Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Autóelektronika
 
Témaindító: sufni-tunning, idő: Ápr 19, 2008
Témakörök:
Lapozás: OK   108 / 340
(#) tasligep válasza CsemanAttila hozzászólására (») Szept 25, 2011 /
 
Én úgy gondolom hogy egy állandótestről kapja mert ugyanez a szál megy a többi led-hez(pl aksi jelző led vagy olaj) persze integrálva.
(#) Ricsi89 válasza tasligep hozzászólására (») Szept 25, 2011 /
 
A testet az ajtókapcsolótól kell kapnia!! Vagyis a led pozitívja egy ellenállással az állandó pluszra, a led negatívja pedig az ajtókapcsolótól jövő vezetékre menjen!
(#) modro hozzászólása Szept 25, 2011 /
 
Udv. mindenkinek.
Tanacsot szeretnek kerni . WagonR+ 1,3 benzines ,fojtoszelepallas erzekelo potmeter rendszeresen tonkremegy. Nem olcso ujan a bontottak altalaban mar rosszak. Multimeterrel kimerve szerintem jol mukodik. 200 - 2,5 kohm a potmeter .Enyhen bizonytalan ,par ohmot ugral mindig ,de szerintem ezt szurnie kellene az ECU nak.. Arra gondoltam hogy kondenzatort ele kotok hogy kisimitsa a jelet az ECU fele. 5 V a feszultseg . Tudnatok javasolni kondenzator tipust, meretet ?
(#) kissi válasza modro hozzászólására (») Szept 25, 2011 /
 
Nem ismerem a konkrét típust, de

a potmétereket ilyen helyen célszerű oszcilloszkóppal mérni, mert a multiméter 2-3 mérést végez másodpercenként, azalatt lazán továbbfordítod ellenőrzés közben ( jobb egy mutatós műszer erre a célra! ), de az ECU érzékeli a hibát és ezért "hülyül" ( "ő" másodpercenként többször méri! ) . A sűrű tönkremenetelnek valami okának kell lennie, én nem hallottam még ismerős körben ilyen hibát ( a családban 2 Wagon is volt / van ), nem javaslom a kondenzátoros beavatkozást ( vészhelyzetben nehogy torpanjon ! ) .

Steve
(#) Swedhart hozzászólása Szept 25, 2011 /
 
Sziasztok
segitséget kérnék,Fiat seicentoba szeretném beépiteni az eredeti ködlámpákat.
Tudná-e valaki honnan kapja a feszültséget eredetileg.
Nem találom a csatit ahova kötni kellene.
Válaszokat elöre is köszi.
(#) modro válasza kissi hozzászólására (») Szept 25, 2011 /
 
WagonR+ sajnos most is megtorpan ,ez a hibajelenseg. Hibakod : -a TP szenzor feszultsege 0 Voltra esik ,tizedmasodpercre... Szetszereltem a potmetert es kipucoltam ,valamint felpoliroztam a kisse rucskos szenpalyat . Semmi eredmeny. Ja es mindig csak meleg motornal rangat ,ugral.
(#) kissi válasza modro hozzászólására (») Szept 25, 2011 /
 
Vezeték, csatlakozások, hőfok jeladó ? !

A polírozást nem kellene erőltetni, nem bútor !, inkább K60 kontaktspray !

Steve
(#) modro válasza kissi hozzászólására (») Szept 25, 2011 /
 
kontakt spray hatastalan volt. Az osszes szenzor jelado ,tesztelve lett. Mindegyik jo. A markaszervizben a profi SuzukiTech2 diagnosztika a TP szenzort jelolte meg. Sikerult szerezni egy nagyon keveset futott autobol bontottat ,akkor jo volt 1 evig .
(#) kissi válasza modro hozzászólására (») Szept 26, 2011 /
 
Húgoméknak több, mint 6 éves, apósomnak 4 éves volt, mikor eladták, hibamentesen, az 1 év nagyon kevés idő, ha ez szériahiba lenne, akkor sok embertől kellene hallani! Nem ismerem a hibát konkrétan, de szerintem valami más oknak is kell lennie, ha ilyen hamar 2 potit is kifektetett ! Mechanikus probléma nincs, ami erőltetné a pályát ?

Sok szerencsét, ha megtudok valamit írok!

Steve
(#) tasligep válasza Ricsi89 hozzászólására (») Szept 26, 2011 /
 
Hogy csináljam meg hogy csak az az egy led kapjon testet az ajtótól ha integráltan van összpontosítva az összes izzó negatív ága?
(#) hibbantpasi válasza tasligep hozzászólására (») Szept 26, 2011 /
 
Szia!

Biztos vagy benne, hogy azoknak a visszajelző ledeknek a közös lába testen van?
..Csak mert az autókban 99%-ban az olajlámpakapcsoló testet kapcsol, valamint a töltésjelző egyik lába is gyújtás (+)-on van.....sőt, az irányjelzőé is, ahol nincs külön visszajelezve a jobb és bal oldal.
Első körben szerintem nézd meg azt a közös lábat műszerrel,vagy próbalámpával, amikor gyújtáson van az autó.

üdv: hp
(#) CsemanAttila válasza hibbantpasi hozzászólására (») Szept 26, 2011 /
 
Szerintem ő arra gondol, hogy azok vannak közös testre kötve, amiket már ő faragott be utólag. Ami számomra érdekes, hogy bekötött már aksi jelző ledet, meg olaj, meg nem tudom mit és megdől egy sima ajtó kapcsolóval??

tasligep: A led negatív lábát kösd az ajtókapcsolóra, és adj neki egy állandó +-ot!!
(#) Ricsi89 válasza tasligep hozzászólására (») Szept 26, 2011 /
 
Kösd le az állandó negatívról és kész is van.
(ilyen egyszerű dologért kérdést feltenni...)
(#) tasligep hozzászólása Szept 27, 2011 /
 
Nos én úgy gondolom márt már kaptam nagyon sok variációt hogy inkáb lefényképeztem és felraktam. Nem farigcsáltam bele semmit nem is tudom lekötni egyik közös lábat sem mert integrálva van. Nos az utolsó led az ajtó ledje. Ezt szeretném bekötni. Az alsó közös láb be van kötve és a felső lábat kellene bekötni. Remélem így most márt egyértelmű.
(#) SzervízMacska válasza tasligep hozzászólására (») Szept 27, 2011 /
 
Remek képet csináltál! Így már egyértelmű, hogy az ajtókapcsolód jelét kell egy pici 12 V-os relével, negatívról pozitívra átforgatni...

Üdv.: Macsek
(#) tasligep válasza SzervízMacska hozzászólására (») Szept 28, 2011 /
 
és ezt hogy csináljam? Hány lábú relével kell megoldani és melyik lábhoz mit kössek?
(#) zolika60 válasza tasligep hozzászólására (») Szept 28, 2011 /
 
Nem olyan bonyolult. Egyszerű négylábú relé. A tekercs egyik felét állandó pluszra kötöd, a másik felét az ajtó kapcsolóra. A kontaktus egyik felét a LED-re, a másikat szintén pluszra. :yes:
(#) tasligep válasza zolika60 hozzászólására (») Szept 28, 2011 /
 
Szuper van is itthon 4 lábú relé. Csak a relé melyik lábára melyiket kössem? Van egy 85-os egy 86-es egy 87-ös és egy 30-as láb.
(#) mormogipapa hozzászólása Szept 28, 2011 /
 
Üdv. Generátor csere után vagyok,működik minden kivéve a műszerfal csek lámpái,olyan mintha nem kapná meg a 12 v. Volna esetleg ötlete valakinek a javításra. Opel Kadett 1.7 d kocsiról van szó 22 éves köszi
(#) CsemanAttila válasza mormogipapa hozzászólására (») Szept 28, 2011 /
 
Helló! Pontosan mi a tünet? Gyújtásra egyik sem világít?
(#) mormogipapa válasza CsemanAttila hozzászólására (») Szept 28, 2011 /
 
Szia
egyik sem világít,illetve ha elindulok a töltés jelző akksi jele elkezd világítani. A kézifék jel világít ha be van húzva illetve az indexelést is jelzi
(#) modro válasza kissi hozzászólására (») Szept 28, 2011 /
 
WagonR TP problem: Ma kiprobaltuk a kondenzatoros megoldast ,parhuzamosan lett kotve a potival 3 fajta kondi. Egyikkel sem lett jobb ,de rosszabb igen. Majd indukcios ellenallast sorba kotottunk a potival ,ez sem hozott kulonosebb eredmenyt.
(#) tasligep válasza tasligep hozzászólására (») Szept 29, 2011 /
 
Zolika60. Melyik lábhoz mit kössek?
(#) zolika60 válasza tasligep hozzászólására (») Szept 29, 2011 /
 
85- pozitív. 86- ajtókapcsoló. 30-pozitív. 87-LED.
(#) tasligep válasza zolika60 hozzászólására (») Szept 29, 2011 /
 
Köszönöm szépen a segítséget. Holnap ki is próbálom és jelzéssel leszek.
(#) zolika60 válasza tasligep hozzászólására (») Szept 29, 2011 /
 
Működnie kell.
(#) tasligep válasza zolika60 hozzászólására (») Szept 30, 2011 /
 
Sajnos nem működik. Nem csinál semmit. Nem gyullad fel a led de még nem is kattan a relé!
(#) zolika60 válasza tasligep hozzászólására (») Szept 30, 2011 /
 
Jó az a relé? Próbáld ki külön.
(#) Turbina33 hozzászólása Szept 30, 2011 /
 
Sziasztok!

Nincs valakinek rajza Citroen Xantia 2.0hdi fűtés elektronikáról? Csak maxon óhajt menni,akkor sem mindig.Mondták,hogy a motoron lévő két tranyót cseréljem ki,de szerintem más van,mert hallani egy relé kattanását amikor elindul,azt meg valami vezérli.Gondolom én...
(#) hibbantpasi válasza Turbina33 hozzászólására (») Szept 30, 2011 /
 
Szia!

Papirforma szerint egy reléje van a biztitábla alatt, K28-as helyen, fekete szinű.
Ha az kattan, normális, az ad áramot a fűtőmotor elektronikájának.
Ha klimás a kocsi, a klima modul vezérli a továbbiakban azt az elektronikát.
Egyáltalán nincs kizárva, hogy az halt meg.

üdv: hp
Következő: »»   108 / 340
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem