Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Autóriasztó és központi zár
 
Témaindító: hzsolt77, idő: Jan 15, 2006
Témakörök:
Lapozás: OK   61 / 167
(#) kovacs78 hozzászólása Szept 22, 2011 /
 
Levettem az ajtó kárpitot és a zártól 4db vezeték jön ki (sárga/fekete,fehér/lila,narancs/fekete,fekete).ezek közül kell megkeresnem melyik a (+) és a( -).Linkelek egy bekötési rajzott ha tudnál segíteni hogy melyik vezetéket hová kössem megköszönném.
(#) dokibácsi123456 válasza kovacs78 hozzászólására (») Szept 22, 2011 /
 
Az biztos hogy + vezérlésű ha gyári .
A riasztónál ezt kell használni. A két +12 összefogod és adsz neki fix áramot. (ha úgy tetszik biztin keresztül)
A nyitó és záró pedig értelem szerűen. Sajnos fejből nem vágom melyik két szálon megy a vezérlés de könnyen megtalálod.
A csatlakozó belső oldalán nem biztos hogy ezek a színek lesznek.
(#) hinar83 válasza kovacs78 hozzászólására (») Szept 22, 2011 /
 
Többmint valószínű hogy a felső 3 a pozitív az alatta levő 3 negatív szál az ajtók záraihoz.
Viszont azt neked kell kideríteni hogy a gyári zárak 4 kábele közül melyik a motoré.
Ami ott is biztos hogy a csíkos a negatív, de hogy a két pár közül melyiket használd kiderítheted egy multiméter segítségével úgyhogy volt állásba rakod a műszert és megmozdítod a zárat, valamekkora feszültséget indukálni fog a motor és akkor kiderül hogy melyik kell neked.
Vagy az akkus módszer, de ott az a baj hogyha a végállás kapcsoló kapja a szuflát és nem a motor még össze is éghet.
(#) Inhouse válasza dokibácsi123456 hozzászólására (») Szept 23, 2011 /
 
Valaki leírhatná, vagy rakhatna egy rajzot, hogy 4 vezetéken hogyan oldják meg a vezetőoldali motort...felmerült már nemég itt is...

Üdv
Inhouse
(#) hinar83 válasza Inhouse hozzászólására (») Szept 23, 2011 /
 
Egy tipp, a négyből kettő a motoré, másik kettő pedig egy egyállású kapcsolóé. A négy vezetékből csak erre tudok következtetni.
(#) vovozs válasza hinar83 hozzászólására (») Szept 23, 2011 /
 
Olyan gyakorlat alapján nincs hogy kettő motor-- kettő a kapcsoló.... hamár beleszólok mert hülyeség... a megoldás:
Ford esetében olyan lehet hogy két szálon amin testet mérsz ezek vastagabb szerintem fehér/fekete és sárda /fekete (emlékezetből) adsz erős 12V-ot ( nem probalámpán kersztűl) és így vezéreled.
Hogy tudsz erősebb 12V-ot adni. A sodrot megcsupaszított vezetékből kihajtunk egy szálat és azt közvetlenül érintjük a kiszemelt vezetékhez ... igy mint egy biztosíték is müködik...
(#) hinar83 válasza vovozs hozzászólására (») Szept 23, 2011 /
 
Nem 2 motort mondtam, hanem idézem: "a négyből kettő a motoré", azaz a négy szálból 2 szál a motoré a fennmaradó 2 pedig végállás kapcsolóhoz vezethet.
Még egyszer mondom nem láttam még ford központi zárat szétszedve, ez csak egy elmélet.
(#) vovozs válasza hinar83 hozzászólására (») Szept 23, 2011 /
 
Én is négy szál madzagról beszélek: 2 szál megy a motorra, 2 szál megy a kapcsolóra. Én erre mondtam ilyen nincs...... csak az újabb kocsiknál mikor ellenállásra vált szakadás helyett, de ez ford. A vezérlést írtam hogy probáld ki,várom hogy jó-e. Egyébként ezen a két szálon ha lezárod és kinyitod felváltva jelenik meg test és 12V, nem impulzusszerűen. Mikor test van a szálon akkor érintsd oda az egy szál 12V-os drótot. Ja és az ajtónak a zárja legyen beakasztva mert visszanyit.
(#) Inhouse válasza vovozs hozzászólására (») Szept 23, 2011 /
 
Akkor inkább egy izzós 12V-os próbalámpán keresztül.

Még mindig nem értem, tehát ahol 4 vezetékes motor van, ott egy érintkező van benne és ehhez igazították az elektronikát? A Fordban meg csak úgy látszik, hogy 4 vezeték, mert valahol még megkapja a +12V-ot?

Üdv
Inhouse
(#) Nheo válasza gabor83 hozzászólására (») Szept 23, 2011 /
 
Nem jó ez a központi zár? Hogy ezt mondod? nekem még nincs tapasztalatom vele.
(#) dokibácsi123456 válasza Inhouse hozzászólására (») Szept 23, 2011 /
 
Hátha ez segít

ford rajz.JPG
    
(#) vovozs válasza vovozs hozzászólására (») Szept 23, 2011 /
 
Probáld ki amit írtam, probalámpa nélkül!
Több mint 15éve!!! szerelek riasztókat! Anno még prestige meg enforcerrrel kezdtem...
(#) Inhouse válasza vovozs hozzászólására (») Szept 24, 2011 /
 
Nehogy megsértődj már! Ha számít valamit én is Prestige-zsel és Enforcer-rel kezdtem...na meg GT-vel...
Nem szereltem még ilyen Fordot, hiszek neked. Csak az a sodrott érből 1 szál olyan szikrapiktoros...

dokibácsi123456!

Elég rossz felbontású a rajz, nem látszik minden részlet, meg a szemem is kifolyik...de az mindenképpen érdekes, ha a jobb oldalon vannak a kp zárak, hogy a motorok egyik sarka fixen mintha testen lenne, a másik sarkuk meg diódákon keresztül csak pluszt kaphat, mind a 3 lábon érintkezőkön és diódákon keresztül...én arra tippelnék, hogy a belső rajza csak szimbolikus és komplett elektronika van minden motorban, bár ennek némileg ellent mond a hátsók 3 vezetékes volta...vagy pedig trükkösen belül van megoldva a polaritásváltás, minden nyitás/záráskor átvált fordított pozícióba és így várja a pozitív feszültséget ugyanarra a bemenő pontra...

Üdv
Inhouse

Üdv
Inhouse
(#) vovozs válasza Inhouse hozzászólására (») Szept 24, 2011 /
 
Dehogy sértődök meg! Ez az a ford központizár melyik egykaros a nyitás-zárárs-kinyitás. Csak ennél javaslom ezt a "szikrabiztos" próbát, ha megvan a két vezeték probalámpával.
De amit írtál a rajz magyarázatára az beleillik arra amit én írtam.
99% erős pozitív vezérlés, 1% hogy negatív.
ui. Akkor mi lehet hogy beszéltünk már telefonon.. Te pesti én meg szegedi?
(#) Inhouse válasza vovozs hozzászólására (») Szept 24, 2011 /
 
Még messzebb, Békés megyei vagyok...Szegeden főleg a Törimpextől vásároltam régebben, azt sem tudom meg vannak-e még. Korrekt cég volt, jó árakkal...régi szép idők..manapság már nem igazán szerelek.
Ez a 4 vezetékes motor azért még érdekel...

Üdv
Inhouse
(#) Roly5 hozzászólása Szept 26, 2011 /
 
Sziasztok!

Még új vagyok itt és az elektronika egyenlőre teljesen alapon.
Az lenne a kérdésem ,hogy vásároltam egy Radix 4T tipusú riasztót és egy RG-451N tipusú központi zárat és azt szeretném összekötni.A riasztót már bekötöttem és működik,csak azt nem tudom ,hogy a 6 vezetékből melyiket kéne rákötni a zár vezérlőjére.
A másik ,hogy szeretném átprogramozni a riasztó egyes funkcióit.A leírás emleget egy szervíz kapcsolót,de az nincs külön feltüntetve,de ír egy bizonyos "inas" kapcsolóról is.A kettő lehet egy és ugyan az?

Előre is köszi!
(#) Attila86 hozzászólása Okt 3, 2011 /
 
Készítettem egy elektromechanikus motortér-zárat, egy központizár-motor felhasználásával. A lényege az, hogy van egy kb fél centi vastag rúd, melyet a központizár-motor tologat egy kis üreges hengerben. A motorháztető aljára egy nagyobb méretű csavaranyát hegesztettem, amely pont az üreges henger végére kerül amikor a motorháztető le van csukva. A központizár-motor ekkor a rudat áttolja a csavaranyán és így nem lehet felnyitni a motorháztetőt. Nyitni szintén a központizár-motor nyitja, amikor a másik irányba húzza el a rudat.

A szerkezetről a mellékletben látható két kép.

A probléma a következő: Ha a motorra 12V-ot kapcsolok, akkor vagy kitolja vagy visszahúzza magát attól függően hogy milyen polaritást kapcsoltam rá. Viszont abban a pillanatban amikor leveszem róla a 12V-ot, akkor kb félig visszalökődik a motor. Ez miért van? Ha kézzel húzom ki vagy nyomom be és elengedem akkor nincs ilyen probléma. Vagyis van, de csak akkor ha nagyon gyorsan tolom be vagy húzom ki és utána elengedem. Akkor ugyan úgy viselkedik, mintha visszarugózna.

Ez nagyon nem jó így, hiszen akkor nem lesz stabilan kinyitva vagy stabilan lezárva a motortér-záram, hogyha a rúd mindig visszamegy félig.
Van ötletetek hogy mi lehet a megoldás?
(#) Attila86 válasza Attila86 hozzászólására (») Okt 3, 2011 /
 
Kísérletezgettem labortáppal. Hogyha a 12V-os úgy veszem el a motortól hogy megszakítom a vezetéket akkor visszarúg ugyebár. Viszont hogyha a labortápon kapcsolom le a 12V-ot a labortáp elektronikus kapcsolójával, akkor csak pár mm-t rúg vissza. Ha pedig fogom és letekerem a feszültséget 0V-ra, akkor nem rúg vissza egyáltalán. Azt hiszem ez lesz a megoldás, hogy majd a PIC egyik PWM kimenetével (immobilizer fogja vezérelni a motortér-zárat) szépen leviszem lassan a feszültséget.
(#) AZA válasza Attila86 hozzászólására (») Okt 3, 2011 /
 
Üdv!
Ebben a motorban is valószinűleg van gumigyűrű a tolórúd végein.Vagy szedd szét ás vedd ki,vagy ha nem szétszedhető akkor próbáld meg kicsit hoszabb impulzussal vezérelni,hogy ne csak kilökje a rudat,hanem picit meg is tartsa.
(#) Attila86 válasza AZA hozzászólására (») Okt 3, 2011 /
 
Ha három percig hagyom rajta a 12V-ot és utána veszem le, akkor is visszarúg. A gond a levétellel lehet valamiért, szerintem a gyors áram-megszüntetés feszültséget indukál a motor tekercsében és emiatt teker egy kicsit vissza. De a feszültség lassú megszüntetésével nem jelentkezik a probléma, úgyhogy maradok ennél a megoldásnál.
(#) vovozs válasza AZA hozzászólására (») Okt 3, 2011 /
 
1. A központizár motort cseréld ki egy márkásra mert ez az ocsó kinaik könnyen döglenek,főleg ha 3percig adsz neki feszültséget!
2. Ha lerellézed ( 2db nyito záró relével) a motorvezérlést akkor, mikor visszaenged a relé, akkor egyúttal zárja a motor két szálát össze, illetve testre, így a motor mint egy terhelt dinamó fog müködni és nem fog visszarugni.
3. ha meghagyod ezt a motort akkor valahova vezess ki egy madzagot..amin keresztűl közvetlen ki tudod nyitni ha nem szorulva megy tönkre.
kiegészítés:
N.C.zárás--------test
N.O:zárás-------+12V
C.O.M.zárás---- motor

N.C.nyitás--------test
N.O.nyitás-------+12V
C.O.M.nyitás-----motor
(#) vovozs válasza vovozs hozzászólására (») Okt 3, 2011 /
 
Probáld ki ha rövidzárvédett a tápod, csak érintsd össze a motorszálakat..a motorok max 1 másodperces impulzusokra vannak tervezve és ne hagyd rajta a feszültséget tartósan!A motorból ne szedd ki a gumigyűrűt inkább nehezítsd meg az utját... szoruljon egy picit az is visszafogja de a relés megoldás bőven elégnek kell lennie mert ez szoló motornál mindig is, és másnál is probléma.
(#) Attila86 válasza vovozs hozzászólására (») Okt 3, 2011 /
 
Köszönöm a tippet, ez sem rossz! És hol lehet kapni jobb minőségű motort? Remélem létezik ugyan ilyen kialakításban mert a rögzítést ehhez készítettem el. Bár végül is át tudom variálni ha muszáj.
(#) Inhouse válasza Attila86 hozzászólására (») Okt 3, 2011 /
 
A gyári vezérlők is összezárják a motor 2 szálát, amikor már nem kapja az áramot.
Nézd meg pl. a Spal motorját! A méret stimmel...

Üdv
Inhouse
(#) dokibácsi123456 válasza Attila86 hozzászólására (») Okt 5, 2011 /
 
Ha a gumiharangot lehúzod akkor valószínűleg nem fog visszafelé elmozdulni..Nekem ugyan ilyen problémám volt egy b corsa csomagtér ajtajával pedig az nem is ilyen gagyi motor volt. oldalvágóval csíptem egy pici lyukat rá és azóta tökéletes. (mondjuk ehhez kellett egy hónap mire rájöttem )
Amúgy egy "rendes " motor általában megáll a végállásnál.
(#) vovozs válasza dokibácsi123456 hozzászólására (») Okt 5, 2011 /
 
A -gagyi kinai - és az -olasz spal- és a -magyar autron- is visszarúg ha csak simán probáljuk... a felfogatás működés mindegyiknek egyforma csak a kinézet nagyon hasonló. Csak a csatlkaozás és a drótok színe különbözik. De amint relén keresztül vezérled és a relé zárja a lábakat nem rúg vissza!( nem lóg levegőben müködés után egyik szál se). Rövidzár védett tápon rögtön probálható is... feszültséget adsz neki és utána rögtön rövidzárat csinálsz a motor vezetékénél.
(#) Attila86 hozzászólása Okt 11, 2011 /
 
Lassan készen van az immobilizerem. Van egy állapot-jelző LED-je ami piros hogyha blokkolva van az autó, zöld hogyha nem és sárga hogyha még nincs blokkolva de már folyik az időzítés. (Aminek letelte után blokkolva lesz, ha addig nem pötyögik be a kódot.)

Viszont kellene valami hangkeltő hogy ne kelljen a LED-et figyelni hanem valami hangot is adjon ki hogyha a kód beírására vár. Van erre valami ötletetek? Hangtároló IC-t és kis hangszórót túlzásnak tartok, egy kis piezo meg szerintem halk és ormótlan hangja van. Szerintetek milyen hangkeltőt lehetne a PIC-re kötni? Valami csipogás-szerűség kellene.
(#) Palika20 hozzászólása Okt 11, 2011 /
 
Helló mindenkinek lenne egy kérdésem.

Valaki tud valami leírást adni egy scorpio autoriasztó bekötéséről. Az lenne a kérdésem hogy melyik kivezetés micsoda? A pontos típusát nem tudom. fájlmellékletben küldöm a képét. Remélem valaki felismeri és tud nekem segítséget nyújtani. Előre is köszönöm
(#) Inhouse válasza Attila86 hozzászólására (») Okt 11, 2011 /
 
Lehet kapni 12V-os (autóba való) kockacukor méretű piezókat, megkapja a feszt és sípol.

Üdv
Inhouse
(#) tomcat1976 hozzászólása Okt 15, 2011 /
 
Sziasztok!
Opel Astra gyári távvezérlős központi zár vezérlő színek kellenének,meg az,hogy pozitívval vagy negatívval vezérel-e?Az autó 1998-as évjáratú,második szériás astra.Köszönöm a segítséget!
Következő: »»   61 / 167
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem