Fórum témák
» Több friss téma |
Köszönöm mindenkinek a választ, akkor még gyüjtök egy jobb objektívre.
Bővebben: Link
Egy ilyen öltözet jól jöhet.
Az én koromban? Mi általában csónakból fotózunk, van amikor használunk rejthálót.
Kicsit megkésve ugyan, de én is reagálnék a kérdésedre.
Amennyiben nem vagy kényes az autofókusz meglétére, illetve nem riadsz vissza használt eszközök vásárlásától, akkor nagyon tudom ajánlani a régebbi, manuális optikákat. Az interneten hatalmas piacuk van, és nem ritkán szinte fillérekért lehet hozzájutni egy-egy nagyon jó vételhez. Valamiféle átalakító mindenképpen kell majd az objektív és a gépváz közé, de ez többnyire nem igazán nagy tétel (1-2eFt). Én leginkább az M42-es, illetve a T2-es csatlakozású optikákat nézegetném, mert ezekből hatalmas a választék, és mert kompromisszum nélkül csatlakoztathatóak a gépedre. Ezen kívül lehet, hogy jobban járnál egy fix gyújtótávolságú objektívvel, mivel az egyszerűbb felépítésük miatt általában nem csak olcsóbbak, de képminőségben lazán túlszárnyalják zoomos társaikat. Én például egy f4-es, fix 300mm-es keletnémet üveget 20000 pénzért szereztem még régebben; ez egy APS-C méretű szenzorral felszerelt vázon (mint amilyen a tiéd is) 450mm-es gyújtótávolságnak felel meg. Ezt megfejelve például egy 2x-es telekonverterrel (a használható minőség ~10000 pénztől indul) pedig már 900mm-nél tartunk - igaz, ez mellékhatásként egy néha nagyon fájdalmas fényerőveszteséget is okoz (a kétszeres konverternél éppen két blendényit).
Azért vigyázzunk ezekkel a régi objektívekkel. Az új dslr vázakkal nem igazán lesz fénymérés és megfelelő mattüveg hiányában nagyon nehézkes az élesség állítás.
Az viszont igaz, hogy nagyon jó minőségű képek készíthetőek velük.
Canonra simán rakhatók, fénymérés rossz lesz az biztos. Programozható adapter kellene ami megfelelő exif adatokat hazud. Élőképpel 10*nagyítással hajszálra állíthatók a dolgok. Van egy 100-300as fix 5ös Tokinám. Ne is keresd nem találod meg a netten. Ráesztergálva az adaptert, kitekerve 300ra, mattüveget cseréltem, belereszeltem a régi filmesét, picit téved, utána kell igazítanom, csak legyen időm kigondolni hol és hogyan kell. Élőképpel, 10*nagyítás, tűéles képet ad.
Egy ilyen módszerrel készített tűéles képet feltehetnél, ha szabad kérni.
Nem régen van DSLR gépem és még nem igazodok el az objektívek között. Köszönöm a tanácsokat.
Van olyan adapter amivel a Nikon bajonettet lehet csatlakoztatni Canon géphez?
Igazad van, erre nem is gondoltam. A nem professzionális felhasználásra szánt vázakkal valóban nem működik a fénymérés, azonban ez a probléma áthidalható a megfelelő adapterrel, ami rendelkezik a fénymérést lehetővé tévő chippel (ahogy KTobi is említette). Megjegyzem, némi gyakorlattal érzésre is elég jól belőhető a helyes expozíció akár már egy-két tesztképből is - habár van, amikor erre nincs idő.
Az manuális élességállításhoz viszont nem kell speciális mattüveg, hiszen a fókuszvisszjelzés a legolcsóbb belépőszintű vázakon is elérhető már (legalábbis a Nikonnál így van - más gyártók nem tudom, hogy vannak ezzel). Sajnos szemüvegben sem száz százalékos a látásélességem, úgyhogy gondolhatod, mikor kezdtem volna bele a manuális objektívek használatába fókuszvisszajelzés nélkül.. nagy hoho: Idézet: „Köszönöm a tanácsokat.” Igazán nincs mit! Idézet: „Van olyan adapter amivel a Nikon bajonettet lehet csatlakoztatni Canon géphez?” Igen, létezik. Ebay-en, Vaterán vagy fotós boltokban nézelődj, biztosan fogsz találni.
Na mondjuk az élőkép eszembe sem jutott, mivel az én vázamon még nincs ilyen. Úgyhogy én csak a szememben bízhatok
Nem rossz dolog az, bár azt hiszem, ha lenne sem használnám. Lehet gyakorlati haszna (pl szögkereső kiváltására, vagy amit KTobi is írt), de én még mindig abban bízom a legjobban, amit a saját szememmel látok a keresőn keresztül.
Ahogy lesz időm kerítek egy képet, és felrakom. Tudom már mit fogok feltenni, de kell idő, hogy egy 100%os részletet is nyírjak belőle. Sajnos még ez a 10perc se adott jelenleg. Más fontosabb dolgok vannak.
No itt van a kép. Oldalt a kép nem az objektív hibájából sötét. 300as objektív 1,6os croppal ekv. 480mm ilyen kis tárgynál 2-300 méter távolság simán van.
Tetszik! Jó lesz a 300-as tele. De ezt a 1,6-os cropp-ot fejsd ki egy kicsit, mi is ez valójában. A Vikipédián megnéztem de angolból nem vagyok igazán jó.
A crop egy mutatószám azt magyarázza, hogy a képérzékelő mennyivel kisebb a 35mmes FF (full frame) filmkockától. Az olcsóbb Canon DSLRek 1,6os szorzóval készülnek. Ha jól tudom neked is ilyen van. Az objektíven mindig a fizikai gyújtótávolságot adják meg ami FFre vonatkozik. Ehhez rá kell számolni mindig a szenzorméretet. Jelezd ha sikerült összezavarni
Most gondolkozok a távolság lehet jóval több, csak a szintkülönbség 80 méter legalább.
Háááát... nem rossz, de azért a tűélestől messze van. Az biztos, hogy az élőkép alapján történő élességállítás is tűrhetően működik (ahogy a példa is mutatja), de engem ez így most nem győzött meg igazán a dolog tökéletességéről.
Mindenesetre némi szoftveres utóélesítéssel megpróbálom szemléltetni, hogy én nagyjából mit értek tűéles alatt. (És most tekintsünk el a szoftveres élesítés és a jpeg-tömörítés fogyatékosságaitól, a lényeg a szemléltetés.)
Szoftveresen rá tudok húzni, de nem akartam. Szemre ezt nem tudtam még így se belőni. Szerintem ennél élesebbre maga az objektív nem képes. Vedd figyelembe a távolságot. Szerintem itt már a párolgás is játszik. Van képem ahol a szemben part van fényképezve, majd megnézem maps-en milyen távolságról is van szó. Volt némi problémám a végtelennel előzőleg, ennél többet nem várok el az obitól.
A szenzorom 22 x 15 mm 15 Mp.
Még emésztem amit írtál. Idézet: „Vedd figyelembe a távolságot. Szerintem itt már a párolgás is játszik.” Igen, ez igaz, ekkora gyújtótávnál már valóban közbeszólhatnak a különféle légköri zavarok. Meg egyébként nem tudom, milyen ez az objektív (furcsamód tényleg semmi sincs róla a neten), de lehet, hogy jóval nagyobb szenzormérethez gyártották (fullframe, netán középformátum?), és talán azért nem rajzol annyira szépen egy APS-C méretű szenzorra. Egyébként miféle ez az obi, hogy ennyire ritka?
Pentax K bajonettes verziót találtam akkor. Nem volt drága. Szerintem FFes, majd csinálok vele kicsit közelebbre képet. Találtam egy oldalt, amin pont ez van csak más bajonettel. Bővebben: Link
Igen, valóban FF kell, hogy legyen - a bajonettek tanúsága szerint egyértelműen kisfilmes géphez szánták. Egy középformátumú tele nem pont ilyen dimenziókkal rendelkezne.
A közelebbi képekre kíváncsi vagyok, mert szerintem ebben az üvegben azért több van, mint ami elsőre átjött a hajós képnél.
Volna egy eladó 70-300-as teleobjetiv nagyon baráti áron.
Az eladó szerint a blende a legszűkebb állásban be van ragadva.Szerintetek javítható ez, érdemes lenne megvenni? Van valaki ebben a topikban aki foglalkozik javítással?
Tudja valaki, hogy ez a objektív mire szolgál?
BRAND NEW 58mm TELEPHOTO Lens FOR ALL 58 mm LENS CANON A kit obira van rátekerve
Valószínű, hogy valami előtétlencse, ami megnöveli a gyújtótávolságot.
Hosszas gyüjtögetésnek meg lett az eredménye:
Üdv. Mindenkinek!
Van egy HP PhotoSmart R707 gépem, melyet nagyon szeretek, mert eddig kifogástalanul működött. A probléma a következő: A fénykép készítésekor mintha nem keverné meg a színeket. ronda pirosba látszik minden. a video felvételnél minden tökéletes. mi lehet a hiba? |
Bejelentkezés
Hirdetés |