Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » NYÁK-lap készítés kérdések
A témában nincs helye a nem szakmai indíttatású vitáknak, ezért a szabályszegést elkövetők azonnali figyelmeztetés nélküli kitiltásban, vagy némításban részesülnek. Ugyan így járunk el azokkal szemben, akik "blog"-nak nézik a fórumot. Ezt mindenki tartsa szem előtt!
Lapozás: OK   657 / 1388
(#) gulasoft válasza janikukac hozzászólására (») Okt 28, 2011 /
 
Vágd el két oldalon és meg van oldva. Ebből ne csinálj problémát. Eagle ezért jó. Ott ha megvan a tervrajz, és abból gyártod a nyákot, rögtön látszik ha már valamit nem kell bekötni, mert eltűnik a légvezeték. De tényleg jó kis nyák ez ahhoz képest, hogy 3 hónapja még azt sem tudtad mi az a p20.
(#) gulasoft válasza janikukac hozzászólására (») Okt 28, 2011 /
 
Tedd egy lapscennerbe jobbat csinál mint bármilyen fotó. És adj neki 600dpi-t akkor jönnek nagyon jól ki a hibák.
(#) janikukac válasza gulasoft hozzászólására (») Okt 28, 2011 /
 
Én teljes mértékben egyezek, akár alá is írom, az Eagle veri a Sprint Layoutot. Na, de: Mit kezdjek az Eaglellel? Nyáron nagy fellendülésbe kezdtem, majd én áttérek, profi dolgokat viszek véghez... Fenét. Nem ment. Túl bonyesz. Én lassan 1 éve, amikor az astabil multit építettem, akkor kezdtem el a Sprintet használni. Teljesen meg vagyok vele elégedve. Az megvan benne ami kell, másra nincs szükségem. Nagyon a kezemre állt.
A scannerrel meg az a baj, hogy az sincs itthon.. Ja, a másik, már forrasztottam rá, csak nincs itthon alkatrész, meg a gimi minden időt elvesz. De talán a hétvégén jutok valamire. Lesz kémiai ónozó, rendes előhívő, két oldalas panel, és majd elkészítem a hangkártya nyákját...

Ehhez egy kérdés: A boltban azt mondjak, ez túl precíz fúrószár, ilyet ne vegyek inkább azt az olcsót, ami 20 fúrás után elkopik. Miért beszéltek le? Valóban nem tudom ezt használni a panelfúrómhoz? :O
Ilyen: Bővebben: Link És kb 1000ft forintba átszámolva...
(#) karaszbandi válasza janikukac hozzászólására (») Okt 28, 2011 /
 
Pont, hogy ilyet kellene használnod, nem a gagyi 20forintos drótdarabot!
Van külömbség a kettő közt. Ez fúr, a 20forintos meg dúr. Csak kézben elég törékeny.
(#) gulasoft válasza janikukac hozzászólására (») Okt 28, 2011 /
 
Mert el fogod törni.
Ehhez jó állványos fúró kell, ami nem is üt egyáltalán, vagy cnc. Ezek nagyon kemények 10.000 lukat kell bírnia, de oldalirányú terhelésre elpattan.
(#) janikukac válasza gulasoft hozzászólására (») Okt 28, 2011 /
 
Ójajj. Akkor vegyek gagyit, többet? Mit csináljak?
(#) janikukac válasza (Felhasználó 13571) hozzászólására (») Okt 28, 2011 /
 
Áh, ilyenem se nincs. Veszek inkább gagyit, 120forintért. 20-30 fúrást kibír...
(#) janikukac válasza (Felhasználó 13571) hozzászólására (») Okt 28, 2011 /
 
Oké, oké, de akkor már inkább valami állvány kéne nekem, ugyanis van profi fúróm, direkt panelokhoz, csak állványt kéne csinálni..
(#) Hp41C válasza Ricsi89 hozzászólására (») Okt 28, 2011 /
 
Ha ez egy analóg áramkör, analóg mérőkör egy kontrolleres áramkörben, akkor probléma lehet a földhurok, ha ez egy digitális áramkör, mikrokontrolleres panel digitális része, és a jel egy táp vagy a föld, akkor jogos a többszörös bekötés.

A digitális áramkörökben nem gond a földhurok (nem hallgatjuk a jeleket, zajtartalék pedig némány 100mV). Az alacsony föld (és táp) impedancia viszont fontos kérdés. Ennek megoldása az un. hálós földelés. Továbbá kereszthatások elkerülésére is használjuk a föld hurkokat pl. oszcilátor alacsony szintű jeleninek és más nagysebességű jelvezetékek egymásra hatásának csökkentésére. Ld. nagysebességű kontrollerek bekötési ajánlatát.

Analóg technikában sem ismeretlen a védő hurok - guard ring, de kialakítását gondosan kell végezni. Nagyimpedanciás bemenettel rendelkező műveleti erősítők bemeneti pontjai köré szoktak ilyen hurkot tenni, a nyák felületén történő átvezetésből származó áramok kivédésére. Tervezéskor azt kell betartani, hogy a potenciálja a bemenetével azonos legyen, a meghajtása alacsony impedanciáról és egyetlen pontban történjen.
(#) zolika60 válasza (Felhasználó 13571) hozzászólására (») Okt 28, 2011 /
 
Ez még egy hatvanas évekbeli masszív darab. Egy mai kínaival nemigen köszörülnél.
(#) janikukac válasza (Felhasználó 13571) hozzászólására (») Okt 28, 2011 /
 
Jó ez,de az esztergályos, stb mechanikához egyáltalán nem értek, és ez a nagy baj. Majd megkérek valakit, lehet...
(#) janikukac válasza (Felhasználó 13571) hozzászólására (») Okt 28, 2011 /
 
Van asztalos rokonom, talán ő tud segíteni ebben, mert ért hozzá!
(#) pityu_18 hozzászólása Okt 28, 2011 /
 
Sziasztok!Megjött a műnyomó de valami nem okés arra gondolok kevés a vasaló hőmérséklete (180fok).
Valaki bejelölné hogy a bimetálon mit kell hajlítani hogy picit nagyobb hőmérsékleten menjen?
(#) tikitiki hozzászólása Okt 28, 2011 /
 
Inkább ird le , hogy mi nem sikerült , az a 180 fok elég kell , hogy legyen , az én laminálóm 120-130 fok és elég, sok minden számit papir vastagság stb stb stbv.
(#) Hp41C válasza tikitiki hozzászólására (») Okt 28, 2011 /
 
A hőmérséklet nagyon függ a nyomtató és a toner gyártójától. A HP tonernek jó a 120-130 fok, de az OKI tonernek lényegesen magasabb kell, 180-200 fok.
(#) pityu_18 hozzászólása Okt 28, 2011 /
 
135g-os műnyomóra nyomtatok,Konica Minolta 1300W nyomtatóval.Holnap csinálok pár képet a panelokról de az a baj hogy egy részén a panelon gyönyörűen megragad a festék a másik részén pedig semmi nem marad meg.Pedig egyenletesen vasalom.
De próbáltam a sütőbe is berakni 5percre 200fokon utána papír zsebkendővel végig simítottam de ennél a módszernél is csak az egyik felén maradt meg a festék.
Annyi hibát elkövettem hogy nem csiszoltam meg a panelt, de a zsírtalanítás megvolt.Ettől lehet?
(#) tikitiki hozzászólása Okt 28, 2011 /
 
Igen ezt elfelejtettem hozzá írni , igen számít a toner is , az enyém Lexmark , és nagyon jó vele dolgozni , de én kísérleteztem többféle vastagságú papirral , és ha vékonyabb a papír kevesebb hő kell , és kevesebb hő azért jobb , mert a vonalak nem nyomódnak szét , és csak pont annyira olvad meg a por , hogy áttapadjon a nyákra.Sőt nagyon jó minőséget lehet elérni öntapadó tapétának azzal a részével amit általában eldobunk , erre nyomtatva , és laminálva , vagy vasalva áztatás után szinte egy az egyben lejön nem kell dörzsölgetni mint a műnyomót , olyan mint amikor egy levonót húznánk le.
Ja akit érdekel lehet gondolkodni azon , hogy lehet nyákrajzot úgy készíteni mint egy levonót , vagy más néven matricát amit csak rá kell tenni lehúzni a rajz a nyákon marad , és nem kell vasalni laminálni , és még a maratásnak is sokkal jobban ellenáll nos ?????
(#) Bari- válasza pityu_18 hozzászólására (») Okt 28, 2011 /
 
Szia

A nem tapadás oka legtöbbször a zsíros felület szokott lenni, mivel szoktad zsírtalanítani a panelt? Míg vasalásos módszerrel készítettem nyákot, addig a víz alatt Csiszolószivaccsal tisztítottam meg (a finomabb szemcsenagyságút szoktam használni, van belőle többféle, elég durva is), majd lecsöpögtetés után hőlégfúvóval szárítottam meg és ment rá a papír majd a vasalás, ezzel a módszerrel kicsit fel is érdesítettem a panelt amihez jobban tapadt a toner és tisztítva/zsírtalanítva is lett.
A Nyákkészítés lézernyomat laminálással témában, többek használják a hígabb maratóban való érdesítést, azt már nem próbáltam, mivel menet közben áttértem a fotózásra, de érdemes utána olvasni.

Bari
(#) janikukac válasza pityu_18 hozzászólására (») Okt 28, 2011 /
 
Szia ! Én is Konica Minolta Page Pro 1350W-al akartam vasalni, eredeti tonerral, de elég silányak lettek, így átmentem a fotozásra.
(#) tikitiki hozzászólása Okt 28, 2011 /
 
Na csak azért hogy lehet egész vékony vonalas nyákot is készíteni vasalva , vagy laminálva.
Vannak rajta hibák de az miattam van , mert kb siettem , tehát néhány vonal elcsúszott , de ez megint az én hibám cirka 5 perc alatt csináltam kb.
Ezt öntapadó tapéta lehúzott eldobandó fényes oldalára nyomtattam, és pont ezért kell vigyázni , mert erről könnyen le is jön mint látszik nekem is néhány vonal ahol hozzáért az ujjam mert direkt siettem megsérült , és a nyomtató beállitásokal sem törödtem , ala natur , csak hogy lássátok , ja és a nyákot sem tisztitottam annyira csak éppen hogy , persze ha minden ugy van csinálva ahogy kell , akkor tuti a végeredmény , de most direkt gyors akartam lenni , és akkor a képek
(#) janikukac hozzászólása Okt 28, 2011 /
 
Sziasztok !
Megkaptam a vegyszereket, örülök neki nagyon !!! Megjött a kémiai ónozóm, meg az előhívóm. Valaki azért elárulná, igazából pontosan, hogyan kell lezárni az üveget, hogy ne párologjon el az ónozó??? Üdv (TN 160)
(#) gulasoft válasza janikukac hozzászólására (») Okt 28, 2011 /
 
Tetejére a kupak alá tegyél egy széles ragasztószalagot és úgy tekerd rá a kupakor.
(#) pcroland válasza janikukac hozzászólására (») Okt 29, 2011 /
 
Nekem nem párolog a kémiai ónozóm. Ha egy kicsit zsíros a panel, akkor már nem tud megtapadni az ón.
(#) gulasoft válasza pcroland hozzászólására (») Okt 29, 2011 /
 
Nem párolog csak lebomlik.
(#) dinokal válasza janikukac hozzászólására (») Okt 29, 2011 /
 
Szia! Fúróálványt fából aránylag kevés munkával lehet csinálni. Deszka, léc, szeg csavar, és egy rugó. A ma kapható kis álványok nagy hibája hogy egy hengeres vasrúdon vannak, és ha lenyomod, akkor oldalirányban elmozdulnak, ehhez kellene egy másik rúd, ami megvezeti, és nem engedi meg az oldalirányú mozgást.
A fúróknak számolj utána. 1 db 1000 Ft, és több ezer lyuk fúrása, vagy 120 Ft, és kifúrsz jó esetben 30-at. Utóbbi még egy egyszerűbb panelhez sem elég, tiszta pénztemető! Háromszáz lyuk 1200-ba fáj!
(#) dinokal válasza dinokal hozzászólására (») Okt 29, 2011 /
 
Még annyit, ha majd a rossz fúróhegy letép egy két forszemet a panelról, és már a sokadikat dobod el emiatt, rájössz melyik a spórolósabb!
(#) janikukac válasza gulasoft hozzászólására (») Okt 29, 2011 /
 
Köszönöm ! Tehát a nyílásra rakjam, ahol ki is öntöm. És ugye a tálba annyit öntök, hogy ellepje, és mozgatom 7 percig a tálat. Ha kész öntsem vissza az ónozó folyadékot?
(#) janikukac válasza dinokal hozzászólására (») Okt 29, 2011 /
 
Hát, remélem valamit ki fogok tudni találni...
(#) gulasoft válasza janikukac hozzászólására (») Okt 29, 2011 /
 
Utána alaposan ALAPOSAN még alaposabban öblítsd le, mert maga az ónozó is tartalmaz savat. Ha nagyon lemostad itasd fel a víz nagyját egy wc papírral, és utána egy száraz vécépapírral dörgöld szárazra. Ekkor nem fog elszíneződni. Ha már nem ónoz, akkor dobsz bele 2 gramm ónII kloridot.
(#) janikukac válasza gulasoft hozzászólására (») Okt 29, 2011 /
 
Aha, köszi !
Tehát a folyamat, ahogy elképzelem a szabályos, veszélytelen ónozást:
-gumikesztyűt húzok, kibontom a folyadékot, tálba öntöm
- az előre kifúrt, zsírtalanított (alkohol meg mosogatószerrel átmosott ) panelt belehelyezem a löttybe, mozgatom
-7 perc után kiveszem, nagyon óvatosan, kesztyűben megmosom langyos , bő vízzel
-az ónozó folyadékot visszaöntöm, vastag ragasztóval a nyílását a kupának leragasztom, rácsavarom a kupakot
-a tálat is elmosom , higiénikus legyen
-majd saját magamat teszem higiénikussá.

Így?
Következő: »»   657 / 1388
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem