Fórum témák
» Több friss téma |
Újra savazod?? Egy akkut nem kell nem is szabad újra savazni! Savat csak akkor szabad beleönteni ha az kiborult. Azt irtad hogy jó a töltésed. Akkor az akku a rossz ha alacsony a savnívó.
Abban már alig van aktív cellafellület, már leporladt róla az ólom jó része. Mérve még jónak tűnik, de már nem tud nagy áramot leadni, így már indításra nem jó.
Az újrasavazás akkor segíthet, ha az ülledék miatt cellazárlat keletkezik. Ekkor öblítés, újrasavazás átmenetileg eredményt hozhat. De már jó nem lesz.
Az működőképes lehet, ha fogunk mondjuk 10000uf-nyi kondit kisebbekből, esetleg low esr-ből összepakolva, feltöltjük vagy 20 voltra, és egy böhöm fettel ráengedjük az akksira, amit egy 555ic vezérel? 4 éve húzza a varta akksi az autóban, ha jól tippelek, nemsokára vége a tervezett élettartamának.(bár egyelőre jól tartja a töltést, és még mindig bazi nagy indítóáramot ad)
Van olyan is amikor (főleg benzines autóknál) hirtelen halál áll be. Nincs igazán érzékelhető jele, a kis benzines motort szépen indítja, leállítod, másnap nem indul, kész vége.
Vannak műszerek, amik egy rövid méréssel viszonylag jól megsaccolják az állapotát, érdemes megméretni, és ha 80% körül jár már csak, akkor elgondolkozni egy tél előtti cserén...ha fontos, hogy mindig rajtkész legyen az autó. Üdv Inhouse
Az általad említett hirtelen halált cellazárlat (az alul összegyűlt levált ólom) vagy az átkötés megszakadása okozza amit nem lehet előre megállapítani és mérni. Esetleg a mérési eredményből lehet következtetni, de hogy mikor fog pontosan annyi ólom összegyűlni a cella alján, hogy ez zárlatot okozzon a jóisten se tudja, de még azt sem mikor fog megszakadni az átkötés valamelyik cellában. Ja és teljesen mindegy milyen a hajtóanyaga a járműnek. Nálam két fehér (kissé átlátszó) kasznis varta akku 55-ös játszotta el, hogy lejárt a gari (1 év, a szilverre van 2 év gari) nyáron kiszálltam a kocsiból kb 15 perc vissza és sehol semmi. Gondoltam azért 1 éves akku csak nem lehet rongyá menve. De lehet mikor kimostam semmi ólom nem marad benne, a másik meg megszakadt.
A szakadás is érdekes, a feszültség mérhető terhelés nélkül jónak néz ki, terhelni nem lehet, a töltést nem veszi...
Szép még a vándorló cellazárlat is... Vannak variációk. Szeretnéd megállapítani mi lehet a baj, de a reklamálók általában ezt nem segítik... Üdv Inhouse
Sziasztok!
Li-ion akksi újraélesztésére tényleg nincs semmi esély? Mert van egy nagyon régi laptopom (ibm 380ed) li-ion akksival, teljesen halott 0V, de egy nap alatt feltölti a laptop, zölden világít a lámpa, de ahogy kiveszem és rámérek rajt van a fesz egy másodpercig majd le is meríti a multiméter teljesen, mintha egy kis kondit mérnék. Semmivel se lehet megmenteni az ilyen akksit? A li-ion mért ilyen?
A laptop és egyéb ilyesmi termékek akkuja teljesen más tészta. A laptop aksikban van egy áramkör is és nem feltétlen az akku a rossz sok esetben segítene egy eeprom reset is az aksiban. szóval ez teljesen más mint a jármű akku.
Tudnál segíteni az újraélesztésében? Ibm 380ed tehát nem mai darab, 10V li-ion akksi. Az rajt van hogy melyik a plusz meg a minusz, de a többi mit csinál? Fontos lenne valahogy feléleszteni, mert egy új többe kerülne mint a laptop...
Sajnálom, de nem megy nincs hozzá soft. keményen fizetős és 7 pecsétes titok ként őrzik.
Milyen soft kéne hozzá? Nem igazán értem, egy majdnem 15 éves laptop akksiról beszélünk... Azon gondolkodok hogy szétvágom valamivel óvatosan és megpróbálom a cellákat egyesével dirktbe megküldeni jópár voltal, elrontani nem nagyon tudom...
Az eeprom-hoz kell szoft. ill. resetelni kellene, a cellákat meg tönkre lehet tenni főleg ha nem is rosszak bár elég régi a cucc így nálad inkább rosszak a cellák mit szofveres hiba. Szóval nálad az új akku jöhet szóba inkább.
Ne kinlódj vele dobd el jó messzire azon már semmiféle soft vagy bármi más nem segít.
Lehet hogy megköveztek, de leírom a tapasztalatom.
Az én akku aktivátorom egy vasrúd volt. Az akksi az autóban fokozatosan egyre kevesebb napot bírt. Délután feltöltöttem és reggel már nem indult a kocsi. Próbálkoztam újraéleszteni az akksit töltéssel, aztán 50W-os izzóval merítettem, de nem sok változás. Gondoltam már nem oszt nem szoroz, simán rövidre zártam egy vascsővel. Mikor elkezdett pezsegni, levettem a rövidzárat, majd párszor újra. Aztán feltöltöttem, és mégegyszer. Néhányszor odakocogtattam az akksit a földhöz kisütés után. Az akksi helyreállt, és azóta is működik. (1 hónapja) Mondjuk senkinek nem javaslom hogy kövesse a példám, mert rövidrezárni egy akksit eléggé veszélyes Csak elgondolkodtató a dolog azért írtam le.
De ha szétszedem (bár nemt ud om hogy lehetne), és cellánkánt szépen 4,1V-ra töltöm ahogy kell, és felveszi a töltést az összes cella akkor lehet hogy menthető ia. Ezt az eproom dolgot nem értem, biztosak vagytok benne hogy ilyen régebbi akksuba is az van? Minek?
Te írtad hogy 15 éves. Csodák nincsenek, ez már nem akku. Nincs benne semmiféle eproom. De ha van kedved és időd akkor csak kísérletezz vele.
Ok, még mialőtt szétberhelném (mert sajnos kultúráltan nem lehet szétszedni) eltudjátok mondani hogy melyik érintkező mire való? Mert van egy minusz meg egy plusz (meg is van jelölve) de azonkívül még 4 érintkező van. Ezek pontosan mit csinálnak? Gondolom van ami visszajelez a laptopnak stb. de lehet hogy cellánként rálehet kapcsolódni?
Valami kapcsolást nem tudtok? Milyek érintkező mit csinál pontosan?
Szétbarmoltam, megbántam, még ha megcsinálnám se tudnám visszarakni...
Annyira sajnálom ezt az akksit, még ha rossz volt is egy érték made in japan stb... A szar kínai utángyártott akksi is 20eFt, honnan lehetne ilyen akksit használtan olcsón szerezni? Még ha csak 10 percig birná akksiról is jó lenne...
Nekem is van egy ezeréves laptopom. (AMD200Mhz-64Mb ram)
Abban is szétment az akksi, de mivel ingyér volt szétszedtem az akkupackot. Sima AA méretű ceruza akksik vannak benne, és egy biztosítékféle. A sok érintkező közül én csak a plusz és minuszt küldtem meg táppal és feltöltöttem. Pár ilyen feltöltés után életre kelt az akksi. Neked nem lehet pótolni a cellákat ilyen AA vagy AAA méretű olcsó akkuval?
Nem hiszem mert ez li-ion aminek a töltése nagyban eltér a nimh-tól (amilyen a legtöbb cerüza akksi)
Olvasgattam a hozzászóládokat, és eszembe jutott, hogy meg kellene néznem, hogy az én modellezős töltőm vajon hogyan tölti a zselés akkukat... A töltőt egyébként egy Atmel ATmega128 kontroller vezérli, és rendszeresen lehet frissíteni netről a szoftverjét. A mérési összeállítás a következő volt: 6V 4,5Ah-s zselés akku, az akku és a töltő közé sorba egy 0,33 Ohm 5W-os ellenállat, és ezen mértem a feszt a szkóppal. A szkóp beállításai: függőleges: 0,5V/div vízszintes 10us/div . Amint a képen is látni lehet, ez is impulzussal tölt, szóval tényleg az lehet a jobb az akkuknak, ha egy 29000Ft-os töltő is azt használja.
Szerintem ha már úgyis halott egy próbát megér.
Sziasztok.
Megépítettem a kapcsolást, és az a tapasztalatom, hogy melegszik a kondi és a Fet. Próbáltam a fetet cserélni irf9540 re a diódát by500 ra. Az ic 5-ös lábát lehúzni kondival. A hiba, hogy beindítom, majd 15mp múlva elkezd a freki össze vissza mászkálni, a fet melegszik a kondival együtt. Mi lehet a hiba segítsetek kérlek. Link: http://autonopedia.org/renewable_energy/Energy_Storage/Battery_De-S...r.html köszönettel
A C4 Low esr? Ha nem, cseréld arra.
Sziasztok!
Gondozásmentes (teljesen zárt tetejű, nem lehet utántölteni) varta autóakksit meg lehet kínálni ilyen kütyükkel? Most fogja betölteni a négy évet, és bizony ha egy hétig áll az autó akkor már nagyon szenvedősen indul.. Tavaly a -20 fokban állt 3 hetet, és akkor is jobban tekert.. Szóval ha jól tudom, ezek a gondozásmentes akksik gyakorlatilag megegyeznek a hagyományos ólomakksikkal, csak a teteje úgy van kiképezve, hogy ne tudjon kiszökni a sav? Mert ebben az esetben gondolom minden további nélkül rá lehet tenni egy ilyen áramkörre.
Köszi, lehet hogy összedobok majd egyet.
Egy négy éves akkutól ne várj csodákat. Az akkud a végét járja. Az ilyen kütyük elkészítése legfeljebb hobbinak jó.
A teljesen gondozásmentes csak annyit jelent, hogy egy matricával letakarták a dugókat, ahol desztillált vizet tudsz utána tölteni. Tehát tépd le és nézd meg. Ha vízhiányos töltsd fel. Aztán jöhet a kütyü.
Például én egy hat éves akkuval járok minden nap. semmi gondom vele. Mondjuk eddig még szulfátoldót sem használtam, csak figyeltem az elektrolit szintjére.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |