóm
Elnézést nem 47 pf hanem 47 nf és most már jo
Igen a kapcsolási rajzon mikrós kondi van Bővebben: Link
A 2-4 lábakat nem kötötted össze. Az 3-as lábon nem rajzoltad be, hogyan kap bemenő jelet.
Kösd össze a 2-es lábat a négyessel, ezeknek testre (GND, minusz) kell kerülniük. A jelforrásod kábelének középső erét a 3-as lához, az árnyékolását pedig a GND-re kell kötni, ami egyben a negatív telepvezeték is. A 4-es-6-os láb közé építs be egy 100µF-os elkót hidegítés és gerjedésgátlás miatt.
Tegyél a bemenetre potenciométert. Egyrészt mindenképpen kell ellenállás a 3-as láb és a test közé, másrészt nem szólhat állandóan teljes hangerőn (gondolom).
|
Bejelentkezés
Hirdetés |