Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Autórádió (fejegység) problémák, kérdések, válaszok
Lapozás: OK   73 / 214
(#) titi válasza Robi85 hozzászólására (») Okt 2, 2011 /
 
Hali!
Melyik IC-nek? Merthogy gondolom van benne több is, és pl. a proci nem hiszem hogy bír 16V-ot....
(#) Robi85 hozzászólása Okt 2, 2011 /
 
A végfok IC-re gondoltam. De a többi az a stabilizált feszről megy nem? Gondolom azért van benne egy stab IC ami 8 Voltot állit elő meg egy másik tranyó ami 5 Voltot. Nemtudom feltölteni a szerviz könyvet mert 3mb.
(#) titi válasza Robi85 hozzászólására (») Okt 3, 2011 /
 
Egy linket tudsz adni, honnan töltötted le?
(#) Robi85 válasza titi hozzászólására (») Okt 3, 2011 /
 
Ez lenne az.

Pioneer KEH-P7800R SM
(#) titi válasza Robi85 hozzászólására (») Okt 4, 2011 /
 
Így elsőre azért az látszik, hogy a közvetlen tápot nem csak a végfok kapja meg...
(#) Blazy hozzászólása Okt 8, 2011 /
 
Hali! Lehet amatőr a kérdés de nem találtam infót arról hogy megvalósítható-e ez a dolog. Szóval a gond az lenne, hogy van egy fejegység ami a gyártó szerint 4*45 wattot tud leadni (ezt tudom, hogy biztosan nincs annyi), viszont a 4 helyett csak két hangszóró van rákötve. A kérdés az lenne hogy megoldható-e, hogy a két szabad kivezetést a meglévő hangszóróra kössem? (A két hangszóró elbírná a nagyobb teljesítményt)
(#) józsi80 hozzászólása Okt 8, 2011 /
 
sziasztok tud nekem valaki Ford tranzit 6000 rds cd eon kódot.
(#) titi válasza Blazy hozzászólására (») Okt 8, 2011 /
 
Hali!
Szóval ha jól értem, a jelenlegi két hangszóróra akarod még rákötni a másik két vezetéket?
Jó lenne látni, hogy pontosan miről van szó...
Mert ha jelenleg nem hídalt kialakítású a hangszórók hajtása, akkor elvileg lehet, de ha már gyárilag híd hajtja a hangszórókat, akkor nem.
Szóval jó lenne tudni egy típust, esetleg a végfok típusát..
(#) Blazy válasza titi hozzászólására (») Okt 8, 2011 /
 
Így van, az szeretném ha két hangszóróra menne az összes teljesítmény. Most úgy látom elírtam és 4*25 watt a teljesítmény, de ez a lényegen nem változtat. A fejegység ilyen lenne: https://www.sal.hu/termekdokumentumok/08924_03_04.pdf
Esetleg meg lehet határozni valahogy, hogy hidalva van avagy sem?
(#) titi válasza Blazy hozzászólására (») Okt 8, 2011 /
 
Van rá esély, de rajzot kell hozzá néznem, mert nem egyértelmű.
(#) Blazy válasza titi hozzászólására (») Okt 8, 2011 /
 
Gondolom a rajz az kb. ipari titok úgyhogy esélytelen. Azért köszi a választ, inkább akkor nem kísérletezem vele, hogyha ilyen simán el lehet rontani. Köszi még egyszer!
(#) set68i válasza Blazy hozzászólására (») Okt 9, 2011 /
 
Szerintem ha van rá lehetőséged (van hely beépíteni és van rá pénz), akkor vegyél még 2 hangszórót és akkor nem kell kisérletezz, meg persze nem rontod el a fejegységed. Lehet, hogy már 4-5 ezer forintért találsz olyant ami megfelel.
(#) Blazy válasza set68i hozzászólására (») Okt 9, 2011 /
 
A probléma nem ez, mert van még két hangszóró, csak azok gyáriak. A konkrét helyzet az hogy az autóba az előző tulaj beletett 2 db nagyobb teljesítményű hangszórót amihez kicsi a fejegység, de ha meglehetne oldani hogy dupla teljesítmény legyen rajtuk akkor már elégedett lennék. Különben még érdekesség hogyha a balanc-t egy oldalra teszem akkor elég jól szól az egy darab ahhoz képest mint amikor mind a kettő be van kapcsolva. Mondjuk egy 9 ezres fejegységtől nem kéne csodát várnom.
(#) vasnavigator válasza Blazy hozzászólására (») Okt 9, 2011 /
 
Sziasztok,

Nekem is van egy ilyen cuccom...

Ipari titok, lehet, de elárulom , hogy 1 tda 7375 van benne. Ha megnézed az adatlapját... 4*7 ill. 4*12W

Én azt csináltam, mivel volt egy TDA7384-el felépített végfokom, az eredeti (7375) táp-be-kimeneteket kiemeltem a panelből, és "bedrótoztam" a 7384-es panelomat helyette. Meg pesze belemókoltam egy antenna erősítőt is, így valamelyest jobb lett.
A végfok csere után százszor jobban szól! Normálisan van benne mély is, meg nem torzít, így hallgatható...

Megpróbálok mellékelni képeket, adatlapokat...

Igaz szép nem lett, de legalább már jól szól!

Üdv: Vasnavigator
(#) vasnavigator válasza Blazy hozzászólására (») Okt 9, 2011 /
 
És a két adatlap, ami az előzőbe nem fért bele...
(#) lada22 hozzászólása Okt 9, 2011 /
 
Sziasztok!

Bár láma vagyok a témában de a következő problémával kapcsolatban szeretnék segítséget kérni:

Nemrég használtan vásárolt autómhoz használtan vettem egy ilyen típusú Sony autórádiót:
Sony cdx-gt220 ( http://www.sony.co.uk/product/ica-in-car-cd-radio-tuners-with-mp3-c...-gt220 )
A kocsiban két kis 10 centis JBL van a műszerfalban ( http://www.carwale.com/accessories/specifications/jblgt5402speaker-41.html ).

Beszerelés közben több érdekes dologra lettem figyelmes, az egyik, hogy a régi magnós rádióhoz csak egy tápvezeték megy (az újabb rádiókhoz ugye 2 megy, egy állandó, meg egy amin csak bekapcsolt gyújtás ideje alatt van fesz). Ezt áthidaltam azzal, hogy az új rádió 2 tápvezetékét rákötöttem arra az egy kábelre. A másik furcsaság, hogy az az egy tápvezeték, ami jön a rádióhoz az a kocsiban lévő óra tápvezetékéről van lecsatolva párhuzamosan a testeléssel együtt. (Az előző tulaj nemtom mit hackelt még itt a kábelezésen, de az előző rádió működött a furcsaságok ellenére.)
Rövid hangpróba után azt tapasztaltam, hogy a cucc viszonylag korán elkezd torzítani (a 35 beosztásos volume potit már 20-23-ra tekerve kezd elég hirtelen torzítani). Persze, tudom egy kis 10 centis hangszórótól nem lehet csodákat várni, de azért (a beszereléskor látott kábelezésből adódóan) mégis felmerült bennem a kérdés hogy most itt a vásárolt rádió vagy a hangszórók kezdenek el (előbb) torzítani...
Bár annyira nem értek a témához, de elkezdtem méricskélni a rádióra kötött tápvezeték és testelés közti feszültséget és a következőket tapasztaltam:
- álló motornál, kikapcsolt rádióval ~12V-ot lehet mérni
- álló motornál, alacsony hangerőn bekapcsolt rádióval ~ 11,6-11,8V körül
- álló motornál, a torzítás határáig tekerve a volume potit (változó hangerőtől függően) ~10,8-11,3V körül
- járó motornál ~14V körül

Szerintetek lehet köze ennek az említett torzításhoz, vagy a hangszórók maximális torzításmentes hangerejét eléri a cucc az említett volume beállításnál (20-as érték felett)?

Még egy dolgot megfigyeltem, van a rádió hátulján egy elég szerény hűtőbordának nem nevezhető fém rész, ami a rádió működése alatt elég erőteljesen melegszik (hallgatható hangerőn szól a cucc, max 5 másodpercig tudom a kezemet rajta tartani). Ez természetes az ilyen rádióknál, vagy ez nem a gyári működés része?

Üdv.
(#) titi válasza vasnavigator hozzászólására (») Okt 9, 2011 /
 
Köszönjük az infót!
Ezek szerint megoldható a kérdező elgondoása.
Csak persze ahhoz bele kell nyúlni a belsejébe.
(#) vasnavigator válasza titi hozzászólására (») Okt 9, 2011 /
 
Igen, megoldható...
Én sem vártam meg a gari lejártát... Kb. 2 hónapos volt a voxbox-om, amikor belenyúltam.(nem bántam meg)

De ha látnátok, hogy milyen kevés cucc van bennne...

Az első, ami nem tetszett, hogy amikor tápot kap, egyből kitolja az elektromos antennát. Eddigi összes rádióm csak akkor tette ezt, amikor bekapcsoltam. Ebben a bejövő tápról egy diódán keresztül direkt megy ki az antenna vezérlő feszkó.

Ezt úgy oldottam meg, hogy a kijelző világítás amikor bekapcsolódik, akkor egy tranyó egy relét behúz, aminek a kimenete viszi az antennát. Ugyanezzel a relével kapcsolom be stby-ból be a belemókolt erősítőt is.

Üdv. Vasnavigator
(#) titi válasza lada22 hozzászólására (») Okt 9, 2011 /
 
Hali!
Én azt mondom, hogy mindkét dolog hozzájárul a tapasztalt jelenségedhez.
Szerintem vedd a fáradtságot, és normálisan kösd be azt a rádiót, de egy 10 centis hangszórótól se várj csodát.
Illetve azt se felejtsük el, hogy 12V-ból nem lehet kihozni 4*45W-ot, ez "kicsit" idealizálva van, és ez az adat már jókora torzítással érhető csak el, ha egyáltalán lehet.
A melegedésre nem tudok mint mondani... tény, hogy egy autórádióban nem túl sok hely marad a hűtésre, és ezért elégé melegek szoktak lenni, de így látatlanba nehéz megmondani, hogy amit tapasztalsz, az még "normálisnak" mondható-e és csak a te kezed érzékenyebb a melegre, vagy tényleg nagyon fűt.
Ja egy kérdés: A hangszórókat is te vetted , ill. kötötted be, vagy még azt is az előző tulaj kókányolta?
Mert akkor esetleg azt sem árt megvizsgálni.
(#) titi válasza vasnavigator hozzászólására (») Okt 9, 2011 /
 
Idézet:
„ha látnátok, hogy milyen kevés cucc van bennne...”

Láttam a képeiden!
Szóval elég primitív elektronikája van... még jó, hogy értel hozzá, és használhatóvá tudod tenni... de szegény hozzá nem értők...
(#) BarnaPili válasza lada22 hozzászólására (») Okt 9, 2011 /
 
Szia!
Az órához valószínűleg nem a legvastagabb vezetéken vezetik az áramot,illetve ha innen veszitek a testet,azon is esik egy kis feszültség.Vezetékeld be rendes keresztmetszetű kábelekkel,a testet pedig vedd a rádióhoz legközelebb eső testpontról,lehetőleg a kasztniról.Ez az alap,utána érdemes méregetni.A biztosítékokat ne feled!
István
(#) Inhouse válasza Blazy hozzászólására (») Okt 9, 2011 /
 
Idézet:
„Különben még érdekesség hogyha a balanc-t egy oldalra teszem akkor elég jól szól az egy darab ahhoz képest mint amikor mind a kettő be van kapcsolva.”


Az egyik hangszóró ellentétes polaritással van bekötve és a mélyek kioltják egymást. Az egyiken fordítsd meg a 2 vezetéket, ha így már erőteljesebb a kettő, ha a balance középen van, akkor ez volt a baj.

Üdv
Inhouse
(#) CsemanAttila hozzászólása Okt 16, 2011 /
 
Sziasztok! Sikerült kibontani a Chevrolet Lacetti gyári fejegységét. A Multikormány csatlakozója Mini iso. Két szál vezetékkel. Kimértem a két vezetéket és minden gombnak más az ellenállása. Ami bekerült a gyári helyére, az egy
Kenwood KDCMP436U, ennek van egy olyan vezetéke a hátulján, hogy Remote Control, de ez csak egyetlen egy szál. Lehetséges valahogy össze kötni a két dolgot? Előre is köszönöm!
(#) BarnaPili válasza CsemanAttila hozzászólására (») Okt 16, 2011 /
 
Szia!
Kell hozzá egy doboz,ami illeszti a gyári kormánytávit a rádióhoz.Ezt a kenwood tudja neked szállítani,a weboldalukon nézz utána.A rádió típusa és a gépkocsi típusa a két szempont.Ugyanebben a cipőben járok én is,csak OPEL Astra-val.
Üdv
István
(#) CsemanAttila válasza BarnaPili hozzászólására (») Okt 16, 2011 /
 
Eltudom képzelni, hogy mennyit fognak érte kérni. Sajnos mostanában válság van felém. De azért megnézem!! Találtam pár dolgot, miszerint az egyik szálon áramot kap, a másikon pedig jön vissza a jel. Köszi a választ!
(#) BarnaPili válasza CsemanAttila hozzászólására (») Okt 16, 2011 /
 
12-15ezer között lesz a kábellel együtt.Szerintem ennyit megérhet,ha ragaszkodsz a kormánytávhoz.A kormánytávod hasonlóan működhet,mint az OPELé.A gombok egy feszültségosztót képeznek,a rádió figyeli a lejövő feszültséget,és ebből tudja melyik gombot nyomtad le.A Kenwood rádió elképzelhető,hogy már egy soros adatfolyamot vár,erről nincs sajnos infóm.
István
(#) Inhouse válasza CsemanAttila hozzászólására (») Okt 17, 2011 /
 
Elég sok autónál még ilyen ellenállásosztós az előlap is, ezt vezette ki a Sony is anno...ezekre mindre lehet ilyen fajta távirányítót rakni. Egy Sonyra raktam én is, amin már nem volt jack hátul erre.
Sajnos ez nem szabvány, tehát az értékek és a hozzájuk tartozó funkciók is eltér(het)nek.
Ha megnézed a tied rajzát, látni fogod, hogy az előlap 2 (3) szála van kivezetve, vagy külön IC mátrixol benne.

Üdv
Inhouse
(#) stefi hozzászólása Okt 29, 2011 /
 
Sziasztok!

Van egy JVC autórádióm, melynek a múlt hónapban elszállt a rádió része. Egyszer csak elhallgatot és kialudtak a háttér világító ledek.
A CD és kazetta tökéletesen működik, tehát a végfok is jó.
Megpróbáltam egy másik rádióval, azzal működött a rádió, tehát az antenna jó.
Szétszedtem, de nem találtam semmi égést, melegedésre utaló jelet sem, amit tudtam megmértem, semmit sem találtam.
Szerintetek mi lehet a probléma? Az egyik IC belse lett zárlatos?

További szép estét! Üdv: stefi
(#) oregtamas0202 válasza stefi hozzászólására (») Okt 29, 2011 /
 
Üdv !
Mi a pontos típusa?
Öreg T
(#) Citroen C5 hozzászólása Okt 30, 2011 /
 
Üdvözlet !
A következő lenne a problémám.Van egy Citroen C5-ösöm,amiben egy Clarion-PU 2472 B(F) tipusú gyári rádió van.Ajándékba kaptam hozzá egy Connects2 usb interface-t, ami elvileg kompatibilis vele viszont amikor a rádióra rá van dugva a rádió nem érzékeli.Az interface működik mert a pendrive villog,tehát kezdi olvasni de ezen kívül semmi.Esetleg lehet erre valami megoldás?Előre is köszönöm!
Következő: »»   73 / 214
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem