Fórum témák
» Több friss téma |
ha nem is a tutit mondod, nálam biztos jobban értesz hozzá és nagyobb tapasztalatod van.
Az autó négykeréhajtású személyautó.
Ez az ötlet teljesen kivitelezhető egy Suzuki Swiftnél ugyanis gyártottak öszkerékhajtásut is. A sima fronthajtású alkatrészeket elöl használva, és az öszkerékhatású hátsó difije, féltengelykihatása megspékelve egy villanymotorral. A kasztni kisebb átalakításával még a gardánalagútban el is férne a motor, de persze ez attól is függ hogy milyet használsz.
Miért nem elég mondjuk a 100 ns-os kapcsolási idő? Minél gyorsabban kapcsolsz, annál több probléma lesz. Már a diódák BEKAPCSOLÁSI ideje is komoly problémát fog okozni, mert az néhány ns. Hát még a kikapcsolási, meg a Qrr, stb. Ekkora sebességeknél már a legkisebb szerelési induktivitás is akkora túlfeszültségeket fog okozni, hogy nem tudsz vele mit kezdeni. Már a hidegítő kondik ESL-je miatt komoly túlfeszültségel lesznek. Amit esetleg nyernél hatásfokban, bőven elveszíted a bonyolultság, meg az egyéb veszteségek miatt.
De ezt a FET gyorsítást megnézem szimulátorban.
Kérdés hogy feláldoznád e és egyáltalán kivitelezhető e, hogy a hátsó tengelyről levedd a hajtást és egy független villanyhajtással helyettesítenéd.
Ez tünik talán a legkönnyebben kivitelezhetőnek de kérdése hogy milyen áttételekkel kell dolgozni és a motor fordulatszáma sem mellékes. Bocsi hogy így beleirosgatok csak érdekes a téma!
Hát ez a legjobb lehetőség.
A kardánt kihajitani és a difire egy az egyben rákötni a villanymotort.Persze a fordulatszámoknak utánnaszámolni és utánna továbbgondolni a dolgot.Esetleg valami elektromos tengejkapcsoló ami leoldja a motort a difiröl egy bizonyos fordulat fölött.Persze tudom hogy ilyenkor buktad a visszatöltést az adott fordulatig. A tranyórol nekem is az a véleményem hogy minek eltérni a jól működő és bevált alkatrészektöl. Még mindig nemértem hogyan vezérelnéd a két hajtást zökkenőmentesen.Mongyuk a gázpedálra rákötsz egy potit ami a villanymotort vezérli.Aztán válltasz és persze ilyenkor a villanymotor teljesitményét is elveszed mert elengeded a gázt.Kérdés nem e jobblenne ha olyenkor is hajtana?.De ez ilyenkor csak rásegités a benzinmotornak.Valami olyasmi dolog kellene ami indulásnál a villanymotort segiti a benzinmotorral.Nahát szerintem innentöl kezdve agyrém megint az egész. De szerintem a villanymotoros rásegités is elegendő fogyasztáscsökkenést hozna és talán nem is kellene sok-sok KW-os motor sem. Ha jóltudom az aszinkron motorok átmennek generátoros üzembe mikor a fordulatszáma magasabb mint az állórész mágneses terének forgási sebessége.Talán érdemes volna ezen is elgondolkodni.Nem e praktikusabb mint egy DC motor.
Hello,
kapcsolási veszteség minimalizálása? Tudtommal az összes kapcsolási veszteség a felfutási és a lefutási él miatt van.
Ahogy egyre inkább merülök a témába annál inkább jönnek a gondok csőstül.
Ha már rásegítés visszatáplálás nélkül, akkor semmi előnye nincs a futóműbe belenyúlni. Veszek egy motort, a legnagyobbat ami belefér a motortérbe és egyszerűen ráteszem a generátor ékszíjára. Ha elég kicsi a teljesítménye, akkor a vezérlésről se kell gondoskodni, egyszerűen egy mágneskapcsolóval ráadni a delejt és annyi lesz az összes hatás, hogy "harapósabb" lesz a motor, könnyebben felpörög, nagyobb nyomatéka lesz alacsonyabb fordulaton. Ehhez mindössze egy mikrokapcsolóra van szükség ami adott gázpedál állásnál meghúzza a mágneskapcsolót. Beteszek pár akkumulátort a csomagtartóba és kész a rásegítés amit esténként feltöltök. A szerkezet biztonságos, ha valami oknál fogva meg is hibásodik, semmit nem tesz tönkre, egyszerűen üresbe teszem a váltót, a motor meg elpörög magában, olajnyomás van. Ránézésre pl. egy ilyen elfér: http://targoncacom.hu/index.php?mod=al_d&&tar_id=115 Mi a vélemény?
Jól tudod. De ha nem akarsz a Mhz-es tartományban járni, akkor gyakorlatilag nincs jelentősége, hogy 5, vagy 100 ns alatt kapcsolsz. Nem beszélve arról, hogy milyen bonyolult egy ilyen gatemaghajtás, ahol fel kell tölteni egy kondit mondjuk 200 V-ra, aztán rásütni a gate-re... Kikapcsolásnál meg fordítva... Ha már ilyet akarsz, akkor az IXYS RF FET-eket kellene használnod, azok mindenféle mesterkedés nélkül tudják ezt.
A vezetési veszteség sokkal nagyobb lesz és az sokkal komolyabb probléma. Meg a diódák Qrr-je okozta veszteség, amivel semmit nem tudsz csinálni.
Meggyőztél, elvetettem.
Köszönöm!
Üdv
Nagyon ismerős ez a motor A trabantomba is ilyen került bele nemrég. Ez egy (leadott) 6.5kW 75V-os vegyes gerjesztésű Balkancar hidraulika szivattyú motor, maximális névleges árama 113 árama - persze csúcsban többet visel el. A motor soros motornak tekinthető leginkább, a párhuzamos gerjesztés azt a célt szolgálta benne leginkább, hogy terheletlenül ne szálljon el a fordulat. De eddigi kísérleteim alapján elég jól használható másra is.
maximális névleges árama 113 árama
helyett maximális névleges árama 113 A
Nekem csak 109A-t írtak rá!
Amúgy az állórész tekercse, csak 2A-t eszik 75V-ról, és nem túl vastag dróttal van tekerve, én párhuzamos gerjesztésűnek vélném! De ne vitatkozzunk ezen... Neked jól megy? Honnan a választás? Csak nem tán tőlem... Remélem bevált!
Üdv
Ez nem ugyanaz a motor, mint ami neked is van. A tied valóban párhuzamos gerjesztésű, ez viszont ami nekem van, az vegyes gerjesztésű. Párszor már darabokra szedtem, higgyél nekem . Az állórész és a forgórész tekercselése sorba van kötve ugyanolyan vastag vezetékkel mint a forgórész profilhuzaljai - kb 16 mm2.-esek lehetnek. Van egy párhuzamos gerjesztő ága is, de az csak védelmi funkcióval bírt eredetileg, mint ahogy azt korábban leírtam. A párhuzamos ág vékony huzallal van tekerve, ránézésre 0.3-as lehet, egyszer régebben megmértem az ellenállását, olyan 30-40 Ohm környékén volt, már nem emlékszem így hirtelen. Néztem a te motorodat, de ez még külsőre is más.
A technika készülőben.
A motor bent van a helyén, de olyan nyomatéka van alacsonyabb fordulatoknál, hogy elforog a kuplung. Jelenleg éppen szinter kuplung gyártatása van folyamatban. 96V 100Ah ólomaksit kap, a jobb fajtából - rendkívül jó áron jutottam hozzá. Őszre szeretném, ha mechanikailag/gépészetileg 100%-osan kész lenne - már első tárcsafék is készült - és télen a vezérlővel/elektronikával szeretnék bohóckodni, mikrovezérlő - PIC - alapú lesz.
Nekem nagyon teccik hogy egyre több embernek megy el az esze és költi akksikra,motorokra meg fetekre a pénzét.
10 évet adok és annyi ekocsi lessz az utakon mint most ebicigli,hanem sokkal több. Kivánom a sikeres épitést.És egyszer biztos többen is szivesen néznének egy kis videót a menetpróbákrol.
Azt hiszem, hogy igazán használható technikát hozhasson össze bárki, az akkuk árának drasztikusan csökkennie kell. Hiszen egy használható akku pakk többe kerül, mint az egész jármű.
Hello,
nem tudom próbálkoztatok-e vele, de a targonca motorból adódik a targonca akkumulátor mint energiaforrás. A kapacitásához képest viszonylag tűrhető áron kapható: http://www.raxer.hu/tevekenysegek/akkumulator/eladoAkkukLap.htm Pl. az EV 687-eshez Balkacar-hoz (ahonnan származnak a népszerű motorok) 224ezer forintért adnak 80V 150Ah-s pakkot, az ugye 12kWh, 200Wh/km-el számolva 60 km. Igaz, lehet vagy fél tonna... DM
No de egy autónak legalább 200km-t kéne mennie egy töltéssel. Még az is erős kompromisszum a benzines 5-600km-hez képest. Nem is beszélve az öreg Passatomról ami 1200km-t megy egy tankkal. Az ilyen akkuból sem olcsó, ráadásul igen nehéz is.
No és a lúgos? Én most látok először lúgos akksit magyarországi forrásból. A lúgos akkumulátorokról az a hír járja, hogy rettentő ellenállók, állítólag évtizedekig is kibírják, lehetetlen őket túltölteni, simán túlélik a mélykisülést. Egyedüli hátrányuk, hogy nem lehet belőlük akkora áramokat kivenni mint a savas akksikból.
A fenti linken 78ezerért van 10kWh (2*18V/300Ah), az 50 km-re elegendő, vagyis 200 km-nyi kapacitás ~300ezer. Mondjuk ez már legalább egy tonna lehet tippre, ellenben ha valóban ennyire ellenálló a lúgos akksi, akkor örök darab.
Az biztos, hogy a lúgos tartósabb. Jobban is bírja a strapát. Mélykisütés, sok ciklus, kevés karbantartás. De sajnos igen nehéz. Targoncában ez nem gond, hiszen minél nehezebb annál stabilabb. De sajnos járműben ez nagy hátrány.
Idézet: „Küldő: Lacaboy Targy: Re: kérdés Értem, köszi mégegyszer. Azt szeretném még kérdezni,hogy a vidódon úgy láttam,hogy a trabiban autós akksik vannak. Szerinted jók ezek erre a célra vagy mindenképpen járműhajtó akksit válasszak? Járműhajtóból 2db 12V/22Ah 27oooFt-ból jön ki, viszont autósból 2db 12V/35Ah 2o-23oooFt-ból megvan és még áramra is többet tud. Melyiket ajánlanád?” /Megjegyezném, két éve itt nálunk a csapágyboltban a 125Ah-s meghajtó akksi 35000HUF-ért jött a haveromnak, autóhifizni!/ Szia! Itt van egy kis olvasnivaló! Tapasztalataim szerint is játszani, tesztelni fantasztikus az indító akksi is, gyorsuláshoz, meg szinte elengedhetetlen! A több száz amperes indítóárammal meg sem kottyan neki egy 1-1,5 Tonnás járgány felgyorsítása.../persze esetemben, velem együtt jó ha 800kg volt a trabi/ Azért láthattad, nálam gyorsuláskor 200A fölé ment az árama a motornak, ami 72V-ról 14-15kW! (Megjegyezném, a 6,5kW-os mocitól!) Viszont, ha hosszú útra mész, akkor be kell érned a meghajtó akksikkal (ciklikus), a gyorsulás rovására... Van nekem 75Ah-s meghajtó akkum, 2x olyan nehéz, mint az indító társa, ámde a Fordomat azzal szoktam bikázni, pörög mint az őrült! Döntsd el, mire kell az e-kocsi! Ha városbeli shoppingolásra, akkor az indító is jó, persze jól túlméretezve, ha viszont két "falu" közti ingázásra, akkor ciklikus! Pityu
Üdv
Pár kép a készülődő technikáról. motor, közdarabok, akkuk meg ami hirtelen találtatott.
Még pár kép
és még, azután abbahagyom
Hmmm...
Felkészült vagy! Nos, most jön a neheze, én pont itt egyszerűsítettem, a kezdeti kudarcok, és az időhiány miatt... Kíváncsi leszek a végére! Csak tanácsként: egyensúlyozd ki a trabit, mindkét tengelyen, elöl-hátul ugyanakkora terhelés legyen, pattogósra fújt virsli gumik, és minél kevesebb külső kiegészítő! Annó gondolkodtam én LED-es indexekben, féklámpában, még "O" LED-es fényszóróban is. Viszont, ha le akarod vizsgáztatni, e-kocsinak, akkor ezeket csak utána tedd bele... Pityu
Jé! Pont ilyen akksik tűnnek el a V....... adótornyokból!
Már hogy tűnt volna el? Legfeljebb átalakult.
Szép igényes munkának látszik.Csak igy tovább.Gratulálok.
A papirozással hogyan tervezel?Mert én nem fogom az enyémet.Amúgy is mopedautó. A vezérlőre kiváncsi leszek.Mik az elvárások és elképzelések eddig róla?
Hmmm...
Sajnos Rozsda barátom ez, így mostanában biztos nem lesz! Nem az árak miatt, és nem a vizsgáztatás miatt, hanem mert a Magyar állam nem teheti meg, hogy a legfőbb pillérét , az üzemanyagárból befolyó adótartalmat kidobja az ablakon! Tudod a k.b. 400HUF-os benyaárból, jó ha 150 a valós anyagár, a többi az adó! Nos, ha te levizsgáztatod az autódat 2 évre, megveszed az akkumulátoraidat /minimum 2 évre/, a motorodat, csinálsz vezérlőt, vagy veszed... Otthon töltöd éjszakai árammal, avagy kínából vett 1Euro/W árú napelemmel, esetleg autógenerátorból épített szélgenerátorral, akkor Te így NEM FIZETSZ AZ AUTÓ UTÁN SEMMIT! Mivel 5-ös kategória, totál zöld autód lesz, még környezetvédelmi hozzájárulást sem hajthatnak be rajtad! Ha ez elterjed, vagy nem engedik tovább, akár öko, akár nem, vagy elektromosautó ADÓ lesz! Ugyanis ebből az adóból foltozgatják az amúgy is ramaty állapotú útjainkat, és tankolják a kocsijaikat az ORANGE-ok! Itt aminek létjogosultsága van, az az: -Elektromotoros rásegítés, majd visszatöltés, fogyasztáscsökkentő megfontolásból. -A hibrid hajtás, amit most is használnak, 50km/h fölött pedig indul a benyaégetés... -Az elektromos autó "dugi" aggregátorral, ami visszatölti az akksikat, esetleg gurulhatsz közben 50-el (most volt a TV-ben) Amíg nem szabványosítják az e-autó akksikat, és nem lesznek akksicsere állomások (lepusztult benzinkutakból), ahol 200km megtétele után beállsz, és targoncával alád tolják a friss akksipakkot, fizetsz, és megint mész 200-at, addig csak városi shoppingoló járgány, esetleg rövid távú ingázó autó lesz az e-kocsi! Nekem ez a véleményem, lehet vitatkozni... Viszont játszani nagyon jó elfoglaltság az e-autó építés, kis számban tuti hagyni fogják, hogy "védjék a környezetet..." Pityu |
Bejelentkezés
Hirdetés |